Listaisitteko mahdollisimman tiiviisti toiveitanne. Mitä Todellisuus.org voisi parhaimmillaan olla, millaiseksi sitä ei haluta? Millaisen sivustomme haluamme siis tästä saada aikaan? Tavoitteet? Arvot?
Niin, kai tässä vähän on ilmassa Homma-vastaisuutta. Eli olisi kiva kuulla anonyymeiksi jääneiden perustajien kannanotto.
Itse olen nelikymppinen, kotoisin maalta ja asun pääkaupunkiseudulla. Olen akateemisesti koulutettu, kielistä ja tähtitieteestä kiinnostunut monikielisessä ympäristössä toimiva toimistotyöläinen. Maahanmuuttomielipiteet: en vastusta siirtotyöläisiä enkä rauhallisia pakolaisia, mutta en halua ainuttakaan islamistia. Vastustan jyrkästi lammasmaisuutta tuontikulttuuriongelmien edessä: pakkoavioliitot, ghettoutuminen, ympärileikkaus, varsinkin naisten ja kotona tehty, lasten sieppaaminen ulkomaille eroriitojen yhteydessä, verikosto, jengiytyminen ja niin edelleen. En halua että siirtolaisia käytetään hyväksi, mutta jos työehdot ovat kunnossa, minulla ei ole mitään muuttajia kohtaan. Odotan kohtuullista integroitumista -- vähintään suomen tai englannin taito, koulun käyminen ammattitutkintoon saakka, asuminen omistusasunnossa, jne.
Hei kaikille ja olen tosissaan positiivisesti yllättynyt täällä esiintyvästä keskusteluntasosta. Upea lukea puolesta ja vastaan, olkoonkin kuinka arka asia ja todeta että voi näistä puhua ilman hirviää "sotaa" .
Voi toki. Keskustelussa ei tarvitse olla edes samaa mieltä kunhan kunnioittaa toista.
Nyt vain kun joku esimääritetty toleranssiraja ylitetään, mitään kunnioitusta ei ole. Jungneria haukutaan Vihreässä Langassa Meriläisen voimin persunnuolijaksi. Mäki-Ketelästä on tullut yhden SK:ssa julkaistun haastattelun jälkeen osalle Hommafoorumin kirjoittajista Thorsin kaltainen epähenkilö. Tätä rataa. Periaatteessa mukavat ihmiset tulevat täysin monomaanisiksi, kun he alkavat pelätä toisten liittoutuneen heitä vastaan.
Sivusto on hyvä ja raikas tuulahdus erittäin tunkkaiselle mamu ja islamin pelotteiselle keskustelulle.
Raikkaaseen keskusteluun tarvitaan kaksi osapuolta, joiden pitää vielä edustaa eri näkemyksiä. Jos raikas on synonyymi sille, että Vihavaisen tyyppiset ihmiset eivät ole tervetulleita, niin se ei sitten ole enää keskustelua.