Author Topic: Maanpetturuus  (Read 4737 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Steffers

• Full Member
Maanpetturuus
« on: August 12, 2010, 15:06:56 »
Lueskelin Hommaa katsoakseni mikä siellä on reaktio ollut demareiden uuteen maahanmuutto-ohjelmaan, ja silmiini sattui tämä:

http://hommaforum.org/index.php/topic,32879.msg435006.html#msg435006

Tuon luettuani voin vain sanoa, että jokainen demareita äänestävä on maanpetturi.

Hommassa ei tunnuta oikein ymmärtävän (tai ymmärretään mutta ei välitetä siitä että juuri tämä maanpetturuusretoriikka on yksi niistä asioista jotka hommakriittisiä ihmisiä, ainakin minua, foorumissa eniten vieroksuttavat. Maanpetturuus on kuitenkin edelleen raskas rikos - ja ei siitä nyt niin kauaa ole että Suomessakin maanpetturuudesta sota-aikana sai kuolemantuomion. Tällaiset pistävät aina miettimään että onko sanoja tosiaan sitä mieltä että suuri osa väestöstä, vaikka nyt demarien äänestäjät, kuuluvat telkien taakse.

zetor

• Guest
Re: Maanpetturuus
« Reply #1 on: August 12, 2010, 15:11:44 »
Jos on jo valmiiksi niin voimakkaassa psykoottisessa tilassa, että oikeasti kuvittelee maata hallitsevan jonkun pikkuruisen GreenLeft-DEMLA-eliitin joka haluaa vaihtaa väestön, niin nuo maanpetturuusjututhan ovat ihan maapähkinöitä. Sinänsä toki hauskaa että niitä laukoo porukka joka täällä osaa olla ihan suht asiallisesti. Ilmeisesti siellä toisella foorumilla se viiteryhmä tosiaan pakottaa suoltamaan mahdollisimman tökeröä tavaraa ettei hukkuisi massaan.

Offline J. Pip

• Full Member
« Reply #2 on: August 12, 2010, 15:31:21 »
Tuon luettuani voin vain sanoa, että jokainen demareita äänestävä on maanpetturi.

Hommassa ei tunnuta oikein ymmärtävän

Kyky ymmärrykseen olisi monella, mutta ideologisuus ja vastaanottamaton maailmankuva estää sen. Hommalaisista valtaosa ei tahdo nähdä vaan katsoa valmiiksi valittuun. Kaipa se nyt on jo kaikille selvää, ettei hommalaisia yhdistä huoli maahanmuutosta vaan silkka rasismi. Se on voima, josta foorumin kirjoittelu ammentaa.

Minä en viitsi enää käydä edes lukemassa Hommaa. Reaktiot ovat niin ennalta arvattavia. Positiivisia reaktioita ei herätä enää mikään muu kuin uutiset, jotka lietsovat kielteistä aggressiota maahanmuuttajia kohtaan.

Mäki-Ketelä teki miehen työn irtauduttuaan. Demari mikä demari niin kuin täällä jo kuukausia sitten totesin.

(Kun tämä kerran täällä melkein-puolella on, niin voinen suomalaisten polarisoituneesta kaunokirjallisuusinnosta huolestuneena suositella Arnaldur Indri°asonin tavanomaisesta poikkeavaa dekkaria Mies järvessä. Siinä onnistutaan kohtuullisesti kuvaamaan ideologista höyrähtämistä. Myös Ääni kuin enkelin kannattaa lukea.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Arnaldur_Indri%C3%B0ason

Offline Sam Karvonen

• Hero Member
« Reply #3 on: August 12, 2010, 16:05:31 »
Lueskelin Hommaa katsoakseni mikä siellä on reaktio ollut demareiden uuteen maahanmuutto-ohjelmaan, ja silmiini sattui tämä:

Näin ne vaan ne suuret puolueet tappavat pienet. "Maassa maan tavalla" ilman sitä loppuosaa on nimittäin sen verran kansantajuinen ja kansan syviin riveihin uppoava iskulause (lue: itsestäänselvyys), että riviäänestäjän kannalta tuttu ja turvallinen puolue ymmärtää sittenkin kansalaisia parhaiten ilman tarvetta edes harkita uusia vaihtoehtoja. Riviäänestäjän kannalta on aivan sama, mitä muita ja mahdollisesti ongelmallisia yksityiskohtia SDP:n maahanmuuttoajatteluun liittyy esimerkiksi "humanitaarisen maahanmuuton" osalta, mikä jo käsitteenä täysin vieras ja luotaantyötävä Sonkajärven moponkorjaajalle ja Piippolan vaarille. SDP nyt vain ehti kokeneena ja varakkaana peruspuolueena ensimmäisenä kirjaamaan tutun ja turvallisen sananlaskun omaksi viralliseksi maahanmuuttosloganikseen. Toisaalta oli odotettavissa ja suotavaakin, että suuret puolueet ja valtavirta syrjäyttävät ääriliikkeiden monopolin maahanmuuttokeskustelussa, mikä näyttäisi juuri tällaisilla vaalimanifesteilla käyvän toteen. Perusongelma ei tietysti kaikkoa minnekään. Eli että valtavirtapuolueet tarjoavat sitä tuttua, turvallista ja näkemyksetöntä status quo -politiikkaa, mikä taudin parantamisen sijaan tähtää pelkkään oireiden hallintaan samalla kuin idealistiset ja visionääriset vaihtoehdot tuppaavat usein edustavan vain ja ainoastaan kahjoa ääriajattelua.
"Ihmiskunnan hyvinvointia, sen rauhaa ja turvallisuutta, ei voida saavuttaa ennen kuin sen ykseys on lujasti vakiinnutettu." - Bahá'u'lláh(1817-1892)

Pliers

• Guest
« Reply #4 on: August 12, 2010, 16:24:18 »

Hommassa ei tunnuta oikein ymmärtävän (tai ymmärretään mutta ei välitetä siitä että juuri tämä maanpetturuusretoriikka on yksi niistä asioista jotka hommakriittisiä ihmisiä, ainakin minua, foorumissa eniten vieroksuttavat. Maanpetturuus on kuitenkin edelleen raskas rikos - ja ei siitä nyt niin kauaa ole että Suomessakin maanpetturuudesta sota-aikana sai kuolemantuomion. Tällaiset pistävät aina miettimään että onko sanoja tosiaan sitä mieltä että suuri osa väestöstä, vaikka nyt demarien äänestäjät, kuuluvat telkien taakse.

Ollaanpas täällä hw:ssä nopeita.

Lainataan nyt kirjoitus kokonaisuudessaan:
http://www.sdp.fi/sites/www.sdp.fi/files/politiikka/reilu_ja_hallittu_maahanmuuttopolitiikka.pdf

Tämähän on varsinainen aarreaitta.

Niin tuntuu olevan. Mulla on paineet aivan tapissa. Tuon luettuani voin vain sanoa, että jokainen demareita äänestävä on maanpetturi.

Lisäys: SDP: Suomeen ei saa tulla töihin, mutta Suomesta on tehtävä maailman sosiaalitoimisto.
Tekstissä varsin selkeästi tuodaan ilmi, että kirjoitetaan tuohtumuksen vallassa. Olen näköjään ollut niin fiksu, että olen lisännyt tuohtumukseni syynkin, jottei se jäisi lukijalle epäselväksi. Noh, kun oikein tonkii niin aina jotain löytyy. Onneksi olkoon vaan.

En kyllä vieläkään keksi parempaa termiä kuvaamaan maalle tahallisesti aiheutettua vakavaa haittaa.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #5 on: August 12, 2010, 16:40:06 »
Jos on jo valmiiksi niin voimakkaassa psykoottisessa tilassa, että oikeasti kuvittelee maata hallitsevan jonkun pikkuruisen GreenLeft-DEMLA-eliitin joka haluaa vaihtaa väestön, niin nuo maanpetturuusjututhan ovat ihan maapähkinöitä. Sinänsä toki hauskaa että niitä laukoo porukka joka täällä osaa olla ihan suht asiallisesti. Ilmeisesti siellä toisella foorumilla se viiteryhmä tosiaan pakottaa suoltamaan mahdollisimman tökeröä tavaraa ettei hukkuisi massaan.

Eipä tuo täälläkään asiallisimmasta päästä ole.

Pliers

• Guest
« Reply #6 on: August 12, 2010, 16:57:05 »

Eipä tuo täälläkään asiallisimmasta päästä ole.

Olipa hyvä, ettei tourette-peruna malttanut olla ölisemättä. Muuten olisi jäänyt huomaamatta boldattu kohta. Ethän vain zetor syytä minua tuosta, vai onko tuo vaan ihan normaalia "hommalaiset on..."-tavaraa?

zetor

• Guest
« Reply #7 on: August 12, 2010, 16:58:05 »
Niin tuntuu olevan. Mulla on paineet aivan tapissa. Tuon luettuani voin vain sanoa, että jokainen demareita äänestävä on maanpetturi.

Täytyy sanoa, että olet varmasti lyhytpinnaisin ihminen jota olen koskaan tavannut. Toivottavasti et suhtaudu kaikkeen politiikkaan samanlaisella kiihkolla, lienee verenpainelääkkeille muuten tarvetta jo ennen keski-ikää.

Tekstissä varsin selkeästi tuodaan ilmi, että kirjoitetaan tuohtumuksen vallassa. Olen näköjään ollut niin fiksu, että olen lisännyt tuohtumukseni syynkin, jottei se jäisi lukijalle epäselväksi. Noh, kun oikein tonkii niin aina jotain löytyy. Onneksi olkoon vaan.

Mikähän tuossa aiheutti sen mahdollisen tuohtumuksen, jos parilla rivillä viitsit avata? Oliko se kohta "Turvapaikanhakijoiden vapaaehtoisen paluun ohjelmia pitää kehittää, koska moni haluaa palata kotiin kriisin rauhoittuessa"? Tai kenties "Erilaisten kulttuuritottumusten varjolla tehtävät ihmisoikeusloukkaukset, kuten rituaalisilpomiset tai kunniaväkivalta, ovat yhtä tuomittavia kuin muutkin ihmisoikeusloukkaukset"? Kai sentään edes "Ihmiskauppaan syyllistyneitä on rangaistava nykyistä ankarammin"?

Hyökkäys on näköjään paras puolustus ja itkupotkuraivari siitä, että ihmisten haukkumisesta maanpettureiksi ei pidetäkään kypsää ja asiallista keskustelua maahanmuutosta.

En kyllä vieläkään keksi parempaa termiä kuvaamaan maalle tahallisesti aiheutettua vakavaa haittaa.

Ei helvetti.

Pliers

• Guest
« Reply #8 on: August 12, 2010, 17:04:02 »

Täytyy sanoa, että olet varmasti lyhytpinnaisin ihminen jota olen koskaan tavannut. Toivottavasti et suhtaudu kaikkeen politiikkaan samanlaisella kiihkolla, lienee verenpainelääkkeille muuten tarvetta jo ennen keski-ikää.

Trolli

Mikähän tuossa aiheutti sen mahdollisen tuohtumuksen, jos parilla rivillä viitsit avata? Oliko se kohta "Turvapaikanhakijoiden vapaaehtoisen paluun ohjelmia pitää kehittää, koska moni haluaa palata kotiin kriisin rauhoittuessa"? Tai kenties "Erilaisten kulttuuritottumusten varjolla tehtävät ihmisoikeusloukkaukset, kuten rituaalisilpomiset tai kunniaväkivalta, ovat yhtä tuomittavia kuin muutkin ihmisoikeusloukkaukset"? Kai sentään edes "Ihmiskauppaan syyllistyneitä on rangaistava nykyistä ankarammin"?

Kannattaa käyttää johtolankana lausetta, jonka olen lisännyt. Tietysti sitä ennen kannattaa lukea demareitten lätty.

Hyökkäys on näköjään paras puolustus ja itkupotkuraivari siitä, että ihmisten haukkumisesta maanpettureiksi ei pidetäkään kypsää ja asiallista keskustelua maahanmuutosta.

Ei helvetti.

Trolli ja trolli

Montako pitää saada, että tulee bingo?

zetor

• Guest
« Reply #9 on: August 12, 2010, 17:13:15 »
Kannattaa käyttää johtolankana lausetta, jonka olen lisännyt. Tietysti sitä ennen kannattaa lukea demareitten lätty.

On pintapuolisesti luettu. Ei siltikään auennut tuo maanpetturuusöyhöttäminen. Ilmeisesti tuntuu olevan liian vaikeaa avata ihan parilla lauseella mikä tuossa ohjelmassa aiheutti itkupotkuraivarin, kaikki kun eivät elä missään nuivaversumissa.

Pliers

• Guest
« Reply #10 on: August 12, 2010, 17:50:00 »

On pintapuolisesti luettu. Ei siltikään auennut tuo maanpetturuusöyhöttäminen. Ilmeisesti tuntuu olevan liian vaikeaa avata ihan parilla lauseella mikä tuossa ohjelmassa aiheutti itkupotkuraivarin, kaikki kun eivät elä missään nuivaversumissa.

Koska haluan uskoa, että kysyt vilpittömästi, vastaan Kysymykseesi.

Minusta on edesvastuutonta demareilta haluta rajoittaa työperäistä maahanmuuttoa samalla paperilla, joka on täynnä sosiaalista maahanmuuttoa puffaavaa liturgiaa, ja siihen kohdistuvia monetaarisia vaatimuksia. Minä näen tuon suoranaisena haitantekona yhteiskuntaa kohtaan.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #11 on: August 12, 2010, 20:36:19 »
Mainitsen nyt heti aluksi, että mielestäni SDP:n äänestäminen ei ole maanpetturuutta. Jonkun toisen Suomi-kuvan "vahingoittaminen" (jos sellaisesta voi puhua) ei ole maanpetturuutta vaan yksinkertaisesti eri mieltä olemista, joka kuuluu demokratiaan.

Näitä Hommasta yhden lauseen irroitettuja juttuja ja niiden ympärillä harjoitettua joukkokiihottumista on kuitenkin mielestäni nähty jo ihan tarpeeksi. Joukkokiihottuminen johtaa kuitenkin aina vain samaan "kun kaikki hommalaiset on..." hölinään.

Unohdinpa melkein tämän esiintulleen "väestön vaihtaminen" termin. Itse muistan kuulleeni sen oikeastaan vain professori Timo Vihavaisen suusta. Oli hänen uusimmasta tuotoksestaan sitten mitä mieltä tahansa, onko kyseessä todella henkilö, josta voi sanoa näin:
voimakkaassa psykoottisessa tilassa, että oikeasti kuvittelee maata hallitsevan jonkun pikkuruisen GreenLeft-DEMLA-eliitin joka haluaa vaihtaa väestön

ps. Myönnän käyttäneeni GreenLeft ilmaisua, käyttääkseni jotain termiä kuvaamaan anti-hommalaista, Vihreiden ja Vasemmiston puolueita (ainakin maahanmuutossa) kannattavaa ajatusmaailmaa. Tarkoitus on kuitenkin ollut pelkästään hyvä, sillä olen katsonut kotimaisen vihervasemmisto vastineen sisältävän yleensä negatiivista latausta, joten näen tämän neutraalimmaksi termiksi.
« Last Edit: August 12, 2010, 20:43:43 by Julmuri »
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Steffers

• Full Member
« Reply #12 on: August 12, 2010, 22:46:37 »

Toivottavasti Pliers suhtautuu samalla suurpiirteisyydellä siihenkin jos joku käyttää "rasisti" tai "natsi"-sanoja. Bonuksena niitä käyttävä ei edes syytä toista osapuolta mistään rikoksista, saati sellaisista mistä rangaistaan vähintään vuoden vankeustuomiolla.

Toope

• Guest
« Reply #13 on: August 13, 2010, 00:25:28 »
jos joku käyttää "rasisti" tai "natsi"-sanoja.

Siitä huolimatta, että tuo maanpetturuus on eräänlainen ellilismi tässä yhteydessä, olisi syytä vetää natsikortti kunnolla esiin ja huomauttaa, että poliittisesti eri mieltä olevien nimittäminen maanpettureiksi, tai "mädännäisyyden" korostaminen on ihan oikeasti totalitaaristen liikkeiden peruskauraa. Mielestäni maanpetturuus -termin viljelyä voi tämän johdosta ihan hyvällä omallatunnolla sanoa natsimeiningiksi, stalinismiksi, fasismiksi tai kommunismiksi, kukin omien mieltymystensä mukaan.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #14 on: August 13, 2010, 08:48:49 »
Minua on nimitetty maanpetturiksi niin monta kertaa, että olen turtunut. Mutta annas olla jos viittaan natseihin, niin kuorossa tulee huuto: Natsikortti! Olet hävinnyt keskustelun! Nykyään jo sama reaktio tulee jos sanoo rasistiksi tai hommalaiseksi.

En tiennytkään että keskustelun voi hävitä.