koen jotain aika alkukantaista siinä vaiheessa, kun sukupuoleni syyllistetään yhtenä klönttinä siitä ja tästä mielikuvituksellisesta fasismista.
Sen kykenee hyvin palpaattisesti ymmärtämään kun lukee viestisi jatkon.
Luulen, että suurin osa maltillista nuivaporukkaa on lähinnä suuren ihmetyksen vallassa kun heistä tuntuu siltä, että ne naiset jotka eniten saarnaavat tasa-arvon ja erilaisten naisten emansipaatioon liittyvien asioiden tärkeydestä ja sitten kuitenkin tuntuvat tekevän kaikkensa myös sen eteen, että nuo asiat poistetaan Suomesta ja länsimaista.
Tämä on nyt Virkamies ihan hirveää paskaa, suoraan sanottuna. Yritäpä vähän enemmän. Oletko tosissaan sitä mieltä, että feministit/naiset pyrkivät poistamaan tasa-arvon ja sellaisen kivan länsimaista? Liittyykö tämä jotenkin siihen kateusaspektiin, että kun naiset kuitenkin oikeasti haluaisivat tulla alistetuiksi? Siinä sitten tehdään sellaista äidinmurhaa, että kun "meidät" on kasvatettu huomaavaisiksi ja kohteliaiksi ja sitten fasistiset ja irrationaaliset naiset pettävät (taas) ottamalla itselleen alistavia barbaarimiehiä. Tässä on ehkä jokin hyvin perustavanoloinen petetyksi tulemisen tunne.
Ymmärrän, että sinulle tulee primitiivireaktio, mutta otahan ihan rauhallisesti ja lue viestini uudelleen niin, että ymmärrät minun yrittävän kuvata ihmisryhmää ja näkemyksiäni heidän tuntemuksistaan sen sijaan, että yrittäisin esittää, että miten asiat mielestäni ovat. Kiitos.
Nyt kun olet ehkä hahmottanut pyrkimykseni, niin vastaillaan. Olen samaa mieltä, että kyseessä on varmaan hyvin perustavanoloinen petetyksi tulemisen tunne, joka manifestoituu mahdollisesti sitten myös eriasteisena katkeruutena.
Minä en kutsu sinua "Virkkikseksi". Arvostaisin vastavuoroisuutta. Mikahoo saa kutsua minua Anneliksi, koska hän ei edes yritä teeskennellä järkevää keskustelijaa.
Pahoitteluni, olin jossain toisaalla ymmärtänyt ilmeisesti väärin, että tämä oli sallittu diminutiivi.
Oikeasti nyt Virkamies. "Feminiinisesti vailla kunnollista asioidenhoitoa"? En jaksa edes hetkellisesti provosoitua. Järjestys ja terve järki, kyllä niin. Onhan se kauheaa, kun kaikki virkamiehetkään eivät nykyään ole oikeasti miehiä, eli terveen järjen omaavia oikeita ihmisiä.
Olet välillä ihan rationaalinen keskustelija, mutta onneksi palautat välillä tätä palloa niin riman alta, ettei viitsi sitten itsekään panostaa.
Palloa pitää välillä aina palauttaa riman alitse, mutta kannattaa hahmottaa, että onko peli käynnissä vai ei, jotta osaa reagoida siihen oikein.
Pitää nyt oikeasti kysyä, että millä tavalla mielestäsi tämä on seurausta, ihan käytännössä, hallinnon feministisyydestä/naisistumisesta? Siis alijäämäiset budjetit ja vitkasteleva päätöksentekokoneisto?
Luulen, että jotkut ihmiset kokevat, että miehinen tapa tehdä päätöksiä liikoja ajattelematta ja ilman hellämielistä pyrkimystä antaa kaikille hyvää rahan merkeissä ovat sellaisia piirteitä, jotka johtaisivat budjettien tasapainottumiseen ja vähempään vitkasteluun päätöksenteossa.
Olen melko varma, että trollaat.
Ei kyllä minä luulen olevani varsin vakavissani tässä tulkinnassani ihmisten psyykeestä.
Haluaisitko elaboroida. Työstää. Mitä se on suomeksi.
Riittääkö edellä sanottu vai laveeraanko hieman preussinsinistä kokonaisuuteen isommalla pensselillä?
Ja Catullus on ihan kiva tuollaiseksi rappiolliseksi kaupunkilaishupsuttelijaksi, mutta Theokritos on sentään alkuvoimaista tavaraa alusta lähtien. Hivenen jää silti hämäräksi tämä keskustelun sivujuonne, mutta pois se minusta, että mikään antiikkisivupolku minua ärsyttäisi - jatkakaa ihmeessä.