Poll

Loukkaantuisitko, jos sinua ei päästettäisi maahan suomalaisuutesi tähden?

Kyllä loukkaantuisin.
6 (42.9%)
En loukkaantuisi.
5 (35.7%)
Ottaisin vähän nokkiini mutta ymmärtäisin.
3 (21.4%)

Total Members Voted: 7

Author Topic: Loukkaantuisitko, jos sinua ei päästettäisi maahan suomalaisuutesi tähden?  (Read 1981 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline J. Pip

• Full Member
Jos sinua ei päästettäisi johonkin maahan sen tähden, että suomalaisista on maassa aikaisemmin ollut ongelmia, loukkaantuisitko siitä?

Minä en loukkaantuisi. Minusta torjujan reaktio olisi tervejärkinen. Kun monet sössivät niin kaikki kärsivät. Sillä tavoin vastuu saadaan menemään perille. Jos kaikkia kohdellaan yksilöinä, ryhmien sisälle ei koskaan synny käytöstä korjaavaa sosiaalista painetta.

Offline Taha Islam

• Hero Member
Minä en loukkaantuisi.

Niin ja on törkeää, että joku muu on niin tyhmä, että loukkaantuu. Ne jotka loukkaantuvat ovat varmasti punavihervasemmistolasia feministilesboja.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
Heh! Meitähän suorastaan kerjätään Ruotsiin, Tallinnasta puhumattakaan. Koska ei ongelmia!?! ::)
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Outo Lintu

• Guest
Kun monet sössivät niin kaikki kärsivät. Sillä tavoin vastuu saadaan menemään perille. Jos kaikkia kohdellaan yksilöinä, ryhmien sisälle ei koskaan synny käytöstä korjaavaa sosiaalista painetta.

En kyl oikeen ihan soveltais tota näkömallia oikeaan elämään. Intissä toi toimi ja ei toiminu (huom. sössijän simputus). Joku ei kenties koe olevansa henkeen ja vereen suomalainen, joten tosta saa vähän sellasen -pakko olla-tyyppisen kuvan. Sitä paitsi, jos joku idiootti/idioottiryhmä menee esimerkiksi leikkaamaan korvan irti Pääsiäissaaren patsailta tai aiheuttaa pahennusta kännissä, on epäreilua, että kyseisen idioottiryhmän takia myös hyväkäytöksiset joutuisivat kärsimään.
Siinä vaan sitten sulkemaan ovia briteiltä ja ranskalaisilta :D

Offline Reconquista

• Newbie
  • *
Suomalaiset joutuvat anomaan viisumin moniin maihin, viisumin saamiseen voi olla jos jonkinlaisia sääntöjä, ja jos viisumia ei saa, siitä ei voi valittaa mihinkään. Tämä on niin itsestäänselvä asia että miksi kukaan siitä loukkaantuisi? Jos taas on kysymys maasta joka on myöntänyt suomalaisille viisumivapauden on epätodennäköistä että ketään käännytettäisiin rajalta pelkän suomalaisuuden takia vaikka maassa olisi äskettäin riehunut mikä määrä suomalaisia häiriköitä. Emigrationvirkailijoiden ammattitaitoon kuuluu  maahanpyrkivien profilointi ja he käännyttäisivät pois korkeintaan häiriköineiden suomalaisten kaltaiset suomalaiset.

Offline Henri Dickson

• Newbie
  • *
Ne jotka loukkaantuvat ovat varmasti punavihervasemmistolasia feministilesboja.

No en minä "loukkaantuisi" jos minä olisin esimerkiksi Saudi-Arabiassa ja minua ei päästetä Mekkaan. "Ottaisin vähän nokkiini" koska minua pidettäisiin uskottomana,  mutta ymmärtäisin, että maassa on maan tapa. Aikoinaan nuorena ei päässyt partaisena tai pitkissä hiuksissa tiettyihin maihin, tai tullissa pidätettiin "hippinä". Saksassa Reeperbahnin baarissa kysyi baarimikko, että mikä mies, sanoin suomalainen merimies, seuraava kysymys oli "onko sulla puukkoa mukana?". Mitä siitä loukkaantumaan?  ???

Offline Taha Islam

• Hero Member
No en minä "loukkaantuisi" jos minä olisin esimerkiksi Saudi-Arabiassa ja minua ei päästetä Mekkaan. "Ottaisin vähän nokkiini" koska minua pidettäisiin uskottomana,  mutta ymmärtäisin, että maassa on maan tapa.

Ainahan voit palata Islamiin ja olet tervetullut.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline sr

• Hero Member
No en minä "loukkaantuisi" jos minä olisin esimerkiksi Saudi-Arabiassa ja minua ei päästetä Mekkaan. "Ottaisin vähän nokkiini" koska minua pidettäisiin uskottomana,  mutta ymmärtäisin, että maassa on maan tapa.
Ainahan voit palata Islamiin ja olet tervetullut.
Siis riippumatta siitä, uskooko oikeasti Allahin olemassaoloon ja siihen, että Muhammed oli hänen profeettansa? Ainakaan itse en ateistina voisi "palata" mihinkään uskontoon, jossa uskotaan johonkin jumalaan ja uskontoon liityttäessä pitää rehellisesti tunnustaa jumaluskonsa. Vai hyväksyykö islam jäsenikseen kaikki, jotka vain osaavat sanoa sen litanian sanoja riippumatta siitä, uskovatko he oikeasti niihin?
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
Mahtavaa, herra sr on löytänyt tiensä tänne. Minusta tämän keskustelun voisi kyllä kääntää uskontokeskusteluksi, sillä niin merkityksetön tuo alkuperäinen kysymys on. Mitä väliä sillä on, että miten minusta tuntuisi jos minua kohdeltaisiin suomalaisena? Kohdelkoon kukin kansa omaa maataan niin kuin hyvältä tuntuu ja jos siltä tuntuu, ettei minua kaivata maahan, niin se on varmaan sitten heidän oma menetyksensä. Mitäpä tuollaista stressaamaan.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.