Author Topic: Love Hotellissa räjähti  (Read 24493 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline J. Pip

• Full Member
Re: Love Hotellissa räjähti
« Reply #135 on: November 25, 2010, 18:01:48 »
Edellistä selventääkseni totean vielä, että minä esimerkiksi vastustan valtion ja uskonnon liittoa. Mielestäni kouluopetuksesta pitäisi poistaa uskonnollinen aines, jossa on edes vivahde tunnustuksellisuutta. Silti en vastusta oikeutta yksityiseen uskonnon harjoittamiseen. Minä myös kunnioitan erilaisia uskoja, niin kristillisiä kuin muitakin.

En vain pidä siitä, että valtio kytkeytyy uskonnon opetukseen.

Toope

• Guest
« Reply #136 on: November 25, 2010, 18:09:15 »
Tämä oli rasistinen hyökkäys ja sillä siisti! Ei se siitä mihinkään muutu, mikä on todellisuus.

Mielenkiintoista huomata se, että tällä foorumilla ei yhtään ketään kiinnosta totuus, vaan kaikki on vain herjaa.

Kas tässä oiva esimerkki siitä, millaista keskustelua tähän ketjuun ei nyt ollenkaan kaivata. Toope kuittaa varoituksen trollauksesta ja huonosta käytöksestä. --ann
« Last Edit: November 25, 2010, 18:11:15 by Annushka »

Annushka

• Guest
« Reply #137 on: November 25, 2010, 18:09:30 »
Tuskin sinäkään kiellät sitä, että Suomessa on ollut ainakin viimeisen vuosikymmenen vallalla sellainen meininki, että ulkomaisuus, erilaisuus ja monikulttuurisuus pitäisi tulkita positiivisesti. En pysty hyväksymään tällaista suhtautumista. Minusta ne ovat lähtökohtaisesti neutraaleja asioita, joihin kukin yksilö luo henkilökohtaisen suhteensa. Suhde saa olla myös negatiivinen. Negatiivisuus ei tarkoita samaa kuin rasismi.

Sivusin tätä juttua jossain toisessa ketjussa jo. Asiahan on paljon syvemmällä kuin viimeisen vuosikymmenen jutuissa. Siis sellaisena peruslähestymistapana politiikkaan Suomessa on usein sellainen yhden totuuden -ajattelu (se mikä se totuus on, voi sitten vaihdella, mutta joka tapauksessa hyvin harvinaisesti on sellaisia tilanteita joissa voi ikään kuin olla useampi samanarvoinen totuus rinnakkain). On hauska verrata vaikkapa Hesarin ja Höblän välillä politiikkaa koskevaa uutisointia ja kommentointia, Höblä nimittäin onnistuu olemaan välillä merkittävästi moniarvoisempi ja moniäänisempi, siis esittämään politiikan paljon moninaisempien intressien kenttänä ja antamaan tilaa pienempiin vähemmistöihin jääville näkökulmille kuin suomenkielinen media.

Noin muutoin tietysti minun on ehkä hieman vaikea kovin syvällisesti kommentoida viimeisen vuosikymmenen vallalla ollutta meininkiä, kun olen alle puolet siitä Suomessa viettänyt. Mutta sinänsä olen kyllä elänyt käsityksessä, että ihmiset itse ymmärtävät asioiden olevan ennemmin harmaan eri sävyissä kuin mustavalkoisia. Arvioisin kyllä, että "ulkomaisuus, erilaisuus ja monikulttuurisuus" sekä niiden ensisijaisesti positiivinen tulkinta liittyvät yleiseen vuoden 1995 jälkeen tapahtuneeseen maailmalle avautumiseen, joka ehkä vasta vuosituhannen vaihteessa alkoi konkretisoitua henkisesti, mitä itse pidän siis positiivisena ajanjaksona nimenomaan tämän asian suhteen. Ja oikeastaan kavahdan monen sille vastareaktiota edustavan implisiittistä tavoitetta palata sitä edeltäneeseen homehtuneisuuden aikaan.

Mutta siis on eri asia kaivata moniarvoista keskustelua kuin pyrkiä korvaamaan yksi ainoa oikea totuus toisella ainoalla oikealla totuudella.

Offline Vestbacka

• Full Member
« Reply #138 on: November 25, 2010, 18:25:36 »
Minulle alkaa tämän ketjun anti sekä pointti olla aika epäselviä. Vaikka tämä on melkein asiallisen keskustelun puolella, alan harkita sen lukitsemista jo ihan sillä perusteella, että kyse on nyt enää vain rikoksella (ja rikoksilla) mässäilystä ja arvailusta, jolla ei ole mitään kovin järkevää yhteyttä yleisesti maahanmuuttoon tai maahanmuuttopolitiikkaan.

Todellisuudessa ainoa asia mistä olet vihainen, on se, että rikoksen tekijät ja uhrit ovat kumpikin väärän värisiä. Murhaajat olivat irakilaisia ja uhrit suomalaisia. Jos tilanne olisi ollut päinvastainen kuten Päivi Lipponen kumppaneineen jo ehti orgasmoida, niin et näkisi tämän ketjun annissa ja pointissa mitään epäselvää.  Sinun ja kaltaistesi ajatusmaailmaasi ei vain sovi sellainen asia, että syntyperäinen suomalainenkin voi olla maahanmuutajan tekemän sairaan murhan ja viharikoksen uhri kuten nyt tapahtui. Ja koska nyt et pysty millään tempulla vääntämään tätä suomalaisten syyksi, niin teet sen kaikista sen vihervasemmistolaisimman. Sensuroidaan epämiellyttävä keskustelu. Maahanmuuton ongelmista hiljaa hys hys ja päät pensaaseen. Maahanmuutto on RIKKAUS ja se joka väittää muuta on kaamea RAZZZZISSSTI.

Todellisuudesa tämä tapaus on juuri sitä, mistä Halla-aho ja muut maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvat ovat varoitelleet jo vuosikausia. Ja ikävä kyllä Halla-ahon ennustukset kääntyvät todeksi liiankin pian. Vain maahanmuutopolitiikkaa rajusti kiristämällä voimme ainakin ostittain varmistua siitä, ettei islamilaisen maailman "rikkaudet" tule liian suureksi osaksi arkeamme. Voidaan kysyä samaa kuten Sellon tapauksessakin. Jos maassamme olisi kireämpi maahanmuuttopolitiikka, voisiko olla, että nuo murhaajat eivät olisi koskaan pääseet Suomeen ja syntyperäiset suomalaisuhrit eläisivät yhä?

Ja nyt pari kysymystä Annuskalle:

1. Tuomitsetko irakilaistaustaisten tekemät viharikokset suomalaisia kohtaan?

2. Jos sinulla olisi päätösvalta karkoittaisitko nuo murhapolttajat maastamme?

Tämä viesti on pelkkää ennakkoasenteista soopaa, jonka kirjoittaja ei ole viitsinyt edes lukea ketjussa esitettyjä kommentteja, vaan on suoltanut suoraa päätä stereotyyppisen ja mielikuvituksettoman ad homineminsa meidän kaikkien iloksi. Marttyyrileikki on aina se kaikista hauskin leikki, mutta se menee hieman väärään osoitteeseen ehkä foorumilla, jossa ei ole kukaan tainnut pitää esim. Päivi Lipposen bloggausta fiksuna. Vestbackalle kirjoitusbanni 3 päiväksi.

Ylläpito esittää toiveen, että keskustelijat osaisivat käyttäytyä niin kuin ihmisten kanssa keskustellessa käyttäydytään.

-- ann
« Last Edit: November 25, 2010, 18:34:27 by Annushka »

Offline J. Pip

• Full Member
« Reply #139 on: November 25, 2010, 18:25:59 »
Mutta sinänsä olen kyllä elänyt käsityksessä, että ihmiset itse ymmärtävät asioiden olevan ennemmin harmaan eri sävyissä kuin mustavalkoisia.

Kun värisävyistä ei julkisesti keskustella, vaan ilmiö pyritään esittämään yksivärisesti, on seurauksena vastareaktio. Tästä on esimerkkinä Homma.

Selvää toki on, että jokin osuus ihmisistä on rasisteja, jotka syystä tai toisesta aina löytävät vihollisensa ja identiteettinsä erilaisista. Jos eivät ulkomaalaisista, niin sitten homoista tai naisista. Hommaan kuitenkin kuuluu myös joukko - ehkäpä suurikin joukko - ihmisiä, joita kypsyttää yhteiskunnallisen keskustelun yksipuolisuus. Kun tällaiset ihmiset liittoutuvat ja ammentavat voimaa toisistaan, niin aikaisemmin varovaisesti ymmärtävä monisävyinen maailmankuva mustavalkoistuu. Ihmisille on tyypillistä löytää sisä- ja ulkoryhmänsä.

Jyrkkiä reaktioita voidaan ainakin yrittää ehkäistä antamalla erilaisille asioille julkisesti ääni. Maahanmuuttokysymyksessä näin ei ole tehty.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
« Reply #140 on: November 25, 2010, 18:33:28 »
"Suomessa esiintyy edelleen rasismia asiassa x tai y", niin nuivat tuntuvat ottavan sen henkilökohtaisena loukkauksena.

Minä en ole nuiva, mutta minua ketuttaa kaikki vahva asenteellisuus. Ei sen tarvitse liittyä maahanmuuttoon. Se voi aivan yhtä hyvin koskea uskontoa, käsitystä suomalaisesta miehestä tai käsitystä vasemmistosta tai oikeistosta. Ärsyyntymisen aiheuttaa tunnepitoinen ja faktoja kätkevä reagointi.

Tuskin sinäkään kiellät sitä, että Suomessa on ollut ainakin viimeisen vuosikymmenen vallalla sellainen meininki, että ulkomaisuus, erilaisuus ja monikulttuurisuus pitäisi tulkita positiivisesti. En pysty hyväksymään tällaista suhtautumista. Minusta ne ovat lähtökohtaisesti neutraaleja asioita, joihin kukin yksilö luo henkilökohtaisen suhteensa. Suhde saa olla myös negatiivinen. Negatiivisuus ei tarkoita samaa kuin rasismi.

Minulle maahanmuutto merkitsee sekä hyvää että huonoa. Siksi ärsyttää, jos julkisesta keskustelusta tulee sellainen olo, että siinä valitaan puoli. Maahanmuuton positiivisia puolia esiin tuovia julkisia kampanjoita on ollut, mutta missä ovat maahanmuuton negatiivisia puolia esiin tuovat julkiset kampanjat? Luulisi niihinkin tukirahoja liikenevän.

Ja toistan vielä, että negatiivinen suhtautuminen maahanmuuttoon, uskontoon, oikeistoon tai mihinkään muuhunkaan ei tarkoita vihasuhdetta tai ihmisarvon kunnioittamattomuutta. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, ettei pidä jostain asiasta tai ettei toivo sen lisääntyvän.

J.Pip.
Kertoisitko esimerkin asiasta, johon itse suhtaudut "neutraalisti", asennevapaasti tai tunteettomasti?

Miunulle tällaiset, "neutraalit" asiat ovat sellaisia, joihin ei liity (ainakaan merkkittäviä) eettisiä ongelmia tai mahdollisuutta tehdä omakohtaisia eettisiä valintoja. Kuten esimerkiksi se, soittaako naapurini urkuja vai sähkökitaraa tai se, että peruskoulussa opetetaan sekä biologiaa että uskontoja tai se,  ostanko bussissa kertalipun vai matkustanko ladattavalla kortilla.    

Kyllä, viimeisen kymmenen vuoden aikana Suomessa on yritetty kasvaa irti muukalaiskammosta. Käytännössä se on tarkoittanut,ettei sivistyneenä itseään pitävä ihminen ole tollon leimaa otsaansa saamatta "uskaltanut" päästää julki omia muukalaisiin liittyviä ennakkoluulojaan. Paitsi nyt ehkä pienessä hiprakassa jossain Turkin-matkalla kommentoinut jotain kebab-miehistä. Jos pidät tätä kielteisenä asiana tai "positiiviseen suhtautumiseen pakottamisena", fine?

Kiitos erään lingvistikon (ja innokkaan tukijoukon), on nyt sitten koittanut aika, jolloin "rohkea uskaltaa sanoa ääneen jotain rasistista" ja auta armias, tätä rohkeaa syytettäessä rasismista kyseenalaistetaan koko termi. Koska tilalla syytös rasisti-kortin käytöstä. Saahan sitä negatiivisesti suhtautua, toki, eikä tuollainen meuhkaaminen jokaikisestä mamu-uutisesta mitään rasismia ainakaan ole, ei toki, vaan kriittistä keskustelua. ::)
 Niin-K–?
Mutta tämänhän me kaikki jo tiedämme, mistä sitä turhaa kertailla, joten turha viesti tämäkin...  
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Offline Paappa

• Sr. Member
« Reply #141 on: November 25, 2010, 18:40:52 »
Jos maassamme olisi kireämpi maahanmuuttopolitiikka, voisiko olla, että nuo murhaajat eivät olisi koskaan pääseet Suomeen ja syntyperäiset suomalaisuhrit eläisivät yhä?

Miten ajattelit erottaa maahanmuuttajista rajalla ne, jotka saattavat joskus tulevaisuudessa tehdä vakuutuspetoksen, jonka seurauksena kuolee ihmisiä? Pitää olla aika hyvä kristallipallo. Etukäteen tietyn ihmisryhmän katsominen syylliseksi mahdollisesti tulevaisuudessa tapahtuvaan rikokseen loukkaa alkeellisintakin oikeustajua.

Kyseessä ei ole viharikos, koska poliittista tai etnisyyteen liittyvää motiivia ei ole todistettu.

Omalta kohdaltani mahdollisesti, sen jälkeen kun he ovat kärsineet tuomionsa täällä. Riippuu monista seikoista.

Olisi pitänyt käyttääjotain geneeristä, mutta vaikutusvaltaista Übermokuttajatarta, jonka raiskauksesta olisi itse asiassa kaksinkertainen ilo: viaton sää styy ja maahanmuuton ongelmille aletaan oikeasti tekemään jotain.
Hagbard

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #142 on: November 25, 2010, 18:48:28 »
Vestbacka.

Sinun ja kaltaistesi ajatusmaailmaasi ei vain sovi sellainen asia, että syntyperäinen suomalainenkin voi olla maahanmuutajan tekemän sairaan murhan ja viharikoksen uhri kuten nyt tapahtui.

En ota nyt kantaa tuohon ajatusmaailma kohtaan vaan tuohon jälkimmäiseen. Vaikka on mahdollista, että kyseessä oli viharikos ja murha, niin ainakaan vielä ei poliisilla ole motiiveista näyttöä.

Esitit kysymyksen Annushkalle, mutta ajattelin itsekin vastata. Kaikki rasismi ja viharikos ylipäätään on tuomittavaa ja väärin. Näin ollen irakilaisten tekemät viharikokset suomalaisia kohtaan on väärin. Sellainen (asenne) olisi myös ongelma, sekä suomalaisille, että irakilaisille.

Mielestäni tämä riippuu hyvin monesta seikasta. Esimerkiksi en karkoittaisi sellaiseen maahan, jossa harrastetaan kidutusta rangaistukseksi.

Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline J. Pip

• Full Member
« Reply #143 on: November 25, 2010, 18:57:18 »
Kertoisitko esimerkin asiasta, johon itse suhtaudut "neutraalisti", asennevapaasti tai tunteettomasti?

Ei sellaista asiaa ole, mutta se ei tarkoita, että minun pitäisi yrittää "tuhota" tai leimata eri mieltä olevat. Minusta on parempi pyrkiä laihaan sopuun kuin lihavaan riitaan.

Minulla on uskovia tuttavia, jotka ovat kanssani hyvin erimielisiä homojen oikeuksista ja homouden luonteesta, mutta me voimme elää sopuisasti toisiamme kunnioittaen. Minä hyväksyn sen, että he nojaavat tulkinnoissaan Raamattuun, ja he hyväksyvät sen, että Raamattu ei ole minulle auktoriteetti.

Onko tällainen lähestymistapa sinulle täysin kestämätön? Pitäisikö minun hylätä nämä tuttavani, koska he eivät ole kanssani oikeaa "sivistynyttä" ja "kulttuurinmukaista" mieltä.

Kyllä, viimeisen kymmenen vuoden aikana Suomessa on yritetty kasvaa irti muukalaiskammosta.

Ei ole. Suomessa on yritetty aivopestä muukalaismyönteisyyteen. Valitettavasti aivopesu ei aina muokkaa asenteita kuin pinnallisesti. Jotta muukalaisvihamielisyydestä päästäisiin, ihmisten pitäisi kohdata ulkomaalaiset yksilöinä ja ilmiönä kaikkine puolineen, myös negatiivisine piirteineen. Päälle liimattu asenne ei kestä. Todellinen asenne on hartaasti omakohtaisesti punnittu ja koeteltu.

Meneillään oleva keskustelu vasta auttavasti tarjoaa ihmisille mahdollisuuden pohtia, mitä mieltä he oikeasti tänne tulijoista ja tuloon liittyvistä ilmiöistä ovat. Aikaisemmin ilmiötä ei ole kokonaisvaltaisesti avattu, vaan siitä on pyritty esittämään ainoastaan myönteiset puolet. Sikäli Halla-aho on tehnyt miehen työn, vaikka en hänen tyylistään pidäkään.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #144 on: November 25, 2010, 19:13:32 »

Mielestäni tämä riippuu hyvin monesta seikasta. Esimerkiksi en karkoittaisi sellaiseen maahan, jossa harrastetaan kidutusta rangaistukseksi.

Eivätköhän he ole menettäneet oikeutensa saada täältä suojaa. Se on vähän niin kuin oma syy.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #145 on: November 25, 2010, 19:18:25 »
Warda.

Mielestäni uskovaiset pelkäävät turhaan biologiaa ja evoluutioteoriaa. Ensinnäkään se ei vesitä uskoa ja toiseksi se sopii vallan hyvin pyhien kirjojen kanssa yhteen, mikäli ei lue liian kirjaimellisesti niitä.

Ei ole. Suomessa on yritetty aivopestä muukalaismyönteisyyteen. Valitettavasti aivopesu ei aina muokkaa asenteita kuin pinnallisesti. Jotta muukalaisvihamielisyydestä päästäisiin, ihmisten pitäisi kohdata ulkomaalaiset yksilöinä ja ilmiönä kaikkine puolineen, myös negatiivisine piirteineen. Päälle liimattu asenne ei kestä. Todellinen asenne on hartaasti omakohtaisesti punnittu ja koeteltu.

Ylipäätään lienee ongelmana se, että joku ryhmä, etninen tai ei, nähdään joskus ylipositiivisesti ja jotkut suorastaan kammottavana. Näin ollen kenties lapsille voi olla hyödyksi epäobjektiivinen ymmärrystä hakematon positiivisten asioiden pommittaminen, mutta varttuneemmille olisi suositeltavaa juurikin erilaisuuden ymmärtäminen, ei siten, että ymmärtää rikoksia kulttuurin nimessä, vaan käsittää ettei tietty erilaisuus välttämättä johda pahaan tai sillä ei tarkoiteta pahaa, vaan ovat neutraaleja, vain tapoja. Noin ylipäätään ei siis pitäisi lähteä ensisijaisesti negatiivisista tai positiivisista asioista.

Jos palaisin vielä tuohon, että näemme tietyt ryhmät yltiöpositiivisesti tai yltiönegatiivisesti, niin siihen auttaisi yleismaailmallinen ihmisten erilaisuuden huomaaminen. Tämä siis tarkoittaa lähinnä sitä, että ymmärretään ihmisiä olevan, etnisestä, kulttuurista ja uskonnosta huolimatta hyvin erilaisia. Ns. pahoja ja hyviä ihmisiä löytyy kaikista ihmisryhmistä. Kenties tuollaista erottelua pitäisi enemmän harrastaa?
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Mika.H

• Guest
« Reply #146 on: November 25, 2010, 19:51:36 »
Ja koska nyt et pysty millään tempulla vääntämään tätä suomalaisten syyksi, niin teet sen kaikista sen vihervasemmistolaisimman. Sensuroidaan epämiellyttävä keskustelu. Maahanmuuton ongelmista hiljaa hys hys ja päät pensaaseen. Maahanmuutto on RIKKAUS ja se joka väittää muuta on kaamea RAZZZZISSSTI.

Tuollainen ajatus on putkahtanut myös minun mieleen.

Se, että tuo tapaus nyt oli todellinen yksittäistapaus ja mielestäni tuota ei kannata yleistää, mutta tämäkin "keskustelu" kyllä osoittaa hyvin missä se todellinen ongelma on!

Annushka

• Guest
« Reply #147 on: November 25, 2010, 20:19:52 »
Ja koska nyt et pysty millään tempulla vääntämään tätä suomalaisten syyksi, niin teet sen kaikista sen vihervasemmistolaisimman. Sensuroidaan epämiellyttävä keskustelu. Maahanmuuton ongelmista hiljaa hys hys ja päät pensaaseen. Maahanmuutto on RIKKAUS ja se joka väittää muuta on kaamea RAZZZZISSSTI.

Tuollainen ajatus on putkahtanut myös minun mieleen.

Tuntuu lievästi sanottuna epätodelliselta ja suorastaan groteskilta sellainen ajatus tai uskomus, että esimerkiksi pitserian räjäyttäminen ja ihmisten tappaminen olisi jonkun mielestä hyväksyttävämpää tai paheksuttavampaa "ihmisten värin" perusteella. En ymmärrä kenen pää voi toimia noin, tai miksi.

Tätä keskustelua ei ole myöskään sensuroitu, eikä täällä ole kukaan väittänyt maahanmuuton olevan rikkaus, eikä myöskään ole kutsuttu rasisteiksi sellaisen ei-esitetyn väitteen kiistäjiä. Tämän lisäksi kukaan ei käsittääkseni ole myöskään yrittänyt millään tavalla vääntää kyseistä tapausta "suomalaisten syyksi". Kaikki nämä väitteet ovat silkkaa sitä itseään ja ties mistä rinnakkaistodellisuudesta kaivettuja. 

Ylläoleva on myös Mika H:n kohdalla puhdasta trollausta ja typeryyttä, eikä ansaitse muuta kommenttia. Kehotan lopettamaan tuohon.

Offline Tönnies

• Sr. Member
« Reply #148 on: November 25, 2010, 20:48:56 »
Itse keksimiensä olkiukkojen (vihervasemmisto vihaa kaikkia suomalaisia ym.) kanssa tappeleminen on varmasti hauskaa, koska hävitähän siinä ei voi koskaan. Tai kuten aiemmin linkkaamani Jami Järvinen asian ilmaisi, "Ja muistetaan toki, että -suvaitsevaisto- on fiktiivinen vastustaja, jonka nujertaminen väittelyssä on verrattavissa oman kätensä raiskaamiseen."
"Itse näen tämän skinitoiminnan vastavoimana maahanmuutajajengien vuosia jatkuneelle ja mediassa vaietulle terrorille." - nimimerkki Harry Vestbacka, HS.fi 02.11.2010

Offline J.P.R

• Full Member
« Reply #149 on: November 25, 2010, 21:04:59 »
Hyvä jos ei riso, mutta jos tämä osoittautuu maahanmuuttokriittiseksi tuhopoltoksi, on se ensimmäinen ihmishenkiä vaatinut maahanmuuttokriittinen rikos Suomessa. Silloin nettimaahanmuuttokriittisyyteen tullaan puuttumaan oikeasti.

Voi kuinka olet naiivi. Media, hallitus, puolueet, koko valtiokoneisto ovat polvillaan maahanmuuttokriitikoiden edessä. Poliisi on maahanmuuttokriitikoiden talutusnuorassa. Jos tutkinta alkaa viitata maahanmuuttokriitikkoihin päin, poliitikot keskeyttävät tutkinnan ja pyytävät polvillaan anteeksi herroilta maahanmuuttokriitikoilta.

Olen kuullut viittauksia kuinka maahanmuuttokriitikot ovat salaliittojen ystäviä. He ilmeisesti eivät ole yksin.
Vaikkapa aivan hetkinen objektiivisuutta, onnistuisiko?