Author Topic: Vihaan - siis olen  (Read 53179 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
Re: Vihaan - siis olen
« Reply #585 on: November 28, 2011, 15:36:35 »
Kiitos vastauksesta. Tuo toisen kappaleen kohta "(...) muodostaisivat jonkun tätä palstaa muistuttavan paikan, jossa jotain ihmisryhmää sitten surutta piestäisiin kirjoituksin (...)" kyllä kieltämättä hiukan huvitti. Jos oikein ymmärrän, taidat nimittäin tarkoittaa sillä sitä, että täällä surutta piestäisiin maahanmuuttokriitikoita - vai..?

Piestään surutta ihmisiä, joista ei erityisemmin pidetä. Pääkohteena maahanmuuttokriitikot ja sivukohteena oikeastaan ihan kuka tahansa joka vaan haiskahtaakin harhaoppiselta.

Omalta osaltani voin kyllä myöntää toisinaan syyllistyväni "maahanmuuttokriitikoiden*" rankkaan arvosteluun, joskus ehkä jopa verbaaliin pieksemiseen, mutta henkilöiden, jotka arvostelevat nykyisenkaltaista maahanmuuttopolitiikkaa, kanssa kyllä ainakin pyrin keskustelemaan asiallisesti - olin asioista sitten miten samaa tai eri mieltä tahansa.

Kuulostaa hyvältä. Tällaisia ihmisiä ajattelin tällä palstalla lähtökohtaisestikin olevan kun tänne eksyin. Kokemus on osoittanut, että joillekin ihmisille on hyvin vaikeaa uskoa toista ihmistä ajatusten ja tarkoitusperien vilpittämyydestä, jos jotkut ajatukset ovat vääriä.

* En ole vielä törmännyt henkilöön, joka kutsuisi itseään maahanmuuttokriitikoksi vain siksi, että hän löytäisi maahanmuuttopolitiikasta, sen toteutuksesta ja seurauksista, arvosteltavaa. Ymmärtänet, mitä ajan takaa.

Ymmärrän. Et kuitenkaan ota huomioon sitä, että tuo "leima" annetaan lähes kenelle tahansa, joka vain sattuu nyt olemaan joistain kriittisellä alueella olevista ajatuksista samaa mieltä kuin sellaiset jotka itseään sellaisiksi kutsuvat. Kun on joku näistä assosiatiivisista ajatuksista kerran tallennettu nauhuriin, niin sen jälkeen on vastuussa kaikista niistä sanoista, jotka joku toinen on mahdollisesti sanonut ja sinun tarvitsee "systemaattisesti irtisanoutua" kerta toisensa jälkeen ilman mitään tehon häiventä.

Se on ollut hyvin kasvattava kokemus. En välttämättä ole joutunut elämässäni hirveän usein ennakkoluulojen kohteeksi, joten tämä natsisiaksi leimaaminen on ollut tavallaan hyvinkin perspektiiviä avartavaa.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #586 on: November 28, 2011, 16:00:12 »
Ne jotka haluavat käydä samanlaista keskustelua maahanmuuttajista yhtenäisenä massana varmaan sitten muodostaisivat jonkun tätä palstaa muistuttavan paikan, jossa jotain ihmisryhmää sitten surutta piestäisiin kirjoituksin ja muistutettaisiin, että kyllä ne kaikki ovat samanlaisia kun kerran niillä on samanlaisia ajatuksiakin. Tosiasiassa ne kaikki haluavat vain tuhota länsimaiden sivilisaation et cetera.

Jaahas. Kun selkänsä hetkeksi kääntää Virkamies onkin täällä jo tarjoilemassa kaikenkattavaa selitystään, jossa vain pienen pieni häviävän mitätön fragmentti maahanmuuttokriitikoista on liikkeellä epäilyttävin motiivein.

Näytätkö vielä missä tein arvion näiden osajoukkojen suuruusluokista edellisessä viestissäni? Omasta mielestäni jaoin ryhmän kahteen määrittelemättömään osaan ja vielä totesin, että puhtaasti neutraaleja ihmisiä on sen vaikeudesta johtuen melko vähän.

Meneekö maahanmuuttokriitikko sanomaan naapuriinsa muuttaneelle maahanmuuttajaperheelle, että "Terve, mutta valitettavasti teidän läsnäolonne kohottaa riskiä tulla raiskatuksi tai ryöstetyksi. Kuinka paljon te muuten harrastatte sitä kivittämistä? Meinaan vaan, ettei mene sitten päällekäin lätkämatsin kanssa.". Jos tuon sanominen päin naamaa naapurin maahanmuuttajaperheelle ei ole oikein, miksi on oikein sanoa se netissä? Mikä olennainen asia muka muuttuu?

En tiedä, että meneekö. Tuskin. Miksi pitäisi? Mikä on tämän kysymyksen ja skenaarion merkitys käydyn keskustelun kannalta?

Ja jos otetaan tämä idiotismi nyt sitten taas yhdeksi sivupoluksi, niin vastaan, että jos jotain olen oppinut maahanmuuttajilta, niin se on se, että he haluavat keskustella asioista melko suoraan. Ylipäätänsä ihmiset ovat tässä asiassa melko samanlaisia. Toisekseen, naapurin esimerkkiperheesi ei nosta sitä todennäköisyyttä kuin siinä tapauksessa, että ylipäätänsä syyllistyvät mihinkään. Todennäköisyydet ja yksilöt ovat eri asioita.

Oikein olisi mielestäni viedä pullakahvit ja keskustella niitä näitä kahvipöydän tms. ääressä. Jos nämä ihmiset yleensä haluavat siis interaktiota. Keskusteluyhteys kannattaa muodostaa normaalin naapurustosuhteen kautta ilman ennakko-olettamuksia. Jos keskustelun aikana halutaan pohtia sosiaalipolitiikkaa, niin sitten varmaan voidaan sitäkin tehdä ja kysyä mielipiteitä syihin ja seurauksiin.

Jos minä muuttaisin muualle ja naapurini haluaisi kysyä minulta suomalaisten päihdekäyttäytymisestä, niin minä varmaan pyrkisin kertomaan melko rehellisesti, että millä lailla persoja viinaksille rakkaat maanmieheni ovat sekä mikä on asian todellinen luonne. Jos nyt joku haluaa suhtautua juuri minuun ennakkoluuloisesti, pelkän stereotypian tai frekvenssin kautta, niin tämä on hänen ongelmansa.

Eli jos joku tulee kertomaan minulle ulko-ovellani, että kun nyt muutitte naapuriin, niin meillä on naapuristossamme kohonnut päihdeongelma, niin minä totean iloisesti, että näin teillä varmaan tilastojen valossa on, mutta valitettavasti nyt arpanne on ainakin puolityhjä tämän suhteen ja että kestää varmaan vuosikymmen ennen kuin saan kehitettyä itselleni kunnon viskibasson.

Olipa taas naapuristosovusta pitkällinen tarina.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #587 on: November 28, 2011, 16:23:12 »
Et kuitenkaan ota huomioon sitä, että tuo "leima" annetaan lähes kenelle tahansa, joka vain sattuu nyt olemaan joistain kriittisellä alueella olevista ajatuksista samaa mieltä kuin sellaiset jotka itseään sellaisiksi kutsuvat. Kun on joku näistä assosiatiivisista ajatuksista kerran tallennettu nauhuriin, niin sen jälkeen on vastuussa kaikista niistä sanoista, jotka joku toinen on mahdollisesti sanonut ja sinun tarvitsee "systemaattisesti irtisanoutua" kerta toisensa jälkeen ilman mitään tehon häiventä.

Nimenomaan tuosta ei ole kyse ja sitä tässä on toistuvasti yritetty selittää. Ei kyse ole mielipide-eroista, ei siitä ettei maahanmuutosta saisi puhua tai siitä, että jokin mystinen kritiikki pyrittäisiin vaientamaan. Kyse on siitä miten puhutaan eikä siitä mistä puhutaan. Aika vähälle huomiolle on jäänyt esim. se kuinka lieksalainen Facebook-ryhmä aivan suoraan uhkasi tappaa maahanmuuttajia. Perussuomalaisten varavaltuutettu taas halusi lahdata poliittiset vastustajat vuoden 1918 tyyliin.

Jostain syystä kuitenkin ihmiset, jotka kokevat olevansa ei-rasisteja maahanmuuttokriitikoita kimpaantuvat suuresti kun vaikka näitä lahtausjuttuja nostetaan esiin ja väittävät, että heidän sananvapauttaan vastaan ollaan hyökkäämässä. Kaikki kritiikki maahanmuuttovastaisten toiminnasta käännetään välittömästi tarkoittamaan sananvapauden rajoittamista, epäreilua leimaamista ja pilkkaa. Oli se sitten esimerkiksi arvon Virkamiehestä kuinka epäreilua tahansa, jää minulle ainakin kuva, että kriitikoiden toilailuista ei saisi puhua ollenkaan ja on ihmisten leimaamista kertoa mitä he ovat sanoneet ja tehneet.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #588 on: November 28, 2011, 16:46:27 »
Aika vähälle huomiolle on jäänyt esim. se kuinka lieksalainen Facebook-ryhmä aivan suoraan uhkasi tappaa maahanmuuttajia. Perussuomalaisten varavaltuutettu taas halusi lahdata poliittiset vastustajat vuoden 1918 tyyliin.

Ja vastaavia esimerkkejä löytyy tältäkin palstalta toiseen suuntaan menevästä toiminnasta. Joku haluaa helikopterista vai mistä se nyt oli sohia ihmisiä kuoliaaksi ja toinen pohti kuinka kaikki olisi vaan niin paljon parempaa kun kaikki valkoihoiset ihmiset poistettaisiin Suomesta. Mutta se on toki aivan eri asia.

Oli se sitten esimerkiksi arvon Virkamiehestä kuinka epäreilua tahansa, jää minulle ainakin kuva, että kriitikoiden toilailuista ei saisi puhua ollenkaan ja on ihmisten leimaamista kertoa mitä he ovat sanoneet ja tehneet.

Olet sinä aika veitikka. Kerro vaan. Älä kuitenkaan syytä muita ihmisiä jonkun toisen teoista. Tämä saattaa olla sinulle vaikea pala, mutta ihmiset ovat yksilöitä.

Jaahas. Kun selkänsä hetkeksi kääntää Virkamies onkin täällä jo tarjoilemassa kaikenkattavaa selitystään, jossa vain pienen pieni häviävän mitätön fragmentti maahanmuuttokriitikoista on liikkeellä epäilyttävin motiivein.

Näytätkö vielä missä tein arvion näiden osajoukkojen suuruusluokista edellisessä viestissäni? Omasta mielestäni jaoin ryhmän kahteen määrittelemättömään osaan ja vielä totesin, että puhtaasti neutraaleja ihmisiä on sen vaikeudesta johtuen melko vähän.

Näytätkö sen kohdan nyt minulle?

Offline sr

• Hero Member
« Reply #589 on: November 28, 2011, 17:04:16 »
Ja jos otetaan tämä idiotismi nyt sitten taas yhdeksi sivupoluksi, niin vastaan, että jos jotain olen oppinut maahanmuuttajilta, niin se on se, että he haluavat keskustella asioista melko suoraan. Ylipäätänsä ihmiset ovat tässä asiassa melko samanlaisia. Toisekseen, naapurin esimerkkiperheesi ei nosta sitä todennäköisyyttä kuin siinä tapauksessa, että ylipäätänsä syyllistyvät mihinkään. Todennäköisyydet ja yksilöt ovat eri asioita.

Mielenkiintoinen näkemys todennäköisyyteen. Todennäköisyyshän tarkoittaa sitä, miten todennäköisesti jotain tapahtuu tulevaisuudessa. Tätä arvioitaessa emme tietenkään voi tietää, syyllistyykö se naapuriperhe johonkin.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Jussi O:

• Guest
« Reply #590 on: November 28, 2011, 17:42:11 »
Palataanpas viikonlopun jälkeen vielä kerran tähän.

Metricsin ja Virkamiehen aggressiiviset vastaukset viittaavat siihen suuntaan, että teoria on oikea. :o

En tiedä, että onko agressiivisuus missään muualla kuin omassa päässäsi. Sinulle on yritetty melko lempeästi kertoa, että tietyt ihmiset eivät välttämättä inho niinkään ulkomaalaisia vaan kaltaisiasi suomalaisia.

Ja minä olen yrittänyt vastata teille pitkämielisen rakkaudentäyteisin sananpainoin, että niin inhoavatkin ja tässä ajatus siitä, miksi.

Sitä, että sananne samalla osoittivat varsin karkeastikin tuota inhoa, ei voinut olla huomaamatta (sivistyssanoiksi tekeytyvästä ylimielisyydestä puhumattakaan).

Roger.
« Last Edit: November 28, 2011, 17:46:53 by Jussi O: »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #591 on: November 28, 2011, 18:32:13 »
Aika vähälle huomiolle on jäänyt esim. se kuinka lieksalainen Facebook-ryhmä aivan suoraan uhkasi tappaa maahanmuuttajia. Perussuomalaisten varavaltuutettu taas halusi lahdata poliittiset vastustajat vuoden 1918 tyyliin.

Ja vastaavia esimerkkejä löytyy tältäkin palstalta toiseen suuntaan menevästä toiminnasta. Joku haluaa helikopterista vai mistä se nyt oli sohia ihmisiä kuoliaaksi ja toinen pohti kuinka kaikki olisi vaan niin paljon parempaa kun kaikki valkoihoiset ihmiset poistettaisiin Suomesta. Mutta se on toki aivan eri asia.

Kukaan ei käsittääkseni ole väittänyt kritiikkiä näistä sanomisista epäreiluksi ajojahdiksi kaikkia ns. suviksia kohtaan tai noussut barrikadeille huutamaan kuinka sananvapautta yritetään rajoittaa jos näin ei saa puhua. Eikä kenelläkään ole vaikeuksia sanoa, ettei noin tule puhua. Tässä mielessä siis kyse on tosiaankin ihan eri asiasta.

Myös poliisin mielestä kyse muuten oli aika eri asioista. Taisteluhelikoptereita kun harvalta takapihalta löytyy, mutta köyttä ja susihauleja omistaa aika moni.

Oli se sitten esimerkiksi arvon Virkamiehestä kuinka epäreilua tahansa, jää minulle ainakin kuva, että kriitikoiden toilailuista ei saisi puhua ollenkaan ja on ihmisten leimaamista kertoa mitä he ovat sanoneet ja tehneet.

Olet sinä aika veitikka. Kerro vaan. Älä kuitenkaan syytä muita ihmisiä jonkun toisen teoista. Tämä saattaa olla sinulle vaikea pala, mutta ihmiset ovat yksilöitä.

Käsittääkseni sinä luot tämän assosiaation melkolailla itse. Olen vain huomauttanut sinulle siitä miksi koet tarpeelliseksi toimia heidän puolestapuhujanaan jos kerran mitään yhteyttä siihen suureen maltilliseen maahanmuuttokriitikkojen enemmistöön ei ole?

Minä kohtelen ihmisiä aina yksilöinä, paitsi silloin se kieltämättä on vaikeaa kun ihminen itse haluaa identifioitua johonkin tiettyyn lahkoon/ryhmään esittämällä aivan itse tunnustuksen siitä ja vaateen, että häntä on tosiaan kohdeltavana sen jäsenenä. Tätä tällainen henkilö tietysti vahvistaa vielä ilmoittamalla kaikki ko. ryhmään kohdistuvat kriittiset puheenvuorot hyökkäykseksi häntä itseään vastaan.

Miten siis kohdella yksilönä ihmistä, joka itse vaatii että hänet pitää tunnustaa "maahanmuuttokriitikoksi", ilmoittaa edustavansa "maahanmuuttokriittistä liikettä", vaatii, että "maahanmuuttokriittisissä" blogeissa sataan kertaan julkaistuja juttuja pitää käsitellä hänen omina itse keksiminä ajatuksinaan sekä vielä päälle ilmoittaa kaiken "maahanmuuttokritiikkiä" vastaan osoitetun kritiikin ajojahdiksi, sananvapauden rajoittamiseksi ja henkilökohtaiseksi loukkaukseksi? You tell me.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #592 on: November 29, 2011, 10:45:37 »
En tiedä, että onko agressiivisuus missään muualla kuin omassa päässäsi. Sinulle on yritetty melko lempeästi kertoa, että tietyt ihmiset eivät välttämättä inho niinkään ulkomaalaisia vaan kaltaisiasi suomalaisia.

Ja minä olen yrittänyt vastata teille pitkämielisen rakkaudentäyteisin sananpainoin, että niin inhoavatkin ja tässä ajatus siitä, miksi.

Sitä, että sananne samalla osoittivat varsin karkeastikin tuota inhoa, ei voinut olla huomaamatta (sivistyssanoiksi tekeytyvästä ylimielisyydestä puhumattakaan).

Olet sitten tulkinnut hieman väärin. Minä en sinua inhoa. Kerroin, että on ihmisiä, jotka inhoavat. En oikein usko, että metricskään sinua inhoaa, mutta saatan toki erehtyä.

Kukaan ei käsittääkseni ole väittänyt kritiikkiä näistä sanomisista epäreiluksi ajojahdiksi kaikkia ns. suviksia kohtaan tai noussut barrikadeille huutamaan kuinka sananvapautta yritetään rajoittaa jos näin ei saa puhua. Eikä kenelläkään ole vaikeuksia sanoa, ettei noin tule puhua. Tässä mielessä siis kyse on tosiaankin ihan eri asiasta.

Johtuisiko se siitä, etten minä tai oikein kukaan muukaan edes jahtaa sinua niistä sanoista vaan pidän niitä vain niiden yksilöiden omina sanoina? Kukaan ei kerro sinulle, että sinä oikeasti haluat hävittää valkoihoiset ihmiset Suomesta.

Myös poliisin mielestä kyse muuten oli aika eri asioista. Taisteluhelikoptereita kun harvalta takapihalta löytyy, mutta köyttä ja susihauleja omistaa aika moni.

Harvalta löytyy myös takapihaltaan teollisuusluokan krematorioita, mutta olen melko varma, että niiden käyttöönotto diskurssissa uhkaavaan sävyyn saattaisi muodostaa rikosoikeudellisia vastuita.

Käsittääkseni sinä luot tämän assosiaation melkolailla itse. Olen vain huomauttanut sinulle siitä miksi koet tarpeelliseksi toimia heidän puolestapuhujanaan jos kerran mitään yhteyttä siihen suureen maltilliseen maahanmuuttokriitikkojen enemmistöön ei ole?

En minä koe mitään erityistä tarvetta puolustella typeriä sanoja. Olen vain osoittanut teille kun olette omissa tulkinnoissanne häilyneet sellaisten superlatiivisten ylitulkintojen hurmoksessa, joita yleensä näkee vain islamofoobikoiden teksteissä.

Miten siis kohdella yksilönä ihmistä, joka itse vaatii että hänet pitää tunnustaa "maahanmuuttokriitikoksi", ilmoittaa edustavansa "maahanmuuttokriittistä liikettä", vaatii, että "maahanmuuttokriittisissä" blogeissa sataan kertaan julkaistuja juttuja pitää käsitellä hänen omina itse keksiminä ajatuksinaan sekä vielä päälle ilmoittaa kaiken "maahanmuuttokritiikkiä" vastaan osoitetun kritiikin ajojahdiksi, sananvapauden rajoittamiseksi ja henkilökohtaiseksi loukkaukseksi? You tell me.

Kohtelisin ihan vaan yksilönä jolla on ajatuksia. Ei se ole vaikeaa. Jos joku tällainen sankari sanoo yhden asian, niin älä ota yhtäkkiä jonkun haluamasi toisen yksilön ajatuksia ja ryhdy tunkemaan hänen sanomisiaan sen toisen yksilön suuhun. Kysy, mitä mieltä hän on asioista ja pyri aidosti ymmärtämään tätä ja tämän ajatuksia.

Ai niin, vielä tämä kysymys kolmannen kerran, missä väitin osien suhteellisesta määrästä jotain? Onko se oikeasti niin vaikeaa myöntää syyllistäneen toista väärin perustein hetken mielijohteessa tulkintoja tehden, että yrität vaan olla sanomatta yhtään mitään? Arvostaisin, jos kykenisit keskustelemaan rehdisti.

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #593 on: November 29, 2011, 13:06:18 »

Olet sitten tulkinnut hieman väärin. Minä en sinua inhoa. Kerroin, että on ihmisiä, jotka inhoavat. En oikein usko, että metricskään sinua inhoaa, mutta saatan toki erehtyä.

Kysymys ei ole osaltani eikä mielestäni muutoinkaan nimimerkistä "Jussi O:" tai kenestäkään muustakaan yksittäisestä henkilöstä ainakaan äärimarginaalien ulkopuolella.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #594 on: November 29, 2011, 13:39:57 »

Johtuisiko se siitä, etten minä tai oikein kukaan muukaan edes jahtaa sinua niistä sanoista vaan pidän niitä vain niiden yksilöiden omina sanoina? Kukaan ei kerro sinulle, että sinä oikeasti haluat hävittää valkoihoiset ihmiset Suomesta.

En tiedä mistä se johtuu, mutta ihan oikeasti vastasyytös tai muu väistöliike vastauksena ihan kaikkeen kritiikkiin, ei sekään ihmisiä varsinaisesti lähennä. Jos sinä haluat, voidaan sopia niin, että minä haluan hävittää valkoihoiset Suomesta, mutta siltikin minun sanoiltani puuttuu kaikki kaikupohja, koska minulla ei ole jokaista nettipalstaa miehittävää kriitikkoarmeijaa komppaamassa ajatuksiani.

Ymmärrätkö? Ainahan on höyrypäitä sanomassa kaikenmaailman lausahduksia. Huolestuttavaa siitä tulee siinä vaiheessa kun höyrypäälle huomauttaminen saa aikaan kriitikkoarmeijan siilipuolustuksen, josta huomauttajaa ammutaan virtuaalisesti kaikella mahdollisella mitä vain käsiin saadaan. Se luo vaikutelman, että nuo on ihan oikeasti ainakin jossain määrin ihan samaa mieltä kuin möläyttelijäkin.

Harvalta löytyy myös takapihaltaan teollisuusluokan krematorioita, mutta olen melko varma, että niiden käyttöönotto diskurssissa uhkaavaan sävyyn saattaisi muodostaa rikosoikeudellisia vastuita.

Niin. Näihin teollisuusluokan krematorioihin vain nyt sattuu liittymään sellaista historian painolastia, jota ei ehkä millään muulla vastaavalla laitteella ole kaasukammioita lukuunottamatta.

Kehoitan sinuakin lukemaan nämä katkelmat ja ottamaan huomioon, että tuossa vaiheessa poliisi oli jo pidättänyt ihmisiä, joten vielä suorempaan väkivaltaan kehoittavat viestit oli jo ehditty siivota pois. Virkavallan puuttumisen jälkeen toki nyt palstalla vain seurataan maahanmuuttajien autoja (kun kuitenkin on sossu maksanut) ja muuta kivaa sekä tietenkin päivitellään kuinka hirveä sananvapauden loukkaus oli puuttua toisten henkeä ja terveyttä suoraan uhkaavaan kirjoitteluun.

Ai niin, vielä tämä kysymys kolmannen kerran, missä väitin osien suhteellisesta määrästä jotain? Onko se oikeasti niin vaikeaa myöntää syyllistäneen toista väärin perustein hetken mielijohteessa tulkintoja tehden, että yrität vaan olla sanomatta yhtään mitään? Arvostaisin, jos kykenisit keskustelemaan rehdisti.

Ok, katsos kun mulla oli aika rankat pikkujoulut . Tässä on tullut tehtyä virhetulkintoja kaksikymppisen säihkysilmän tuijotuksesta ja paljon muustakin. Voinen siis tämän kerran hyvää joulunalushenkeä ja pikkujoulumieltä osoittaen myöntää, että pieni osanen väitteestäni ei perustunut sillä hetkellä oleellisiin faktoihin.
« Last Edit: November 29, 2011, 13:42:33 by Julmuri »

Jussi O:

• Guest
« Reply #595 on: November 29, 2011, 17:39:36 »
Metrics, Virkamies: Eli voimme helposti jatkaa toiste rakentavammassa sävyssä puolin ja toisin, hyvä.

Jussi O:

Jussi O:

• Guest
« Reply #596 on: November 30, 2011, 03:10:52 »
Popcornit esiin! Fobba yrittää opettaa "homotuksen" vihaajille* käytöstapoja. Ei ihan meinaa onnistua.

Tervehdys kaikille!

Facebookiin saa perustaa ryhmiä ihan vapaasti ja tämänkään ryhmän nimessä ei ole mitään rikollista. Homouttakin saa kritisoida ihan vapaasti, vaikka se jotain henkilöitä voisikin järkyttää. Rikollista taas on jos panettelee, solvaa tai uhkaa homoja. Tällä tavalla voi syyllistyä kiihottaminen kansanryhmää vastaan rikokseen.

Rikosnimikkeestä saa lisätietoja meidän kotisivun linkistä www.poliisi.fi/nettipoliisi

Toivon, että osaatte kertoa mielipiteenne sivistyneesti, ettekä mainosta omaa typeryyttänne turhanpäiväisellä päänrääpimisellä.

Sanoo siellä, että aktivoituminen on tapahtunut tällaisten typeryyksien takia:

Tässä muutamia vähemmän fiksuja viestejä tästä ryhmästä:
-"homot ja lesbot on niitä sairaita"
-"vittu homot on homoja.. ..kannatan saunantaakseajatusta"
-"homot ovat tulleet homoiksi, koska eivät ole saaneet naista!"
-"olen hetero ja tykkään naisista..homot ja lesbot voi lahtaa saunan taakse.."

Jättää tosin puuttumatta tällaisiin itsetyydytkiihotusviesteihin:

- Paula! Juuri näin siinä käy! Vaikka hallituksemme ja ViherVassariWannabeeMonikulttuuri Idealistimme kuvittelevatkin...Kansan ääni kuuluu! Sitä voi yrittää vaientaa monin tavoin!!! Seurauksena on ääriilmiöiden raju kasvu ja vielä raivokkaampi vastarinta joka pahimmillaan paisuu väkivallaksi.

- aikaa myöten tämä epäoikeden mukaisuus ja kasvava viha epäoikeudenmukaista kohtelua kohtaan kasvaa, ei pelkästään vihaksi...Vaan avoimeksi väkivallaksi.

- Pahoin pelkään Mira, että tilanne räjähtää käsiin ennen kuin PS kerkiää mitään tekemään.

- "sytytyslanka" on jo valmis. Paljoa ei välttämättä enään tarvi tapahtua, ennen kuin se syttyy. Tämän sytystyslangan ovat paikoilleen laittaneet juuri media ja VVWMMI-porukka.

- näköjään Juha kirjoitti saman kuin minä ja fiksummin :)

Fiksummin! Ettäs tiedätte!

*) "R.I.P. Irti Setan otteesta!" -ryhmä, näkyy vain feseilijöille.
« Last Edit: November 30, 2011, 03:24:48 by Jussi O: »

Offline mh

• Hero Member
« Reply #597 on: November 30, 2011, 08:25:13 »
Jos jaksatte niin ottakaa kuvakaappauksia, kun ei näiden takia viitsisi fecesiin rekisteröityä.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #598 on: November 30, 2011, 12:14:22 »
En tiedä mistä se johtuu, mutta ihan oikeasti vastasyytös tai muu väistöliike vastauksena ihan kaikkeen kritiikkiin, ei sekään ihmisiä varsinaisesti lähennä. Jos sinä haluat, voidaan sopia niin, että minä haluan hävittää valkoihoiset Suomesta, mutta siltikin minun sanoiltani puuttuu kaikki kaikupohja, koska minulla ei ole jokaista nettipalstaa miehittävää kriitikkoarmeijaa komppaamassa ajatuksiani.

Ei sovita. Sellainen ei olisi mielestäni oikein, että sinua syyllistettäisiin jonkun toisen sanomisista.

Ymmärrätkö? Ainahan on höyrypäitä sanomassa kaikenmaailman lausahduksia. Huolestuttavaa siitä tulee siinä vaiheessa kun höyrypäälle huomauttaminen saa aikaan kriitikkoarmeijan siilipuolustuksen, josta huomauttajaa ammutaan virtuaalisesti kaikella mahdollisella mitä vain käsiin saadaan. Se luo vaikutelman, että nuo on ihan oikeasti ainakin jossain määrin ihan samaa mieltä kuin möläyttelijäkin.

Ei tuossa olisi mitään ongelmaa. Ongelmat ovat siinä, että huomauttamisenne A) kohdistuu sellaisiin ihmisiin, jotka eivät ole sanoneet mitään sellaista B) teette tulkinnoillanne hieman mielikuvituksellisia korttitaloja, jolloin kritiikki on jälleen epäasiallista. Näiden keskinäisten tulkintakonstruointienne lomassa kannattaisi joskus kysyä sanoman lausujalta suoraan, että tarkoittiko hän kenties jotain mitä siitä itse olette tulkitsemassa. Sama pätee varmaan myös herroihin islamofoobeihin, joiden kannattaisi tutustua myös vastapuoleen hieman paremmin ja jättää ne mielikuvituksellisimmat konstruktiot sikseen.

Niin. Näihin teollisuusluokan krematorioihin vain nyt sattuu liittymään sellaista historian painolastia, jota ei ehkä millään muulla vastaavalla laitteella ole kaasukammioita lukuunottamatta.[/quote]

Vai niin. No kokeillaan tällaista skenaariota. Herra Ikävä Maahanmuutto-poliitikko kertoo naamakirjaprofiilissaan, että poliisille pitäisi hankkia aseistettuja helikoptereita, joiden tulivoimaa pitäisi kohdistaa rikollisiin maahanmuuttajiin, jotka mädännyttävät yhteiskuntaa järjestelmällisesti toiminnallaan. Toteatko silloin myös, että koska takapihalla ei mitään kopteria ole ja että tähän ei liity mitään historian painolastia, joten tämä on täysin eri asia eikä oikeastaan poliisiasia?

Kehoitan sinuakin lukemaan nämä katkelmat ja ottamaan huomioon, että tuossa vaiheessa poliisi oli jo pidättänyt ihmisiä, joten vielä suorempaan väkivaltaan kehoittavat viestit oli jo ehditty siivota pois. Virkavallan puuttumisen jälkeen toki nyt palstalla vain seurataan maahanmuuttajien autoja (kun kuitenkin on sossu maksanut) ja muuta kivaa sekä tietenkin päivitellään kuinka hirveä sananvapauden loukkaus oli puuttua toisten henkeä ja terveyttä suoraan uhkaavaan kirjoitteluun.

On teillä kaikenlaista roskaa aina luettavaksi. Mitä haluat minun tekevän? Riittääkö tässä nyt kertaalleen sanottuna, että tuomitsen kaikenlaisen idiotismin nyt ja aina? Haluatko, että ryhdyn järjestelmälliseen internetin perkaamiseen ja tuon kaikki paheksumani puheenvuorot täällä jonkinlaiseen pöytäkirjaan? Toivottavasti tämä ensimmäinen kelpaa paremmin.

Ok, katsos kun mulla oli aika rankat pikkujoulut . Tässä on tullut tehtyä virhetulkintoja kaksikymppisen säihkysilmän tuijotuksesta ja paljon muustakin. Voinen siis tämän kerran hyvää joulunalushenkeä ja pikkujoulumieltä osoittaen myöntää, että pieni osanen väitteestäni ei perustunut sillä hetkellä oleellisiin faktoihin.

Ihanaa. Parempaa onnea joulunalussäihkysilmien kanssa seuraavalle kerralle.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #599 on: November 30, 2011, 16:17:16 »

Ei tuossa olisi mitään ongelmaa. Ongelmat ovat siinä, että huomauttamisenne A) kohdistuu sellaisiin ihmisiin, jotka eivät ole sanoneet mitään sellaista B) teette tulkinnoillanne hieman mielikuvituksellisia korttitaloja, jolloin kritiikki on jälleen epäasiallista. Näiden keskinäisten tulkintakonstruointienne lomassa kannattaisi joskus kysyä sanoman lausujalta suoraan, että tarkoittiko hän kenties jotain mitä siitä itse olette tulkitsemassa. Sama pätee varmaan myös herroihin islamofoobeihin, joiden kannattaisi tutustua myös vastapuoleen hieman paremmin ja jättää ne mielikuvituksellisimmat konstruktiot sikseen.

No, esimerkiksi Usarin blogeissa on kyllä metritolkulla tavaraa, jossa on A) kritisoitu niitä sanojia, mutta B) loanheitto siilipuolustuksesta on silti lähtenyt käyntiin. Jälleen kerran se assosiaatio muodostuu ensisijaisesti siellä siilipuolustusta harjoittavassa leirissä, vaikka mistään kollektiivisesta vastuusta ei olisi mainittu halaistua sanaa. Esimerkiksi ystävämme kansanedustaja Hirvisaari ei ota kritiikkiä vastaan missään julkisessa keskustelussa suoraan, joten on aivan luonnollista, että sitä annetaan välillisesti hänelle muissa blogeissa ja kirjoituksissa.

No kokeillaan tällaista skenaariota. Herra Ikävä Maahanmuutto-poliitikko kertoo naamakirjaprofiilissaan, että poliisille pitäisi hankkia aseistettuja helikoptereita, joiden tulivoimaa pitäisi kohdistaa rikollisiin maahanmuuttajiin, jotka mädännyttävät yhteiskuntaa järjestelmällisesti toiminnallaan. Toteatko silloin myös, että koska takapihalla ei mitään kopteria ole ja että tähän ei liity mitään historian painolastia, joten tämä on täysin eri asia eikä oikeastaan poliisiasia?

En totea. Kyllä poliitikon pitää miettiä, mitä näppäimistöltään kirjoittelee. Pitää muistaa, että myös sillä kuinka poliittinen jokin lausunto on, on paljon merkitystä. Edustaako lausuja jotain liikettä, vaiko ei? Mikäli näitä hörhöilyjä satelisi läpi poliittisen sateenkaaren eri maaleihin, en näkisi asiaa niin ongelmallisena. Silloin kun yhdestä suunnasta ammutaan jatkuvasti samoihin maaleihin, on kuitenkin syytä kysyä, miksi näin on?

On teillä kaikenlaista roskaa aina luettavaksi. Mitä haluat minun tekevän? Riittääkö tässä nyt kertaalleen sanottuna, että tuomitsen kaikenlaisen idiotismin nyt ja aina? Haluatko, että ryhdyn järjestelmälliseen internetin perkaamiseen ja tuon kaikki paheksumani puheenvuorot täällä jonkinlaiseen pöytäkirjaan? Toivottavasti tämä ensimmäinen kelpaa paremmin.

Koska joulu on jo lähellä tällä kertaa riittää 10 Ave mariaa ja 5 Pater nosteria. Sitten olet vapautettu synnistä toistaiseksi. Ei sinun oikeastaan tarvitse tuomita, ainoastaan hieman ymmärtää, että jotkut ihmiset näkevät tuollaisen viestittelyn hieman huolestuttavana ilmiönä, josta on syytä puhua. Siinä vaiheessa kun ihmiset kokevat suoraan henkeen ja terveyteen kohdistuvaan uhkailuun puuttumisen lähinnä vihermokuttajien stalinistisena pyrkimyksenä rajoittaa sananvapautta, kannattaa kyllä ainakin muutama ajatus sille uhrata, että mistäpäin nyt oikein tuulee?