Author Topic: Rasismi  (Read 228011 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tyyppi

• Guest
Re: Rasismi
« Reply #90 on: April 06, 2010, 15:45:20 »
Rasismia on se, joka on homman mukaan maahanmuuttokriittisyyttä. Oikea maahanmuuttokriittisyys etsii muita vaihtoehtoja kuin "rajat kiinni ja entisetkin varsinaiset ulos". Olethan huomannut, että hommassa "kritisoidaan" myös suomalaisia mustalaisia?

Ei välttämättä. Homma-porukan perustelu voi olla vaikkapa taloudellinen eli se että heidän vaihtoehtonsa on yhteiskunnalle edullisin.
Ja nyt kommentoin vain sinun viestiäsi enkä hommassa olevia kirjoituksia, koska en niitä lue.

Jos sattumoisin asia olisi niin kuin kuveilen, kritiikkiin pitäisi vastata takaisin kertomalla miksi väite ei pidä paikkaansa taikka miksi on syytä harjoittaa jotakin muuta politiikkaa kuin sitä edullisinta. Vastaus rasisti-syytteellä ei paranna asiaa mihinkään suuntaan. Sillä sahaa enemmän omaa oksaa kuin vastapuolen.

La bella figura

• Guest
« Reply #91 on: April 06, 2010, 15:47:11 »
EDIT: MITÄ MIELTÄ OLETTE TÄSTÄ? (ANALYYSIÄ MM. ARKIRASISMISTA.)
http://www.joensuu.fi/syreeni/vesapuuronen/arkirasi.htm

Arvosanaksi voi antaa melko tyhjänpäiväinen.

"Arkipäivän rasismissa kyse on enimmäkseen pahan puhumisesta, välttelemisestä, syrjinnästä ja eristämisestä." Näin valistaa meitä Puuronen. Onkohan Puuronen koskaan tullut ajatelleeksi, että tämä on kovin yleistä toimintaa kansojen sisälläkin? Sitä tapahtuu koulujen pihoilla, työpaikoilla ja harrastusporukoissa. Jakautuminen sisä- ja ulkoryhmiin milloin milläkin perusteella nyt vain näyttää olevan ihmisen lajityypilliseen käytökseen kuuluva piirre. Esimerkkinä tällaisestä käytöksestä on tämän foorumi esiaste, joka muodostui vastavoimaksi Hommalle. Näin syntyi kaksi toisiaan läimivää ryhmää.

Pahan puhumisen, välttelyn, syrjinnän tai eristämisen ei tarvitse liittyä millään muotoa ulkomaalaisiin. Jostain syystä Puuronen kuitenkin tahtoo esittää tällaiselle käytökselle rasistisen motiivin. Joissain tapauksissa näin voi ollakin, mutta useimmissa tuskin.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #92 on: April 06, 2010, 15:48:08 »
Kuka on väittänyt että rasistien kanssa ei saa keskustella?

Sinä, tällä samalla sivulla:

Rasismista ja sen hävittämisestä keskusteluun ei taas tarvita rasisteja. Vai onko pedofiileistä keskustelemiseen saatava pedofiilien kanta mukaan?

Saa rasistien kanssa keskustella, mutta mainitusta aiheesta keskustelemiseen ei tarvita rasisteja, sen enempää kuin pedofiliasta keskusteluun tarvitaan pedofiilejä. Ole ystävällinen äläkä vääristele sanomisiani.
« Last Edit: April 06, 2010, 15:52:30 by Kuuma peruna »

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #93 on: April 06, 2010, 15:49:52 »
Homma-porukan perustelu voi olla vaikkapa taloudellinen eli se että heidän vaihtoehtonsa on yhteiskunnalle edullisin.

Ja jostain syystä sama porukka ei ota muihin yhteiskunnan menoihin lainkaan kantaa. Jos tuo ei ole rasismia, niin mikä sitten? Rasistit ovat kovia keksimään tekosyitä rasismilleen, mutta kun se on niin läpinäkyvää että aivan naurattaa.

Offline Zngr

• Newbie
  • *
« Reply #94 on: April 06, 2010, 15:58:33 »
Terve ja onnea valitsemallanne tiellä! Kuten hyvin alkaneen ensimmäisen viestin, OP:n, jäljiltä näemmä parilla viimeisellä sivulla ei tämä kovin helppoa ole. Juures tuppaa höyryämään helposti puolin tuosin.

tyyppi

• Guest
« Reply #95 on: April 06, 2010, 15:59:03 »
Ja jostain syystä sama porukka ei ota muihin yhteiskunnan menoihin lainkaan kantaa. Jos tuo ei ole rasismia, niin mikä sitten? Rasistit ovat kovia keksimään tekosyitä rasismilleen, mutta kun se on niin läpinäkyvää että aivan naurattaa.

En puhu sen porukan puolesta. He voivat olla rasisteja taikka sitten ei. Mutta kummankaan esittämäsi perustelun nojalla eivät ole.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #96 on: April 06, 2010, 16:03:41 »

En puhu sen porukan puolesta. He voivat olla rasisteja taikka sitten ei. Mutta kummankaan esittämäsi perustelun nojalla eivät ole.

Jos kiertoilmauksilla ja tekosyillä voi sanoutua irti rasismista, niin mikäs siinä sitten. Käytetään sitten monottajat-termiä, lyhenne monokulttuurin ystävistä.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #97 on: April 06, 2010, 16:09:22 »

Väittäisin, että olen käynyt "saman porukan" kanssa melko pitkällisiäkin keskusteluja juuri yhteiskunnan kulurakenteesta ja väittäisin, että suuri enemmistö on ottanut kantaa myös muihin yhteiskunnan menoihin. Toki siellä on ihmisiä, jotka haluavat uskoa suomalaiseen hyvinvointiyhteiskuntaan ja uskovat (mielestäni virheellisesti) sen olevan taas mahdollista kaikille kunhan vaan tiettyä maahanmuuttoa kiristetään. Silti esimerkiksi julkinen talous ja sen rakenteet ovat saaneet toistuvasti kritiikkiä osakseen.

Sanoisin, että entiseksi tarkkailijaksi sinä olet jättänyt ne paljon mielenkiintoisemmat ketjut hieman vähäisemmälle tarkkailun asteelle.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #98 on: April 06, 2010, 16:14:40 »
Toivon todella, että tähän Kuuman Perunan ristiretkeen puututaan ylläpidon taholta.

Minua on yksityisviestillä ylläpidon taholta pyydetty tänne ottamaan kantaa. Onko sinua?

Ethän sinä ota kantaa vaan haukut toisia rasisteiksi.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Zngr

• Newbie
  • *
« Reply #99 on: April 06, 2010, 16:18:46 »
Jos kiertoilmauksilla ja tekosyillä voi sanoutua irti rasismista, niin mikäs siinä sitten. Käytetään sitten monottajat-termiä, lyhenne monokulttuurin ystävistä.

Miksi minä olen rasisti?

Minua keljuttaa puusilmäinen ja piittaamaton maahanmuuttopolitiikka (piittaamattomuus kohdistuu tasapuolisesti maahanmuuttajiin kuin kantaväestöön) ja ohessa -90 ja -00 lukuja riivannut monikulttuurivouhotus lehdistössä ja julkisessa keskustelussa, joskaan minulla ei ole harhaluuloja siitä, että se olisi ollut ihan yhtä yleistä ja rankkaa kuin me kriittiset välillä uhoamme sen olleen. Oli se silti aika mustavalkoista "X ja Y on rikkaus... velvollisuus... työvoima...". En myöskään väitä, ettei välillä hirtä kiinni ja tule painettua sitä entteriä vähän liian aikaisin mutta ihan oikeasti kun minua ei kiinnosta kenenkään ihon pigmentti, en luokittele ihmisiä yksilöinä heidän uskontonsa tai etnisyyteensä perusteella, ja mitä ryhmiin tulee, en usko EURABIA -TEORIAAN enkä siihen, että pelottava muslimit lisääntyvät 30 vuodessa 1000^3 kertaiseksi heinäsirkkalaumaksi kuin taikaiskusta ja valtaavat maapallon ja kuun joten heidät pitää siksi mitä ankarimmin ja jyrkimmin torjua, tosin noihin jälkimmäisenä mainittuihin asioihin uskominen ei olisi edes varsinaisesti rasismia minun mielestäni.

Olen toki hompuusi ja maahanmuuttokriitikko yms. ja pelkästään tähän viiteryhmään kuuluminen varmasti riittää todisteeksi monelle, mutta muuten mikä helkkari tekee minusta rasistin? Joskus on argumentoitu, että kirjoitukseni ja sanomiseni johtuvat oikeasti kuitenkin salaa rasismista, ja käytän ovelasti kiertoilmauksia tai olen niin ympäripyöreä ettei minua aivan saa kiinni (samaan tapaan kuin Potun lainauksessa yllä) mutta tätä ei voi tietenkään todistaa puolin tai toisin jos ei usko kun vakuutan, ettei siitä ole kyse. Se etten ota kovin intensiivisesti kantaa muihin yhteiskunnallisiin kysymyksiin ei missään nimessä ole todiste "rasismista" kuten Mr. Potaatti yllä esittää. En ainakaan osaisi perustella millään miksi se olisi.

Lisäys ja pari muutosta: "piittaamaton maahanmuuttopolitiikka" tarkoittaa tässä tapauksessa EU-aluetta, ei pelkästään Suomea, jonka maahanmuuttopolitiikkaa en osaisi edes määritellä vaikka kuinka yrittäisin. Voin perustella näkemykseni siitä miksi se on piittaamatonta joskus toiste jos joku haluaa, tässä yhteydessä pointtini on etten ole vihainen maahanmuuttajille yhtään mistään.
« Last Edit: April 06, 2010, 16:42:10 by Zngr »

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #100 on: April 06, 2010, 16:49:53 »
...  ja mitä ryhmiin tulee, en usko EURABIA -TEORIAAN enkä siihen, että pelottava muslimit lisääntyvät 30 vuodessa 1000^3 kertaiseksi heinäsirkkalaumaksi kuin taikaiskusta ja valtaavat maapallon ja kuun joten heidät pitää siksi mitä ankarimmin ja jyrkimmin torjua, tosin noihin jälkimmäisenä mainittuihin asioihin uskominen ei olisi edes varsinaisesti rasismia minun mielestäni.

Aha. No, ilmeisesti et sitten ole se sama "Zngr", joka on Homman puolella moderaattorina ja välillä osallistunut aiheesta käytyyn keskusteluun liioitta soraäänittä, vieläpä oikein linkittänyt tuota kyseistä aihetta koskeviin kirjoituksiin, pariinkin otteeseen? Onhan siellä pitempikin juttu.

Nähtävästi täällä on taas jonkun nimimerkki kaapattu? Tai ehkä tuo ei ole uskovaisuutta - onhan siellä se "ei vielä pitkään aikaan"-maininta tuossa viestin alkupuolella - mutta aihe näyttää kuitenkin olevan syystä tai toisesta läheinen, ja vieläpä sellainen josta pitää keskustella (TM).

Cheers,

J. J.
« Last Edit: April 06, 2010, 16:53:30 by Jussi Jalonen »

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #101 on: April 06, 2010, 16:51:13 »

Onko se haukkumista? Jos homma sanoutuu irti rasismista, miksi siellä aina herätään valittamaan kun rasisteja haukutaan mediassa?

Offline Zngr

• Newbie
  • *
« Reply #102 on: April 06, 2010, 17:06:40 »
...  ja mitä ryhmiin tulee, en usko EURABIA -TEORIAAN enkä siihen, että pelottava muslimit lisääntyvät 30 vuodessa 1000^3 kertaiseksi heinäsirkkalaumaksi kuin taikaiskusta ja valtaavat maapallon ja kuun joten heidät pitää siksi mitä ankarimmin ja jyrkimmin torjua, tosin noihin jälkimmäisenä mainittuihin asioihin uskominen ei olisi edes varsinaisesti rasismia minun mielestäni.

Aha. No, ilmeisesti et sitten ole se sama "Zngr", joka on Homman puolella moderaattorina ja välillä osallistunut aiheesta käytyyn keskusteluun sen kummemmitta soraäänittä, vieläpä oikein linkittänyt tuota kyseistä aihetta koskeviin kirjoituksiin, pariinkin otteeseen? Onhan siellä pitempikin juttu.

Nähtävästi täällä on taas jonkun nimimerkki kaapattu? Tai ehkä tuo ei ole uskovaisuutta, mutta aihe näyttää olevan kuitenkin läheinen.

Cheers,

J. J.

Sama henkilö. Nimimerkki on nyt minulla ennenkuin joku vääräleuka nappaa sen :)

Aihe on toki läheinen, mutta pidän Mark Steyn -tyyppisia "muslimit ovat enemmistö 30 vuoden päästä! Ihan tosi!" lausuntoja päättöminä. Jos k.o. linkkejä katsoo läpi sieltä löytyy itseasiassa enemmän dataa joka vaikuttaisi nimenomaan siltä etteivät muslimit pamahda yhtäkkiä mullistavan suureksi vähemmistöksi - saatika enemmistöksi.

En tiennyt miten asiaan pitää suhtautua, koska luottamukseni viranomaistahoihin ja etenkin uutisointiin asioista eivät ole kovin korkealla tasolla, mutta samalla en halunnut niellä pureskelematta väitettä, että musulmaanit juoksevat nyt kaikki yli ja lapseni joutuvat koraanikouluun, joka on aika tavallinen väittämä tietyissä piireissä. Lisäksi haluan kiinnittää huomiota siihen kuinka perheenyhdistäminen on monissa EU-maissa suurin maahanmuuttokanava - jota kaikki eivät suinkaan arvosta. Eurabia -käsite on muutenkin puhujasta kiinni. Joillekin se on "maahanmuuttokriittisten" sekoilua "salaliitosta" jossa paha EU-eliitti haluaa vaihtaa eurooppalaiset muslimeihin jostain kumman syystä, vaikkapa siksi, koska he ovat pahoja. Tähän en missään nimessä usko. En myöskään usko siihen teoriaan kuten yllä toiv. käy ilmi, että muslimit lisääntyvät yhtäkkiä niin paljon että koko manner suistuu mereen. Mielestäni en siis usko Eurabiaan, siihen kyllä, että 70-luvulla EU-johto Ranska etunenässä toivoi luovansa Euro-Arabi -dialogilla vastavoiman Yhdysvalloille. Ajat ovat kuitenkin siitä kovasti muuttuneet.

Jos olet sitä mieltä, etten ole esittänyt soraääniä ns. muslimikysymyksen suhteen vs. legendaarinen "halla-aholaiseksi" mielletty uskomus, että Mark Steyn ja katastrofaaliset ennusteet ovat oikeassa, minun on pakko uskoa ettet ole lukenut kirjoituksiani aiheesta (ja miksipä olisit?) tai sitten olet asennoitunut niihin valmiiksi niin että uskon sokeasti johonkin noista Eurabia -teorioista.  

Nähtävästi täällä on taas jonkun nimimerkki kaapattu? Tai ehkä tuo ei ole uskovaisuutta - onhan siellä se "ei vielä pitkään aikaan"-maininta tuossa viestin alkupuolella - mutta aihe näyttää kuitenkin olevan syystä tai toisesta läheinen, ja vieläpä sellainen josta pitää keskustella (TM).

Kuten sanottua se on läheinen ja kovasti maahanmuuttokeskustelun keskiössä minun mielestäni, ja totta ihmeessä siitä pitää keskustella. Ei se voi tarkoittaa, että uskoo pahinta mahdollista vaihtoehtoa oikeaksi. Minun vinkkelistä täysin uskomattomat väitteet muslimiväestön räjähdyksestä tekevät aihepiirille vain vahinkoa, samoin kuin sen kieltäminen ettei mitään varsinaista muutosta tapahdu tai ole tai tule. Jos sinusta on epäilyttävää jos aihe on syystä tai toisesta läheinen ja vieläpä sellainen josta pitää keskustella (TM) se on minusta vahinko.

Ja viesti meni vähän aiheen vierestä mutta menköön, minun mielepiteeni lienevät sellaisia joita, kuten näkyy, jotkut pitävät rasistisina, kaipa jos määrittelette täällä rasismia voi sitten määritellä miksi minäkin olen sellainen.

PS. nimimerkki Jussi Jalonen kävi täällä ilmoittamassa hyökkäävään sävyyn, että en ole se kuka olen sen jälkeen kun oli ilmoittanut minun uskovan suureen muslimikaustiin jonka jälkeen lähti lataamaan. Näin se asiallinen keskustelu etenee. Tosin jos palstan poiki HW ja HW:n taustahenkilöt, what else could you hope or?

« Last Edit: April 06, 2010, 21:48:56 by Zngr »

Cls

• Guest
« Reply #103 on: April 06, 2010, 17:08:11 »
Homma-porukan perustelu voi olla vaikkapa taloudellinen eli se että heidän vaihtoehtonsa on yhteiskunnalle edullisin.

Tämä on jokseenkin typerintä mitä olen pitkään aikaan kuullut. Miksi yhden politiikan osa-alueen kuluja ei saisi kritisoida, jos niiden epäillään olevan merkittävät? Jos hallitus päättäisi tuoda Suomeen vaikka pari miljoonaa aasialaista elämään tänne veronmaksajien kustannuksella, niin eikö sitäkään saisi kritisoida olematta rasisti?

Jotenkin näyttää siltä, että sinulla on varsin kovat ennakkoluulot.

Oami

• Guest
« Reply #104 on: April 06, 2010, 17:18:49 »

Onko se haukkumista? Jos homma sanoutuu irti rasismista, miksi siellä aina herätään valittamaan kun rasisteja haukutaan mediassa?

Haukutaan rasisteiksi, ei rasisteja. Huomaa ero. Edellinenhän ei millään tavalla edellytä, että haukkumisen kohde olisi rasisti.