Noihin suoriin vittuilu-postauksiin en viitsi ainakaan tässä ketjussa enää vastata, koska se vie turhaa tilaa ketjusta ja muista ilmeisistä syistä. Nämä ovat taas tätä hyvä/paha -lokeroinnin tulosta. Minä olen tämän forumin ensimmäisessä postauksessani maininnut, että Hommaforumilta sain kimmokkeen tänne. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin kiljupäinen rasisti. En ole. Olet idiootti, jos luokittelet henkilön täysin hänen taustansa mukaan sen sijaan, että tekisit sen hänen tekemisiensä tai sanomisiensa mukaan. Ei ennakkoasenteissa mitään väärää ole, mutta noin vahvasti niiden esiintuominen ilman mitään käsitystä on typerää.
Herra Kauhu voisi nyt kiltisti palailla sinne lempiforumilleen ja perehtyä hieman tarkemmin varhempiin ketjuihin. Taha Islamin Imaamin keinutuoli löytyy kuulemma alueelta Peräkamari.
Sen nyt voisi todeta, ettei käsitystään muslimeista ehkä kannata perustaa pelkästään Tahan juttujen varaan.
No, se on positiivista kuulla. Minua huolestuttaa kuitenkin se, että hänen vastauksensa tuossa "Imaamin keinutuoli" -ketjussa vastaa hyvin pitkälle käsityksiäni islamista. On huolestuttavaa, jos jonkun Suomessa asuvan tulkinta islamista on tuollainen. Taha Islam on käsittääkseni jokseenkin vaikutusvaltainen bloggaaja, vaikka en ole itse hänen juttuja juurikaan lukenut. Tiedän, että ainakin yksi vihervasemmistolainen ystäväni häntä jokseenkin fanittaa. Sekin on mielestäni jokseenkin huolestuttavaa.
Vongoethe: en ollut ilmeisesti vielä rekisteröitynyt Hommaforumille, kun tuo kyseinen ketju oli käynnissä joskus 23.06.2009. Se on nykyään näköjään suljettu eikä sinne voi kirjoitella. Joku tuolla tämän foorumin "Imaamin keinutuoli" -ketjussa totesikin, että Taha Islam on Hommasta jo aikoja sitten bannattu. En tiedä miksi eikä minua toisaalta kiinnosta.
Tällaiset lähiöt syntyvät käsittääkseni siitä, että alue täytetään kouluttamattomilla, köyhillä ihmisillä. Tätä vaikutusta lisää entisestään se, että alueen ihmiset eivät välttämättä edes puhu muun ympäröivän alueen kieltä ja omaavat erilaisen arvomaailman sekä käyttäytymis- ja elintavat. Tällöin nämä ihmiset saattavat eristäytyä muusta yhteistöstä, jolloin tapahtuu sitä radikalisoitumista ja anarkomarkoilua. Ei ole mielestäni mikään yllätys, että pahoinvoinnin keskittäminen yhdelle alueelle lisää pahoinvointia.
Haluatko kuulla hassun vitsin? Totta tosiaankin, se riehuva osasto on ollut monesti nuorisoa. Jokaisessa etnisyydessä on nuorisoa.
Pahoinvointi voi tosiaan keskittyä ja ongelmallisessa lähiössä oppii herkemmin rikolliseksi + rikollisuuteen taipuvat toteuttaa itseään helpommin kuin paremmissa piireissä. "Arvomaailma" sekä ruokkii itseään ja köyhyyttä ja sosiaalisia ongelmia ja ne vastavuoroisesti arvomaailmaa, noidankehä siis. Tämä ei ole somalien, muslimien, ruotsalaisten, marssilaisten tai ateistien vika.
Kieliongelmalle pitää jotain tehdä, se kuuluu integraatiopolitiikkaan.
Huomautan vielä, että lähiöstäkin silti aina silloin tällöin noustaan ja suurin osa ihmisistä sielläkin osaa käyttäytyä. Hermoheikkoisuus (joka voi johtua stressistä, temperamentista ja kaikkien sekoituksesta) tekee sen, että spämmätään ureasukassa joka foorumille propagandaa tekee mieli pitää ja pidetään isompaa meteliä itsestään.
Olen siis täysin samassa ymmärryksessä kuin sinäkin. Se on tosiaan se nuorempi polvi joka on se potentiaalinen varsinainen ongelmallinen epäjärjestyksen aiheuttaja. Jos maahanmuuttajista puhutaan, kyseessä olisi siis maahanmuuttajien mukana tulevat nuoret lapset tai heidän Suomessa syntyvät jälkeläisensä. Minä en ole itse muistaakseni tällä foorumilla syyllistänyt mitään etnistä ryhmää ghettoutumisesta. Ghettoutuminen ei ole suoraan minkään etnisen ryhmän syy.
Arvostaisin sitä, että esittämiäni islamintulkintoja ei kritisoitaisi pelkästään nimeni perusteella, vaan asiaperustein. Kiitos.
Minä en kykene nimesi perusteella arvostelemaan juuri yhtään mitään, koska en sinua tai mielipiteitäsi juurikaan tuntenut ennenkuin selailin tätä foorumia. Islamintulkintasi saattavat hyvinkin olla oikeaoppisia ja minulla itse asiassa on vastaavat käsitykset kuin, mitä sinä tuolla aiemmin mainitussa ketjussa olet vastaillut. Se onkin syy, miksi olen huolestunut. Jos Suomessa asuva muslimi esittää tuollaisia näkemyksiä, olen huolestunut.
Esimerkiksi seuraava käsitys on mielestäni huolestuttava:
Tärkein islamiin liittyvä kysymys minun mielestäni on se, joka liittyy islamista pois kääntymiseen. Uskonnonvapauteen liittyy elimellisenä osana vapaus uskonnosta, jos niin haluaa, ja törkein rikkomus tätä vastaan on kuolemantuomio islamin jättäneille. Kaipaisin tästä mielipiteitä.
Uskonnonvapaus on vaarallinen aate, jonka nimissä levitetään mm. yhteisölle vahingollista yksilönvapautta.