Author Topic: Love Hotellissa räjähti  (Read 24111 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
Love Hotellissa räjähti
« on: November 22, 2010, 09:44:42 »
Tampereen keskustassa sijaitsevassa Love Hotellissa räjähti aamu viideltä. Valitettava tapahtuma kaiken kaikkiaan.

Pistin tuossa äsken Jalosen Jussille tekstiviestiä, että kellot käymään ja tsekkaamaan, kuinka pian islam ja muslimit.

Jouduin kuitenkin melkein saman tien laittamaan viestiä perään, että kellot seis, sillä kryptinen nimimerkki "tiesi", että kyseessä on etnisen ravintolan vakuutuspetos. Joku tosin yritti väliin huutaa, että kyseessä on Love Hotel, mutta eihän faktoista ennenkään ole ollut kunnon huhuille ja jutuille vastaan laittamaan.

Minä puolestani paljastan, että muslimit törmäsivät vanhalla sodanaikaisella natsien sukellusveneellä Love Hotellin viinavarastoon, joka räjähti. Jotenkin tähän liittyy sharia-lakikin, mutta en ole vielä keksinyt, että miten. Mietin kiihkeän kuumeisesti asiaa ja paljastan senkin sitten heti, kun hoksaan.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
Re: Love Hotellissa räjähti
« Reply #1 on: November 22, 2010, 10:11:04 »
Jouduin kuitenkin melkein saman tien laittamaan viestiä perään, että kellot seis, sillä kryptinen nimimerkki "tiesi", että kyseessä on etnisen ravintolan vakuutuspetos. Joku tosin yritti väliin huutaa, että kyseessä on Love Hotel, mutta eihän faktoista ennenkään ole ollut kunnon huhuille ja jutuille vastaan laittamaan.

Ymmärrän kyllä, että haluat harrastaa ristiretkeäsi nyt tuohon suuntaan, mutta eikö juolahtanut mieleen, että kenties uutislähde on saattanut hieman vaikuttaa ihmisten faktanhahmottamiskykyyn? Uusi Suomi näet uutisoi tähän malliin:

Uusi Suomi selvittää viranomaisten näkemystä asiasta. Virallisen tiedon mukaan räjähdys tapahtui kebab-pizzerian sisällä. Toistaiseksi ei ole tietoa siitä, mikä ravintolassa räjähti.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/106603-silminnakija-kertoo-palosta-%E2%80%9Dikkunat-rajahtivat%E2%80%9D

Iltalehti näyttää puhuvan myös ravintolan kaasukeittimestä, muttei esitä arveluja ravintolan luonteesta. Hesari kertoo räjähdyksen tapahtuneen ravintolassa ja että yläkerrassa oli yökerho. En yhtään epäile, etteikö tamperelaisilla saattaisi olla asiasta parempi käsitys kuin tiedotusvälineillä, mutta suurin osa meistä on kyllä joukkotiedotusvälineiden varassa asiassa.

Minä en tiedä enkä juurikaan edes välitä, että miten ja missä tällainen ikävä tapahtuma on tapahtunut, mutta koen hieman kyseenalaisena vihjailut erilaisista vakuutuspetoksista. Yhtä kyseenalaisena koen ihmisten ilkkumisen siitä, että sekoittavat tilanteeseen jonkun etnisen ravintolan vaikka kyseessä oli hotelli (yökerho?), jos sekoitus perustuu saatavilla olevaan tietoon, jota luonnehditaan viralliseksi joukkotiedoitusvälineiden kautta.

Mutta oikeasti, mitä ihmeen väliä on sillä, että mistä tapahtuma sai alkunsa ja mitä ihmeen väliä on ihmisillä, jotka spekuloivat aamukahvilla syistä? Tämä jatkuva loanheitto ja vittuilu niin maahanmuuttajien kuin asioista eri mieltä olevien suuntaan on kohtuullisen rasittavaa seurattavaa.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #2 on: November 22, 2010, 11:44:08 »
Naapurifoorumilla mainittu kebab, kebabbila, kebabputka, etninen, salaliitto, tahallisuus, rasistinen sätely, rasistinen ilmapiiri, etnis-porukka, kikkelitance (en tiedä mitä se on).

Ja nuo kaikki sen jälkeen kun mode oli jo siivonnut (vai oliko?)
« Last Edit: November 22, 2010, 11:56:10 by Kuuma peruna »

Offline Steffers

• Full Member
« Reply #3 on: November 22, 2010, 11:46:54 »

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #4 on: November 22, 2010, 11:54:51 »
Ei, kyllä siellä puhuttiin kikkelitancesta. Ei trancesta. Varmaan joku koodisana rikastajakultamunalle.

Mika.H

• Guest
« Reply #5 on: November 22, 2010, 11:56:29 »
Naapurifoorumilla mainittu kebab, kebabbila, kebabputka, etninen, salaliitto, tahallisuus, rasistinen säteliy, etnis-porukka, kikkelitance (en tiedä mitä se on).

Ja nuo kaikki sen jälkeen kun mode oli jo siivonnut (vai oliko?)

Aika "yllättävää" kun ensimmäinen uutisointi kertoi kebab-paikan räjähdyksestä.

Mutta mitäs pienistä, pääasia, että päiväsi on pelastettu ja voit jatkaa huokailuasi.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #6 on: November 22, 2010, 12:01:32 »
En minä mitään huokaile. Nauran itseni tärviölle.

Enkä huomannut uutisissa mitään mainintaa kebabista, ehkä en vain huomannut. Mutta se on näitä sanoja, joita eräät oikein hakemalla hakevat. "Nuoriso" on toinen. On niitä muitakin.

Iltalehden foorumi on vielä hauskempi:
Hämeenkadulta kajahti kun Suomeen työvoimapulaa helpottamaan tulleiden maahanmuuttajien ravintola räjähti rasistisesti palaen......vai oliko kyseessä ns. "varaston" räjähtäminen...siis suomen lain mukaan laittomien "aineiden"-varaston..heheh olisiko nitraattijäämiä yms..löytynyt teknisessä tutkinnassa jajos ja kun niin sitähän ei sitten ääneen sanota ellei ko.aineita ravintolaan olisi sujauttanut valkonaamainen mamukriiitkko elikkä rasistisesti ajatteleva suomalaissyntyinen mies.

Iltalehden foorumilla mainittu mm: maahanmuuttajat, kunniamurha, reviiritaistelu, al qaida, osama, vyöpommi, Tuija Brax, Anne Holmlund, Tarja Halonen, Malmö, Rosengård, vakuutuspetos, rotuviharikos, persut ja terrori isku.
« Last Edit: November 22, 2010, 12:13:24 by Kuuma peruna »

Mika.H

• Guest
« Reply #7 on: November 22, 2010, 12:04:33 »
En minä mitään huokaile. Nauran itseni tärviölle.

Enkä huomannut uutisissa mitään mainintaa kebabista, ehkä en vain huomannut. Mutta se on näitä sanoja, joita eräät oikein hakemalla hakevat. "Nuoriso" on toinen. On niitä muitakin.

Voi, voi teitä pikku höpönässuja...;)

""Aamulehden haastattelemien useiden lähteiden mukaan palo olisi saanut alkunsa Love hotelin vieressä sijaitsevasta kebab-ravintolasta.""

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/ainakin-kolme-menehtyi-ja-nelja-loukkaantui-keskustan-rajahdyksessa/198445

Ps. kyllä "äiti" auttaa?!

edit: korjattu palstan tasoa vastaavaksi.

« Last Edit: November 22, 2010, 12:12:56 by Mika.H »

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #8 on: November 22, 2010, 12:37:16 »
Nuijat parantavat:

Olin tässä kyseisessä kebabbilassa syömässä kaverini kanssa kerran aamuyöllä. Kaverini oli ympäripäissään ja itse olin ainakin lähes selvinpäin. Menin itse suoraan vessaan ja sanoin kaverilleni että ottaa minullekin jonkun annoksen. Kun saavuin takaisin pöytään niin satuin ottamaan kaverin tarjottimelta pankkikorttikuitin. Olikin melko arvokkaat kebabit, 57 euroa. Painoin jonon ohi tiskille ja kysyin että onko heillä useinkin tapana kusettaa juovuksissa olevia asiakkaita. Tiskin takana alkoi melkoinen molotus ja miehet syyttelivät toisiaan ja repi kuittirullia kassakoneista. Sanoin että minua ei kiinnosta vi**uakaan teidän selittelyt mutta annatte rahat takaisin just nyt.

Tosin aikaa tapahtumasta on ainakin kuusi vuotta.

Nythän se syyllinen selvisi.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #9 on: November 22, 2010, 14:40:14 »
(...) eikö juolahtanut mieleen, että kenties uutislähde on saattanut hieman vaikuttaa ihmisten faktanhahmottamiskykyyn?

Kyllä minulla on ihan omat arvaukseni siitä, mikä tiettyjen ihmisten faktanhahmottamiskykyä vaikeuttaa, mutta antaa olla nyt, ei ole kivaa kirjoittaa ihmisistä sillain. Vaikka toisaalta en kyllä nimimerkkejä ihmisiksi edes laske. Jaa miksi en? No kandee hakea vaikka ajokorttia nimimerkille, niin asia selviää kuin itsestään.

Minä en tiedä enkä juurikaan edes välitä, että miten ja missä tällainen ikävä tapahtuma on tapahtunut, mutta koen hieman kyseenalaisena vihjailut erilaisista vakuutuspetoksista.
En tiedä, ymmärsinkö minä väärin vai ymmärsitkö sinä, mutta en minä ole mistään vakuutuspetoksista puhunut vaan joku nimimerkki toisaalla.

Mutta oikeasti, mitä ihmeen väliä on sillä, että mistä tapahtuma sai alkunsa ja mitä ihmeen väliä on ihmisillä, jotka spekuloivat aamukahvilla syistä? Tämä jatkuva loanheitto ja vittuilu niin maahanmuuttajien kuin asioista eri mieltä olevien suuntaan on kohtuullisen rasittavaa seurattavaa.
No minun mielestäni nyt vaan on aikas suoraan sanottuna pyllystä yhdistää kolmen ihmisen kuoleman vaatinut onnettomuus omaan vinksahtaneeseen maailmankuvaan. Elävästi tuli mieleeni se, kun kesällä joku nuori turvapaikanhakija hukkui jossain Turun suunnalla. Eiköhän heti ollut taas haaskalinnut riekkumassa niin kuin kyseessä olisi hyväkin vitsi. Onneksi tuolloinkin modet reagoivat.
« Last Edit: November 22, 2010, 14:42:03 by J. Mäki-Ketelä »

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #10 on: November 22, 2010, 17:06:59 »
Kyllä minulla on ihan omat arvaukseni siitä, mikä tiettyjen ihmisten faktanhahmottamiskykyä vaikeuttaa, mutta antaa olla nyt, ei ole kivaa kirjoittaa ihmisistä sillain.

Huomaan. Vähän samaan tapaan kuin jollain on omat arvauksensa räjähdyksen syyhyn.

Vaikka toisaalta en kyllä nimimerkkejä ihmisiksi edes laske. Jaa miksi en? No kandee hakea vaikka ajokorttia nimimerkille, niin asia selviää kuin itsestään.

Nimimerkki on varmaan nimimerkki eikä ihminen joka sitä käyttää.

Minä en tiedä enkä juurikaan edes välitä, että miten ja missä tällainen ikävä tapahtuma on tapahtunut, mutta koen hieman kyseenalaisena vihjailut erilaisista vakuutuspetoksista.
En tiedä, ymmärsinkö minä väärin vai ymmärsitkö sinä, mutta en minä ole mistään vakuutuspetoksista puhunut vaan joku nimimerkki toisaalla.

Sinä ymmärsit väärin sanani. Minä yritin kertoa, että en ymmärrä ihmisiä, jotka ryhtyvät välittömästi kehittelemään vakuutuspetos-skenaarioita kuullessaan kebab-ravintolasta ja räjähdyksestä. Samoin kun en oikein ymmärrä ihmistä, joka ryhtyy välittömästi tällaisen ikävän tapahtuman tapahduttua vääntämään jotain oman kiistansa agendaa asiaan ja irvailemaan tapahtuman kustannuksella ihmisille kuinka he ovat niin hitsin harhaisia, että kuvittelevat palon alkaneen etnisestä ravintolasta luottaen vain uutisointiin asiassa.

Poiketen ehkä valtavirrasta minulla ei ole taipumus huomauttaa vain yhdelle suunnalle ja yrittää kerätä näiltä hiekkalaatikoilta jotain joukkoa, jolta hakisin hyväksyntää. Sen johdosta voi ajoittain tuntua siltä, että negatiivisuus viestissäni on ristiriitaista, koska pyrin viesteissäni usein kritisoimaan kumpaakin puoluetta/heimoa.

No minun mielestäni nyt vaan on aikas suoraan sanottuna pyllystä yhdistää kolmen ihmisen kuoleman vaatinut onnettomuus omaan vinksahtaneeseen maailmankuvaan. Elävästi tuli mieleeni se, kun kesällä joku nuori turvapaikanhakija hukkui jossain Turun suunnalla. Eiköhän heti ollut taas haaskalinnut riekkumassa niin kuin kyseessä olisi hyväkin vitsi. Onneksi tuolloinkin modet reagoivat.

Niin on. Pyydän vain sitä, ettet sinäkään käyttäisi sitä omien vitsailujesi polttoaineena. Kiitos.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #11 on: November 22, 2010, 17:38:10 »
Minä yritin kertoa, että en ymmärrä ihmisiä, jotka ryhtyvät välittömästi kehittelemään vakuutuspetos-skenaarioita kuullessaan kebab-ravintolasta ja räjähdyksestä.

Ja varmaan kukaan ei ymmärrä sellaista ihmistä, joka ei kehittelisi mitään selitystä tapahtuneelle, se vain on luontaista. Eri asia onkin sitten, että pitääkö niitä varmasti tosina vai jättääkö tilaa muillekin teorioille. En tiedä mitä se sitten taas kertoo, jos aina epäilee tälläisten kohdalla jonkun pahaa tekoa tai aietta...
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Kellottaja

• Hero Member
« Reply #12 on: November 22, 2010, 17:43:01 »
Todella surullinen tapaus.

Kyllä uutisista sai sen kuvan , että kebab paikasta oli palo alkanut.

http://kuvat.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/suurennettu/kuvat/trepalo001.jpg

Ei tosin maahanmuutto taida juttu liittyä. Varmaan kaasupullo on pamahtanut tai vastaavaa.

Offline Jaxx

• Newbie
  • *
« Reply #13 on: November 22, 2010, 18:25:12 »
Itseänikin nauratti hommalaisten tekemät nerokkaat johtopäätökset. Tulipalon syy ei voi mitenkään olla inhimillinen erehdys, vaan syynä on ravintolan omistajien etninen tausta.  ;D

Mika.H

• Guest
« Reply #14 on: November 22, 2010, 18:49:55 »
Todella surullinen tapaus.

Kyllä uutisista sai sen kuvan , että kebab paikasta oli palo alkanut.

http://kuvat.uusisuomi.fi/sites/default/files/imagecache/suurennettu/kuvat/trepalo001.jpg

Ei tosin maahanmuutto taida juttu liittyä. Varmaan kaasupullo on pamahtanut tai vastaavaa.

"Hieman" tuosta "maahanmuuttotaustaisesta" (typerä ilmaisu) ravintolatouhusta tietävänä täytyy kyllä sanoa, että monet noista yrittäjistä ovat pirun ahkeria ja touhukkaita tyyppejä, toisaalta varsinkin rehellisten (niitäkin on jokunen) kantasuomalaisen (typerä ilmaisu tuokin) ravintolayrittäjän mielestä alalla on melko värikästä porukkaa. Kieltämättä verottaja ja muutkin alan viranomaiset ovat samaa mieltä.

Kokonaisuutena kuitenkin minä ainakin arvostan noita yrittäjiä kovastikin. Kovvoo hommoo, niinku joku voisi sanoa.
Ja tietysti myös ulkomaalaisomisteissa yrittäjissä on mulkkuja, kuten meissä suomalaisissakin, mutta ei nyt yleistetä kuitenkaan.

Se taasen, että asuintalossa on räjähteleviä ravintoloita onkin jo toinen juttu. Pääsääntöisestihän voitaisiin kuvitella, että ravintolat eivät saisi räjähdellä tuolla tavalla. Miksi tuokin kuppila nyt sitten räjähti selviää varmasti tutkimuksissa. Vakuutuspetokset eivät nyt niin hirmu harvinaisia ole tuollakaan alalla, mutta palataan asiaan kunhan tutkinta etenee.