Author Topic: "Maahanmuuttokriitikkojen" kultti  (Read 105547 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
  • Liberté, Égalité, Fraternité!
Re: "Maahanmuuttokriitikkojen" kultti
« Reply #45 on: April 08, 2010, 11:42:11 »
Kriittisyydellä voi parantaa sitä, mihin suhtautuu kriittisesti, ei lopettaa tai rajoittaa sitä.

Eli jos suhtaudun kriittisesti uusnatsismiin, minun tulisi parantaa sitä, ei lopettaa tai rajoittaa sitä?

Oma asiasi. Minä en suhtaudu rasismiin kriittisesti. Minä haluan lopettaa sen.

Siinä tapauksessa suosittelen lähetystehtäviä Afrikassa, jossa rasistiset jännitteet ovat johtaneet viime vuosikymmeninä mm. Darfurin ja Ruandan verilöylyihin. Siellä on sitä ihan oikeaa rasismia, kimppuun vaan ritari uljas!

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #46 on: April 08, 2010, 11:50:06 »

Jos tarkoituksemme on puhua jonkun yhdistyksen luonteesta ja siitä, että minkälaisia ihmisiä siellä on vaikuttamassa, niin minä siirryn kyllä takavasemmalle, sillä en tiedä kyseisistä ihmisistä oikein mitään enkä suoraan sanottuna näe suurta relevanssia näiden ihmisten harhaoppisuuden ruotimiseen. Mielummin siirtyisin jo eteenpäin.

No mitä Suomen Sisun luonteeseen tulee, muistutan että kyseistä yhdistystä on jo pari vuotta sitten luonnehdittu natsihenkiseksi Länsiväylä-lehdessä Keskusrikospoliisin ja Suojelupoliisin tietoihin nojautuen (montakohan kertaa tästäkin pitää muistuttaa?). Suomen Sisu teki asiasta kantelun Julkisen Sanan Neuvostolle, joka antoi vapauttavan päätöksen, koska Länsiväylä-lehden tieto perustui viranomaistietoihin.

Suomen Sisun luonteesta ei todellakaan tarvitse keskustella, se on poliisinkin mielestä natsihenkinen, eli siis kansanomaisesti sanoen äärioikeistolainen, järjestö, ja jos jollakulla on tästä luonnehdinnasta huomautettavaa, osoittakoon kritiikkinsä suoraan Supolle ja Krp:lle.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
« Reply #47 on: April 08, 2010, 12:00:08 »

Virkamiehen neljä ensimmäistä sanaa olivat "Rasisti rasisti rasisti. Huokaus".

Kolme ensimmäistä sanaa olivat suora lainaus ja tiivistelmä Kuuman perunan "asiallisesta dialogista", johon Virkamies kaipasi vähän kehitystä (korostukset allekirjoittaneen):

Light-rasisti tai suomeksi kevytrasisti on kuvaava termi. Ennakkoluuloisuus on sitten tavanomaisempaa rasisimia suomalaisille, eikä siihen kuulu minkäänlainen järjestäytyminen.

Minä vastustan ainakin kaikkea rasismia sen lievyysasteista huolimatta. En usko, että homman agenda menee läpi light-rasismina. Eikä mene homman kovimmalta ytimeltakään.

Esiintyykö tuossa minkäänlaista pyrkimysta minkäänlaiseen keskusteluun? Ei esiinny. Jos tuo olisi Kuuman perunan ensimmäinen pläjäytys tuosta aiheesta, se olisi ok. Valitettavasti Kuumalla perunalla esiintyy joka ainoassa viestissä tuo sama "rasisti rasisti rasisti" -teema, eli kuten Virkamies toteaa, se on jo tiedossa. Keskusteluun ei kuulu se, että kerrotaan jatkuvasti toiselle se, minkä tämä jo tietää. Jos sanon kerran, että olen muuten hetero, tällä lausumalla on informaatioarvoa. Jos toistaisin tämän lausuman, vaikka eri sanoinkin joka ainoassa viestissäni, lausuman informaatioarvo katoaisi hyvin nopeasti.

Anteeksi vaan, mutta en minäkään osta tuota Rasismi on tabu, hyssytelkäämme.-korttia. Ei ole muuten koskaan ikinä uponnut, ei silloin kunnallisvaalien aikoihin kun eräät-Ä¢ aloittivat ko. kortin spämmäämisen, yhtä vähän nyt paria vuotta myöhemmin.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #48 on: April 08, 2010, 12:02:52 »
Jos aloittaja esittää johdantona, että käsite maahanmuuttokriittisyys saattaa olla Suomen Sisun omaa toimintaansa ulkopuolisille luonnehtimaan keksimä käsite, ja kyseenalaistaa sitten tuon sanavalinnan mielekkyyden, niin mielestäsikö tämän kyseisen järjestön profiililla ei tulisi olla aiheesta jatkaessa merkitystä?

Ei silloin, jos kyse on itse käsitteestä eikä kyseisen järjestön olemuksesta. Ei mielestäni. Jos herra Hiilinen tarkoitti, että keskustelkaamme käsitteestä "maahanmuuttokriittinen" siten, että mitä se tarkoittaa kun se yhdistetään kyseisen yhdistyksen jäseniin, niin sitten olen erehtynyt ja todella voin antaa keskusteluvuoron niille, jotka siitä jotain tietävät ja haluavat keskustella.

Esitän nyt kuitenkin sinulle myös saman kysymyksen, jonka esitin herra Perunalle. Miten sinä vastaisit siihen kysymykseen, jonka varmaan näet ylempää? Se on mielestäni oleellisin asia koko käsitteenmäärittelyssä. Jos ette halua, että käytämme termiä "maahanmuuttokriittinen" ellemme halua tulla kutsutuksi termillä "rasisti", niin kertoisitteko, että mikä se uusi termi olisi, jota voisimme käyttää? Kyse on vain ja ainoastaan sanoista ja minulle on aivan sama, mikä niiden äänteiden yhdistelmä sitten on kunhan vaan sovitaan yhteisesti siitä.

Ja kuten kirjoitin, tavulauta ilmestyi kokemuksen karaisemana. Siitäkin huolimatta että se sisälsi lähes tulkoon jokaisen siihen mennessä ketjuun kirjoitetun viestin kokonaisuudessaan.

No, toivottavasti siitä on sinulle tai jollekin muulle hyötyä.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Hopalong Cassidy

• Guest
« Reply #49 on: April 08, 2010, 12:03:02 »
Maahanmuuttokriittinen ei kuitenkaan mielestäni ole oikea termi kuvaamaan suurinta osaa hommaan kirjoittavista.

Suurin osa hommaan kirjoittavista eivät tunne varmastikaan maahanmuuttoa hyvin, he vain kirjoittavat omia ennakkoluulojaan. Samaan aikaan he kutsuvat itseään maahanmuuttokriittisiksi. Oikeasti he ovat maahanmuuttovastaisia.

Muissa ketjuissa pyritään jatkossa välttämään meta-keskustelua näistä termeistä. Tulen ohjaamaan jatkossa vastaavat keskustelut tähän ketjuun.

Anteeksi, mutta minun on pakko kysyä, miten ihmeessä asiasta voi keskustella asiallisesti, kun ketjun aloittaja ja moderaattori heittää jo mututuntumalta, kuka kirjoittaa, miten ja minkä takia. Ei tälläisillä oletusarvoilla ja lähtökohdilla voi alkaa keskustelua.

Voisin tähän heittää samantyyppisen letkautuksen.

Suurin osa Todellisuus.orgiin kirjoittavista ei varmastikkaan tiedä maahanmuutosta yhtään mitään, he vain kirjoittavat omia ennakkoluulojaan rasisteista. Samaan aikaan he kutsuvat itseään todellisuuden tietäjiksi.

Ei näin.

Olettaminen on suurin perusvirhe kaikissa keskustelun avauksissa ja mielipiteissä molemmilla foorumeilla.

Minä en ole maahanmuuttokriittinen, enkä maahanmuuton vastustaja. Minun kritiikkini kohdistuu idiotismiin ja sitä kyllä tuntuu piisaavan.

Offline Kuuharava

• Newbie
  • *
  • Alas, the Ikaruga departs...
« Reply #50 on: April 08, 2010, 12:13:08 »
Ei jumalauta.

Nimimerkit Ngqiko Mpumlwana, Julmuri ja Kuuma Peruna saavat tämän yhden ja ainoan mahdollisuuden jatkuvan metakeskustelunsa lopettamiseen.

Jos ketjussa oli jonkun mielestä jotain pelastavaa sisältöä niin aloittakaa uusi. Tämä ketju päättyy tähän.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
« Reply #51 on: April 08, 2010, 12:20:29 »
Ei silloin, jos kyse on itse käsitteestä eikä kyseisen järjestön olemuksesta. Ei mielestäni. Jos herra Hiilinen tarkoitti, että keskustelkaamme käsitteestä "maahanmuuttokriittinen" siten, että mitä se tarkoittaa kun se yhdistetään kyseisen yhdistyksen jäseniin, niin sitten olen erehtynyt ja todella voin antaa keskusteluvuoron niille, jotka siitä jotain tietävät ja haluavat keskustella.

Itseasiassa kysymys on siitä mahdollisuudesta ettei koko käsitettä ollut olemassakaan ennen kuin Sisu keksi sen luonnehtimaan toimintaansa. Siten itse käsite ja Hiilisen tarkoitus on käsittääkseni yksi ja sama asia.

Esitän nyt kuitenkin sinulle myös saman kysymyksen, jonka esitin herra Perunalle. Miten sinä vastaisit siihen kysymykseen, jonka varmaan näet ylempää? Se on mielestäni oleellisin asia koko käsitteenmäärittelyssä. Jos ette halua, että käytämme termiä "maahanmuuttokriittinen" ellemme halua tulla kutsutuksi termillä "rasisti", niin kertoisitteko, että mikä se uusi termi olisi, jota voisimme käyttää? Kyse on vain ja ainoastaan sanoista ja minulle on aivan sama, mikä niiden äänteiden yhdistelmä sitten on kunhan vaan sovitaan yhteisesti siitä.

Et taida enää muistaa, mutta sitten oli vielä sellainenkin vaihtoehto olemassa, että kokeilee muuttaa tapaansa tai paikkaansa esittää mielipiteitään jos kun rasismisyytökset alituiseen häiritsevät.

No, toivottavasti siitä on sinulle tai jollekin muulle hyötyä.

Sinua varten sen kyllä alunperin laittelin, mutta toivotaan että on edes jollekin hyötyä jos koet ettei sinulle ollut.

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
« Reply #52 on: April 08, 2010, 12:31:04 »
Itseasiassa kysymys on siitä mahdollisuudesta ettei koko käsitettä ollut olemassakaan ennen kuin Sisu keksi sen luonnehtimaan toimintaansa. Siten itse käsite ja Hiilisen tarkoitus on käsittääkseni yksi ja sama asia.

Pft. Kyseessä on simppeli yhdyssana joka yhdistää kaksi asiaa - maahanmuuton ja kriittisyyden. Ennen elokuvia ei ollut katumaastureihin elokuvia arvioivia (eli kriittisesti suhtautuvia) ihmisiä, mutta tuskin termiä "elokuvakriitikko" keksittiin missään komiteassa peittelemään todellisia motiiveja.

Et taida enää muistaa, mutta sitten oli vielä sellainenkin vaihtoehto olemassa, että kokeilee muuttaa tapaansa tai paikkaansa esittää mielipiteitään jos kun rasismisyytökset alituiseen häiritsevät.

Eli jos joku huutelee perustelemattomia asiattomuuksia sivusta, vika on kuulijassa?

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #53 on: April 08, 2010, 12:33:34 »

Siinä tapauksessa suosittelen lähetystehtäviä Afrikassa, jossa rasistiset jännitteet ovat johtaneet viime vuosikymmeninä mm. Darfurin ja Ruandan verilöylyihin. Siellä on sitä ihan oikeaa rasismia, kimppuun vaan ritari uljas!

Tarkennetaan sitten: Minä haluan lopettaa rasismin Suomessa.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #54 on: April 08, 2010, 12:34:04 »
Minusta kaikkien liikkeiden ääriosastot hyväksyvät uhkailun ja häiriköinnin.

Julmurikos tämän nyt kirjoitti, mutta tämä on se ongelma joka mamukriitikkojen alakulttuuriin liittyy: kun sanotaan, että mamukriitikkojen alakulttuuri hyväksyy uhkailun ja häiriköinnin, mamukriitikot suojautuvat "maan tapa" -argumentilla.

Minä ihan oikeasti haluaisin saada tietää, ovatko muut alakulttuurit tai yhteiskunnalliset liikkeet terrorisoineet hiljaisiksi toista mieltä olevien laillisia mielipiteitä sillä tavalla kuin maahanmuuttokriittiset. (No, kettutytöt ehkä.)

Minä haluaisin myös tietää, miksi maahanmuuttokriittisistä ei ole erottautunut joukkoa, joka ottaisi etäisyyttä laittomuuksista ja mielipideterrorista. Sovitaan niin että Julmuri on vilpitön sanoessaan, ettei hän ole uhkaillut eikä painostanut ketään. Silti Julmuri, tai yleisemmin maltillisina esiintyvät maahanmuuttokriitikot, on halukas toimimaan ääriainesten kanssa samassa liikkeessä. Miksi?
« Last Edit: March 07, 2014, 00:03:10 by Vongoethe »
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
« Reply #55 on: April 08, 2010, 12:38:44 »

Tarkennetaan sitten: Minä haluan lopettaa rasismin Suomessa.

No, ainoa keino tuohon on sulkea rajat ja poistaa kaikki etnisesti suomalaisesta poikkeava porukka maasta.

Sillä tavalla loppuu Suomesta rasismi aivan kokonaan ja täysin. Niin kauan kuin Suomessa (tai missä tahansa muualla) on yksikin etnisesti valtaväestöstä poikkeava ihminen, tulee joku tähän ihmiseen suhtautumaan rasistisesti. Maahanmuuttajaryhmätkin suhtautuvat toisiinsa rasistisesti. Millaisilla keinoilla ajattelit kitkeä syvälle juurtunutta juutalaisvastaisuutta suomeen muuttaneista muslimeista? Miten ajattelit vaikuttaa suomessa asuvien filippiiniläisten inhoon japanilaisia kohtaan? Miten ajattelit poistaa rasismin suomessa asuvista kiinalaisista, jokta monet ajattelevat rasistisesti afrikkalaisista? Mitä keinoja ajattelit käyttää rasismin poistamiseen suomesta - keskustelufoorumia, jossa keskustelevat ihmiset, jotka lähtökohtaisesti kuuluvat koko valtakunnan vähiten rasistiseen etniseen ryhmään, ja ainoaan sellaiseen, joka edes puhuu oman ryhmänsä sisältä ulospäin kumpuavasta rasismista?

Vai onko rasismi vakiosuuntaista siten, että ainoastaan valkoihoinen ihminen voi olla rasisti? Jos näin, mikä valkoihoisuuteen liittyvä geneettinen ominaisuus tekee meistä niin poikkeavia, että ainoastaan me olemme kykeneviä suhtautumaan rasistisesti eri etnisyyksiin?

Ymmärrät varmasti, että tuo on mahdoton tehtävä. Sinä et voi aivopestä koko Suomen kansaa, eli ainoaksi reaaliseksi tavoitteeksi rasismin poistamisen tehtävässä on poistaa maasta kaikki "etniset" henkilöt.

Oletko oikeasti niin julma, että haluat tällaiseen ryhtyä? Ja SINÄ haukut hommalaisia?

...vai onko kaikki mitä sanot vain tyhjänpäiväistä suunpieksentää "oikeaksi" katsomasi asian puolesta?
« Last Edit: April 08, 2010, 12:41:07 by Taustavaikuttaja »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #56 on: April 08, 2010, 12:47:17 »
Maahanmuuttokriittisyyden määritelmä on varmaankin laajentunut siitä kun se mahdollisesti on Sisun keskustelupalstalla keksitty. Se johtuu siitä, että viime vuosina on monista maahanmuutto alkanut näyttää ongelmalliselta, vaikka he eivät minkäänlaisia perinteisiä kämyjä olisikaan. Nykyisin kritiikkoja löytyy oikeastaan kaikista poliittisista suuntauksista ehkä Vihreitä lukuunottamatta. Toisaalta Vihreistäkin on lähtenyt kävelemään sellaisia henkilöitä, jotka suhtautuvat kriittisesti maahanmuuttoon. Itse puolue on toki Laturin suulla ilmoittanut, ettei se hyväksy minkäänlaista maahanmuuttokriittisyyttä.

On siis monia, jotka suhtautuvat kriittisesti vaikka eivät välittäisi Sisusta, on monia jotka suhtautuvat kriittisesti vaikka eivät välittäisi Halla-ahosta ja on monia, jotka eivät välitä Hommasta mutta suhtautuvat kriittisesti.

"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #57 on: April 08, 2010, 12:50:24 »

Onko sillä mitään merkitystä käsitteenmäärittelyn kannalta? Voimme toki tutkia käsitteen etymologisia peruja, mutta onko sillä aktuaalisesti jotain merkitystä, jos haluamme jotain konkreettista asiasisältöä?

Eli sinä siis väität, että minä aikomuksistani ja esittämistäni pyrkimyksistäni huolimatta tulen parhaiten kuvailtua termillä rasisti? En minä oikeasti ole huolissani sen suhteen, että miten käyttäydyn tai että missä esitän mielipiteitäni. Jos ne tekevät minusta rasistin, niin sitten en ole hirveän huolissani koko leimasta eikä se häiritse minua.

Keskustelun avaamiseksi kuitenkin saattaisi olla hedelmällisempää erotella ne ihmiset jotka haluavat syrjiä ihmisiä ja ne jotka haluavat vain keskustella pelisäännöistä. Käyttämällä termiä "rasisti" noin ylimalkaisesti monet ihmiset jotka ovat kuvitelleet sen tarkoittavan vain syrjintää harrastavia ihmisiä voivat luulla sinun käyttävän sitä samassa mielessä. Ei ihme jos väärinkäsityksiä syntyy.

Toki on vielä sekin mahdollisuus, että sinä väität minun valehtelevan tarkoitusperistäni tai olevan väärässä uskossa tarkoitusperistäni ja olenkin oikeasti syrjintää harjoittava ihminen. Oletko sinä tätä mieltä?

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #58 on: April 08, 2010, 12:52:21 »
Minä sanoin, että haluan poistaa rasismin Suomesta. En kysynyt keinoja.

Rasismin lietsominen on kriminalisoitava. Tai onhan se jo kriminalisoitu, mutta pitää valvoa tarkemmin. Esimerkiksi rasistiset yhteisöt ja liikkeet on kiellettävä.

Ei tällä tietenkään saa rasismia juurittua kokonaan. Onhan ihmisten tappaminenkin kiellettyä, ja silti sitä tehdään.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #59 on: April 08, 2010, 12:54:58 »
Silti Julmuri, tai yleisemmin maltillisina esiintyvät maahanmuuttokriitikot, on halukas toimimaan ääriainesten kanssa samassa liikkeessä. Miksi?

Ei minulla ole mitään halua sellaiseen. Älä yleistä ennakkoluuloisesti, pyydän. Luulen, että hyvin moni on samaa mieltä.

Minä ihan oikeasti haluaisin saada tietää, ovatko muut alakulttuurit tai yhteiskunnalliset liikkeet terrorisoineet hiljaisiksi toista mieltä olevien laillisia mielipiteitä sillä tavalla kuin maahanmuuttokriittiset. (No, kettutytöt ehkä.)

Minkälainen historiallinen aikaväli sallitaan? Viimeisen kymmenen vuoden aikana, sadan?