Tuota minäkin luulin teekutsuilun olevan. Sitten ne tähän ketjuun postatut videot antoivat kyllä aika lailla erilaisen kuvan teekutsuilijasta.
Tällaiset ruohonjuuriliikkeet keräävät aina rutkasti hörhöjä, jotka näkevät lähinnä vain tilaisuutensa tulleen osoittaa mieltä. Kommunismin tai minkä tahansa kansaan vetoavan poliittisen aatteen siipien alle tulee aina kaikenlaisia heppuja. En todellakaan kuvittele kyseessä olevan minkäänlainen putipuhdas liike, joskin veikkaan myös, että erilaiset mielenosoitukset yms. keräävät aina sitä hörhöintä porukkaa.
En tiedä, onko asiasta tehty mitään tutkimusta, mutta tietääkö joku, kuinka paljon teekutsuilijoissa on noita libertaristeja, joita tuo yllä oleva listasi houkuttelee ja kuinka paljon äärikonservatiiveja, joiden agendalla paljon ylempänä ovat aborttien lakkauttaminen, homoliittojen vastustus, imperialistisen sotakoneiston vahvistaminen, huumesota, ym. tyypillinen konservatiivi-ideologia, mikä on monessa asiassa 180 astetta toiseen suuntaan libertarismista?
Onhan noita tutkimuksia. Luulen, että tärkeintä on vaan valtapoliitikkojen vastustaminen ja ns. pienen ihmisen puolustaminen pahaa valtiota vastaan. Sellaisen melko yleisluontoisen idean jälkeen on varmasti melko paljonkin erilaisia rönsyjä. Varmasti löytyy abortinvastustajia, ilmastonlämpiämisen skeptikkoja, maahanmuuttovastaisia, homofoobikkoja, imperialisteja yms. Liikkeen Contract from America tuntuu sisältävän lähinnä taloudelliseen puoleen liittyviä asioita perustuslaillisuuteen vetoamisen lisäksi. Luulen, että näistä muista kysymyksistä ei ole selkeää konsensusta.
http://www.thecontract.org/the-contract-from-america/Eli ei kannanottoa aborttiin tai puolustusvoimiin yms.
Käsittääkseni tuo Paul jäi kerran haastattelussa varsin puhtaasta rasismista kiinni. En siis laske kovin paljoa sen varaan, että hän olisi sieltä fiksuimmasta päästä USA:n hallintoa uudistamaan haluavista.
Tjaa. En tiedä. Ilmeisesti ainakin hänen nimissään julkaistuista uutiskirjeestä on tullut esiin melko ronskejakin mielipiteitä ja mies on ilmoittanut, ettei ole niitä kirjoittanut tai edes editoinut. Asiassa voinee miestä uskoa tai sitten ei. Minulla ei ole kuitenkaan sen suurempaa tarvetta miestä sen ihmeemmin puolustella. Varmaan sitten 2012 ihmiset Yhdysvalloissa päättävät, että kuka on heidän mielestään se parhain ja fiksuin.