Author Topic: Todellisuus.orgin epävirallinen vaaliveikkausketju: henkilösarja  (Read 2802 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ville Pekkala

• Guest
Re: Todellisuus.orgin epävirallinen vaaliveikkausketju: henkilösarja
« Reply #15 on: December 12, 2010, 09:39:18 »
Fatbardhe Hetemajista on jäänyt minulle todella ylimielinen ja ärsyttävä kuva. Ehkä siihen liittyy tämä median luoma kuva "Hetejamin perhe onnistuu kaikesssa, mihin ryhtyy!" Tai ehkä se on tätä minun henkilökohtaista "perussuomalaista" ajatusmaailmaani ja protestanttista työmoraaliani, että menestyksellään ei pidä kerskua vaan olla nöyrä ja ahkera. Kaiken kaikkiaan poliittinen substanssi on jäänyt neidiltä mielestäni vaisuksi, mutta ihan pelkästään pärstän perusteella toivon ettei pääse läpi.

Husein Muhammedista olen Kellottajan kanssa samaa mieltä. Pahoin vain pelkään, että herran puolue on "väärä": ei-vihreät puolueuskolliset eivät häntä äänestä, ja läpimenonkin kohdalla hänen puheensa ja tekonsa saattavat jäädä ydinvoimapelottelun jalkoihin. Tämä siis siitä näkökulmasta, etten itse arvosta ns. kettutyttö-vihreyttä juuri lainkaan  ;)

Nasima Razmyarista ei ole minulle muodostunut minkäänlaista kuvaa, niin paha mennä sanomaan.

------------------

Persuille uskon 99 % varmuudella paikkojen lisäystä. Kuinka monen paikan lisäys tulee onkin jo epävarmempi arvaus - saattaa jäädä yhteen, saattaa tulla kymmenen. Halla-aholla on aika hyvät mahdollisuudet päästä läpi, mutta siihenpä ne valovoimaiset ps:läiset minun katsannossani jäävät.
« Last Edit: December 12, 2010, 09:43:33 by Ville Pekkala »

Offline Schwa

• Sr. Member
« Reply #16 on: December 17, 2010, 10:27:17 »
Hesarin"voisitko äänestää?"-henkilögallup iskee taas, tällä kertaa Uudenmaan vaalipiirin osalta. Uudenmaan (tai ylipäänsä minkään muun vaalipiirin kuin Helsingin) kohdalla tulosta ei voi verrata kovin luontevasti kunnallisvaalien vastaavaan ja ehdokastarjonnassa on tapahtunut varsin merkittäviä muutoksia siiten viime eduskuntavaalien. Tämäkään gallup ei kuitenkaan näyttäisi lupaavan kovin tajunnanräjäyttäviä muutoksia poliittiseen kenttään.

Alla kuudentoista kärki gallupissa (kannattaa toki muistaa, että Uudeltamaalta valitaan eduskuntaan yli tuplasti tämä määrä väkeä):

1. Alexander Stubb (kok, 39 % vastanneista voisi äänestää)
2. Timo Soini (ps, 27 %)
3. Jyrki Katainen (kok, 24 %)
4. Maria Guzenina-Richardson (sd, 20 %)
5. Tuija Brax (vihr, 17 %)
6. Leena Harkimo (kok, 16 %)
7. Lauri Ihalainen (sd, 14%)
8. Paula Lehtomäki (kesk, 13 %)
9. Mikael Jungner (sd, 12%)
9. Jyrki Kasvi (vihr, 12%)
11. Marjo Matikainen-Kallström (kok, 9%)
11. Tarja Tallqvist (kd, 9%)
13. Kari Uotila (vas, 8%)
14. Maarit Feldt-Ranta (sd, 7%)
14. Christina Gestrin (rkp, 7%)
14. Risto Kuisma (sd, 7%)

Ville Pekkala

• Guest
« Reply #17 on: December 17, 2010, 11:27:20 »
Näyttää siltä, että Kataisen siirtymä Pohjois-Savosta Uudellemaalle oli ihan fiksu päätös...

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #18 on: December 17, 2010, 11:47:21 »
Luulenpa, että Mika.H saattaa päästä vaalien jälkeen liputtamaan Halla-ahon ministerinsalkkuakin tätä menoa.

Sitä FAQ:ta kaivaten...
Monikulttuurisuus on rikkaus.