Author Topic: Veltto Virtanen: homma on laskussa  (Read 3801 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vohobitti

• Newbie
  • *
Veltto Virtanen: homma on laskussa
« on: December 22, 2010, 20:36:08 »
En tiedä, onko hauskempaa tämä uutinen, että Velttokin on herännyt siihen kuinka ärsyttävää on Halliksen tapa tehdä myyräntyötä SS-miesten hyväksi Perussuomalaisten sisällä ja hajottaa puoluetta vai se, että Hommalla moralisoidaan Velton sanomisia.

Viimeksi mainittu kuvaa nimittäin sitä, että homma on jyrkässä laskussa. Halla-ahon & co. huippuhetket näyttävät sijoittuneen vuoden taakse, roturealistinen maahanmuuttokritiikki on poliittisena voimana kulutettu loppuun. Vaikka Persujen kannatus on pysynyt ylhäällä, ei SS-miehiä ole pahemmin näkynyt erilaisissa vaalitutkimuksissa läpimenijöinä. Nyt jopa hottentotti-Veltto haluaa ottaa etäisyyttä Hallikseen ja sanoo ääneen sen, minkä useimmat ovat jo kauan tienneet: mitä vähemmän Hallis näyttäytyy mediassa, sen parempi puolueelle ja isänmaalle.

Muutos 2011 ja Vapauspuolueesta ei näy mitään merkkejä missään ja Kokoomuksenkin linja on entistä mokuttavampi, vaikka Wille Rydmanin ja pari alle 20-vuotiaan Kokoomusnuoren piti syrjäyttää Alex Stubbin ja Jyrki Boyn linja.

Ja Hommafoorumi alkaa näyttämään yhä enemmän pienen piirin puuhastelulle nyt kun koko ilmiö on asettumassa mittasuhteisiin. Samat naamat päivästä toiseen spämmäävät siellä ja täällä sekä taputtelevat toisiaan selkään.
« Last Edit: December 22, 2010, 20:46:58 by Vohobitti »

Outo Lintu

• Guest
Re: Veltto Virtanen: homma on laskussa
« Reply #1 on: December 22, 2010, 21:35:37 »
Annan muuten ehdottomasti propsit kaikille Halliskriittisille, mutta tää hieman mietityttää ja luulen, että Veltto on lähinnä vetänyt herneet nenään eräästä aikaisemmasta välikohtauksesta:

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Veltto+Virtanen+uhkasi+oikeustoimilla+Halla-aho+puolustaa+HSn+uutisointia/1135253546451

Ei siinä muuten, vaaranahan tietenkin on, että Persut jakaantuvat soinilaisiin ja sisulaisiin.

EDIT: vai oliko siinä paljon puhuvassa "nuivassa vaalimanifestissa" esim. Timo Soinin nimeä? Mielestäni alkaa todellakin olla merkkejä siitä että Persut jakaantuvat (Soini saattaa sinnitellä vähän aikaa) ja sitten sisulaisten toiminnasta voi tulla oikeasti rasistista, mene ja tiedä.
« Last Edit: December 22, 2010, 21:41:35 by Outo Lintu »

Offline Hagbard

• Sr. Member
« Reply #2 on: December 23, 2010, 09:14:09 »
ja sitten sisulaisten toiminnasta voi tulla oikeasti rasistista, mene ja tiedä.

En tiedä, miksi kuvittelet sisulaisten toiminnan muuttuvan rasistiseksi, mutta mielenkintoista on implikointisi, että nykyään se on jotensakin leikki-, kvasi-, pseudo- tai epärasistista.

Offline Katuva

• Newbie
  • *
« Reply #3 on: December 30, 2010, 01:36:22 »
Homma on jo pitkään ollut laskussa. Se on ollut sitä jo vuoden 2009 kesästä lähtien.

Foorumin alkuaikoina siellä nähtiin hyvin usein kiihottuneessa mielentilassa huudettuja sieghailejaHomma on kovassa nousussa -lausahduksia. Enää en ole tällaisia havainnut. Nykyään keskustelu vaikuttaa olevan kovin väkinäistä.

Hommafoorumin viimeinen toivo taitaa olla tulevat eduskuntavaalit. Mikäli useampi "nuiva" ehdokas pääsee läpi, foorumi voi saada pientä nostetta. Luulenpa kuitenkin, että vaalit osoittautuvat hommakompanian kannalta katastrofiksi. Jos/kun edes Jussi ei pääse eduskuntaan, lienee foorumin historia lopuillaan. Loppu on helppo arvata: osa hommalaisista radikalisoituu ja alkaa avoimesti uhoamaan rotusodasta, osa taas keksii jotain järkevää tekemistä "somalit siellä, somalit täällä" - jauhamisen tilalle. Kenties työnteon tai opiskelun.  ;)

Annushka

• Guest
« Reply #4 on: December 30, 2010, 11:41:18 »
Tämä Halla-ahon viimeisin bloggaus on myös kuvaava: http://www.halla-aho.com/scripta/aamulehti_ja_perussuomalaiset.html

J H-a:lla ei siis ole ollut parempaa tekemistä 23. joulukuuta kuin keksiä Aamulehden toimittajalle "jääviysongelmaa" (on se harmi, ettei toimittajien ajatusmaailmaa mitenkään tsekata työhönotossa). Itse Aamulehden juttuhan tuossa ei käytännössä pilkkaa Halla-ahoa tai Perussuomalaisia millään värittyneellä tavalla, kunhan referoi sitä mitä Veltto Virtanen on sanonut, ja mitä Hommalla on keskusteltu.

Alkaa vissiin mopo keulia vähän yleisemmin SS-miesten keskuudessa.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #5 on: December 30, 2010, 11:51:22 »
J H-a:lla ei siis ole ollut parempaa tekemistä 23. joulukuuta kuin...

Mitä erityistä tapahtuu joulukuun 23. päivä, että silloin ei saisi olla aikaa bloggaukseen? Minulla se ainakin oli tavallinen työpäivä.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Annushka

• Guest
« Reply #6 on: December 30, 2010, 12:00:39 »

Mitä erityistä tapahtuu joulukuun 23. päivä, että silloin ei saisi olla aikaa bloggaukseen? Minulla se ainakin oli tavallinen työpäivä.

Sitä tavallaan olettaisi että (ei-työssäkäyvällä) lapsiperheen isällä olisi jouluaaton aattona jotain puuhaa, mutta voit toki olla oikeassa. Jouluhan on tietysti ulkomailta Suomeen tuotu vaikute, eli perinteisestä suomalaisesta kulttuurista poikkeava mokujuhla, jota kukaan itseään kunnioittava kansallismielinen ei noteeraa.

Lähinnä pointti oli kyllä siinä, että itse bloggauksen aihe ilmentää jo niin tikusta väkisin vääntämistä, että kuvittelisi parempaa tekemistäkin olleen.

ääriliberaali

• Guest
« Reply #7 on: December 30, 2010, 12:02:00 »
Tämä Halla-ahon viimeisin bloggaus on myös kuvaava: http://www.halla-aho.com/scripta/aamulehti_ja_perussuomalaiset.html

J H-a:lla ei siis ole ollut parempaa tekemistä 23. joulukuuta kuin keksiä Aamulehden toimittajalle "jääviysongelmaa" (on se harmi, ettei toimittajien ajatusmaailmaa mitenkään tsekata työhönotossa). Itse Aamulehden juttuhan tuossa ei käytännössä pilkkaa Halla-ahoa tai Perussuomalaisia millään värittyneellä tavalla, kunhan referoi sitä mitä Veltto Virtanen on sanonut, ja mitä Hommalla on keskusteltu.

Etkö itse pitäisi omituisena tai kommentoinnin arvoisena tilannetta, jossa vaikkapa mainitsemiesi SS-miesten viestintäpäällikkö olisi vastuussa jonkin neutraalin lehden vasemmistoliittoa koskevasta uutisoinnista?

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #8 on: December 30, 2010, 12:08:14 »

Etkö itse pitäisi omituisena tai kommentoinnin arvoisena tilannetta, jossa vaikkapa mainitsemiesi SS-miesten viestintäpäällikkö olisi vastuussa jonkin neutraalin lehden vasemmistoliittoa koskevasta uutisoinnista?

Jotenkin tämä viestittää jo sitä, että nämä SS-miehet ovat heti urea sukassa, jos ei koko aikaa saa tuntea olevansa jotenkin niskaotteessa. Pitää reagoida heti ja mahdollisimman voimakkaasti, koska pelottaa.

Ja on mielenkiintoista, että tohtori äärilberaalikin on palannut areenoille. Tosin hänen tohtorin arvoaan ei voi todentaa, vaikka olisikin hieman suhteita molekyylibiologeihin, koska hän on Yhdysvalloista.  ;D
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Pro Bono

• Hero Member
  • Maahanmuuttajakriittinen- kriittinenkriittinen
« Reply #9 on: December 30, 2010, 12:10:12 »

Tapasi paheksua kaikkea mitä H****-**o (HKOK) tekee tai sanoo alkaa muistuttaa pakko-oireisuutta.
Onko faktan esiintuominen leimaamista?

- Kuuma peruna, 3.2.2011 -

ääriliberaali

• Guest
« Reply #10 on: December 30, 2010, 12:12:16 »

Sitä tavallaan olettaisi että (ei-työssäkäyvällä) lapsiperheen isällä olisi jouluaaton aattona jotain puuhaa, mutta voit toki olla oikeassa. Jouluhan on tietysti ulkomailta Suomeen tuotu vaikute, eli perinteisestä suomalaisesta kulttuurista poikkeava mokujuhla, jota kukaan itseään kunnioittava kansallismielinen ei noteeraa.

Lähinnä pointti oli kyllä siinä, että itse bloggauksen aihe ilmentää jo niin tikusta väkisin vääntämistä, että kuvittelisi parempaa tekemistäkin olleen.
Anna nyt vähän löysiä Halla-ahollekin. Katsoin juuri, että mies on kirjoittanut aiemman jutun scriptaan 3 viikkoa aikaisemmin. Tuostahan voi päätellä, että työtön lastenhoitaja on valmistellut pilttien joulujuhlaa niska limassa eikä ole raukka edes ehtinyt kompuutterilla käydä ennen aatonaattoa. ;)

Siis kuka on yhdysvalloista?

Offline Pro Bono

• Hero Member
  • Maahanmuuttajakriittinen- kriittinenkriittinen
« Reply #11 on: December 30, 2010, 12:15:21 »

Se olisi perin omituista, Goebbels on nimittäin puskenut horsmaa jo jonkin aikaa...
Onko faktan esiintuominen leimaamista?

- Kuuma peruna, 3.2.2011 -

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #12 on: December 30, 2010, 12:17:05 »
Muistaakseni joku ääriliberaaliksi itseään kuvitteleva rotu-uskovainen molekyylibiologi.

http://ilmastohuijaus.blogspot.com/

Oliko tuo hyvä ystäväsi Yhdysvalloissa niihin aikoihin, kun annoit siellä panoksesi biokemiaan ja molekyylibiologiaan?
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Annushka

• Guest
« Reply #13 on: December 30, 2010, 12:27:16 »

Tässä on sellainen juttu, mitä olen monesti hieman hämmästellyt kyllä, että nuivat ovat esittäneet tämän mediakritiikkinsä sillä tavoin, että ikään kuin puolueellinen uutisointi olisi jotain uutta ja ihmeellistä ja juuri heihin erikoislaatuisesti kohdistuvaa. Juontuuko tämä jonkinlaisesta historiattomuudesta, kenties?

Esimerkiksi Aamulehti entisenä Kokoomuksen äänenkannattajana on hyvin porvarillinen lehti edelleen, ja olen aidosti yllättynyt joka kerta jos se uutisoi suomalaisesta vasemmistosta jotain ei-paheksuvaan sävyyn. Mutta kaikkihan tämän toki Aamulehdestä tietävät, ja tässä maassa vallitsee lehdistön- ja sananvapaus, joten mitä ihmeen pointtia minulla olisi tästä vetää halla-aholaisia itkupotkuraivareita? Toki voin jättää kyseisen lehden artikkelit huomiotta tai omaan arvoonsa ja se siitä, huomauttaa ehkä kysyttäessä että aika värittynyttä uutisointiahan se. Kai se nyt on järkevälle ihmiselle selvää jo muutenkin, että on olemassa useita totuuksia?

Mutta toimittajien poliittisten kantojen seulomista en todellakaan kannata. Toimittajien ammattitaito on tietysti perusedellytys, ja jos katsotaan että se on uhrattu värittyneen uutisoinnin eteen, niin asiasta voi nostaa jutun. Tuossa blogin esiin nostamassa jutussahan ei ollut edes mitään sen tyyppistä. Ylipäänsä se ajatus, että jokin poliittinen kanta tai mahdollinen jäsenkirja tekisi ihmisestä automaattisesti kelvottoman toimittajan, on todella karmea. Samoin tuo Halla-ahon väite "jääviydestä" on todella kummallinen - tulee lähinnä mieleen, että vain hänellä on se sananvapaus ja kaikki hänen mielipiteitään kritisoivat ovat jäävejä.

Mitä sitten tulee siihen, että kyseinen toimittaja on valittu joulukuun alussa Vihreiden viestintästrategiaa tekemään, niin enpä tiedä kuinka laajoja johtopäätöksiä siitä voi vetää. En tunne kyseistä toimittajaa lainkaan, mutta ei kai mikään puolue oikeasti mene ja palkkaa viestinnästä vastaamaan jotain henkeen ja vereen aatteen palossa piehtaroivaa? Sellainen tapaus olisi varmaan aika huono viestimään puolueen ulkopuolisille asioita. Olen ollut vähän siinä käsityksessä että noihin viestintäjuttuihin varsin mielellään tupataan palkkaamaan rautaisia ammattilaisia sen oman puoluepiirin ulkopuolelta. Mutta tämä on sitten mielestäni jo hieman toisarvoista, koska se varsinainen pihvihän on tuossa ylempänä kirjoittamani.

ääriliberaali

• Guest
« Reply #14 on: December 30, 2010, 12:31:10 »
Muistaakseni joku ääriliberaaliksi itseään kuvitteleva rotu-uskovainen molekyylibiologi.

http://ilmastohuijaus.blogspot.com/

Oliko tuo hyvä ystäväsi Yhdysvalloissa niihin aikoihin, kun annoit siellä panoksesi biokemiaan ja molekyylibiologiaan?
Nyt täytyy myöntää, että minulla sutii hiukan tyhjää. En kuvittele itseäni ääriliberaaliksi. Kyse on nimimerkistä, jonka nappasin jostakin hetken mielijohteesta, koska hauska äärikeskustalainen oli jo jonkun käytössä. Rotu-uskovaisuudestani en osaa oikein sanoa mitään. En toki pidä omituisena jos joku nimittää minua ja vaikkapa keskivertokiinalaista erirotuisiksi. Molekyylibiologi myönnän olevani. En vain ymmärrä mistä olet keksinyt minun olevan Yhdysvalloista enkä voi mitenkään ymmärtää kuinka tuo linkkisi liittyy mihinkään? Kuka tuo tyyppi on ja miten hän liittyy biokemiaan, molekyylibiologiaan, Yhdysvaltoihin tai minuun?