Keskustelu > Foorumin säännöt ja kehitys

Moderaatio

(1/96) > >>

Aapo:
Saanko kysyä, millä perusteella käyttäjä JM-K on poistettu foorumilta?

Säännöissä ei mainittu mitään valittamisesta tai palautteen antamisesta ylläpidolle, joten oletan tällaisen ketjun avaamisen olevan sallittua.

Teemu Hiilinen:

--- Quote from: Aapo on April 05, 2010, 17:53:54 ---Saanko kysyä, millä perusteella käyttäjä JM-K on poistettu foorumilta?

Säännöissä ei mainittu mitään valittamisesta tai palautteen antamisesta ylläpidolle, joten oletan tällaisen ketjun avaamisen olevan sallittua.

--- End quote ---

Sivustolta on poistettu tähän mennessä yksi henkilö, joka on ilmoitettu myös asianmukaisessa ketjussa. Sivustolla voi kuitenkin jokainen itse poistaa oman "tilinsä". Mainitsemasi jäsen on tehnyt omat ratkaisunsa. Toki voimme jatkossa myös estää tilien omakätiset poistot, jolloin tämänkaltaista epäselvyyttä ei tulisi.

Jätetään tämä ketju kuitenkin auki. Tässä ketjussa jatkossakin voi kysyä moderaattoriratkaisusta ja antaa palautetta.

Miniluv:
Jotta muut osaavat välttää samaa, lienee hyvä sanoa, että minulle on nyt kahteen otteeseen huomautettu mainoskiellon nojalla Hommaforumille linkittämisestä. Jälkimmäisellä kerralla oli kyse linkittämisestä omaan viestiini, jonka teemaa (ja jopa sanavalintaa) huomasin täällä jatkettavan.

Säännöissähän on sitten vielä kohta

--- Quote ---älä kopioi esimerkiksi medioiden artikkeleita tai musiikkikappaleiden sanoituksia sellaisenaan keskustelupalstalle, vaan käytä linkitystä.
--- End quote ---

Toivottavasti tästä ei tule ongelmaa. Luulen omistavani lainaamani kohdan tekijänoikeudet.

Eli lyhyesti: Homman kohdalla älä linkitä. Muiden medioiden artikkeleiden kohdalla älä lainaa, vaan linkitä.

Jos olen ymmärtänyt väärin, pyydän korjausta.

admin:

--- Quote from: Miniluv on April 07, 2010, 14:28:08 ---Jotta muut osaavat välttää samaa, lienee hyvä sanoa, että minulle on nyt kahteen otteeseen huomautettu mainoskiellon nojalla Hommaforumille linkittämisestä. Jälkimmäisellä kerralla oli kyse linkittämisestä omaan viestiini, jonka teemaa (ja jopa sanavalintaa) huomasin täällä jatkettavan.

Säännöissähän on sitten vielä kohta

--- Quote ---älä kopioi esimerkiksi medioiden artikkeleita tai musiikkikappaleiden sanoituksia sellaisenaan keskustelupalstalle, vaan käytä linkitystä.
--- End quote ---

Toivottavasti tästä ei tule ongelmaa. Luulen omistavani lainaamani kohdan tekijänoikeudet.

--- End quote ---

Rinnastatko nyt oikeasti kirjoituksesi toisella foorumilla median tekemäksi artikkeliksi tai musiikkikappaleeksi tai vastaavaksi? Sillähän ei ole mitään merkitystä kuka omistaa lainaamasi kohdan tekijänoikeudet. Se, että yrität kääntää keskustelua toisille foorumeille tuomatta lisäarvoa keskusteluun täällä lasketaan mainostamiseksi. Nyt ja myös tulevaisuudessa.

Sanoit myös viestissä, että tämä on jo toinen kerta, kun moderaattorit joutuvat tekemään työtä takiasi. Toivottavasti et jatka samalla linjalla.

Miniluv:
Voin vilpittömästi sanoa, että tarkoitukseni oli vain Internetissä vakiintuneeksi käsittämälläni tavalla (linkittämällä) antaa taustaa täällä esitetylle väitteelle.

Esitän anteeksipyyntöni aiheuttamani ylimääräisen vaivan takia. Toivon, että tämän asian esille ottaminen välttää muiden käyttäjien osalta vastaavaa vaivaa jatkossa.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version