Author Topic: Love Hotellissa räjähti  (Read 24498 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mika.H

• Guest
Re: Pizzeriassa räjähti/Päivi Lipposen tulkintana
« Reply #60 on: November 23, 2010, 13:07:57 »

JOS tuolta löytyy rasistipohjaisia syitä niin tekijät ammuttakoon vaikkapa julkisesti. Minä olen joukoissa hurraamassa.

JOS taas syylliset löytyvätkin omistajan lähipiiristä, niin ammuttakoot heidätkin. Samalla voidaan myös ampua KAIKKI raatokärpäset, jotka VÄKISIN tuosta tekevät rasismirikosta!

Mika H. Nyt tehdään sillä tavalla, että sinä joko otat tämän takaisin ja pyydät nätisti anteeksi, tai sitten mietitään pakkokeinoja.

Onko todella niin, että sinusta ensinnäkin on jotenkin normaaliin keskusteluun kuuluvaa esittää ihmisten ampumista, ja että kukaan muu tässä keskustelussa ei ole kiinnittänyt asiaan mitään huomiota? Minulla nimittäin lensi teet näppikselle tuon luettuani. Hävetkää kollektiivisesti yhdessä, ihmiset.

Hyvä Annushka.

Minulla ei ole minkäälaista sympatiaa ihmisä kohtaan, jotka räjäyttävät asuintalon keskellä kaupunkia. Ei minkäänlaista!

Minua ei kiinnosta loppupelissä mikä noiden sytyttäjien motiivi oli. Minua ei myöskään kiinnosta mikä noiden sytyttäjien ihon väri on. Lopputulos on kuitenkin se, että kolme ihmistä sai turhaan surmansa, useat saivat vammoja ja KAIKKI ihmiset saivat traumoja.

Minusta tuollaisen teon tehneet ovat täydellistä ihmissaastaa, jotka eläinmaailmassa lopetettaisiin heti.
Tietysti juttuni oli hieman kärjistetty. Syy kärjistykseen oli se, että kyseinen kommentoija ei taaskaan halunnut normaalikieltä ymmärtää, syistä, jotka eivät ole minun tiedossani.

Tiedän hyvin, että Suomessa ei syyllisiäkään ihmisiä ammuta, joten torille en mene, enkä itsekkään noita tule ampumaan, kuten varmaan hyvin itsekkin tiedät! Se, että toivoisin, että tuollaiset saastat lopetettaisiin, on toinen juttu. Toivon myöskin, että maailmassa olisi rauha ja ihmisillä hyvä tahto, mutta ei sekään toiveeni ole toteutunut.

Anteeksi en kuitenkaan pyytele. Maailma olisi huomattavasti parempi paikka ilman tuollaisia saastoja!

Annushka

• Guest
« Reply #61 on: November 23, 2010, 13:13:39 »
En minä ymmärrä herran kielenkäyttöä niin, että hän ehdottaisi kenenkään ampumista. "Tekijät ammuttakoon vaikkapa julkisesti." on hyperboli, jolla retoriikassa tuodaan julki sitä tässä tilanteessa, että vaikka haluaisitte niinkin voimakkaita rankaisutoimenpiteitä ihmisille, joita luulette minun edustavan, niin tällä hyperbolilla olen valmis heistä sanoutumaan irti, ja että kannattaisin samaa rangaistusta oli kyseessä kuka tahansa.

Jos herra on halukas ammuttamaan ihmisiä rangaistustoimenpiteinä, niin hän yleensä käyttää sellaista kielenkäyttöä, että "mielestäni tästä rikoksesta pitäisi antaa kuolemanrangaistus" eikä puhuta julkisista ammuttamisista. Toki herra voi olla kuolemanrangaistuksen kannattajakin, siitä en tiedä. Tiedän kuitenkin, että on olemassa aivan rationaalisia ihmisiä ja vailla mitään häpeää kannatetaan kuolemanrangaistusta rikosoikeudellisena seuraamuksena. En tiedä, että onko sellaisenkaan poliittisen mielipiteen omaaminen nyt automaattisesti jotain mitä pitäisi hävetä kollektiivisesti.

Hieman tyyneyttä nyt vaikka aihepiiri valitettavine raatoineen saakin tunteet pintaan.

Varo ettet kompastu kieleesi kohta näissä selittämisissä. Tämä oli sarjassamme melko lailla uskomattomin hengentuotoksesi jonkin hengästyttävän ikävän mielipiteen selittämiseksi parhain päin. Kun nyt kuitenkin olet tunnettu ekspertti Mika H:n sielunmaiseman suhteen, niin ehkäpä voit valaista meille näin jatkoksi, että mikäli herra ei todellakaan oikeasti kannata kenenkään ampumista, niin miksi hän ilmoittaa että olisi joukossa hurraamassa, ja siihen perään että näiden lisäksi voitaisiin sitten ampua nämä toisetkin?

Vinkkinä, etten tarkoita että kysymykseen kannattaisi ollenkaan vastata ja sitä kautta jatkaa tätä keskustelua. Olen sen verran hellämielinen ihminen, että annan Mika H:lle mahdollisuuksia pysytellä ihmisten keskusteluissa, mutta sitä ei pidä tulkita niin, että olisin käymässä jonkinlaista dialogia sen suhteen onko ok esittää ihmisten ampumista keskustelussa vai eikö ole. Ei nimittäin vain yksinkertaisesti ole, ja jos se jollain tavalla ottaa kupoliin, niin Uudessa Suomessa on varmaan tilaa blogille jossa aiheesta voi avautua pitkään ja hartaasti.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #62 on: November 23, 2010, 13:24:16 »
Varo ettet kompastu kieleesi kohta näissä selittämisissä. Tämä oli sarjassamme melko lailla uskomattomin hengentuotoksesi jonkin hengästyttävän ikävän mielipiteen selittämiseksi parhain päin. Kun nyt kuitenkin olet tunnettu ekspertti Mika H:n sielunmaiseman suhteen, niin ehkäpä voit valaista meille näin jatkoksi, että mikäli herra ei todellakaan oikeasti kannata kenenkään ampumista, niin miksi hän ilmoittaa että olisi joukossa hurraamassa, ja siihen perään että näiden lisäksi voitaisiin sitten ampua nämä toisetkin?

Uskomattomin hengentuotokseni kuulostaa melko hienolta. Eiköhän hän kuitenkin ihan itse juuri ylempänä selittänyt asian juuri niin kuin epäilin. Hän käytti hyperbolia ja on kuolemanrangaistuksen kannattaja.

Vinkkinä, etten tarkoita että kysymykseen kannattaisi ollenkaan vastata ja sitä kautta jatkaa tätä keskustelua. Olen sen verran hellämielinen ihminen, että annan Mika H:lle mahdollisuuksia pysytellä ihmisten keskusteluissa, mutta sitä ei pidä tulkita niin, että olisin käymässä jonkinlaista dialogia sen suhteen onko ok esittää ihmisten ampumista keskustelussa vai eikö ole. Ei nimittäin vain yksinkertaisesti ole, ja jos se jollain tavalla ottaa kupoliin, niin Uudessa Suomessa on varmaan tilaa blogille jossa aiheesta voi avautua pitkään ja hartaasti.

Koitahan nyt jo ymmärtää mitä ihmiset tarkoittavat sen sijaan, että teet tästä oman primitiivireaktiosi. Kukaan ei ollut kannattanut mitään oman käden oikeutta. Olen samaa mieltä, että jos ihminen olisi kertonut, että kun syyllinen tulee ilmi, niin minä menen ja ammun hänet, koska hän ei ansaitse elää, niin silloin sellainen olisi ansainnut kollektiivisen paheksunnan. Nyt ei kuitenkaan siitä ollut kyse, kuten Mika H:n omassa lausunnossa tulee myös herkkähipiäisimmille ilmi.

Vai onko todella niin, että tämän keskustelupalstan kiellettyihin alueisiin kuuluisi mm. keskustelu kuolemanrangaistuksen oikeudenmukaisuudesta?
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
Re: Love Hotellissa räjähti
« Reply #63 on: November 23, 2010, 13:29:39 »
Virkamiehessä on jotain Auervaaramaista! Tuli siis katseltua eilen Lauerman Pimeällä puolella, jossa käsiteltiin tällä kertaa Auervaaraa. Näin henkilökohtaisen kaunani kautta tulkittuna nämä tietenkin menettävät tehoaan, mutta esitän nämä silti.

Nettipersoonana Virkamies on ainakin mielestäni:

- Välinpitämätön ihmisten tunteista.
- Rationalisoi välinpitämättömyyttään. (Auervaara selitti, että itseasiassa teki palveluksen huijaamilleen naisille ja sai siitä vain korvauksen. Ei siis mitään katumisen merkkejä tai potutusta, että teki toisen mielen kurjaksi.)
- Hyvin arkkityyppinen esiintyminen jonain !älykköaristokraattina!. Ei välttämätt kerro vielä mitään, mutta voi viitata selkeän laskelmoituun rooliin, jolla ei välttämättä ole juuri todellisuuspohjaa. (Tähän kai on hyvä huomauttaa, jos ihmisen käytös on hyvin vähän persoonallinen, niin rooli on systemaattista suorittamista hyvin suurella todennäköisyydellä! Kuin elokuvaan käsikirjoitettu.)
- Tunteisiin vetoava manipulointi. Käyttäytymiseen ojentamisessa tarkoituksenmukainen, mutta ei enää siinä vaiheessa, kun myydään omaa poliittista näkemystään. Virkamiesmäistä on pelotella hiljaiseksi (nolaaminen) tai sitten lahjonta/imartelu (ÄLYKKÄÄNÄ ihmisenä sinä tiedät, että asia on näin.)

Kannattaa muuten katsella Lauerman sarjaa! Jokainen, joka on ollut miehen luennoilla, lukenut hänen kirjojaan ja katsellut haastatteluja (puhumattakaan, että olisi päässyt itse keskustelemaan hepun kanssa) tietävät, että mies yleensä tietää mistä puhuu. Älkää antako kylmäpäisen faktakonemaisuuden häiritä. Esiintyminen on kuin Halla-aholla, mutta muutoin yleensä puhuu asiaa.
« Last Edit: November 23, 2010, 13:39:39 by ateisti19 »
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #64 on: November 23, 2010, 13:34:54 »
Uskomattomin hengentuotokseni kuulostaa melko hienolta. Eiköhän hän kuitenkin ihan itse juuri ylempänä selittänyt asian juuri niin kuin epäilin. Hän käytti hyperbolia ja on kuolemanrangaistuksen kannattaja.

Mielestäni on jotenkin uskomatonta tämä heitto, koska Annushka juuri äsken selitti kuinka ei voida tietää toisen ihmisen sielunmaisemaa. Näin ollen "se oli vain hyperbola=liioittelu, suurentelu" on pelkkä Virkamiehen arvaus.

Eri asia onkin sitten se, mihin me uskotaan tuon suhteen. Pitää vain tietää koska uskoo ja koska voi asian päätellä.
« Last Edit: November 23, 2010, 13:38:00 by ateisti19 »

Annushka

• Guest
« Reply #65 on: November 23, 2010, 13:37:18 »
Vai onko todella niin, että tämän keskustelupalstan kiellettyihin alueisiin kuuluisi mm. keskustelu kuolemanrangaistuksen oikeudenmukaisuudesta?

Vaikka en henkilökohtaisesti koskisi pitkällä tikullakaan moiseen keskusteluun, se ei ole kiellettyä. Sen sijaan se, että esitetään keitä kaikkia voisi ampua, ja että voitaisiin olla hurraamassa asialle, menee niin mauttomaksi ettei sillä ole mitään tekemistä minkään fantasioimasi kuolemanrangaistuksen oikeudenmukaisuuskeskustelun kanssa.

Yrittäisit itse ymmärtää mitä ihmiset todella sanovat, sen sijaan että pyörittelisit ne jutut oman kosmoksesi läpi niin, että mikä tahansa juttu onkin yhtäkkiä ihan asiallista keskustelua. Minulle ei ole ollenkaan epäselvää mitä tuossa ylempänä sanottiin.

Ja koska tämä ei liity enää varsinaiseen aiheeseen millään tavalla, niin siirrän tästä mahdollisesti tulevat jatkoviestit johonkin omaan ketjuunsa sitten.

Offline Orpheus

• Full Member
« Reply #66 on: November 23, 2010, 13:43:30 »
Nettipersoonana Virkamies on ainakin mielestäni:

Kuumasta Perunasta on oma ketjunsa. Voisiko Ateisti19 tehdä oman ketjun Virkamiehestä, jotta halukkaat voi kirjoitaa/lukea hänestä sieltä?

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #67 on: November 23, 2010, 14:09:11 »
Orpheus.

En viitsi ainakaan vielä tehdä omaa ketjua Virkamiehestä, niin mielenkiintoista kuin olisikin tietää, mitä senkin nimimerkin taakse kätkeytyy. Viestini sopi vain kuin nakutettu tuohon väliin ja pitihän tuo mielipide tuoda esille.

Jos taas implikoit ettei ihmiset ole halukkaita lukemaan analyysia Virkamiehen nettipersoonasta, niin nimimerkkini kannattaa tässä tapauksessa ignoorata, koska ajattelin vielä käydä henkilöön jatkossakin.  :-*

Offline Orpheus

• Full Member
« Reply #68 on: November 23, 2010, 15:05:25 »
ajattelin vielä käydä henkilöön jatkossakin.

Juuri tästä syystä sitä omaa ketjua ehdottelinkin. 

Offline J. Pip

• Full Member
« Reply #69 on: November 23, 2010, 15:06:17 »
En viitsi ainakaan vielä tehdä omaa ketjua Virkamiehestä, niin mielenkiintoista kuin olisikin tietää, mitä senkin nimimerkin taakse kätkeytyy.

Minä intuitiagnoisoin kyseisen hepun heti alkajaisiksi kastiin, jonka päällä lukee "älä lue". Kyseessä on joko temppuilustaan narsistista mielihyvää ammentava peluri tai sitten kaikki inkkarit eivät ole kanootissa. Turha on joka tapauksessa tuollaista näennäisyyttä harjoittavalle vastata.  

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #70 on: November 23, 2010, 15:18:57 »
Minä intuitiagnoisoin kyseisen hepun heti alkajaisiksi kastiin, jonka päällä lukee "älä lue". Kyseessä on joko temppuilustaan narsistista mielihyvää ammentava peluri tai sitten kaikki inkkarit eivät ole kanootissa. Turha on joka tapauksessa tuollaista näennäisyyttä harjoittavalle vastata.  

Sääli. Minusta sinun keskusteluhistoriasi vaikuttaa melko pitkälti sellaiselta kuin olisin itse voinut kirjoittaa ja arvostan kyllä mielipiteitäsi.

Jos voin kuitenkin toivoa, niin katsoisin, että näinkin tylsästä persoonasta keskustelu on melko lailla tarpeetonta vaikka nämä erilaiset psykoanalyysit kyllä aina hupia tarjoavatkin.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #71 on: November 23, 2010, 15:27:45 »
J.Pip.

Tuo oli mukava saada selville. Näennäisyyteen viittaa esimerkiksi kohdat, joissa Virkamies omasta mielestään "vain" sanoo asioita "!mitä ystävällisemmin!", josta tulee mieleen jonkinlainen tosi teennäinen asiakaspalvelu, joka ei heijastu missään muualla. Teennäisyyttä puoltaa myös monotoninen käyttäytyminen, monotoninen siksi, että se on helppo suorittaa. Toki erilaiset aspergerit yms. vetävät myös tälläistä "roolia", mutta ei laskelmoivasti. Virkamiehen laskelmoitavuudesta en tiedä.

Myös selkeä asenteellinen suureellisuus tulee esille aika ajoin. Hän selkeästi pitää itseään muita älykkäämpänä ja lähtee siitä, että häntä ei ymmärretä eikä voi ymmärtää ellei ole tosi älykäs. Omaa erityisyyttä vielä korostetaan puolueettomuusmielikuvalla. Olen erityinen, en kuulu hommalaisiin enkä suviksiin, olen kaiken yläpuolella, en mitenkään tavallinen. (Muuten minkä takia hän varmaan viihtyy täällä. Täällä on TAKUULLA kouluttamattomia ihmisiä, joiden rinnalla loistaminen on helppoa!)

Eräs hänen tavoitteistaan näyttää olevan palstan tason määrittelymonopoli, josta on hyvin paljon hyötyä agitoidessaan jotain vielä vapaampaa yhteiskuntaa, jossa saisi ilmeisesti rationalisoida inhimilliset murheet pelkästään pelin hengen tuotteiksi.

Luulenpa, että näillä on hyvin hankala ymmärtää se, mitä on välittää siitä, miltä toisesta tuntuu ja mikä on järkevää. Jos ajatellaan, että on lapsi, joka ei ole tehnyt pahaa. Hän tulee vaatimaan vaikkapa lelua vanhemmaltaan. Tilanne on se, että ei ole rahaa leluun. Nämä heput vetoavat asian rationaaliseen puoleen, ei ole rahaa. Normaali ihminen joskus jossain vaiheessa välittäisi miltä lapsesta tuntuisi vaikka ei toteuttaisi tämän toivetta, koska ei ole rahaa. Edellinen esimerkki tietenkin olettaa, että lasta harmittaa tilanne. Muistutan nyt vielä loppuun, että ajatusleikin lapsi ei ole tehnyt pahaa, on vain pettynyt.

???
« Last Edit: November 23, 2010, 15:33:49 by ateisti19 »

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #72 on: November 23, 2010, 15:30:45 »
Sääli. Minusta sinun keskusteluhistoriasi vaikuttaa melko pitkälti sellaiselta kuin olisin itse voinut kirjoittaa ja arvostan kyllä mielipiteitäsi.

Jos voin kuitenkin toivoa, niin katsoisin, että näinkin tylsästä persoonasta keskustelu on melko lailla tarpeetonta vaikka nämä erilaiset psykoanalyysit kyllä aina hupia tarjoavatkin.

Tässä on kahdenlaista manipulaatiota. 1. Virkamies yrittää manipuloida J.Pippiä olemaan ensin hiljaa siten, että kertoo miten mainioita hänen aikaisemmat kirjoitukset ovat. 2. Lopuksi vähättelee ja yrittää tehdä nämä analyysit naurunalaiseksi. (Auervaara muuten vetosi myös häpeään, jotta sai naiset hiljaiseksi, osa kuitenkin teki rikosilmoituksen.)

Onko muuten kukaan ihmetellyt miten ihminen, jota varta vasten haittaa tälläiset taistelut henkilöistä joutuu aina taisteluun henkilöistä? Josta voisi jatkaa, onko se aina huono asia, jos taistellaan henkilöistä?

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #73 on: November 23, 2010, 15:34:23 »
Mitä kuvittelet ihmisten ajattelevan, jos rasismin tuomitseva kirjoittaja haukutaan välittömästi oksennukseksi ja torakaksi? Itselläni ensimmäinen ajatus on, että nyt se koira älähtää johon kalikka kalahtaa ja vieläpä alleviivaa omaa asemaansa käyttämällä termejä, joita yleensä näkee lähinnä Kuuman perunan sigun kaltaisissa tappouhkauksissa.

Tai Jalosen Jussin suoraan kertomissa sanoissa, jotka kohdistetaan yhtäläisesti johonkin ihmiseen tämän tekojen tai sanojen pohjalta?

Asun sattumalta Tampereella, mikä on osasyy siihen, etten ole viitsinyt kommentoida tähän ketjuun yhtikäs mitään. Toinen syy on se, minkä Annushka tuossa jo edempänä ilmaisi kehottaessaan asianosaisia kollektiiviseen häpeämiseen.

Koska tässä ketjussa koetaan ties mistä syystä merkitykselliseksi mainita persoonani jo toistamiseen, niin totean jotain lyhyesti. Virkamies voi halutessaan kiinnittää huomiota siihen, millaisia kommenttieni kohteiksi joutuneiden yksilöiden "teot ja sanat" ovat olleet, missä suhteessa panoksiani olen käyttänyt, ja milloin olen myös sanani takaisin vetänyt. Mikäli hän kokee aiheelliseksi esittää joitakin jälkikommentteja, sen voi tehdä jossain muussa ketjussa.

Mitä taas tulee tuohon Scriptan kirjoitukseen Tampereen tapahtumista, niin kieltämättä joillakin henkilöillä on pokeria ja tyyliä. Piehtaroituaan itse vuosikaudet raiskauksissa - mukana myös lopulta perättömäksi ja tekaistuksi paljastunut Raision tapaus, mikä pääsi jopa Scriptan painettuun versioon, vaikka julkaisuvaiheessa sen perättömyys oli jo tiedetty asia - katsoo filologi nyttemmin omaavansa sellaisen aseman, missä hän voi hurskastellen julistaa, ettei "osoittele syyttävällä sormellaan mihinkään tiettyyn suuntaan" ja kehottaa Päivi Lipposta "häpeämään", koska hän on käyttänyt tapahtumaa "populistiseen pelon ja vihan lietsontaan".

Lasitalot ja kivet. Varsovasta ostamani ironiamittari räjähti juuri, ja se oli neuvostovalmisteisena armeijan ylijäämätavarana sentään melkoista patarautaa. Kaikessa traagisuudessaankin tämä on vielä hupaisampaa kuin Sampo Terhon taannoinen närkästys Freudenthalin rasismia kohtaan.

Yleistoteamuksena muuten ainakin omasta mielestäni vaikuttaa siltä, ettei noita bloggauksia edes kirjoita Lipponen itse, vaan hänen avustajansa. Mutta yhtä kaikki, kumpikaan noista kantaaottaneista ei asu Tampereella. Minä asun, ja omasta puolestani jätän asian sikseen.

Best,

J. J.
« Last Edit: November 23, 2010, 15:35:54 by Jussi Jalonen »

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #74 on: November 23, 2010, 15:41:36 »
Virkamies voi halutessaan kiinnittää huomiota siihen, millaisia kommenttieni kohteiksi joutuneiden yksilöiden "teot ja sanat" ovat olleet, missä suhteessa panoksiani olen käyttänyt, ja milloin olen myös sanani takaisin vetänyt. Mikäli hän kokee aiheelliseksi esittää joitakin jälkikommentteja, sen voi tehdä jossain muussa ketjussa.

Hienoa, ymmärsit pointin. Minä en koe aiheelliseksi.

Mitä taas tulee tuohon Scriptan kirjoitukseen...

Osittain samaa mieltä, politisointia asian ympärillä. Joskin Lipponen tarjosi kyllä melko helpon syötön, johon puuttua. Se ei silti tee sitä politisointia kummempaa.

Minä asun, ja omasta puolestani jätän asian sikseen.

Luulen, että tämä lienee asian kannalta se kaikkein fiksuin teko. Osanottojen myötä totean, että tähän keskusteluun lienee turha sen suuremmin enää vänkäyksellä osallistua asian vierestä.