Author Topic: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat  (Read 26854 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Annushka

• Guest
Re: Etnohelvetit eli lähiöiden mellakat
« Reply #45 on: August 04, 2011, 17:11:12 »
Kateus kalvaa ihmistä ja siitä kannattaa yrittää vapautua.

Tästä olen myös eri mieltä. Jos minä yhtäkkiä lakkaisin kadehtimasta pappa betalar -porukkaa, en minä sen jälkeen viitsisi enää käydä töissä yhtä paljon kuin nykyään, vaan yrittäisin 2500 euron nettotulojen sijasta tulla toimeen vaikkapa 2000 egellä. Tuskin elämänlaatu siitä ainakaan paranisi.

Onko sinulla sellainen käsitys, että täällä tai ylipäänsä maahanmuuttokriitikoihin nuivasti suhtautuvissa on paljonkin sellaista pappa betalar -porukkaa?

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #46 on: August 04, 2011, 17:16:05 »

Sä olet nyt tainnut lukea vähän liikaa naistenlehtien mukataiteilija-bisnesmies/arkkitehti-pariskunnista

Mun esimerkkini eivät olleet akkainlehdistä, vaan ihan elävästä elämästä.

No, älä nyt hemmetissä pyöri tuollaisissa porukoissa.

Kyllä kunnon porvariperheissä kannukset luodaan itse ja vanhemmat pitävät tarkasti huolta, ettei pääse liian helpolla. Ne, jotka kerskuvat omaisuudellaan ja purjeveneillään ovat nousukkaita. Kunnon porvarit ovat ahkeria, säästäväisiä ja vaatimattomia.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Tönnies

• Sr. Member
« Reply #47 on: August 04, 2011, 17:18:30 »
"Itse näen tämän skinitoiminnan vastavoimana maahanmuutajajengien vuosia jatkuneelle ja mediassa vaietulle terrorille." - nimimerkki Harry Vestbacka, HS.fi 02.11.2010

Jussi O:

• Guest
« Reply #48 on: August 04, 2011, 17:19:41 »
Kössi, mulla muuten tänä vuonna ensimmäistä kertaa ikinä nettotulot yli tuon mainitsemasi 2500 (tai edes sen tasalla). Olen nelikymppinen tohtori. Perusopiskelijana eli 7 vuoden ajan rahaa oli varsin vähän, toimeen tulin opintotuen ( joka on edelleen pieni) päälle lainalla - olikohan yhteensä 70000 markkaa jonka sittemmin maksoin 1000-2300 euron (keskimäärin arviolta 1650 euron) suuruisista nettotuloista takaisin - ja siksi, että kävin vuodesta aina 3 kk (ja loppuvuosina noin päivän viikossa ennättäessäni) varastolla töissä.

Olen varsin tyypillinen humanististen ja yhteiskuntatieteellisten alojen (akateeminen) ihminen tässä suhteessa. Ihan vain tiedoksi, kun kuvitelmasi korkeakoulutetuista ja opiskelijoista on tuo mitä edellä. Teknisillä ja kaupallisilla aloilla toki on eri tilanne sitten mitä palkkatasoon tulee.

Tämähän tässä muuten ot koko aihe mutta olkoon.
« Last Edit: August 04, 2011, 17:34:38 by Jussi O: »

Offline Kössi Pöde

• Sr. Member
« Reply #49 on: August 04, 2011, 17:41:58 »
Kyllä kunnon porvariperheissä kannukset luodaan itse ja vanhemmat pitävät tarkasti huolta, ettei pääse liian helpolla. Ne, jotka kerskuvat omaisuudellaan ja purjeveneillään ovat nousukkaita. Kunnon porvarit ovat ahkeria, säästäväisiä ja vaatimattomia.

Onko se sun mielestä "kerskumista" ja nousukasmaisuutta, jos ihminen juttelee koulussa ja töissä siitä, mitä hän vapaa-ajallaan touhuaa? Minusta se on pikemminkin ihan normaalia. Jos on esim. viikonloppuna käynyt Turun saaristossa purjehtimassa ja pianotunnilla, niin kai siitä saa maanantaina puhua? Tai jos käy lomallaan Alpeilla laskettelemassa, eikö siitäkään saisi mainita koulussa/töissä?

Eihän tuolla periaatteella esim. jossain lääkis- tai oikisopiskelijoiden illanvietoissa kukaan voisi puhua mitään omasta vapaa-ajanvietostaan tai taustastaan, ettei mene snobbailun puolelle. Voisi tulla vähän tylsät bileet.
« Last Edit: August 04, 2011, 17:45:02 by Kössi Pöde »

Offline Kössi Pöde

• Sr. Member
« Reply #50 on: August 04, 2011, 18:29:36 »
Olen varsin tyypillinen humanististen ja yhteiskuntatieteellisten alojen (akateeminen) ihminen tässä suhteessa. Ihan vain tiedoksi, kun kuvitelmasi korkeakoulutetuista ja opiskelijoista on tuo mitä edellä.

No kyllä tällä foorumilla ainakin yksi tuleva kasvatustieteen tohtori kuittasi minulle, että ei ihme jos näin persaukisena joudun Tesomalla asumaan. Siitäkin vähän päättelin, että yliopistoihmisen silmin 2500 eurolla kuussa kituuttaminen on säälittävää touhua, eikä sovellu mitenkään yli 25-vuotiaalle.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #51 on: August 04, 2011, 18:45:34 »
Arvostaisin sitä, että esittämiäni islamintulkintoja ei kritisoitaisi pelkästään nimeni perusteella, vaan asiaperustein. Kiitos.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Jussi O:

• Guest
« Reply #52 on: August 04, 2011, 18:51:06 »
Kössi, en osaa sanoa mitä joku muu on tarkoittanut. Minä tiedän vain sen, että monilla mainittujen alojen - myös kasvatustieteen - ihmisillä 2500 euron nettotulot ovat saavutus (tavallisimmin siihen taitavat yltää opettajaksi kouluttautuneet) (edit: sekin on vähän liikaa sanottu, opettajien bruttopalkka on keskimäärin 2700 euroa). Ja vielä suurempi saavutus on se, jos ne ovat säännölliset (siihen eivät yllä edes monet opettajaksi kouluttautuneet kuin vasta vuosien päästä).

Mulla meni perustutkinnosta (maisteri, johon saakka nuukasti eläessä siis meni 7 vuotta) sinun 2500 euron nettotuloihisi 12 vuotta, ja minä olen ollut tutkijaksi jopa kohtalaisen hyväosainen (vain kaksi muutaman kuukauden täystyöttömyysjaksoa pätkätöiden välissä). En valita tokikaan, ala on itse valittu, ja ihan ok on pärjännyt kun ei ole kahta tavallisinta rahareikää, eli lapsia ja autoa. Lisäksi olen ehkä saamassa elämäni ensimmäisen pysyväisluontoisen työpaikan - 41-vuotiaana. (Tähän perään ei ole sopivaa hymiötä edes olemassa.)

Nämä kommentit nyt edelleen vain siksi, että kuvasi kaikkien akateemisten yltäkylläisestä elämästä ja köyhien halveksimisesta hieman suhteellistuisi.

Tesoma on tietääkseni ihan kiva paikka, varsinkin jos käy töissä siellä puolen Tamperetta. Kaveri on asunut siellä pitkään.

« Last Edit: August 04, 2011, 18:59:21 by Jussi O: »

Offline Phobos

• Newbie
  • *
« Reply #53 on: August 05, 2011, 00:51:25 »
Noihin suoriin vittuilu-postauksiin en viitsi ainakaan tässä ketjussa enää vastata, koska se vie turhaa tilaa ketjusta ja muista ilmeisistä syistä. Nämä ovat taas tätä hyvä/paha -lokeroinnin tulosta. Minä olen tämän forumin ensimmäisessä postauksessani maininnut, että Hommaforumilta sain kimmokkeen tänne. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin kiljupäinen rasisti. En ole. Olet idiootti, jos luokittelet henkilön täysin hänen taustansa mukaan sen sijaan, että tekisit sen hänen tekemisiensä tai sanomisiensa mukaan. Ei ennakkoasenteissa mitään väärää ole, mutta noin vahvasti niiden esiintuominen ilman mitään käsitystä on typerää.

Herra Kauhu voisi nyt kiltisti palailla sinne lempiforumilleen ja perehtyä hieman tarkemmin varhempiin ketjuihin. Taha Islamin Imaamin keinutuoli löytyy kuulemma alueelta Peräkamari.

Sen nyt voisi todeta, ettei käsitystään muslimeista ehkä kannata perustaa pelkästään Tahan juttujen varaan.

No, se on positiivista kuulla. Minua huolestuttaa kuitenkin se, että hänen vastauksensa tuossa "Imaamin keinutuoli" -ketjussa vastaa hyvin pitkälle käsityksiäni islamista. On huolestuttavaa, jos jonkun Suomessa asuvan tulkinta islamista on tuollainen. Taha Islam on käsittääkseni jokseenkin vaikutusvaltainen bloggaaja, vaikka en ole itse hänen juttuja juurikaan lukenut. Tiedän, että ainakin yksi vihervasemmistolainen ystäväni häntä jokseenkin fanittaa. Sekin on mielestäni jokseenkin huolestuttavaa.

Vongoethe: en ollut ilmeisesti vielä rekisteröitynyt Hommaforumille, kun tuo kyseinen ketju oli käynnissä joskus 23.06.2009. Se on nykyään näköjään suljettu eikä sinne voi kirjoitella. Joku tuolla tämän foorumin "Imaamin keinutuoli" -ketjussa totesikin, että Taha Islam on Hommasta jo aikoja sitten bannattu. En tiedä miksi eikä minua toisaalta kiinnosta.

Tällaiset lähiöt syntyvät käsittääkseni siitä, että alue täytetään kouluttamattomilla, köyhillä ihmisillä. Tätä vaikutusta lisää entisestään se, että alueen ihmiset eivät välttämättä edes puhu muun ympäröivän alueen kieltä ja omaavat erilaisen arvomaailman sekä käyttäytymis- ja elintavat. Tällöin nämä ihmiset saattavat eristäytyä muusta yhteistöstä, jolloin tapahtuu sitä radikalisoitumista ja anarkomarkoilua. Ei ole mielestäni mikään yllätys, että pahoinvoinnin keskittäminen yhdelle alueelle lisää pahoinvointia.

Haluatko kuulla hassun vitsin? Totta tosiaankin, se riehuva osasto on ollut monesti nuorisoa. Jokaisessa etnisyydessä on nuorisoa.

Pahoinvointi voi tosiaan keskittyä ja ongelmallisessa lähiössä oppii herkemmin rikolliseksi + rikollisuuteen taipuvat toteuttaa itseään helpommin kuin paremmissa piireissä. "Arvomaailma" sekä ruokkii itseään ja köyhyyttä ja sosiaalisia ongelmia ja ne vastavuoroisesti arvomaailmaa, noidankehä siis. Tämä ei ole somalien, muslimien, ruotsalaisten, marssilaisten tai ateistien vika.

Kieliongelmalle pitää jotain tehdä, se kuuluu integraatiopolitiikkaan.

Huomautan vielä, että lähiöstäkin silti aina silloin tällöin noustaan ja suurin osa ihmisistä sielläkin osaa käyttäytyä. Hermoheikkoisuus (joka voi johtua stressistä, temperamentista ja kaikkien sekoituksesta) tekee sen, että spämmätään ureasukassa joka foorumille propagandaa tekee mieli pitää ja pidetään isompaa meteliä itsestään.

Olen siis täysin samassa ymmärryksessä kuin sinäkin. Se on tosiaan se nuorempi polvi joka on se potentiaalinen varsinainen ongelmallinen epäjärjestyksen aiheuttaja. Jos maahanmuuttajista puhutaan, kyseessä olisi siis maahanmuuttajien mukana tulevat nuoret lapset tai heidän Suomessa syntyvät jälkeläisensä. Minä en ole itse muistaakseni tällä foorumilla syyllistänyt mitään etnistä ryhmää ghettoutumisesta. Ghettoutuminen ei ole suoraan minkään etnisen ryhmän syy.

Arvostaisin sitä, että esittämiäni islamintulkintoja ei kritisoitaisi pelkästään nimeni perusteella, vaan asiaperustein. Kiitos.

Minä en kykene nimesi perusteella arvostelemaan juuri yhtään mitään, koska en sinua tai mielipiteitäsi juurikaan tuntenut ennenkuin selailin tätä foorumia. Islamintulkintasi saattavat hyvinkin olla oikeaoppisia ja minulla itse asiassa on vastaavat käsitykset kuin, mitä sinä tuolla aiemmin mainitussa ketjussa olet vastaillut. Se onkin syy, miksi olen huolestunut. Jos Suomessa asuva muslimi esittää tuollaisia näkemyksiä, olen huolestunut.

Esimerkiksi seuraava käsitys on mielestäni huolestuttava:
Tärkein islamiin liittyvä kysymys minun mielestäni on se, joka liittyy islamista pois kääntymiseen. Uskonnonvapauteen liittyy elimellisenä osana vapaus uskonnosta, jos niin haluaa, ja törkein rikkomus tätä vastaan on kuolemantuomio islamin jättäneille. Kaipaisin tästä mielipiteitä.

Uskonnonvapaus on vaarallinen aate, jonka nimissä levitetään mm. yhteisölle vahingollista yksilönvapautta.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #54 on: August 05, 2011, 01:24:58 »

Vongoethe: en ollut ilmeisesti vielä rekisteröitynyt Hommaforumille, kun tuo kyseinen ketju oli käynnissä joskus 23.06.2009. Se on nykyään näköjään suljettu eikä sinne voi kirjoitella. Joku tuolla tämän foorumin "Imaamin keinutuoli" -ketjussa totesikin, että Taha Islam on Hommasta jo aikoja sitten bannattu. En tiedä miksi eikä minua toisaalta kiinnosta.

Okei - kaivelin ne syyt tuonne ja tuonne. Imaamin keinutuoli on Homman Peräkamari-osastolla, jonne minulla ei sinne kirjautumattomana ole pääsyä. Taha varmaan vastaa, jos esität hänelle suoran kysymyksen. Tee se kuitenkin tässä ketjussa, pyydän. Olen ikään kuin lukenut tarpeeksi asian tiimoilta.

Maailman väestöstä on kutakuinkin seitsemäsosa muslimeja, yhdestä puoleentoista miljardiin ihmistä, arvioijasta riippuen. OIC-maitakin on 57, ainakin yhdellä niistä ydinaseita. Muslimeja on joka mantereella, imaami joka kylässä ja yhteisössä, kulttuurien kirjo mittava ja niin edelleen.

Mitäpä arvelet, jos kaikilla heistä olisi Tahan esittämät asenteet ja käsitys uskostaan ja vuorovaikutuksesta muiden uskontojen ja lainsäädännön kanssa, kirjoittelisimmeko tässä ihan kaikessa rauhassa?
« Last Edit: August 05, 2011, 01:39:32 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Harri

• Guest
« Reply #55 on: August 05, 2011, 02:34:49 »

Minä en kykene nimesi perusteella arvostelemaan juuri yhtään mitään, koska en sinua tai mielipiteitäsi juurikaan tuntenut ennenkuin selailin tätä foorumia. Islamintulkintasi saattavat hyvinkin olla oikeaoppisia ja minulla itse asiassa on vastaavat käsitykset kuin, mitä sinä tuolla aiemmin mainitussa ketjussa olet vastaillut. Se onkin syy, miksi olen huolestunut. Jos Suomessa asuva muslimi esittää tuollaisia näkemyksiä, olen huolestunut.

Myös Husein Muhammed on Suomessa asuva muslimi. Lue vaikka hänen kirjansa Yhtä erilaiset - Islam ja suomalainen kulttuuri. Ehkä huoli hieman helpottaisi tai ainakin saisit toisenlaista näkökulmaa.

Offline evil clown

• Sr. Member
« Reply #56 on: August 05, 2011, 05:58:39 »
Olet idiootti, jos luokittelet henkilön täysin hänen taustansa mukaan sen sijaan, että tekisit sen hänen tekemisiensä tai sanomisiensa mukaan. Ei ennakkoasenteissa mitään väärää ole, mutta noin vahvasti niiden esiintuominen ilman mitään käsitystä on typerää.

Niinpä.
Ceterum censeo, Brandöt delenda est.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #57 on: August 05, 2011, 08:14:33 »
Herra Kauhu voisi nyt kiltisti palailla sinne lempiforumilleen ja perehtyä hieman tarkemmin varhempiin ketjuihin. Taha Islamin Imaamin keinutuoli löytyy kuulemma alueelta Peräkamari.

Sen nyt voisi todeta, ettei käsitystään muslimeista ehkä kannata perustaa pelkästään Tahan juttujen varaan.

No, se on positiivista kuulla. Minua huolestuttaa kuitenkin se, että hänen vastauksensa tuossa "Imaamin keinutuoli" -ketjussa vastaa hyvin pitkälle käsityksiäni islamista. On huolestuttavaa, jos jonkun Suomessa asuvan tulkinta islamista on tuollainen. Taha Islam on käsittääkseni jokseenkin vaikutusvaltainen bloggaaja, vaikka en ole itse hänen juttuja juurikaan lukenut. Tiedän, että ainakin yksi vihervasemmistolainen ystäväni häntä jokseenkin fanittaa. Sekin on mielestäni jokseenkin huolestuttavaa.

Uskonnon kulttuuripiiriin syntyneet ottavat usein asiat paljon rennommin kuin käännynnäiset, mutta käsittääkseni Tahan mukaan muslimin tulee noudattaa sen maan lakia, jossa asuu, joten sinänsä jutut eivät vaarallisia ole.

"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #58 on: August 05, 2011, 08:21:56 »
Olet idiootti, jos luokittelet henkilön täysin hänen taustansa mukaan sen sijaan, että tekisit sen hänen tekemisiensä tai sanomisiensa mukaan. Ei ennakkoasenteissa mitään väärää ole, mutta noin vahvasti niiden esiintuominen ilman mitään käsitystä on typerää.

Niinpä.

Sinut on helppo luokitella jo pelkästään tämän perusteella:
"Mitä merkittävää merkitystä on sillä, että yhteiskuntaamme tulee joukko, joiden rikollisuusaines on sama kuin kantaväestöllä? Se on tavallaan sama asia kuin lisäisimme vain kantaväestöä. Merkittävää on mielestäni, jos lisättävän joukon rikollisaines on huomattavasti suurempi kantaväestöön nähden. Kannattaako tällaista joukkoa tieten tahtoen lisätä? "
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Stas

• Jr. Member
  • **
« Reply #59 on: August 05, 2011, 10:36:19 »
Ai niin, kyllä minulla oli paha kokemus Ruotsissa kun me olimme liikkeessä suomalaisella bussilla. Paikalliset skinit tulivat öylyämään jotain suomalaisvastaista bussin luokse jossain –rkelljungassa.
« Last Edit: August 05, 2011, 10:41:51 by Stas »
"Kim Anthoni: Josef Göbbels opetti maailmalle seuraavan totuuden. Kun valhetta jaksaa toistaa tarpeeksi kauan, se muuttuu todeksi. Sama prosessi on nyt käynnissäJussi Halla-Ahoa vastaan"