Author Topic: Yleinen uutiskokoomaketju ja vastaavat  (Read 1135205 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mika.H

• Guest
Re: Yleinen uutiskokoomaketju ja vastaavat
« Reply #315 on: November 01, 2010, 22:13:40 »
On oikeasti  vähän väsyttävää joutua kaivelemaan aika vastikään käytyjä keskusteluja ja niiden ilmiselvää relevanssia Mika H:n tässä keskustelussa esittämään argumenttiin. Tässä mielessä olisi hyvä, jos Pliers lakkaisi itse ymmärtämästä tahallaan väärin ja käyttämästä tätä tekosyynä päästä kuittailemaan ylläpidolle.

On myös erittäin väsyttävää selittää samoja asioita kerran toisensa jälkeen.

Komppaan Plierssiä. Täällä on erittäin vaikea keskustella mistään asiasta koska koko "keskustelu" perustuu luetun ymmärrättömyyteen.

Annushka

• Guest
« Reply #316 on: November 01, 2010, 22:18:23 »
On myös erittäin väsyttävää selittää samoja asioita kerran toisensa jälkeen.

Komppaan Plierssiä. Täällä on erittäin vaikea keskustella mistään asiasta koska koko "keskustelu" perustuu luetun ymmärrättömyyteen.

Siihen auttaa ilmaisun selkeys. Osana selkeyttä on tietysti se, että kärsivällisesti avaa sanomansa mahdollisimman hyvin jo ensimmäisessä vaiheessa, eikä esimerkiksi heittele one-linereita, joiden ainoa pointti on kalastella trollautuisiko joku.

Tämä toki edellyttää hieman kärsivällisyyttä. Jos Mika H ja/tai Pliers kokevat olevansa huonoja tällaisessa kirjoittamisessa, voitte laittaa kurssituspyynnön Wardalle yksityisviestinä.

Mikäli kyse on "selittämisestä" siinä mielessä, että muut eivät toistostasi huolimatta ole edelleenkään samaa mieltä asioista, niin se on jo sitten vaikeampi asia. Hedelmällisintä tässä tapauksessa on hyväksyä se, että konsensusta ei ole, ja ottaa se jo valmiiksi huomioon kun kommenttejaan postailee.

Mika.H

• Guest
« Reply #317 on: November 01, 2010, 22:22:23 »
Siihen auttaa ilmaisun selkeys. Osana selkeyttä on tietysti se, että kärsivällisesti avaa sanomansa mahdollisimman hyvin jo ensimmäisessä vaiheessa, eikä esimerkiksi heittele one-linereita, joiden ainoa pointti on kalastella trollautuisiko joku.

Minua on aina opetettu, että kirjoita asia mahdollisimman lyhyesti. Täällä ei ole samaa metodia käytetty. Siksi täällä keskustellaan sivulauseiden sivuasioista sivukaupalla. Valitettavasti en samaan haluaisi sotkeutua.

Tämä toki edellyttää hieman kärsivällisyyttä. Jos Mika H ja/tai Pliers kokevat olevansa huonoja tällaisessa kirjoittamisessa, voitte laittaa kurssituspyynnön Wardalle yksityisviestinä.

Mikä ihmeen kurssitus? Kärsivällisyys on kyllä koetuksella..;)

Mikäli kyse on "selittämisestä" siinä mielessä, että muut eivät toistostasi huolimatta ole edelleenkään samaa mieltä asioista, niin se on jo sitten vaikeampi asia. Hedelmällisintä tässä tapauksessa on hyväksyä se, että konsensusta ei ole, ja ottaa se jo valmiiksi huomioon kun kommenttejaan postailee.

Tuo on otettu jo huomioon.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #318 on: November 01, 2010, 22:25:56 »
Mikan tekstistä tuli mieleen, että ihmiset pitää sitten sitouttaa jotenkin kantaansa. Eräs keino on suostutella heidät tekemään investointeja, jotka jollakin tavalla tuntuu.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Annushka

• Guest
« Reply #319 on: November 01, 2010, 22:34:50 »
Minua on aina opetettu, että kirjoita asia mahdollisimman lyhyesti. Täällä ei ole samaa metodia käytetty. Siksi täällä keskustellaan sivulauseiden sivuasioista sivukaupalla. Valitettavasti en samaan haluaisi sotkeutua.

Kaikkea ei voi kirjoittaa kovin lyhyesti. Kirjoituksen muoto on hyvä valita sisällön, foorumin ja lukijoiden mukaan. Toki on hyvä pysyä asiassa. Mutta tekstipohjaisessa viestinnässä tunteita herättävistä ja ristiriitaisista kysymyksistä ei ole varsinaisesti edullista ilmaista itseään aina vain yhdellä-kahdella lauseella, joiden tausta-ajatuksia toisten keskustelijoiden tarvitsee arvailla. Muille ihmisille myös se sivulauseiden sivuasioista keskustelu voi olla itse asiasta keskustelua, sinusta välttämättä ei. Silloin kannattanee esittää ja perustella se, mikä olisi itse asia.

Kärsivällisyys on asia, jota voi harjoitella.

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #320 on: November 02, 2010, 09:11:26 »
[foliohattu]
Ehkä skinien esiinmarssi on halla-aholaisten juoni. Paheksutaan niitä yhdessä mokuttajien ja hyysäreiden kanssa, jotta näyttää siltä että mekin paheksumme suoraa toimintaa.
[/foliohattu]

Harri

• Guest
« Reply #321 on: November 02, 2010, 21:15:16 »

Eli siis Mika H on sitä mieltä, että totta kyllä tällainen skiniliikehdintä on yleistymään päin, ja seuraavassa lauseessa sitä mieltä, että tosin skinit kuolevat sukupuuttoon, ja sitten sen perään sitä mieltä, että kansa on laittamassa maahanmuuttajat kärsimään Astrid Thorsin takia.

Onhan tämä kommentointi tietysti hieman sisäisesti ristiriitaista, mutta kuten sanottua, en katsonut aiheelliseksi tarttua siihen tarpeettomasti, kun ymmärsin aivan mainiosti Mika H:n kommentit erityisesti taannoisen Malmö FAQ -keskustelun kontekstissa, johon Mika H myös osallistui, ja jossa todettiin mm. Kellottajan suulla, että kauanko maahanmuuton annetaan jatkua kun tätä väkivaltaa tapahtuu, ja sitten Julmurin suulla, että mikseivät vasemmistolaiset ymmärrä rasististen rikollisten motiiveja koskaan.

"Kansan ääni" puhuu Hesarin nettikeskustelussa.

Quote from: Harry Vestbacka
Itse turkulaisena olen lähes jokainen yö saanut todistella maahanmuutajien tai maahanmuutajataustaisten jengien riehumista. Etenkin Varissuolla ja Lausteella tilanne on ihan kuin  Mogadishussa. Lehdistössä tämä on kuitatu sanalla "nuoret riehuivat". Ei sanakaan maahanmuutajataustoista. Mutta kyllä kyllä kansa tietää.

Itse näen tämän skinitoiminnan vastavoimana maahanmuutajajengien vuosia jatkuneelle ja mediassa vaietulle terrorille. Suomalaisen pinna on tunnetusti pitkä, mutta ei rajaton. Ja silloin äkkipikaisemmilla tie väkivaltaan voi olla yllättänkin lyhyt. Varsinkin jos ihmisellä on tunne, että oma synnyinmaasi ei enää puolusta syntyperäisen väestön oikeuksia.

http://www.hs.fi/keskustelu/aihealue/Kotimaa/ketju/5565562

Tätähän voisi pitää trollina, mutta itse asiassa tämä on niin tavallista homma-kauraa, että en tohdi.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #322 on: November 02, 2010, 21:33:24 »
Varissuolla on kyllä värikästä saikkia, mutta hyvin ovat järjestyshäiriöt vähentyneet pahimmista vuosista. Oikeastaan eräs syy saattaa olla, että siellä ei enää asu pelkästään syrjäytyneitä alkoholisteja, vaan hartaita uskovaisia. Voit hyvin tallustella yöpimeällä Oliveriin ja Bassoon Varissuon asuinalueilta.

Lausteella on oikeastaan sama juttu. Nuoriso taas voi olla hieman jakaantunutta, mutta paljon löytyy sellaista sekajengiä (etnisesti), jotka hulinoivat. Jotenkin tuosta tulee mieleen juuri yliotteen saavista jengeistä, jotka eivät olisi mitenkään kontrollissa. Kummassakin paikoissa on aina tapahtunut, maahanmuuttajien kanssa tai ei.

En tiedä kuinka hurjaksi se voi mennä sitten joskus, tuleeko jopa kapina? Teidän pitää ihan oikeasti mennä itse toteamaan asia. Kummatkin ovat oikeastaan hieman tylsiä paikkoja nykyisin.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Harri

• Guest
« Reply #323 on: November 02, 2010, 21:40:03 »
En tiedä kuinka hurjaksi se voi mennä sitten joskus, tuleeko jopa kapina? Teidän pitää ihan oikeasti mennä itse toteamaan asia. Kummatkin ovat oikeastaan hieman tylsiä paikkoja nykyisin.

Olen asunut Turussa ja myöskin omin silmin nähnyt meiningin Varissuolla. Ihan tavallinen lähiö sosiaalisine ongelmineen, mamuilla sekä ilman. Miksi hemmetissä nuivat esittävät sen jonain ongelmaghettona? Onko tämä joku nuivien tietotoimiston muodostama kollektiivinen harha vai ihan vain propagandaa?

Offline Markku K. Nieminen

• Newbie
  • *
« Reply #324 on: November 02, 2010, 21:40:42 »
Jopa oikeistolainen pääministerimme on jälleen tänään todennut tarvittavan nollatoleranssin rasismin suhteen sekä pohjoismaiden valtapuolueiden yhteistyötarpeen perinteisten blokkien yli. Porvarimedian tulisikin nyt ohjata uutisointiaan nykyistä enemmän ja esimerkiksi maahanmuuttajien oikeutetusta reagoimisesta rasismiin tulisi uutisoida aina äärioikeistolaisten toimintana ja viharikoksina. Perinteisissä rikoksissa pitäisi etnisyys peittää vielä nykyistä huolellisemmin ja tarvittaessa käyttää valtaväestöltä näyttävien henkilöiden kuvia mikäli se palvelisi kokonaisuutta paremmin.

Kts. virallinen varoitusketju tämän viestin kohdalla. -- ann
« Last Edit: November 02, 2010, 22:01:58 by Annushka »

Harri

• Guest
« Reply #325 on: November 02, 2010, 21:43:28 »
Jopa oikeistolainen pääministerimme on jälleen tänään todennut tarvittavan nollatoleranssin rasismin suhteen sekä pohjoismaiden valtapuolueiden yhteistyötarpeen perinteisten blokkien yli. Porvarimedian tulisikin nyt ohjata uutisointiaan nykyistä enemmän ja esimerkiksi maahanmuuttajien oikeutetusta reagoimisesta rasismiin tulisi uutisoida aina äärioikeistolaisten toimintana ja viharikoksina. Perinteisissä rikoksissa pitäisi etnisyys peittää vielä nykyistä huolellisemmin ja tarvittaessa käyttää valtaväestöltä näyttävien henkilöiden kuvia mikäli se palvelisi kokonaisuutta paremmin.

Älkää pliis reagoiko tähän sen enempää. On niin päivänselvä trolli. Ylläpitoa on jo informoitu.

Offline Markku K. Nieminen

• Newbie
  • *
« Reply #326 on: November 02, 2010, 22:16:34 »
Mikä tästä viestistä tekee trollin? Eikö Kiviniemi juuri tänään kertonut asiasta? Eikö uutisten ohjaaminen ole aivan arkipäivää? Kuinka monta esimerkkiä tästä täytyisi esittää ettei voida syytellä trolliksi?

Kuuma peruna

• Guest
« Reply #327 on: November 02, 2010, 22:17:19 »

Olen asunut Turussa ja myöskin omin silmin nähnyt meiningin Varissuolla. Ihan tavallinen lähiö sosiaalisine ongelmineen, mamuilla sekä ilman. Miksi hemmetissä nuivat esittävät sen jonain ongelmaghettona? Onko tämä joku nuivien tietotoimiston muodostama kollektiivinen harha vai ihan vain propagandaa?

Samoin minä olen asunut Itä-Helsingissä. Siellä vielä asuessani mainittiin ongelmapaikaksi Kontulan ostoskeskus. Siellähän on monta kapakkaa joiden sulkemisajan jälkeen on ollut tappeluita. Ei niistä mamuja oikein saa syytettyä.

Vuosaareen muutti taas tuttavapariskunta. Ei sielläkään tuntunut ongelmaa olevan. Eivätkä nämä ole edes nuivistuneet mitenkään.

Itäkeskuksessa kuulemma on istunut somaleita kahvilla. Voi kauhea. Iltalehden palstalle joku laittoi linkin valokuvaankin. Ei siitä saanut mitään selvää, mutta 108 somalia oli mahtunut samaan kuvaan. Vielä kauheampaa.

Kuvan ottaja pitää tämmöistä blogia. Tuolla saatte sitten nauraa.

Harri

• Guest
« Reply #328 on: November 02, 2010, 22:36:07 »

Itäkeskuksessa kuulemma on istunut somaleita kahvilla. Voi kauhea. Iltalehden palstalle joku laittoi linkin valokuvaankin. Ei siitä saanut mitään selvää, mutta 108 somalia oli mahtunut samaan kuvaan. Vielä kauheampaa.

Kuvan ottaja pitää tämmöistä blogia. Tuolla saatte sitten nauraa.

Oi voi, kuinkahan hyvää mainosta tämä kyseinen nettisivusto on Muutokselle? Voisi kuvitella kiinnostavan Kerosta, Päällikköä ja muutamaa niitä muuta muutoslaista jotka ovat järjissään, että tällaisen kuonan lähes keskiöön on otettu Muutos 2011.

Cls

• Guest
« Reply #329 on: November 02, 2010, 23:01:47 »
Viime vuosikymmenien kehitys Ruotsissa on johtanut siihen, että rikollisuus ja turvattomuuden tunne ovat tulleet entistä suuremmiksi yhteiskunnallisiksi ongelmiksi. Tästä on seurannut vartioliikkeiden yleistyminen, valvontakameroiden lisääntyminen sekä Gated Communities -asumisen - siis ulkopuolisilta suljettujen, vartioitujen asuinalueitten kysynnän kasvaminen. [Rähmiksen Suomennos, koska omani oli huonompi]
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/gated-communities-en-oroande-utveckling_5602995.svd

Olen huolestunut Ruotsin kehityksestä.

Halla-aho ja sananvapaus: http://areena.yle.fi/video/1411778 (Alkaa 6:50)

« Last Edit: November 02, 2010, 23:09:19 by Cls »