Olisikohan tämä käytännön kriitikko sitten ollut sellainen kuuluisa "yksittäistapaus, jota ei pidä yleistää"?
Taisin juuri voittaa vedonlyönnin.
Ennakkoasenteellisuutesi nähtävästi ajaa sinut poimimaan vihollisiksi kokemastasi joukosta ne pahimmat tapaukset ja yleistämään heidän pahimmat ominaisuutensa koko joukon ominaisuuksiksi, jotta voisit jatkaa vihaamistasi.
Tuota noin. Voisin jatkaa tästä aiheesta hyvin paljon pitemmällekin - esimerkiksi tosiaan luetella niitä virallisten maahanmuuttokriittisten eduskuntavaaliehdokkaiden kannanottoja - mutta se on suoraan sanoen kyllästyttävää. Siis luuletko, että tässä on kyse jostakin erityisestä "vihasta" tai "ennakkoasenteellisuudesta", ja luuletko, ettei sitä normaalia keskustelua näiden dogmaattisten fanaatikkojen kanssa olisi yritetty ja siinä epäonnistuttu?
Täällä ei ole yleistetty, ei ainakaan lähtökohtaisesti. Olen suhtautunut asiaan avoimin mielin. Kahden vuoden kokemuksella voin nyt todeta, että silloin harvoin, kun olen nähnyt fiksua ja asiallisesti kirjoitettua "maahanmuuttokriittistä" tekstiä, niin olen sen tunnistanut. Särmikkyys on sallittua, eihän ihmisten tarvitse samaa mieltä olla. Mutta tosiasia on, että sellaiset oikein selkeästi "maahanmuuttokriittisiksi" profiloituneet omalla nimellään esiintyvät tapaukset, jotka ovat tielleni osuneet sekä niitä älykkäitä ja mielekkäitä kannanottoja tuottaneet, voin laskea yhden käden sormilla. He ovat nimenomaan niitä yksittäistapauksia. Periaatteessa en viitsisi mainita nimiä, mutta esimerkiksi täälläkin aika ajoin postittanut Timo Hellman vaikuttaa sympaattiselta kommentoijalta, jolla on jalat maassa ja avoin asenne. Mikäli laajentaisin katsauksen nimimerkkeihin, niin samaten täällä kirjoittava "Aapo" on luonut alusta asti hyvän vaikutelman. Ei nyt niin, että minun näkemyksilläni heidän suhteensa olisi yhtään mitään merkitystä, mutta kerronpahan nyt vain käsitykseni.
Toisaalta on sitten se suuri ja näkyvämpi joukkovoima, jonka näkemykset ovat lähinnä osastoa
MONSTER TRUCK MADNESS!!1!!!1! Tiedä sitten miksi, mutta jostain kumman syystä nämä
far-out-tapaukset dominoivat sitä liikettä, ja tuottavat ne kuvailemani "käytännön mielenilmaukset". Nimenomaan he ovat niitä, joiden blogeihin esimerkiksi Perussuomalaiset valtuutetut linkittävät. Tai aivan yhtä usein he ovat itse niitä valtuutettuja, kuten nyt vaikkapa tässäkin ketjussa mainitut esimerkit.
Vai mitä muita uutiskynnyksen ylittäneitä "käytännön maahanmuuttokriittisiä mielenilmauksia" sitten muka voit mainita? Tässä ei muuten sitten auta valittaa median puolueellisuudesta.
Mutta eikö olisi parempi työntää syrjään nämä ennakkoluulot ja vihantunteet (joita varmasti on myös hompanssiosastolla) ja käyttää tätä foorumia todellisen ymmärryksen etsimiseen?
Mitkä vihantunteet? Mitä taas tulee "todellisen ymmärryksen etsimiseen", niin se on aika vaikeaa niin kauan kun katsot aiheelliseksi esittää taholleni - edelleenkin nimimerkin takaa - syytöksiä "ennakkoasenteellisuudestani", "vihasta" ja vielä peräti "harhoista", siinä kohtaa kun viitsin nähdä hieman vaivaa ja valottaa käytännön kokemuksiani ja havaintojani.
Best,
J. J.