Author Topic: Love Hotellissa räjähti  (Read 24431 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Annushka

• Guest
Re: Love Hotellissa räjähti
« Reply #75 on: November 23, 2010, 16:08:27 »

Jos taas implikoit ettei ihmiset ole halukkaita lukemaan analyysia Virkamiehen nettipersoonasta, niin nimimerkkini kannattaa tässä tapauksessa ignoorata, koska ajattelin vielä käydä henkilöön jatkossakin.  :-*

Siinä tapauksessa perusta sille oma ketju, ja tee se asiallisesti. Virkamies on iso poika jo, ja osaa varmasti arvostaa hänelle suomaasi huomiota. Mikäli koetaan tarpeelliseksi, voidaan tehdä tänne foorumille osio "kokonaan asiaton keskustelu", jonne voidaan aloittaa ketjut jokaisesta aktiivisesta käyttäjästä. Minua ainakin kutkuttaisi päästä analyseeraamaan hieman vaikkapa Hiilisen pohjimmaisia motiiveja! Epäilen vahvasti, että taustalla on fantasioita suuremman auktoriteetin omaamisesta.

Offline J. Pip

• Full Member
« Reply #76 on: November 23, 2010, 16:15:33 »
Tässä on kahdenlaista manipulaatiota. 1. Virkamies yrittää manipuloida J.Pippiä olemaan ensin hiljaa siten, että kertoo miten mainioita hänen aikaisemmat kirjoitukset ovat.

En lukenut virkamiehen viestiä, mutta koska en ole tänne minkäänlaista mainiota tekstiä tai edes lausetta tuottanut, niin kyllähän tuolainen imartelu ilmeisen läpinäkyvää on. On se ihme kaveri. Kiinnostava.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #77 on: November 23, 2010, 16:29:58 »
Annushka.

Virkamies ei osaa arvostaa suomaani huomiota, hän on ignoorannut minut. Noin muutoin, joskus voi olla ihan asiallista analysoida persoonaakin, mielestäni Virkamiehen kohdalla se on ehdottoman tarpeellista jo manipulatiivisen otteen takia.

Kuten Virkamieskin huomauttaa, niin eihän täällä voi mitään virallisia diagnooseja tehdä, mutta eihän täällä ole tarkoituskaan tehdä virallisia diagnooseja jostain nimimerkin takana lymyävästä nettiagitaattorista. Noin muutoin on hyvä joskus paljastaa, että jotkut ihmiset systemaattisesti kompensoivat "välittämistä" rationaalisuudellaan ja ovat totta tosiaan näin rationaalisempia kuin tunteiden mukaan elävät "välittäjät".

Minua ainakin kutkuttaisi päästä analyseeraamaan hieman vaikkapa Hiilisen pohjimmaisia motiiveja! Epäilen vahvasti, että taustalla on fantasioita suuremman auktoriteetin omaamisesta.

Motiiveja on tietenkin aina vaikea analysoida esiin, vaikka uskonkin, että Virkamiestä motivoi palstan tason määrittelyn haltuun ottoa paremmat agitaatiomahdollisuudet. Noin muutoin on helppo analysoida, mitä viestissä tehtiin, oli sitten motivaatio mitä tahansa. Esimerkiksi manipulaatio tyyliä "palkitsen, jos olen puolellani, mutta rankaisen ja kiroan häpeään, jos koen!, että olet minua vastaan." Se on manipulointia motiiveista riippumatta.
« Last Edit: November 23, 2010, 16:32:32 by ateisti19 »
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #78 on: November 23, 2010, 16:41:56 »
En lukenut virkamiehen viestiä, mutta koska en ole tänne minkäänlaista mainiota tekstiä tai edes lausetta tuottanut, niin kyllähän tuolainen imartelu ilmeisen läpinäkyvää on. On se ihme kaveri. Kiinnostava.

Jaa. En tiedä. Palstan muuten melko rasittavan keskinkertaiseen tasoon nähden koen esimerkiksi tämän lausuntosi melko viisaaksi:

http://todellisuus.org/index.php?topic=495.msg9103#msg9103

Mutta samapa tuo, jos haluat toisaalta ignoorata ja toisaalta epäillä minun harjoittavan jotain manipulatiivista imartelua, niin samapa tuo minulle. Tämä menee hiukan turhan pitkälle itse keskustelun aiheesta.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #79 on: November 23, 2010, 16:53:50 »
aa. En tiedä. Palstan muuten melko rasittavan keskinkertaiseen tasoon nähden koen esimerkiksi tämän lausuntosi melko viisaaksi:

Voiko enää paremmin tiivistää manipulointia, yritystä sopeuttaa palstaa juuri omiin mielihaluihin ja itsensä korostamista?

Mutta samapa tuo, jos haluat toisaalta ignoorata ja toisaalta epäillä minun harjoittavan jotain manipulatiivista imartelua, niin samapa tuo minulle. Tämä menee hiukan turhan pitkälle itse keskustelun aiheesta.

Jos keskustelen jonkun kanssa ja tämä mättää minua turpiin kesken kaiken, niin siitä huomauttaminen ei välttämättä liity keskustelun aiheeseen, mutta metatasolla keskusteluun ylipäätään...

EDIT_ Ymmärrän kyllä yskän ja lopetan tähän. Nyt on jo moni muukin huomauttanut tästä henkilöön käymisestäni ja kokenut sen häiritseväksi. Vaikka sormet syhyy, niin yritän hillitä itseni.
« Last Edit: November 23, 2010, 17:01:45 by ateisti19 »

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #80 on: November 23, 2010, 17:32:39 »
Maahanmuuttokriittiset pyrkivät vaikuttamaan laillisia, demokraattisia ja poliittisia kanavia pitkin. Ehkä nettisekoilun voi nähdä yritykseksi mielipidevaikuttamiseen.  On todella ikävää , jos jotkut yleensä lyhyillä hiuksilla varustetut, nuoret miehet vetävät hölmöjä johtopäätöksiä.
Se, että poliisi sanoi, että asiassa ei ole mitään ulkomaalaisvastaisuuteen liittyvää oli hyvä kuulla.

Juliet pizzerian omistaja facebookissa:
Aram Bibani  pakolaisilta pääsy kielletty klo: 17:00 jälkeen..... !!! :D
6. syyskuuta kello 15:30
« Last Edit: November 23, 2010, 17:42:51 by Kellottaja »

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #81 on: November 23, 2010, 18:08:23 »
Maahanmuuttokriittiset pyrkivät vaikuttamaan laillisia, demokraattisia ja poliittisia kanavia pitkin.

Tämä on ainoa järkevä tapa toimia. Roskaväen harjoittamalla anarkialla ei ole mitään tulevaisuutta. Roskaväen ideologiasta riippumatta. Oman käsitykseni mukaan suomalaisten suuri enemmistö katsoo erittäin kieroon kaikenlaista anarkiaa ja hyväksyy viranomaisilta kovatkin otteet tuollaisen menon taltuttamiseksi. Niin pitääkin.

Viikon tähän asti typerämmän sammakon kurkustaan kakaissut Päivi Lipponen (sd.) puhuu kohutussa blogikirjoituksessaan asiaakin kirjoittamalla näin. "Minä vetoan ihmisiin, että me maltilliset suomalaiset sanoudumme irti tällaisesta sairaasta väkivallasta ja rasismista".

En nyt ihan tiedä, onko tuo "tällaisesta" oikeassa paikassa (eikä taida Lipposkakaan tietää...), mutta ainakin minä ja enemmistö tuntemistani maltillisista suomalaisista sanoutuu irti kaikesta väkivallasta ja rasismista. Tuo "sairaasta" on aivan turhaa blogin täytettä, sillä kaikki rasismi on sairasta. Myös enemmistö väkivallasta on sairasta. Tosin joskus väkivalta on perusteltuakin, esim. itsepuolustustilanteissa tai heikompien suojelemiseksi.

Cls

• Guest
« Reply #82 on: November 23, 2010, 19:09:27 »
Myös selkeä asenteellinen suureellisuus tulee esille aika ajoin. Hän selkeästi pitää itseään muita älykkäämpänä ja lähtee siitä, että häntä ei ymmärretä eikä voi ymmärtää ellei ole tosi älykäs. Omaa erityisyyttä vielä korostetaan puolueettomuusmielikuvalla. Olen erityinen, en kuulu hommalaisiin enkä suviksiin, olen kaiken yläpuolella, en mitenkään tavallinen. (Muuten minkä takia hän varmaan viihtyy täällä. Täällä on TAKUULLA kouluttamattomia ihmisiä, joiden rinnalla loistaminen on helppoa!)

Minusta Virkamies on selkeästi keskivertoa älykkäämpi ja pärjää täällä väitellessään erittäin hyvin. Älykkyyden näkee paitsi asiallisuudesta (muutamaa provosoitumista lukuunottamatta), niin yleisestä matematiikan hallinnasta (erityisesti logiikka), argumentointikyvystä ja selkeistä rautalankaväännöksistä. Rautalankaväännökset ovat Virkamiehen parasta antia, koska toisinaan keskustelu eri leirien välillä tuntuu sellaisia vaativan. Virkamiehen tekstit ovat myös hyvin selkeitä. Esimerkiksi sinun tekstisi ovat usein hyvin mystisiä, enkä juuri koskaan löydä niiden punaista lankaa ensimmäisellä lukukerralla (harvemmin edes viitsin lukea toiseen kertaan, ellei aihe kiinnosta). Ehkäpä tämä kaikki johtuu siitä, että matemaattiset ihmiset ymmärtävät paremmin toisiaan.

On minusta selvää, ettei sinun ja Virkamiehen talouskeskusteluista tule mitään, koska et ymmärrä edes aiheen perussanastoa. Minusta siinä on enemmän kyse tiedosta kuin ymmärryksestä. Ei ole ylimielistä olla keskustelematta henkilön kanssa, jolta ei voi odottaa asiantuntevaa vastausta. Minusta Virkamiehen kirjoitustyyli on muuten hyvin selkeä ja ymmärrettävä.

En näe, että Virkamies olisi valinnut täällä vain helppoja vastaväittelijöitä.

Puolueettomuudesta on vaikea sanoa. Jos perustelee väitteensä rationaalisesti (tunteisiin vetoaminen vasta puolueellista onkin), niin minusta se on puolueetonta, vaikka mielipide kallistuisikin toiseen leiriin. Puolueettomuuteen vetoaminen on varsin ymmärrettävää myös siksi, että toisen leirin muutamilla henkilöillä on varma tieto siitä, millaisia sen toisen leirin henkilöt oikeasti ovat.

Eräs hänen tavoitteistaan näyttää olevan palstan tason määrittelymonopoli, josta on hyvin paljon hyötyä agitoidessaan jotain vielä vapaampaa yhteiskuntaa, jossa saisi ilmeisesti rationalisoida inhimilliset murheet pelkästään pelin hengen tuotteiksi.

Minusta siinä ei ole mitään epäselvää, että tämän ketjun aloitusviesti oli tasoltaan surkea ja kaukana asiallisesta keskustelusta, kuten myös muutamien tiettyjen henkilöiden kontribuutio Todellisuudelle. Asian esille tuominen ei ole mitään määrittelymonopolia, vaan moinen spekulointi on täysin omaa mielikuvitustasi. Näkee, että sinulla on jonkinlainen ristiretki Virkamiestä vastaan.

Luulenpa, että näillä on hyvin hankala ymmärtää se, mitä on välittää siitä, miltä toisesta tuntuu ja mikä on järkevää. Jos ajatellaan, että on lapsi, joka ei ole tehnyt pahaa. Hän tulee vaatimaan vaikkapa lelua vanhemmaltaan. Tilanne on se, että ei ole rahaa leluun. Nämä heput vetoavat asian rationaaliseen puoleen, ei ole rahaa. Normaali ihminen joskus jossain vaiheessa välittäisi miltä lapsesta tuntuisi vaikka ei toteuttaisi tämän toivetta, koska ei ole rahaa. Edellinen esimerkki tietenkin olettaa, että lasta harmittaa tilanne. Muistutan nyt vielä loppuun, että ajatusleikin lapsi ei ole tehnyt pahaa, on vain pettynyt.

Nettiväittely tunteista on hyvin hyvin turhaa. On totta, että toisinaan rationaaliset ihmiset eivät osaa ajatella toisten tunteita, koska ehkäpä olettavat muidenkin olevan rationalistisia ja välittämättä turhasta murehtimisesta. Lapsiesimerkki on kuitenkin hyvin huono silloin kun keskustellaan aikuisten kesken. Aikuisten voi olettaa kestävän myös epämiellyttävät faktat. Tunteilla perustelu aiheuttaa toisinaan hyvin huonoja lyhytkatseisia päätöksiä.

Offline J. Pip

• Full Member
« Reply #83 on: November 23, 2010, 19:57:53 »
Puolueettomuudesta on vaikea sanoa. Jos perustelee väitteensä rationaalisesti (tunteisiin vetoaminen vasta puolueellista onkin), niin minusta se on puolueetonta, vaikka mielipide kallistuisikin toiseen leiriin.

Rationaalisuus kytkeytyy taustaoletuksiin kuten arvoihin. Monet kiistat aiheutuvat siitä, että ihmisillä on erilaiset taustaoletukset, mutta keskustelu käydään niitä huomioimatta. Kun argumentteja tarkastellaan, pitäisi tarkastella niiden loogista suhdetta keskustelijan tavoitteisiin eikä oletettuihin normeihin.

Lisäksi on huomattava, että rationaalisuus ei tarkoita ehjää ja aukotonta selitystä. Sellaisen vaade vasta irrationaalista onkin. Niinpä jokaisella keskustelijalla on myös oikeus piiloutua tietämättömyyden ja epävarmuuden taakse. Esimerkiksi tuulivoima ja sen tutkiminen voidaan torjua vetoamalla sen tehottomuuteen ja kalleuteen ydinvoimaan verrattuna, mutta silti sen kehittäminen voidaan nähdä myös järkevänä ja kannatettavana, koska tulevaisuudesta ei tiedä. On hyvä olla erilaisia vaihtoehtoja.

Ideologisille ihmisille on tyypillistä juntata arvonsa ja niistä loogisesti johdettu käytännön malli maahan, etsiä tuekseen muita samanlaisia ja sen jälkeen ruveta puolustamaan asemaansa mm. logiikalla ja "tosiasioilla" ja hyvin usein myös valikoivalla tarkkailulla. 100 vuoden päästä kuitenkin todennäköisesti huomataan, että vain harva meistä arvasi oikein.

Ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden ennustaminen. Itseasiassa sitä ei voi ennustaa vaan se pitää uskoa. Ideologista politiikkaa (erotukseksi ahneuden politiikasta) ja uskontoa yhdistääkin se, että niissä on oppi, jonka perusta on uskossa. Siksi ideologisuus ja tosiasiarationaalisuus ei minusta koskaan viime kädessä ole todellisuudessa rationaalista. Minulle rationaalisuuden perusta tarkoittaa kahta sanaa: "emme tiedä".

Offline Vestbacka

• Full Member
« Reply #84 on: November 23, 2010, 23:09:05 »
Hyvä jos ei riso, mutta jos tämä osoittautuu maahanmuuttokriittiseksi tuhopoltoksi, on se ensimmäinen ihmishenkiä vaatinut maahanmuuttokriittinen rikos Suomessa. Silloin nettimaahanmuuttokriittisyyteen tullaan puuttumaan oikeasti.

Tai sitten, jos käykin niin, että tapaus onkin "kansanryhmien" keskinäistä kahinointia, ehkäpä hallitsemattomaan maahanmuutopolitiikkaan tullaan puuttumaan oikeasti. Päivi Lipponen ainakin lisäsi omalta osaltaan persujen kannatusta liian aikaisella razzzistikortin läpsyttelyllään.

Se, että poliisi visusti pimittää tekijän taustaa, kertoo jotain tekijän taustasta. Jos tekijät olisivat suomalaisia, se olisi jo ajat sitten kerrottu.

Mutta kaikenkaikkiaan tämä tapaus osoittaa Halla-ahon jo kauan sitten tekemät arvioinnitliiallisen sosiaalisen maahanmuuton vaikutuksista ja kehityksestä oikeiksi. Sellossa kuoli neljä Suomalaista. Nyt kolme lisää. Suomen maahanmuutopolitiikalla alkaa olla aika veriset seuraukset.

Offline Vestbacka

• Full Member
« Reply #85 on: November 23, 2010, 23:14:12 »
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2280999

Nyt sitten Päivi Lipponen vetää jo sanojaan takaisin. "En voi todistaa väitteitäni". Ilmeisesti joku demareissa muistutti Päiviä, että vaalit ovat aivan kohta.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #86 on: November 23, 2010, 23:17:56 »
Cls.

niin yleisestä matematiikan hallinnasta (erityisesti logiikka)

Ehkäpä tämä kaikki johtuu siitä, että matemaattiset ihmiset ymmärtävät paremmin toisiaan.

Tarkoittaako tämä, että osaatte laskea hyvin päässä?

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
Re: Pizzeriassa räjähti/Päivi Lipposen tulkintana
« Reply #87 on: November 24, 2010, 00:45:10 »

JOS tuolta löytyy rasistipohjaisia syitä niin tekijät ammuttakoon vaikkapa julkisesti. Minä olen joukoissa hurraamassa.

JOS taas syylliset löytyvätkin omistajan lähipiiristä, niin ammuttakoot heidätkin. Samalla voidaan myös ampua KAIKKI raatokärpäset, jotka VÄKISIN tuosta tekevät rasismirikosta!

Mika H. Nyt tehdään sillä tavalla, että sinä joko otat tämän takaisin ja pyydät nätisti anteeksi, tai sitten mietitään pakkokeinoja.

Onko todella niin, että sinusta ensinnäkin on jotenkin normaaliin keskusteluun kuuluvaa esittää ihmisten ampumista, ja että kukaan muu tässä keskustelussa ei ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota? Minulla nimittäin lensi teet näppikselle tuon luettuani. Hävetkää kollektiivisesti yhdessä, ihmiset.

Hyvä Annushka.

Minulla ei ole minkäälaista sympatiaa ihmisä kohtaan, jotka räjäyttävät asuintalon keskellä kaupunkia. Ei minkäänlaista!

Minua ei kiinnosta loppupelissä mikä noiden sytyttäjien motiivi oli. Minua ei myöskään kiinnosta mikä noiden sytyttäjien ihon väri on. Lopputulos on kuitenkin se, että kolme ihmistä sai turhaan surmansa, useat saivat vammoja ja KAIKKI ihmiset saivat traumoja.

Minusta tuollaisen teon tehneet ovat täydellistä ihmissaastaa, jotka eläinmaailmassa lopetettaisiin heti.
Tietysti juttuni oli hieman kärjistetty. Syy kärjistykseen oli se, että kyseinen kommentoija ei taaskaan halunnut normaalikieltä ymmärtää, syistä, jotka eivät ole minun tiedossani.

Tiedän hyvin, että Suomessa ei syyllisiäkään ihmisiä ammuta, joten torille en mene, enkä itsekkään noita tule ampumaan, kuten varmaan hyvin itsekkin tiedät! Se, että toivoisin, että tuollaiset saastat lopetettaisiin, on toinen juttu. Toivon myöskin, että maailmassa olisi rauha ja ihmisillä hyvä tahto, mutta ei sekään toiveeni ole toteutunut.

Anteeksi en kuitenkaan pyytele. Maailma olisi huomattavasti parempi paikka ilman tuollaisia saastoja!

Kiinnostava "paljastus" arvomaailmastasi, Mika. Ilmeisesti kannatat myös kuolemantuomioita yhtä innokkaasti kun olet ajamassa täältä pois ihmisiä, jotka kenties ovat nimenomaan tänne muuttaneet "toisenlaisten" ihmisoikeuksien toivossa? Eikö sinua todellakaan houkuttaisi itse muuttaa sellaiseen maahan, missä kuolemantuomiot ko. kaltaisista rikoksista ovat käytössä? Kuten nyt vaikkapa sinne Irakiin.

edit: hieman Demlaa sinulle tässä, ollos hyvä. Naapurimaa voisi sopia paremminkin...
http://www.demla.fi/iran.htm
« Last Edit: November 24, 2010, 01:23:24 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Mika.H

• Guest
Re: Pizzeriassa räjähti
« Reply #88 on: November 24, 2010, 18:00:12 »
Kiinnostava "paljastus" arvomaailmastasi, Mika.

Niin. Minun mielestäni ihmisten polttaminen heidän koteihinsa on hävytöntä.

Perhe ja koti ovat minulle pyhiä asioita. Muut menee vielä jotenkin läpi, mutta kun kotona pelätään ulkopuolista uhkaa niin sitten on maailma sekaisin!

Tälläkin hetkellä "muutamassa" talossa pelätään, noiden tuhopolttajien takia! Valitettavasti!

Mika.H

• Guest
« Reply #89 on: November 24, 2010, 21:17:43 »
Tampereen keskustassa sijaitsevassa Love Hotellissa räjähti aamu viideltä. Valitettava tapahtuma kaiken kaikkiaan.
....

Tämän ketjun aloitusviesti meni melkein yhtä metsään kuin eräiden kansanedustajien arvailut.

Tässä vaiheessa voidaan kai jo todeta, että homma voitti ns 6-0 tämän arvausleikin.

Mielenkiintoista on miten keskustelu jatkuu, olisiko professorin opeista apua?

http://professorinajatuksia.blogspot.com/2010/11/kummallinen-ajattelu-vaikeuttaa.html