Author Topic: Moderaatio  (Read 82621 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Toope

• Guest
Re: Moderaatio
« Reply #60 on: April 23, 2010, 20:39:32 »
Yleinen huomio moderaatiosta tai oikeastaan sen puutteesta, mikä itseäni on harmittanut tällä foorumilla, on leimaamisen, yleisen vittuilun ja haukkumisen sekä metakeskustelun käyminen. Siis se tosiseikka, että kun foorumi on perustettu asiallista maahanmuuttokeskustelua varten, niin sitä käydään kuitenkin koko ajan nälvien hommalaisia ja muutenkin, no, sanotaanko epäobjektiivisista lähtökohdista. Tähän modet eivät puutu lainkaan, kunhan herjailun kohteena on joku homma-henkinen nimimerkki. Toisaalta yleinen tapa sivuuttaa homma-argumentit haukkumalla "halla-aho-robotismista" ei keskity lainkaan itse argumentteihin (tai niiden sisällölliseen köyhyyteen/olemattomuuteen).

Tarkoitan tällä sanoa sitä, että ihan parannusehdotuksena, voisiko mitään sanomattomiin one-linereihin ja yleiseen provoiluun/vittuiluun kautta linjan (siis ihan oikeasti: harrasti sitä minkälaitainen tyyppi tahansa) suhtautua hieman tiukemmin ja ennen kaikkea edellyttää keskustelijoilta edes tietynlaista asiaan perehtymistä tai edes harkittujen mielipiteiden esittämistä. Ymmärrän, että nälvimiseen perustuva keskustelukulttuuri on yleistä netissä, mutta asiallinen keskustelu edellyttää tiettyä kuivuuden astetta, johon kuuluu vähimmillään vilpitön halu tutustua keskustelun aiheeseen.

Toinen varmaan yhtä älytön ehdotukseni kuin edellinen, on se, että voisiko foorumi pyrkiä maahanmuuttotietouden edistämiseen? Kotimaista dataa on paljon, mutta lähes tulkoon ainoa puheenaiheeksi asti yltävä on rikollisuustilastot. On aikamoisen turhaa snobbailla ns. kansalaiskeskustelussa kv. tutkimuksilla silloin, kun kotimaiseen tietoon eivät jaksa perehtyä muut kuin ne, joiden työnä se on, ts. TEM:n, STM:n ja OPM:n hallinnonalan johtavat virkamiehet.  EDIT: onko tämänkin foorumin keskustelijoiden fokus aivan muualla kuin faktoissa ts. asioissa? Katsokaapas vaan, mikä on Hommaforumin vähiten kiinnostava osio...
« Last Edit: April 23, 2010, 20:49:45 by Toope »

zetor

• Guest
« Reply #61 on: April 24, 2010, 00:53:14 »
Tarkoitan tällä sanoa sitä, että ihan parannusehdotuksena, voisiko mitään sanomattomiin one-linereihin ja yleiseen provoiluun/vittuiluun kautta linjan (siis ihan oikeasti: harrasti sitä minkälaitainen tyyppi tahansa) suhtautua hieman tiukemmin ja ennen kaikkea edellyttää keskustelijoilta edes tietynlaista asiaan perehtymistä tai edes harkittujen mielipiteiden esittämistä. Ymmärrän, että nälvimiseen perustuva keskustelukulttuuri on yleistä netissä, mutta asiallinen keskustelu edellyttää tiettyä kuivuuden astetta, johon kuuluu vähimmillään vilpitön halu tutustua keskustelun aiheeseen.

Olen samaa mieltä. Vittuilun ja provoamisen määrä on tosiaan aika suuri ja myönnän itsekin siihen osallistuneeni. Toisaalta minun on hankala suhtautua erityisen neutraalisti siihen "maahanmuuttokriittiseen" keskustelutyyliin, jossa läväytetään naamalle jostain kaivettu halla-aholaiseen agendaan sopiva tilasto ja sitten tanssitaan sen ympärillä lällätellen miten mokuttajat ovat väärässä. Yleisesti ottaen kuitenkin metakeskustelun määrä on liian suurta, mutta tässä yhteydessä täytyy kuitenkin nostaa hattua ylläpitäjä Wardalle, joka on kaikesta huolimatta jaksanut aloittaa topiceja asialliseen vuoropuheluun pyrkien.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
« Reply #62 on: April 24, 2010, 01:16:47 »
Toopen kritiikki on aiheellista. Meillä ei ole juurikaan moderointiaikaa, toisinaan koneelle ehtii vasta kun jankausketju on jo pitkällä. Pahoittelen. Toivon, että itse kukin tutustuisi niihin dialogin periaatteisiin ja jos haluaa väitellä, avaa sitä varten oman ketjun tai vaikkapa aloittaa viestinsä ilmoittaen suoraan "nyt vänkään ja väittelen". Ok? ;)

Huom.
Seura tekee kaltaisekseen.
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Offline lauri holopainen

• Sr. Member
« Reply #63 on: April 24, 2010, 11:05:27 »
Toinen varmaan yhtä älytön ehdotukseni kuin edellinen, on se, että voisiko foorumi pyrkiä maahanmuuttotietouden edistämiseen? Kotimaista dataa on paljon, mutta lähes tulkoon ainoa puheenaiheeksi asti yltävä on rikollisuustilastot. On aikamoisen turhaa snobbailla ns. kansalaiskeskustelussa kv. tutkimuksilla silloin, kun kotimaiseen tietoon eivät jaksa perehtyä muut kuin ne, joiden työnä se on, ts. TEM:n, STM:n ja OPM:n hallinnonalan johtavat virkamiehet.  EDIT: onko tämänkin foorumin keskustelijoiden fokus aivan muualla kuin faktoissa ts. asioissa? Katsokaapas vaan, mikä on Hommaforumin vähiten kiinnostava osio...

Ehdotuksesi on kaikkea muuta kuin älytön.

Aloitetaan vaikkapa tästä, ei kyllä kotimaisesta, tutkimuksesta:

http://www.scb.se/statistik/_publikationer/BE0701_2008A01_BR_BE51BR0803.pdf

Eli noista perheenyhdistämisistä. Ruotsin tilastokeskus on voidakseen tehdä väestöprognooseja asiaa tutkinut. Tuon tilaston valossa ns. humanitaaristen maahanmuuttajien osalta voidaan odottaa n. 0,4 omaista / liittymähenkilö (yksin tuleva turvapaikanhakija, rajusti yksinkertaistettuna).
Lahjomattomien tilastojen ja luotettavan mutun valossa näyttääkuitenkin siltäettä...
http://todellisuus.org/index.php?topic=1545.msg63132#msg63132

Toope

• Guest
« Reply #64 on: April 24, 2010, 19:14:49 »
Toopen kritiikki on aiheellista. Meillä ei ole juurikaan moderointiaikaa, toisinaan koneelle ehtii vasta kun jankausketju on jo pitkällä. Pahoittelen. Toivon, että itse kukin tutustuisi niihin dialogin periaatteisiin ja jos haluaa väitellä, avaa sitä varten oman ketjun tai vaikkapa aloittaa viestinsä ilmoittaen suoraan "nyt vänkään ja väittelen". Ok? ;)

Huom.
Seura tekee kaltaisekseen.

Juu, tiedän, etteivät modet tee tätä työkseen ja itse foorumin olemassaolokin on vapaaehtoistyön tulosta. Silti tämä alkaa muistuttaa vähän liikaa hommaforumia, ja juuri sellaisella hetkellä, jolloin hommaforum alkaa muistuttaa liikaa asiallisen keskustelun foorumia. :-[

Itse asiasta, eli maahanmuuttotietoudesta on huutava pula nettifoorumeilla. Esim. Monitori-lehti ja muutenkin Sisäministeriön sivuilla esitetty tieto ei tunnu juuri ketään kiinnostavan, vaikka nämä ovat kotimaisen maahanmuuttopoliittisen keskustelun kenties ainoita asiantuntijalähteitä.

http://www.monitori-lehti.fi/

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #65 on: April 24, 2010, 20:02:48 »
Toope voisi näyttää itse omalla esimerkillä miten maahanmuutosta keskustellaan asiallisesti. Epäilen sen olevan aika hankalaa, koska lähtökohta on valheellinen ja propagandistinen. Itse itselleen luotuja pelkoja on maallikon hankalaa lähteä poistamaan asiallisesti ainakaan netissä. Se, että onko tälläisestä keskustelusta yleensäkään mitään hyötyä on sitten toinen asia. Epäilen, että ei juurikaan ainakaan itse aiheeseen liittyen. Tai olisihan se aika kummallista, jos olisi. Mutta onhan tämäkin tapa harjoitella kommunikointia vaikeiden ihmisten kanssa. Sellaisesta on kunkin elämässä hyötyä. Huomaa, että edes "rautalankamalli" ei mene kaikille perille.
Epäilempä tietyn piirin suhtautuvan tuohon monitori -lehteekin mokutuksena.

Toope

• Guest
« Reply #66 on: April 24, 2010, 20:27:57 »
Toope voisi näyttää itse omalla esimerkillä miten maahanmuutosta keskustellaan asiallisesti.

Valitettavasti tällainen ei onnistu foorumilla, jossa käydään Chelsea-West Ham -matsia. Postailuni vähäisyys johtuu tästä, olen päättänyt vakavissani yrittää perehtyä asiaan ja osallistua vain silloin, kun minulla on jotain oikeaa sanottavaa (toisin kuin hommawatchissa)

Epäilen sen olevan aika hankalaa, koska lähtökohta on valheellinen ja propagandistinen.

Oma lähtökohtani on uteliaan kiinnostunut, koska en ole aiemmin ollut aiheesta kiinnostunut. Tästä foorumista toivoin ainakin eräiden aloitusten takia ihan vakavasti otettavaa. Lähtökohtia minulla ei ole, muuta kuin oma järki. Haluan oppia. Enkä todellakaan halua keskustella yhtään mistään sellaisia asenteita omaavien ihmisten kanssa, jotka leimaavat toiset ns. puolipärstäkertoimen perusteella ja "koska en tykkää, että asioista sanotaan mitään".

Itse itselleen luotuja pelkoja on maallikon hankalaa lähteä poistamaan asiallisesti ainakaan netissä.

No, olisiko aika katsoa peiliin? Käsittääkseni pidät minua "maahanmuuttokriitikkona", jolle on turha sanoa mitään. Tuollainen leimaava suvaitsematon ennakkoasenne edesauttaa jarileinojen ja hallaahojen sanoman etenemistä. Mutta paskoja ihmisiähän ne ovat, jotka milloinkaan em. tyyppien juttuja lukevat, niinkö? Elitismiä, suvaitsemattomuutta?

Se, että onko tälläisestä keskustelusta yleensäkään mitään hyötyä on sitten toinen asia.

Siitä ei ole, jos sitä käydään maahanmuuttokriitikoiden tai suvaitsevaiston ehdoilla. Sitä tulee käydä ihmisarvo edellä. HUOM! Kaikkien ihmisarvo. Myös niiden, joiden ajatuksista et pidä. Vastaavasti myös niiden, joiden ihonväristä joku ei pidä.

Mutta onhan tämäkin tapa harjoitella kommunikointia vaikeiden ihmisten kanssa. Sellaisesta on kunkin elämässä hyötyä. Huomaa, että edes "rautalankamalli" ei mene kaikille perille.

Älä viitsi. Suurin osa ihmisistä ei lukeudu vaikeiden ihmisten joukkoon eivätkä varsinkaan noista sisupastilleista. Jos rinnastaa nettikeskustelun oikeaan elämään, voi yhtä hyvin pitää vaikka Hiilistä Suomen diktaattorina. Kumpikin on sellaista todellisuutta, jota ei ole olemassa.

Epäilempä tietyn piirin suhtautuvan tuohon monitori -lehteenkin mokutuksena.

Sehän onkin mokutusta. So what? Siinä sentään on oikeita stooreja maahanmuuttajista eikä mitään juorulehtityylistä roskaa.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #67 on: April 24, 2010, 20:55:45 »

Siitä ei ole, jos sitä käydään maahanmuuttokriitikoiden tai suvaitsevaiston ehdoilla. Sitä tulee käydä ihmisarvo edellä. HUOM! Kaikkien ihmisarvo. Myös niiden, joiden ajatuksista et pidä. Vastaavasti myös niiden, joiden ihonväristä joku ei pidä.

Toopelle sanoisin, että en pidä häntä perusmaahanmuuttokriitikkona enkä hommazombina, koska häneltä on tullut suuren osan aikaa varsin asiallistakin kamaa. Mutta kun puhutaan ihmisarvosta, on muistettava, että - kuten monet viittaukset ja sitaatit Hommasta ja SS:n periaateohjelmasta ovat jo osoittaneet - ristiriita ei tässä ole niinkään "maahanmuuttokriitikoiden" ja "suvaitsevaiston" välillä kuin demokraattisen pluralismin ja antidemokraattisen kansallismielisyyden välillä. Jälkimmäisen kannattajat ovat ottaneet asiakseen niiden pelisääntöjen systemaattsen tuhoamisen, joihin esim. sellainen käsite kuin ihmisarvo ylipäätään kuuluu.

Tässä ei siis ole kyse pelistä, jota pelataan kahden samoja sääntöjä noudattavan joukkueen välillä, vaan tässä on kyse siitä, että kentälle on ilmaantunut joukkue, joka katsoo olevansa oikeutettu rikkomaan sääntöjä mutta vaatimaan niiden noudattamista kaikilta muilta. Mielestäni sellaisen kuvitelman ylläpitäminen, että tässä olisi muka kyse reilusta kilpailusta kahden samoja sääntöjä seuraavan joukkueen välillä, on jo itsessään hommamielistä propagandaa.

En sano että Toope olisi minkään salaliiton agentti, koska hän on suurimman osan ajasta tehnyt fiksun ja keskustelukykyisen vaikutelman. Mutta tosiasia on, että pohjimmainen erimielisyys ei tässä koske maahanmuuttoa. Pohjimmainen erimielisyys koskee vapautta, oikeusvaltiota ja länsimaista demokratiaa, joiden tuhoamiseen Homman takana oleva äärioikeistolainen kaaderijärjestö on melko avoimesti tunnustanut pyrkivänsä. Jos kyse olisi pelkästään maahanmuutosta, en itse vaivautuisi osallistumaan keskusteluun ollenkaan. Tosiasiassa kyse on paljon maahanmuuttoa vakavammista ja perustavammista asioista.

Siinä Toope on oikeassa, että konkreettista tilasto- ja tutkimustietoa ei ole koskaan liikaa, ja sitä sietäisi ilman muuta tuoda esille mahdollisimman paljon. Oma kokemukseni kuitenkin on, että kun mamukriittiselle henkilölle, joka pauhaa tyttöjen ympärileikkauksista, kerrotaan vaikkapa tuosta Mannerheimin Lastensuojeluliiton Amoral-hankkeesta, hän on yhden päivän ajan ilahtunut siitä, että asioille ollaan tekemässä jotakin, ja alkaa jo seuraavana päivänä pauhata samaa mitä sönkkäsi aikaisemmin - tieto on valunut kuin vesi hanhen selästä. Samanlaisia kokemuksia "keskustelun" virittämisestä hommalaisiin päin on monella muullakin: se on ajan hukkaa, koska tieto katoaa hommalaisen päästä viimeistään seuraavana päivänä.

Usein tähän tuntuu vaikuttavan se, että tällaisia tyttöjen suojelemishankkeita puuhaavat sellaiset järjestöt, jotka on Hommassa tai muilla skenen foorumeilla jo leimattu "mokutusjärjestöiksi". Skeneläisten systeemiin ei yksinkertaisesti mene jakeluun sellainen ajatus, että järjestö, joka heidän silmissään ei koskaan voi saada aikaan mitään hyvää, saattaisi ajaa tällaisia asioita. He ovat jo päättäneet, että tyttöjen ympärileikkauksia ei yritä estää mikään taho, eikä varsinkaan mikään sellainen pakolaisapu- tai ihmisoikeusjärjestö, jonka he ovat jo ehtineet liittää viralliseen solvauslistaansa.

Tästä syystä suhtaudun hyvin pessimistisesti siihen, että tosiasioiden ja tutkimustiedon saataville saattaminen auttaisi yhtään mitään. Ei minulla sitä vastaankaan mitään ole, mutta en usko, että se auttaa.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #68 on: April 24, 2010, 21:05:13 »
No, olisiko aika katsoa peiliin? Käsittääkseni pidät minua "maahanmuuttokriitikkona", jolle on turha sanoa mitään. Tuollainen leimaava suvaitsematon ennakkoasenne edesauttaa jarileinojen ja hallaahojen sanoman etenemistä. Mutta paskoja ihmisiähän ne ovat, jotka milloinkaan em. tyyppien juttuja lukevat, niinkö? Elitismiä, suvaitsemattomuutta?
Erehdyit. Ei sanomani ollut sinuun kohdistunut, vaan eräisiin "maahanmuuttokriitikoihin". Minulla ei muuten ole mitään tavoitteita minkään sanoman edistämiseksi.
Elitisti voin kyllä olla, koska pidän joitain ihmisiä paskasakkina. Ja suvaitsematon olen myös, vaikka muuta lähinnä on väitetty.
Valitettavasti vain keskustelu voi olla vänkäämistä ja väittelyä, mutta en itse näe sitä mitenkään pahana ilmiönä. Suoraa propagandan levittämiseen tähtäävää "keskustelua" kylläkin.

Toope

• Guest
« Reply #69 on: April 24, 2010, 21:55:10 »
Erehdyit. Ei sanomani ollut sinuun kohdistunut, vaan eräisiin "maahanmuuttokriitikoihin". Minulla ei muuten ole mitään tavoitteita minkään sanoman edistämiseksi.
Elitisti voin kyllä olla, koska pidän joitain ihmisiä paskasakkina. Ja suvaitsematon olen myös, vaikka muuta lähinnä on väitetty.
Valitettavasti vain keskustelu voi olla vänkäämistä ja väittelyä, mutta en itse näe sitä mitenkään pahana ilmiönä. Suoraa propagandan levittämiseen tähtäävää "keskustelua" kylläkin.

Suvaitsemattomuutta pidän arjen, en nettikeskustelun ilmiönä. Toki suvaitsemattomia kannanottoja on netissä kyllästymiseen asti, mutta esittämistapa kertoo paljon. Muttei todellisesta ihmisestä.

Keskustelu ei muuten mielestäni voi olla propagandan levittämiseen tähtäävää. Eihän propagandan levitys ole mitään keskustelua vaan julistusta. Julistajilta pitää aina kysyä, miksi, millä perusteilla ja oletko nyt tosissasi. Ainakin tämän viitekehyksen keskusteluissa. En tietenkään tarkoita sananvapauden sankarien tyyppistä nillittämistä vaan ihan oikeaa miksi, miten niin ja kerrotko lisää -keskustelua. Tuossa edellä jo mainitsinkin, että hommaforumin vähiten suosittu osio on se fakta- eli tilasto-osio. Miksi näin? Ja miten tällaisella taustoittamisella voi kukaan hommalaisena itseään pitävä keskustelija väittää faktoista yhtään mitään - varsinkaan sitä tavanomaista "fiksummat ovat jo käsitelleet tämän, lue niiden kirjoituksia".

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #70 on: April 25, 2010, 01:01:29 »
Valitettavasti tällainen ei onnistu foorumilla, jossa käydään Chelsea-West Ham -matsia. Postailuni vähäisyys johtuu tästä, olen päättänyt vakavissani yrittää perehtyä asiaan ja osallistua vain silloin, kun minulla on jotain oikeaa sanottavaa (toisin kuin hommawatchissa) Oma lähtökohtani on uteliaan kiinnostunut, koska en ole aiemmin ollut aiheesta kiinnostunut. Tästä foorumista toivoin ainakin eräiden aloitusten takia ihan vakavasti otettavaa.

Itselläni on kymmenisen kertaa enemmän posteja kuin Toopella, mutta olen samaa mieltä, että tämän forumin ulkoasu, koostumus ja ylläpidon toimesta julistetut tavoitteet tavallaan asettavat enemmän velvoitteita ja vastuuta sisällöntuotannon kannalta. Watchin puolella oli se etu, että siinä oli mahdollista yhdistää sekä huvi että hyöty. Saman forumin puitteissa saattoi heittää rennosti huulta ja seurata erästä toista forumia ikään kuin erikoispitkänä tosi-TV-matineana, mutta toisaalta oli mahdollista tehdä myös asiapitoisiakin avauksia. Nimimerkki "hommando", missä sitten tällä hetkellä onkaan, oli jälkimmäisessä erityisen lahjakas.

Tällä palstalla asiapuoli on tarkoituksellisesti korostuneempaa. Eli olen samaa mieltä lähtökohdista, kannattaa nähdä vaivaa, perehtyä asiaan ja kirjoittaa erittelevästi ja selkeästi. Tätä forumia on ehkä syytä ajatella enemmänkin sellaisena vaikutuskanavana, joka on tarkoitettu kolmansille osapuolille, niille jotka ovat vasta etsimässä informaatiota aiheeta. Ei siis niille, jotka ovat jo päätöksensä tehneet (ties millaisin perustein).

Vastaavasti tilanteeni on aivan sama kuin Toopella, eli en ole mitenkään hyvin näihin asioihin perehtynyt. Olisin paljon paremmin selvillä JP 4:n asemista Syvärin voimalaitoksen valtauksen yhteydessä syyskuussa 1941, tai keisarillisen henkikaartin suomalaisen tarkk'ampujapataljoonan kuolleisuuslukemista Masoviassa toukokuun 1831 koleraepidemian aikana. Muuttoliikkeestä en tiedä juuri muuta kuin mitä kuka tahansa muukin voi lukea virallisista lähteistä tai julkaisuista. Säännöllisesti pinnalle nousevista väestöasioista olen hiukan paremmin selvillä. Rasismi ja etniset jännitteet liittyvät omaan alaani ehkä läheisimmin.

Keskustelu ei muuten mielestäni voi olla propagandan levittämiseen tähtäävää. Eihän propagandan levitys ole mitään keskustelua vaan julistusta. Julistajilta pitää aina kysyä, miksi, millä perusteilla ja oletko nyt tosissasi. Ainakin tämän viitekehyksen keskusteluissa. En tietenkään tarkoita sananvapauden sankarien tyyppistä nillittämistä vaan ihan oikeaa miksi, miten niin ja kerrotko lisää -keskustelua.

Olen taas ihan samaa mieltä, ja tuolla avoimella asenteella saa parhaimmassa tapauksessa sen propagandankin vaimennettua. Viimeksi, kun muuan henkilö puhui täällä "uskonnollisin motiivein suoritetuista väkivallanteoista", joita "tapahtuu Suomessakin jatkuvasti, pääasiassa vähemmistöyhteisön sisällä, satoja kertoja enemmän kuin rasistisia väkivallantekoja", niin vastasin pyytämällä viitettä johonkin tilastoon mistä tuo mainittu suhdeluku kävisi ilmi.

Hiljaista tuli.

Cheers,

J. J.

Offline Warda

• Hero Member
« Reply #71 on: April 25, 2010, 01:14:10 »
Ilmoitelkaas ilm.napilla jänkäviesteistä tms., jotka haittaavat mielestänne keskustelua.   :)
Toivotaan, että kehitys kehittyy (myös siis moderoinnin osalta).
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #72 on: April 25, 2010, 08:47:26 »
Olen taas ihan samaa mieltä, ja tuolla avoimella asenteella saa parhaimmassa tapauksessa sen propagandankin vaimennettua. Viimeksi, kun muuan henkilö puhui täällä "uskonnollisin motiivein suoritetuista väkivallanteoista", joita "tapahtuu Suomessakin jatkuvasti, pääasiassa vähemmistöyhteisön sisällä, satoja kertoja enemmän kuin rasistisia väkivallantekoja", niin vastasin pyytämällä viitettä johonkin tilastoon mistä tuo mainittu suhdeluku kävisi ilmi.

Hiljaista tuli.
Osittain kyllä. Vaan jos seuraat erään porukan toimintaa, niin se minun käsittääkseni tähtää lähinnä propagandan levittämiseen. Heille riittää se, että se tulee julkaistuksi. Tältä palstalta on pahimmat yritykset onnistuttu poistamaan.
Mutta lupaan itsekin yrittää vähentää vängäämista, jos se kerran koetaan epämiellyttäväksi. Se on vain mielestäni yksi tapa kumota rasistin propaganda.

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #73 on: April 25, 2010, 12:46:44 »
Linkissä loistoesimerkki tuloksellisesta moderoinnista ja sujuvasta dialogista (poikani löysi tämän linkin aamulla). All characters are purely fictitious and no reference to real persons are intended and yadda yadda yadda!  ;D

http://www.youtube.com/watch?v=IBSWmIr9u-w

edit: tunnistan itseni joukosta.
« Last Edit: April 25, 2010, 12:50:35 by Isontalon Antti »
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Offline Warda

• Hero Member
« Reply #74 on: April 25, 2010, 20:20:28 »
 ;D ;DTunnistikohan kukaan muu itseään?