Author Topic: Tervetuloa  (Read 38106 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
    • View Profile
Re: Tervetuloa
« Reply #30 on: April 27, 2011, 16:57:09 »
Mulle juuri suositeltiin erästä hyvää Churchilista kertovaa leffaa, Storm something... huomenna sen saan.

Ottakeehan rauhallisesti, nyt on hyvä vuosi :)

Ei tämä tähän mennessä erityisen hyvä vuosi ole ollut.

Yoda Annushkalle: Your happiness on political changes and chances condition not. Or suffer you will!
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Annushka

• Guest
« Reply #31 on: April 27, 2011, 18:53:29 »
Mulle juuri suositeltiin erästä hyvää Churchilista kertovaa leffaa, Storm something... huomenna sen saan.

Ottakeehan rauhallisesti, nyt on hyvä vuosi :)

Ei tämä tähän mennessä erityisen hyvä vuosi ole ollut.

Yoda Annushkalle: Your happiness on political changes and chances condition not. Or suffer you will!

Do, or do not. There is no try.

Offline Vöyri

• Full Member
    • View Profile
    • Botanist on Alp
« Reply #32 on: April 27, 2011, 21:05:49 »
Lienee kohteliasta esittäytyä, tässä meneekin samalla ensimmäinen postaus. Hassusti tulin Hommasta tänne (samalla nickilläkin) enkä sielläkään ole ollut kuin muutaman päivän, vaikka jonkin aikaa sitä olenkin lukenut, lähinnä nähdäkseni miten toinen puoli elää ja ajattelee. Olen burkelainen liberaali (Skidelskyn kuvaama Keynes on suuri idolini) ja koko tämä maahanmuutto-sota tässä maassa pääsi jotenkin yllättämään puskista. Maassa on noin kaksi siirtolaista vähän kauempaa ja eikun saada aikaiseksi absurdi sirkus asian suhteen. Länsi uppoaa ja viholliset kokoontuvat Wienin porteille. Halla-aho on minusta aika harmiton tapaus, lähinnä hänessä ärsyttää se, että on ikäänkuin puolustamassa länttä luopumalla lähes kaikesta siitä, mikä tekee lännen ainutlaatuiseksi, puolustautuaksemme tribalismia vastaan meidän on paettava universaalisuudesta, niin, tribalismiin. Enkä tykkää libertaareista pöhkö-nietzscheläisistäkään. Mutta en taida olla myöskään tyypillinen "visva-suvis" siinä suhteessa, etten oikein pode mitään liberaalia syyllisyydentuntoakaan: historia on joka tapauksessa hidas holokausti, ja harvoja poikkeuksia siitä on ollut läntinen liberalismi ja valistus. En tietenkään kiellä lännen räikeitä rikoksia, mutta räikeitä rikoksia tapahtuisi ilman länttäkin, paitsi ilmeisesti ilman toivoa edistyksestä.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
    • View Profile
« Reply #33 on: April 27, 2011, 21:21:36 »
Ahlan wa sahlan!

En minäkään pode syyllisyyttä "valkoisen heteromiehen synneistä", koska minulta puuttuu se yksi kromosomi. Jossain määrin omaatuntoani kyllä soimaa se, että olen a) ajoittain alkanut mieltyä A. Stubbiin sekä b) Köyry Väyrysen kirjoituksiin. Muutoin taidan olla aika paatunut, joskaan en niin suvis että suvaitsisin karkeasti ottaen sellaisten arvojen ja asioiden ajamista, joita nyt vaikka se 19% kansasta haluaa ajaa.

Ainakin leikilläni.  ;)

Hetkittäistä kovettumista ja radikalisoitumista ilmassa, toisin sanoen.

« Last Edit: April 27, 2011, 21:23:49 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Offline Vöyri

• Full Member
    • View Profile
    • Botanist on Alp
« Reply #34 on: April 27, 2011, 22:16:11 »
Ahlan wa sahlan!

En minäkään pode syyllisyyttä "valkoisen heteromiehen synneistä", koska minulta puuttuu se yksi kromosomi. Jossain määrin omaatuntoani kyllä soimaa se, että olen a) ajoittain alkanut mieltyä A. Stubbiin sekä b) Köyry Väyrysen kirjoituksiin. Muutoin taidan olla aika paatunut, joskaan en niin suvis että suvaitsisin karkeasti ottaen sellaisten arvojen ja asioiden ajamista, joita nyt vaikka se 19% kansasta haluaa ajaa.

Ainakin leikilläni.  ;)

Hetkittäistä kovettumista ja radikalisoitumista ilmassa, toisin sanoen.

Cheers! Eiköhän suvaitsevaisuus poliittisessa kontekstissa tarkoita sitä, että suo oikeuden mielipiteisiin ja poliittiseen toimintaan. En juurikaan suvaitse pers-suomalaisten agendaa ja miksi pitäisikään. EU:n suhteen olen tosin vähän skeptinen siinä mielessä, ettei se näytä korvaavan paikallisia demokraattisia rakenteita liittovaltion demokraattisilla rakenteilla (kai siksikin, ettei ole juuri mitään sentimentiä johon tälläinen demokraattinen liittovaltio voisi perustua). Toki kannatan jäsenyyttämme toistaiseksi kohtuullisen hyvin toimivana pragmaattisena ratkaisuna. Mutta en kyllä tästä vaalituloksesta pahemmin hätkähtänyt, jotenkin hiveli lähinnä mieltä kokoomuslaisten feikki-riemuaminen, kovin oli pakotettuja hymyjä siinä leirissä... Stubb on kyllä ok monessa suhteessa, ihan rohkeasti ja uransa kannalta tarpeettomasti profiloitunut esim. seksuaalisten vähemmistöjen puolustajana. Ehkäpä tässä ei-nuiva -leirissä yksi yhteinen tekijä voisi olla kyky omaksua nyansoituja kantoja henkilöistä ja ilmiöistä. Harvoin on pelkkää mustaa tai valkoista tässä langenneessa maailmassamme!

Jussi O:

• Guest
« Reply #35 on: May 22, 2011, 08:11:28 »
Terve. Tämähän vaikuttaa - varovaisesti arvioiden, näin tunnin-parin tutustumisen perusteella - asialliselta foorumilta. Muistan kuulleeni tästä joskus hommawatchin lopettamisen jälkeen ja silloin tällöin jonkun maininnan, mutta jotenkin päässyt unohtumaan.

Mistä herääkin kysymys: miksi ette useinkaan (siltä tuntuisi) käy linkittämässä asiapohjaisia keskustelujanne lehtien kommenttiketjuihin? Nythän ne on luovutettu hommalaisten yms. meuhka-alustaksi.

Lueskelin tuossa esim. islamisaatio- ja Halla-ahon kirjoitukset -ketjuja, ja kumpikin tuntuisi tarjoavan mahdollisuuksia linkittää nettikeskusteluihin hommauskovaisuutta kyseenalaistavia, analyyttisia näkökulmia. Kuten sanottu näin äkkiseltään arvioiden.

Tämmöistä kyselisin ja ehdottelisin.

ps. Ai täällä on ollut tapana esittäytyäkin. No lainaanpa itseäni koskevan luonnehdinnan Hommasta, kauniita sanoja: "Sen verran kun tiedän, Ojajärvi on älykäs ja mukavakin ihminen, mutta ikävä kyllä myös paatunut kommari ja täysin laput silmillä kulkeva feministi. Nyt selvisi, että myös mokuttaja, mikä ei sinällään ole mikään yllätys, sillä nämä ominaisuudet tuntuvat täydentävän toisiaan. Ideologia sumentaa terävätkin päät."

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #36 on: May 22, 2011, 08:14:25 »
Terve. Tämähän vaikuttaa - varovaisesti arvioiden, näin tunnin-parin tutustumisen perusteella - asialliselta foorumilta. Muistan kuulleeni tästä joskus hommawatchin lopettamisen jälkeen ja silloin tällöin jonkun maininnan, mutta jotenkin päässyt unohtumaan.

Mistä herääkin kysymys: miksi ette useinkaan (siltä tuntuisi) käy linkittämässä asiapohjaisia keskustelujanne lehtien kommenttiketjuihin? Nythän ne on luovutettu hommalaisten yms. meuhka-alustaksi.

Lueskelin tuossa esim. islamisaatio- ja Halla-ahon kirjoitukset -ketjuja, ja kumpikin tuntuisi tarjoavan mahdollisuuksia linkittää nettikeskusteluihin hommauskovaisuutta kyseenalaistavia, analyyttisia näkökulmia. Kuten sanottu näin äkkiseltään arvioiden.

Tämmöistä kyselisin ja ehdottelisin.

ps. Ai täällä on ollut tapana esittäytyäkin. No lainaanpa itseäni koskevan luonnehdinnan Hommasta, kauniita sanoja: "Sen verran kun tiedän, Ojajärvi on älykäs ja mukavakin ihminen, mutta ikävä kyllä myös paatunut kommari ja täysin laput silmillä kulkeva feministi. Nyt selvisi, että myös mokuttaja, mikä ei sinällään ole mikään yllätys, sillä nämä ominaisuudet tuntuvat täydentävän toisiaan. Ideologia sumentaa terävätkin päät."

Ollos lämpimästi tervetullut, punikki-femakko-älykkö. ;)
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Offline nirva

• Full Member
    • View Profile
« Reply #37 on: May 22, 2011, 12:02:45 »

Moro, ja tervetuloa! Tämän foorumin tarkoitus ei tietääkseni ole kansan syvien rivien valistaminen ja levittäytyminen jokaiselle palstalle, jolla hommalaiset melskaavat. Lehtien kommenttiosiot ovat pyhitettyjä vaahtosuiselle meuhkaamiselle silloinkin, kun aihe ei sivua maahanmuuttoa, eikä niitä voi muutama todellisuus.org-aktiivi toisenlaiseksi muuttaa. Minusta tässä foorumissa on hienoa se, että meille keskustelijoille ei ole ennalta asetettu mitään yhteistä poliittista tavoitetta tai ideologiaa, eikä ole mitään evankeliumia, jota pitäisi käydä muilla foorumeilla julistamassa.

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #38 on: May 22, 2011, 16:00:38 »

Tervetuloa, ja hauska nähdä uusia postittajia. Allekirjoittanut on sentään luokiteltu tyylikkäämmällä epiteetillä: "intohimoinen ja aulis kasvottoman kansainvälisen kapitalismin juoksupoika". Nimityksen on lanseerannut muuan kriitillisellä puolella vaikuttava ns. Vanha Iso Nimi.

Best,

J. J.

Offline Stas

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #39 on: July 24, 2011, 20:01:36 »
Minä kyllä meuhkaan kaiken maailman lehtien kommenttipalstoilla.
Lähden nyt noin viikoksi lomalle, mutta minä olen punavihreä antiautoritaari. Minä olen ollut jossain vaiheessa melkoisen nuiva, koska koin itseeni kohdistuen huonoa kohtelua mamuilta (koskapa kuulun itse sukupuolivähemmistöön ja se tuli ilmi epäedullisissa olosuhteissa), mutta sitten olen muuttunut ymmärtäväiseksi ja ruvennut näkemään sen, kuinka media manipuloi ihmisiä nuivuuteen. Hommafoorumilla minulle ehdotettiin kaikkein älyttömimmän mokuttajan titteliä. Minä näin itselläni kaksi tietä, joko a) ihmisiin luottamisen, mikä sisältää vaivaa ja pettymystä, mutta mahdollisesti antaa mielekkään loppuelämän tai b) itseeni käpertymisen, mikä on ymmärrettävää tuntien kuinka huonosti minua ovat ihmiset kohdelleet ja miinuspuolena jäisin vaille suurta rikkautta, mitä tulee erilaisista ihmisistä. Seikkailijana valitsin vaihtoehdon, jossa luotan ihmisiin ja voi mikä rikas ja raskas elämä minulla on ollut. Oma myönteinen asenteeni on johtanut nyt parempiin kohtaamisiin mamujen kanssa.
Olen paluumuuttaja Amerikasta ja minulla on joukko white trash/hillbilly-asenteita, jotka yhdistetään äärioikeistolaisuuteen: olen aseiden puolustaja ja minä kerään kaapit täyteen säilyketölkkejä.

Homman vaalikoneessa tuli 7. huonoin tulos: http://hommaforum.org/index.php?action=printpage;topic=45885.0
"Kim Anthoni: Josef Göbbels opetti maailmalle seuraavan totuuden. Kun valhetta jaksaa toistaa tarpeeksi kauan, se muuttuu todeksi. Sama prosessi on nyt käynnissäJussi Halla-Ahoa vastaan"

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
    • View Profile
« Reply #40 on: July 24, 2011, 20:13:36 »

Olen paluumuuttaja Amerikasta ja minulla on joukko white trash/hillbilly-asenteita, jotka yhdistetään äärioikeistolaisuuteen: olen aseiden puolustaja ja minä kerään kaapit täyteen säilyketölkkejä.

Kaissää ny sentään syöt ne tyhjiksi, ennen kuin alat ammuskella niitä?
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Asta Tuominen

• Newbie
  • *
    • View Profile
« Reply #41 on: July 24, 2011, 23:49:54 »
Ok. Olen ollut kokoomuslainen, keskustalainen, demari ja vihreä, anarkisti, punkkari ja antifasisti nuoruudessani. Ja nyt olen perussuomalainen Hommaforumin jäsen. Ihan samalla käyttiksellä sielläkin, eli omalla nimelläni.

Minun ongelmani on se, että en pysty luokittelemaan ihmisiä niihin laatikoihin, joihin ihmiset luokittelevat itsensä.

Ihminen muuttuu ajassa. Olen ollut ravintolan vessansiivooja, grillityöntekijä ja kaupungin puistotyöntekijä, samalla opiskellen englantia yliopistossa.

Olen tehnyt töitä kääntäjänä, prosessinkehittäjänä, lehti-ihmisenä, projektipäällikkönä ja monena muuna.

Olen Hommalainen. Se on selkeä valinta. Se perustuu matkusteluun maailman maissa ja luulen, että monet ihmiset perustavat mielipiteitään olettamuksiinsa. He eivät menneet sinne ja nähneet mitä se on. Se on ymmärrettävää.

Olen hippi-konservatiivi-perussuomalainen-kristitty, ja en todellakaan halua tulla ristiinnaulituksi nurinpäin tuon takia, kuin historiassa on tehty. Olen kiitollinen, jos saan olla jäsen täällä, vaikka en viestejä luettuani edes ymmärrä, miksi haluaisin kirjoittaa mitään täällä.

...

Ehkä se meidän suurin haaste on löytää yhteisyys erilaisuuksista huolimatta?

Offline Stas

• Jr. Member
  • **
    • View Profile
« Reply #42 on: July 25, 2011, 05:15:20 »

Kaissää ny sentään syöt ne tyhjiksi, ennen kuin alat ammuskella niitä?

Ei ruokaa haaskuuseen!
"Kim Anthoni: Josef Göbbels opetti maailmalle seuraavan totuuden. Kun valhetta jaksaa toistaa tarpeeksi kauan, se muuttuu todeksi. Sama prosessi on nyt käynnissäJussi Halla-Ahoa vastaan"

Esa Kärnä

• Guest
« Reply #43 on: July 25, 2011, 08:49:06 »
Hei!

Päätin sitten minäkin rekisteröityä tänne teidän keskustelupalstalle. Olen tavallinen nelikymppinen rivikansalainen ja kiinnostuin politiikan seuraamisesta kevään eduskuntavaalien aikaan. Täällä Suomessa näyttäisi olevan jonkinlainen murros meneillään. Entiseen verrattuna keskustellaan paljon räväkämmistä aiheista. Toki maailman tapahtumat antavat tähän myös syytä. Mitä sitten tulee maahanmuuttoon, niin olin aikoinaan tietotekniikan alalla työharjoittelussa sellaisessa firmassa jossa oli paljon eri kansallisuuksia töissä. Lie sitten johtunut korkeasti koulutetuista ihmisistä, mutta kokemus oli yksistään myönteinen. Samalla pääsi harjoittelemaan sujuvasti englannin kielen puhumista syntyperäisten ulkomaalaisten kanssa. Työelämän lisäksi maahanmuuttoon on sen verran kosketuspintaa, että jossain vaiheessa naapurina asui ulkomaalainen perhe. He olivat joka suhteessa mukavia ja asiallisia. Kun omat kokemukset maahanmuutosta ovat näin vähäisiä, niin ajattelin tulla tänne teidän sivulle kuulostelemaan muiden kokemuksia tästä asiasta. Suomessa varmasti joudutaan miettimään valtiontalouden näkökulmasta sitä, kuinka paljon meillä on yhteiskunnan resursseja toimia järkevällä tavalla maahanmuuttoon liittyvissä kysymyksissä.

Offline Demonisoitu

• Hero Member
    • View Profile
« Reply #44 on: July 25, 2011, 09:21:47 »