Author Topic: Missä mennään?  (Read 28707 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sr

• Hero Member
Re: Missä mennään?
« Reply #45 on: December 14, 2010, 11:47:04 »
jollekulle hemmetin vihervasurilesbolle saattaa kelvata tumma mies ibuibulandiasta,

No, jo on lesbo!  :D

Mikäs ihme tuo nyt on? Onhan Tarja Halonenkin yleisesti kämyskenessä lesbo vaikka hänellä on tytärkin. Tai kämyskenessähän hän on tietysti useimmiten "Tavja" koska asialliseen maahanmuuttokritiikkiin tuntuisi kuuluvan elimellisesti myös puhevioille naureskelu. Asiallisesti, tietysti.

Ensinnäkin, monellakin lesbolla on nuorempana heterona ollessa tehty tytär, joten se tuskin tässä toimii todisteena. Ennemminkin presidenttikaudella solmittu avioliitto Arajärven kanssa ei oikein sovi lesbotyyliin.

Mitä tuohon pilkkanimeen tulee, niin minustakin se on varsin lapsellinen. Suunnilleen yhtä lapsellinen kuin se, että täällä Hommaforumista puhutaan peuhuforumina ja siellä kirjoittajista hompansseina yms. Ovat hauskoja ehkä ensimmäisellä lukukerralla, mutta jatkuvasti käytettynä saavat kirjoittajan itsensä näyttämään lapselliselta, koska ei koe olevansa kykenevä oikeilla argumenteilla osoittamaan toisen puolen argumenttien heikkoutta, vaan luulee sen onnistuvan halventavalla nimittelyllä. Ja sama pätee tietenkin toisin päinkin. Tästä foorumista puhuminen todellisuusorgioina (vai mikä se haukkumanimi nyt onkaan), on hauskalta kuulostava ensimmäisellä kerralla. Sen jälkeen sen käyttö saa minut ennemminkin vaivautuneeksi.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline Pro Bono

• Hero Member
  • Maahanmuuttajakriittinen- kriittinenkriittinen
« Reply #46 on: December 14, 2010, 12:42:13 »
Kyllähän "pelko" vallitsee aika suurta osaa ns. nuivasta keskustelusta. Pelko maahanmuutosta, pelko islamista, pelko mutavyörystä, pelko raiskausten lisääntymisestä, pelko ghettoutumisesta...

Toisen miehen oikeutettu huoli on toisen oikeuttamaton pelko. Onko asioita, joista sinä olet huolissasi? Eikö yhteiskunnan sosioekonomisesta järjestyksestä saa olla huolissaan?

Tässä Virkkis selvästi haluaa rationalisoida asiaa. Kaikki me pelkäämme ja toisen pelko on toiselle ihmetys...

No ehkä, mutta jos katsotaan tätäkin asiaa, niin tässä vallitsee systemaattisesti pelko ja huoli lähes joka asiassa... Se taas on eri asia kuin satunnaisesti nyt tätä hieman pelätään ja tätä ei...
Puolestani voit käyttää mitä tahansa termiä jos saat siitä pienen jöpön. Lähtisin kuitenkin siitä, että rationaalinen ihminen käsittelee näitä asioita melko yksinkertaisen hyöty/haitta-vertailun kautta. Humanitaarisen maahanmuuton haitat ovat nähtävissä esim. kustannuksissa, rikostilastoissa, arkipäivän kokemuksissa, jotka ovat aika pitkä miinus tuossa vertailussa, sama kuinka noita tilastoita yrittäisi kaunistella, taikka katsella eri väristen lasien läpi. Keskusteluketjut hyödyistä taas ovat lyhyempiä, kuin kirja "Ruotsalaiset sotasankarit".

Noiden hyötyjen ja haittojen arvottaminen onkin sitten se vaikea tehtävä ja siitä täällä ja muualla keskustellaan.
Onko faktan esiintuominen leimaamista?

- Kuuma peruna, 3.2.2011 -

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #47 on: December 14, 2010, 12:52:25 »
Kyllähän "pelko" vallitsee aika suurta osaa ns. nuivasta keskustelusta. Pelko maahanmuutosta, pelko islamista, pelko mutavyörystä, pelko raiskausten lisääntymisestä, pelko ghettoutumisesta...

Toisen miehen oikeutettu huoli on toisen oikeuttamaton pelko. Onko asioita, joista sinä olet huolissasi? Eikö yhteiskunnan sosioekonomisesta järjestyksestä saa olla huolissaan?

Olenko väittänyt, ettei "yhteiskunnan sosioekonomisesta järjestyksestä saa olla huolissaan"? Totesin vain, että kyllä käsitteen "pelko" esiin tuominen maahanmuuttokeskustelun yhteydessä on ihan aiheellista, kun esiin nousee jatkuvasti eri kohteista kumpuavat pelot.

Et suoraan, mutta jos ihminen on huolissaan asiasta, niin kuvaat sitä hieman derogatoorisella termillä pelko. Minä totesin, että onko kyseessä pelko vai huoli, niin se on toinen juttu. Asiayhteydestä saa varmaan ymmärryksen siitä, että alkuperäinen kysymyksen esittäjä Pro Bono tarkoitti termiä "pelko" juuri siinä kontekstissa, että se voidaan muotoilla täsmällisemmin "aiheeton pelko". Voit yrittää raamittaa termiä "pelko" tarkoittamaan jotain muuta, mutta fiksumpaa olisi käyttää asiassa ymmärrystä ja alun perinkin ymmärtää, että mitä monsieur Bono tarkoitti.

Ja kyllä, pelkään minäkin asioita, vaikka sinun voi sitä olla niin kovin vaikea uskoa. Kirjoitukseni oli vastaus Pro Bonon kommenttiin, että pelosta puhutaan vain, koska "Tulee ilmeisesti itselle valtavasti parempi olo. "

Itse asiassa minä en epäile yhtään sitä, etteikö sinulla olisi niin aiheellisia kuin aiheettomiakin huolia elämästä ja yhteiskunnasta. Koita ymmärtää kuitenkin kommunikoidessa toisen ihmisen kanssa, että mitä hän mahdollisesti tarkoittaa termillä "pelko" tässä asiayhteydessä.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #48 on: December 14, 2010, 13:30:24 »
Itse asiassa minä en epäile yhtään sitä, etteikö sinulla olisi niin aiheellisia kuin aiheettomiakin huolia elämästä ja yhteiskunnasta. Koita ymmärtää kuitenkin kommunikoidessa toisen ihmisen kanssa, että mitä hän mahdollisesti tarkoittaa termillä "pelko" tässä asiayhteydessä.

Ja mitä hän mahtaa tarkoittaa ja onko hän itse ymmärtänyt missä yhteydessä on käytetty sanaa "pelko" alunperin?

Ja onko sillä väliä, jos osaa olla analyyttisempi sen suhteen mitäpelkää asiassa, josta on huolestunut? En pelkää tummaa ihmistä tumman värin takia, vaan siksi, että hän saattaa tehdä tapojensa takia rikoksen, koska x....
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Annushka

• Guest
« Reply #49 on: December 14, 2010, 18:30:09 »
Tämä on kyllä aivan käsittämättömän outo väite. Mehän vastustamme mm. islamiin sisäänrakennettua naisvihaa.

Oletko aivan varma tästä? Siis pintapuolisesti toki, sehän on osa nuivien perusrepertuaaria että muslimit alistavat pahasti naisia. Mutta oletko tullut ajatelleeksi, että tehän (sanon nyt te ihan sillä perusteella, että itse ilmaisit tuossa että "me") samalla otatte roolin, jossa kerrotte naisille, että mikä on hyvä ja oikea maailmanjärjestys? Eli tavallaan asetatte toisen sukupuolen jo lähtökohtaisesti sellaiseen statukseen, että he eivät itse tiedä mikä heille on parasta. Länsimainen feminismihän tavallaan perustuu siihen, että tällaista asennetta vastustetaan, ömm, patriarkaalisena.

Linkitän tämän varmaan tänne jo toiseen otteeseen, mutta nykyinen nuori perussuomalainen Simon Elo on jotenkin hyvin kuvaava esimerkki tässä artikkelissa: http://www.city.fi/artikkeli/Nuoret+konservatiivit/3578/. Lainatakseni lopusta pari pätkää: "Elon mukaan miehen lyhyempi elinikä liittyy vastuunpakoiluun. Jos miehellä olisi vanha patriarkaalinen rooli, hän olisi terveempi. [...] "Mun henkistä hyvää oloani parantaa, kun tiedän, että mulla on tehtävä tässä yhteiskunnassa", lisää Simon. Elon mukaan miehen tehtävä perheen päänä on ensisijaisesti rahallinen. Mutta tehtäviin kuuluu myös viihdyttäminen."

Tässä minusta alkaa jo melko pintapuolisellakin analyysillä valjeta se, että islamin kritisoiminen nimenomaan naisvihaisena aatteena sisältää aivan selkeän kateuden elementin: kadehditaan sitä (usein kylläkin fiktiivistä) muslimimiestä, joka elää maskuliinissa maailmassa, joka on perheen pää ja jolla on vastuuta ja tehtävä maailmassa/yhteiskunnassa. Ihmismieli on sellainen, että tähän on sitten nuivan omassa ajatusrakennelmassa lisättävä se aspekti, että kuinka "me" olisimme niin paljon parempia, kiltimpiä, sallivampia ja armollisempia perheenpäitä, kuin nämä barbaarit. Mutta palaan ehkä tähän itseäni kovasti kiinnostavaan aspektiin alempana kommenteissani Virkamiehelle.

Myönnän ja tiedostan toki, että moni nuiva varmasti aivan vilpittömästi ajattelee vain tuumivansa naisten parasta, eikä välttämättä ymmärrä toisintavansa perinteistä maskuliinisuutta. Tällekin foorumille silloin tällöin kommentoiva feministi Jiri Nieminen on muuten kiinnittänyt huomiota esimerkiksi Timo Soiniin juuri tällaisena perinteisenä maskuliinista roolia politiikassa korostavana henkilönä, kun hän vaikkapa usein on ilmaissut, ettei jonkinlainen stereotyyppinen duunarimies voi äänestää nykyistä arvoiltaan naismaista vasemmistoa. (No, tulipa sekin päivä kun olen Niemisen kanssa jostain samaa mieltä - sori nyt vaan Jiri.)

Minusta melko hyvä vaihde. Analyysi ei ole mielestäni mitenkään kaukaa haettu.

Otan tämän kohteliaisuutena.

Täsmentäisin korkeintaan, että monelle kantasuomalaiselle miehelle varmaan alitajunnan tasolla ainakin suuri osa tästä ahdistuksesta modernin miehen roolista muuttuu voimakkaasti ärsyyntymisen asteelle jos hän kokee suomalaisten naisten ensin jankuttavan hänelle kuinka hänen pitää hävetä maskuliinisia piirteitään ja sitten kuitenkin nämä samat naiset (granted, usein myös eri ihmiset, mutta kuten tiedämme, niin ihmiset monolitisoivat ihmisjoukkoja niin, että syntyy punaviherfeminisitilesbojen ja skininatsirasistihompauttajan kaltaisia hyvin karikatyyrimäisiä hahmoja) hakevat maskuliinisia miehiä oman viitekehyksensä ulkopuolelta.

Ihmettelisin, jos tämä maslowin tarvehierarkiassa kohtuullisen tärkeä asia ei vaikuttaisi joukkojen ja ihmisryhmien psyykeeseen. En koe siinä varsinaisesti suurta vikaakaan vaan pidän sitä lähinnä inhimillisenä. Asia vaikuttanee molemmissa sukupuolissa.

Olen viime aikoina laajentanut tajuntaani keskustelemalla netissä mm. Panu Horsmalahden kanssa (näitä Henry Laasasen opetuslapsia, markkina-arvoteoriaa ja sellaista) ja täytyy myöntää, että olen pitkästä aikaa tuntenut suoranaista aggressiota nettikeskustelussa. Edes nuivat eivät saa sellaista reaktiota esiin. Nämä maskulisteiksi itseään tituleeraavat piput ja nuivat ja puamiehet syyttävät kaikesta oikeastaan naisia, jopa siis asevelvollisuus on jonkin mystisen valtiofeminismin syytä. Ihmettelen omaa reagointiani siis välillä siksikin, että en ole koskaan oikein kyennyt identifioimaan itseäni suoranaisesti feministiksi - itse asiassa minulla on useimmiten sukset ristissä pahasti feministien kanssa - mutta koen jotain aika alkukantaista siinä vaiheessa, kun sukupuoleni syyllistetään yhtenä klönttinä siitä ja tästä mielikuvituksellisesta fasismista. Olen tullut pohtineeksi, että onkohan tämä samantyyppinen kokemus, kuin monilla miehillä pahimpien femakkojen argumenttien edessä. Luultavasti, ja olen ehkä siinä mielessä tyytyväinen siitä, että olen saanut tämänkin ymmärtää viimein.

Mutta kaikki tähän maskuliinisuuden kriisiin nivoutuvat liikkeet eivät toki ole kovin läheisissä tekemisissä edes minkään akateemisen feminismin kanssa, tai tunne sen monia muotoja (osa naurettavia, osa asiallisia). On vain syntynyt kulttuuri, jossa mystinen ja usein monoliittinen feminismi on jollain tapaa kaiken takana, ja tätä ajatusta toistellaan lähes mantrana. Luulen kykeneväni ymmärtämään sitä, että monet ihmiset hahmottavat itseään sukupuolestaan käsin ja siksi perinteisen miehen roolin murtuminen on niin kauhean vaikea asia; yhtäkkiä pitäisikin hahmottaa itsensä ihan pelkästään ihmisenä ja yksilönä, joka voi elää, toimia ja käyttäytyä ihan omasta valinnastaan, omalla tavallaan, eikä minkään annetun mallin mukaan. Sehän on kaoottista ja hämmentävää varmasti.

Olen tietysti myös pistänyt merkille, että nuivapiireissä on myös tietty joukko ahdistuneita naisia, jotka ihan vastaavasti kaipaavat selkeitä malleja ja rooleja.

Luulen, että suurin osa maltillista nuivaporukkaa on lähinnä suuren ihmetyksen vallassa kun heistä tuntuu siltä, että ne naiset jotka eniten saarnaavat tasa-arvon ja erilaisten naisten emansipaatioon liittyvien asioiden tärkeydestä ja sitten kuitenkin tuntuvat tekevän kaikkensa myös sen eteen, että nuo asiat poistetaan Suomesta ja länsimaista.

Tämä on nyt Virkamies ihan hirveää paskaa, suoraan sanottuna. Yritäpä vähän enemmän. Oletko tosissaan sitä mieltä, että feministit/naiset pyrkivät poistamaan tasa-arvon ja sellaisen kivan länsimaista? Liittyykö tämä jotenkin siihen kateusaspektiin, että kun naiset kuitenkin oikeasti haluaisivat tulla alistetuiksi? Siinä sitten tehdään sellaista äidinmurhaa, että kun "meidät" on kasvatettu huomaavaisiksi ja kohteliaiksi ja sitten fasistiset ja irrationaaliset naiset pettävät (taas) ottamalla itselleen alistavia barbaarimiehiä. Tässä on ehkä jokin hyvin perustavanoloinen petetyksi tulemisen tunne.

Kun Annu sanoo

Minä en kutsu sinua "Virkkikseksi". Arvostaisin vastavuoroisuutta. Mikahoo saa kutsua minua Anneliksi, koska hän ei edes yritä teeskennellä järkevää keskustelijaa.

Luulen, että toinen vielä suurempi "nuivistajamomentti" asioissa on ihan aito huoli siitä, että miten yhteiskuntaa hallitaan.

No varmasti, minun pyrkimyksenihän oli vain pureutua hieman siihen, että mistä se huoli kumpuaa.

Koetaan, että yhteiskuntaa hallitaan hyvin feminiinisesti ja vailla kunnollista asioidenhoitoa, jossa järjestys ja terve järki toteutuisivat.

Oikeasti nyt Virkamies. "Feminiinisesti vailla kunnollista asioidenhoitoa"? En jaksa edes hetkellisesti provosoitua. Järjestys ja terve järki, kyllä niin. Onhan se kauheaa, kun kaikki virkamiehetkään eivät nykyään ole oikeasti miehiä, eli terveen järjen omaavia oikeita ihmisiä.

Olet välillä ihan rationaalinen keskustelija, mutta onneksi palautat välillä tätä palloa niin riman alta, ettei viitsi sitten itsekään panostaa.

Alijäämäiset budjetit, vitkasteleva päätäntökoneisto, väärintekijöiden ymmärtäminen, vähäiset rikosseuraamukset, suuret tulonsiirrot yritteliäiltä vähempiosaisille tms. asiat saavat monen ärsyyntymään asioidenhoidosta. Lepsu maahanmuuttopolitiikka on vain jäävuoren huippu monelle ihmiselle sen kokonaisuuden kannalta.

Pitää nyt oikeasti kysyä, että millä tavalla mielestäsi tämä on seurausta, ihan käytännössä, hallinnon feministisyydestä/naisistumisesta? Siis alijäämäiset budjetit ja vitkasteleva päätöksentekokoneisto?

Olen melko varma, että trollaat.

Ahdistus seuraa myös siitä, että koko yhteiskunnan rakenne on muutettu yhä enemmän käsittelemään asioita sellaisin tavoin, jotka ovat vieraita monille miehistä.

Haluaisitko elaboroida. Työstää. Mitä se on suomeksi.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #50 on: December 14, 2010, 18:45:41 »
Oletko aivan varma tästä? Siis pintapuolisesti toki, sehän on osa nuivien perusrepertuaaria että muslimit alistavat pahasti naisia. Mutta oletko tullut ajatelleeksi, että tehän (sanon nyt te ihan sillä perusteella, että itse ilmaisit tuossa että "me") samalla otatte roolin, jossa kerrotte naisille, että mikä on hyvä ja oikea maailmanjärjestys? Eli tavallaan asetatte toisen sukupuolen jo lähtökohtaisesti sellaiseen statukseen, että he eivät itse tiedä mikä heille on parasta. Länsimainen feminismihän tavallaan perustuu siihen, että tällaista asennetta vastustetaan, ömm, patriarkaalisena.

Linkitän tämän varmaan tänne jo toiseen otteeseen, mutta nykyinen nuori perussuomalainen Simon Elo on jotenkin hyvin kuvaava esimerkki tässä artikkelissa: http://www.city.fi/artikkeli/Nuoret+konservatiivit/3578/. Lainatakseni lopusta pari pätkää: "Elon mukaan miehen lyhyempi elinikä liittyy vastuunpakoiluun. Jos miehellä olisi vanha patriarkaalinen rooli, hän olisi terveempi. [...] "Mun henkistä hyvää oloani parantaa, kun tiedän, että mulla on tehtävä tässä yhteiskunnassa", lisää Simon. Elon mukaan miehen tehtävä perheen päänä on ensisijaisesti rahallinen. Mutta tehtäviin kuuluu myös viihdyttäminen."

Tässä minusta alkaa jo melko pintapuolisellakin analyysillä valjeta se, että islamin kritisoiminen nimenomaan naisvihaisena aatteena sisältää aivan selkeän kateuden elementin: kadehditaan sitä (usein kylläkin fiktiivistä) muslimimiestä, joka elää maskuliinissa maailmassa, joka on perheen pää ja jolla on vastuuta ja tehtävä maailmassa/yhteiskunnassa. Ihmismieli on sellainen, että tähän on sitten nuivan omassa ajatusrakennelmassa lisättävä se aspekti, että kuinka "me" olisimme niin paljon parempia, kiltimpiä, sallivampia ja armollisempia perheenpäitä, kuin nämä barbaarit. Mutta palaan ehkä tähän itseäni kovasti kiinnostavaan aspektiin alempana kommenteissani Virkamiehelle.

Myönnän ja tiedostan toki, että moni nuiva varmasti aivan vilpittömästi ajattelee vain tuumivansa naisten parasta, eikä välttämättä ymmärrä toisintavansa perinteistä maskuliinisuutta. Tällekin foorumille silloin tällöin kommentoiva feministi Jiri Nieminen on muuten kiinnittänyt huomiota esimerkiksi Timo Soiniin juuri tällaisena perinteisenä maskuliinista roolia politiikassa korostavana henkilönä, kun hän vaikkapa usein on ilmaissut, ettei jonkinlainen stereotyyppinen duunarimies voi äänestää nykyistä arvoiltaan naismaista vasemmistoa. (No, tulipa sekin päivä kun olen Niemisen kanssa jostain samaa mieltä - sori nyt vaan Jiri.)

Pitkään lainaukseen lyhyt vastaus. En jaksa uskoa, että monen nuivan ajatusmaailma on noinkaan monimutkainen. Naisten alistaminen on vain yleisesti tunnustettu väärä teko ja muslimien keskuudessa sitä tiedetään tapahtuvan, joten siitä pitää jauhaa muslimien erityispiirteenä. Näin saadaan jälleen pontta sille, että huoli muslimeista on ihan oikeasti relevanttia.

On vaikeaa kuvitella mitään kateutta muslimimiehillä, koska he saavat vähän piiskata naisiaan. Naiset ehkä vapautuessaan on voinut muuttua hieman suoremmaksi mm. aggressioiden kohdalla, mutta mielestäni tuonut omalla naisellisella panoksellaan järkeä moneen asiaan. Tämä järkevöityminen osittain naisten takia liittyy siihen, että me teemme edes jotain asioita kauaskantoisemmin ja vähän vähemmän mutkia suoraksi periaatteella tulevaisuuden kustannuksella.

Tuossa edellisessä saatan olla väärässäkin, mutta katson kuitenkin, että naisten vapautuminen on tuonut enemmän hyötyjä kuin haittoja, vaikka tuskin tämä asia on ihan tässä...

Offline Tönnies

• Sr. Member
« Reply #51 on: December 14, 2010, 19:31:07 »
Pitkään lainaukseen lyhyt vastaus. En jaksa uskoa, että monen nuivan ajatusmaailma on noinkaan monimutkainen. Naisten alistaminen on vain yleisesti tunnustettu väärä teko ja muslimien keskuudessa sitä tiedetään tapahtuvan, joten siitä pitää jauhaa muslimien erityispiirteenä. Näin saadaan jälleen pontta sille, että huoli muslimeista on ihan oikeasti relevanttia.

Eivät nuivat varmaan kelaakaan asiaa mitenkään monimutkaisesti. Se että musliminaisten asema on usein alistettu ei kuitenkaan mitenkään poissulje sitä, että moni nuiva suhtautuu ylimielisesti naissukupuoleen ja pitää esimerkiksi löyhän maahanmuuttopolitiikan kannattamista "naismaisena". Esimerkiksi profeministimiehet ovat nuiville jokin sellainen vitsi jota he eivät voi millään käsittää, eivätkä taida viitsiä edes yrittää.

Kuten sanoit, minusta nimenomaan tuntuu että islamissa tapahtuvasta naisten alistamisesta jankataan hommapiireissä nimenomaan vain ja ainoastaan siksi, että yritetään kerätä omalle agendalle lisää kannattajia, ei niinkään siksi että naisten vähättelyä ja halveksimista jotenkin erityisesti vieroksuttaisiin. Minun on hyvin vaikea vetää mitään muuta johtopäätöstä siitä naisvihaankin yltyvästä asenneilmapiiristä, jota kriitikkopiireissä esiintyy.
"Itse näen tämän skinitoiminnan vastavoimana maahanmuutajajengien vuosia jatkuneelle ja mediassa vaietulle terrorille." - nimimerkki Harry Vestbacka, HS.fi 02.11.2010

Offline Hagbard

• Sr. Member
« Reply #52 on: December 14, 2010, 20:02:52 »
Siis pintapuolisesti toki, sehän on osa nuivien perusrepertuaaria että muslimit alistavat pahasti naisia. Mutta oletko tullut ajatelleeksi, että tehän (sanon nyt te ihan sillä perusteella, että itse ilmaisit tuossa että "me") samalla otatte roolin, jossa kerrotte naisille, että mikä on hyvä ja oikea maailmanjärjestys? Eli tavallaan asetatte toisen sukupuolen jo lähtökohtaisesti sellaiseen statukseen, että he eivät itse tiedä mikä heille on parasta. Länsimainen feminismihän tavallaan perustuu siihen, että tällaista asennetta vastustetaan, ömm, patriarkaalisena.

En usko burkhan vapaaehtoisuuden myyttiin. Emmehän me ole kertomassa mitään hyvää ja oikeata maailmanjärjestystä kenellekään. Kyllähän fiksut suomalaiset naiset tietävät itsekin sen, että tasa-arvoinen on parempi olotila kuin alistettu. Ja juuri siksi me ihmettelemmekin sitä, miksi monet fiksut tasa-arvoiset naiset eivät tajua edistävänsä alistamista kannattaessaan muslimien laajamittaista maahanmuuttoa.

Offline Tönnies

• Sr. Member
« Reply #53 on: December 14, 2010, 20:11:44 »
Ja juuri siksi me ihmettelemmekin sitä, miksi monet fiksut tasa-arvoiset naiset eivät tajua edistävänsä alistamista kannattaessaan muslimien laajamittaista maahanmuuttoa.

Ja minä en ymmärrä, miksi monet fiksut tasa-arvoiset naiset eivät tajua edistävänsä alistamista kannattaessaan oikeistokonservatiivisia puolueita. Soinikin on varsinainen naisten emansipaation ylin ystävä "Abortti on vastenmielinen ilmiö" -mielipiteineen.
"Itse näen tämän skinitoiminnan vastavoimana maahanmuutajajengien vuosia jatkuneelle ja mediassa vaietulle terrorille." - nimimerkki Harry Vestbacka, HS.fi 02.11.2010

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #54 on: December 14, 2010, 20:22:37 »
Hagbard.

Kyllähän mamunaisilla on ongelmia, suuria ongelmia ja juurikin sen takia, että mies alistaa. Annushkan pointti oli kuitenkin muualla...

Nyt voi tuntua hurjalta, mutta väitän, että nuiva ja suvis on kuitenkin lähempänä toisiaan kuin haluaisivat uskoakaan...

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #55 on: December 14, 2010, 20:50:30 »
tasa-arvoinen on parempi olotila kuin alistettu.

Luulen, että naiset kautta maapallon ovat tätä mieltä. Kunnia kaikille naisasialiikkeille, jotka pyrkivät parantamaan naisten asemaa ympäri maaplaneettaa.
Usein tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää , että rauhanuskontoon kuuluu sukuelinten silpomiset, kunniamurhat, hunnut, lasten naittaminen "sedille" , naisten asemaa verrataan kodinkoneeseen/lemmikkiin... jne .
Siis tämä ei ole mitään täysin käsittämätöntä , vaan arkea ja osa islamilaista naiskuvaa.

Onneksi Euroopassa naisasialiike on edennyt viimeisen 200:n vuoden aikana ja olemme jo hyvin tasa-arvoisessa maailmassa. Nuivalla puolella ajetaan tasa-arvoa. En tahdo mitään brutaalia machomieskulttuuria, enkä naisten alistamista/pakottamista. Olen ylpeä miten pitkälle olemme tasa-arvossa päässeet. Nämä saavutukset on mielestäni syytä säilyttää tulevaisuudessakin.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #56 on: December 14, 2010, 20:50:54 »
Kaikki kunnia sosiaalipsykologian taidoillesi, mutta hieman tässä haisee tarve medikalisoida aatemaailmaa, jota ei muuten osaa hahmottaa. En kertakaikkiaan näe tällä mitään loogista yhteyttä käytännön maahanmuuttokritiikkiin.

Häpeää me emme tunne, kritisoimme vastustajiamme nimenomaan siitä, että he niin usein tuntuvat häpeävän suomalaisuuttaan.

Ajattelin kirjoittaa tähän pitkähkön kannanoton, mutta koska olen uupunut saatuani Agricola-verkossa taas palautetta natsipropagandan levittämisestä, niin taidan tyytyä vain laupiaasti kysymään kahta yksinkertaista asiaa, joihin nimimerkki "Hagbard" saa vastata:

1) Mitä on "käytännön maahanmuuttokritiikki"?

2) Millä tavalla tämä "suomalaisuutensa häpeäminen" ilmenee?

Lisäykseksi jälkimmäiseen voin pistää korttini pöydälle ja todeta, että allekirjoittaneen voi katsoa suhtautuvan nykymuotoiseen "maahanmuuttokritiikkiin" torjuvasti. Olisi vain pirun hauska kuulla, millä tavalla "tuntuu" siltä, että "häpeän suomalaisuuttani", tai milläköhän tavalla muut vastaavan mielipiteen jakavat sitä häpeilevät. Kellä ylipäätään on monopoli suomalaisuuteen?

Islamin pelko on viisauden alku.

Kai ne kaikki tässä ketjussa "pelko"-sanan käyttämistä hirveän loukkaavana ja leimaavana pitäneet yksilöt nyt huomasivat tämän aksiomaattisen lauseen? Mitenkäs muuten, merkitseekös kyvyttömyys tai viitsimättömyys tuntea moista pelkoa sekin jonkinlaista "suomalaisuutensa häpeämistä"?

Tässä yhteydessä voi kai taas siteerata sitä johtavaa suomalaista "maahanmuuttokriitikkoa", joka on todennut "Erityisesti pelkään islamia. En mitenkään yritä piilotella näitä mielipiteitä, päinvastoin pyrin synnyttämään ja vahvistamaan niitä muissakin ihmisissä." Viimeisessä lauseessa mies tunnustaa olevansa ei ainoastaan pelkuri, vaan myös pelkuruuden apostoli. Värisevä, kammoksuva, hysteerikko, joka haluaa tartuttaa paranoiansa koko ympäristöönsä. Hagbardin lausahdus osoittaa, että tässä on näemmä onnistuttu jo kohtalaisen hyvin.

Best,

J. J.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #57 on: December 14, 2010, 21:10:19 »
Ja sama pätee tietenkin toisin päinkin. Tästä foorumista puhuminen todellisuusorgioina (vai mikä se haukkumanimi nyt onkaan), on hauskalta kuulostava ensimmäisellä kerralla. Sen jälkeen sen käyttö saa minut ennemminkin vaivautuneeksi.

Miksi? Minusta se on hauskaa kaikilla kerroilla, etenkin kun pitää mielessä nimimerkki "Virkamiehen" mieltymyksen antiikki-aiheisiin. Meinasin tässä linkittää pompeijilaisiin seinämaalauksiin, mutten tiedä, mitä ylläpito siitä ajattelisi.

Tavallaanhan tuon nimityksen käyttäminen kertoo välillisesti siitä, etteivät sen toisen forumin postittajat ole koskaan päässeet edes kunnon orgioihin.

Best,

J. J.

Annushka

• Guest
« Reply #58 on: December 14, 2010, 21:20:12 »
Ja sama pätee tietenkin toisin päinkin. Tästä foorumista puhuminen todellisuusorgioina (vai mikä se haukkumanimi nyt onkaan), on hauskalta kuulostava ensimmäisellä kerralla. Sen jälkeen sen käyttö saa minut ennemminkin vaivautuneeksi.

Miksi? Minusta se on hauskaa kaikilla kerroilla, etenkin kun pitää mielessä nimimerkki "Virkamiehen" mieltymyksen antiikki-aiheisiin. Meinasin tässä linkittää pompeijilaisiin seinämaalauksiin, mutten tiedä, mitä ylläpito siitä ajattelisi.

Tavallaanhan tuon nimityksen käyttäminen kertoo välillisesti siitä, etteivät sen toisen forumin postittajat ole koskaan päässeet edes kunnon orgioihin.

Nemo saltat sobrius, nisi insanus est. Pätee myös politiikkaan. Ohessa homososiaalista kuvastoa:

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #59 on: December 14, 2010, 21:42:52 »
Nemo saltat sobrius, nisi insanus est. Pätee myös politiikkaan. Ohessa homososiaalista kuvastoa:

Jaha, no kun nyt kerran asiaan päästiin oikein ylläpidon luvan kanssa, niin itse ajattelin tätä artikkelia, missä on tietysti nuo kohdat Gigantic free-standing phalluses were found, and bizarrely erotic objects sekä A favourite theme which recurred again and again in wall paintings was the satyr creeping up behind a nymph to catch her by surprise ynnä tietysti Because African motifs were popular, another depicted picnicking pygmies enjoying a group orgy under a tent.

Enemmänkin matskua on tarjolla, kuten vaikkapa tämä mainio mosaiikki todellisista Todellisuusorgioista:

Best,

J. J.