Author Topic: Oliko Halla-ahon tuomio oikea?  (Read 1150 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline pate ensimmäinen

• Jr. Member
  • **
Oliko Halla-ahon tuomio oikea?
« on: November 05, 2010, 23:44:40 »
On varmasti oikea hetki kysyä, oliko Jussi Halla-ahon saama tuomio oikea.

Osa palstalaisista on varmasti sitä mieltä, että tuomio oli oikea, ja osa, että se oli riittämätön. Itse olen sitä mieltä, että se oli väärin, koska Jussi arvosteli taruolentoa, kuten joulupukki tai Mustanaamio, ja olen sitä mieltä, että kuka tahansa em. taruolennoista olisi yhtä syyllinen, jos olisi raiskannut lapsen.

Saako taruolennot mielestäsi penetroitua lapseen jollain erioikeudella, siten että sitä ei saa arvostella.

Mielestäni taruolento ei voi raiskata, mutta mahdollisuutta siihen pitäisi voida arvostella.

Mitä mieltä olet, saako?
"Vaikka olisittekin erimieltäkanssani, niin teilläon oikeus olla väärä ssä." -pate ensimmäinen-

Kuuma peruna

• Guest
Re: Oliko Halla-ahon tuomio oikea?
« Reply #1 on: November 06, 2010, 07:42:42 »
Onko islam taruolento?

Mestari sanoi että islam on pedofiiliuskonto. On se minusta uskonrauhan rikkomista ja loukkaavaa siihen uskovia kohtaan.

Offline sr

• Hero Member
Re: Oliko Halla-ahon tuomio oikea?
« Reply #2 on: November 06, 2010, 10:16:06 »
On varmasti oikea hetki kysyä, oliko Jussi Halla-ahon saama tuomio oikea.

Osa palstalaisista on varmasti sitä mieltä, että tuomio oli oikea, ja osa, että se oli riittämätön. Itse olen sitä mieltä, että se oli väärin, koska Jussi arvosteli taruolentoa, kuten joulupukki tai Mustanaamio, ja olen sitä mieltä, että kuka tahansa em. taruolennoista olisi yhtä syyllinen, jos olisi raiskannut lapsen.

Tuomio olisi oikein, jos Halla-aho olisi loukkaamistarkoituksessa pilkannut islamia tai Muhammedia. Siis tuomio, ei laki. Lain pitäisi tuollainen pilkkaaminen sallia juuri tuosta kertomastasi syystä. Minusta tuomio on kuitenkin väärin siksi, että minusta Halla-ahon loukkaamistarkoitusta ei osoitettu ja kuka tahansa, joka on kyseisen blogikirjoituksen lukenut (eikä vain niitä kontekstista erotettuja lauseita), tajuaa, että Halla-ahon kirjoituksen kohde on ihan muualla kuin islamin loukkaamisessa. Jos olisi edes osoitettu yksi muslimi, joka oli kyseisestä kirjoituksesta (jälleen koko kirjoituksesta, ei irroitetusta lauseesta) loukkaantunut, niin oltaisiin jo pidemmällä osoittamassa se loukkaaminen.

Mielestäni taruolento ei voi raiskata, mutta mahdollisuutta siihen pitäisi voida arvostella.

Mitä mieltä olet, saako?

Pitäisi kysymys ei ole relevantti tuomiota tarkasteltaessa. Se on relevantti pohdittaessa, mikä lain pitäisi olla. Riippumatta siitä, mitä hovioikeuden jäsenten mukaan lain pitäisi olla, heidän pitää antaa tuomio sen mukaan, mikä laki on.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg