Author Topic: Ayaan Hirsi Ali  (Read 22821 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
Re: Ayaan Hirsi Ali
« Reply #135 on: June 02, 2010, 12:12:47 »
Pojat on laittaneet näköjään taas Tahan nätisti pussiin. Eihän tuollaista kikkelinsilpomista ympärileikkausta tule tehdä kuin akuutista lääketieteellisestä syystä. Uskonnollisilta yhteisöiltä tapa pitäisi ehdottomasti tehdä laittomaksi. Enhän minäkään voi alkaa leikkelemään lapsilta vaikkapa sormia irti ja väittää jonkun haltijan tai jumaluuden käskevän tehdä niin.

Apologia sormien leikkelylle:
Vähentää tieteellisesti tutkitusti mahdollisuutta polttaa näpit kuumaan hellaan... ;D
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #136 on: June 03, 2010, 07:41:46 »
Pojat on laittaneet näköjään taas Tahan nätisti pussiin. Eihän tuollaista kikkelinsilpomista ympärileikkausta tule tehdä kuin akuutista lääketieteellisestä syystä.

Minä olen tullut siihen tulokseen, että ympärileikkauksen vastustamisessa on kyse koon menetyksen pelosta.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
« Reply #137 on: June 03, 2010, 08:37:09 »
Ottamatta itse kantaa miesten ympärileikkauksiin kysyisin:

Julmuri, olisitko kieltämässä miesten ympärileikkaukset myös Suomen syntyperäisiltä juutalaisilta? Zyssen sukulaispojilta ja lapsenlapsilta jne?

"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Ville Pekkala

• Guest
« Reply #138 on: June 03, 2010, 09:31:42 »
Meikäläisen mielipide on, että kyllä, kieltäisin kaikilta. Aikuisille tosiaan tehtäköön mitä toimenpiteitä he sitten itse haluavat. Saman toivoisin koskevan kyllä myös uskonnollisen yhteisön jäsenyyttä - sen pitäisi olla (paperilla) oma päätös, ei niin että lapsena liitetään ja vasta X-vuotiaana voi itse erota.

Luettavaa:

Pyy

• Guest
« Reply #139 on: June 03, 2010, 10:31:19 »
Mitä muuten tulisi tehdä yhdysvaltaisille vanhemmille, joista toinen tai molemmat työskentelisivät esimerkiksi Nokialle ja jotka ovat ympärileikkauttamassa poikalastaan? "Postimerkki perseeseen" kuten laulaja Reetu ulkomaalaisista rikollisista runollisesti totesi?

Tämä tällaisena teoreettisena kysymyksenä. Nykyisellä lainsäädännöllä ei tietysti tapahtuisi mitään. Viime vuonna yhdysvaltain kansalaisia oli Suomessa tilastokeskuksen mukaan 2378, eli mitä luultavimmin ynnättynä yhdysvaltalaisten innokkuus ympärileikkauksiin ja nykyinen määräänsä Suomessa, niin ympärileikkauksia suoritetaan.

edit. Ynnäilin potentiaalisesti lisääntymisikäisiä (20-44) naisia, jotka ovat yhdysvaltain kansalaisia ja heitä oli reilut 450. Jos jotakuta sattuisi kiinnostamaan. "Yhdysvalloissa keskimäärin yli puolet vanhemmista ympärileikkauttaa poikalapsensa - enemmän kulttuuriperinnön kuin uskonnollisten syiden ohjaamana -, joskin ympärileikkausten lukumäärä on vähentynyt viime vuosikymmeninä koko liittovaltion alueella", kertoo puolestaan Wikipedia.

« Last Edit: June 03, 2010, 10:57:11 by Pyy »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #140 on: June 03, 2010, 11:34:36 »
Pojat on laittaneet näköjään taas Tahan nätisti pussiin. Eihän tuollaista kikkelinsilpomista ympärileikkausta tule tehdä kuin akuutista lääketieteellisestä syystä.

Minä olen tullut siihen tulokseen, että ympärileikkauksen vastustamisessa on kyse koon menetyksen pelosta.

Minä taas olen kuullut Nurmoolaisilta hevosmiehiltä, että nimenomaan  ympärileikkauksen kannattajat väittäisivät sen ainakin näyttävän isommalta.

Julmuri, olisitko kieltämässä miesten ympärileikkaukset myös Suomen syntyperäisiltä juutalaisilta? Zyssen sukulaispojilta ja lapsenlapsilta jne?

Pitää muistaa ensimmäisenä se, että miesten ympärileikkaus ei tietenkään ole niin vakava asia kuin naisten silpominen. Yleensä se sujuu harmittomasti eikä aiheuta vammoja. En kuitenkaan näe siinä ongelmaa, että myös juutalaiset joutuisivat odottamaan kunnes leikattava on itse niin vanha, että saa päättää.

"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Ville Pekkala

• Guest
« Reply #141 on: June 03, 2010, 11:45:06 »
[kauheaa yleistämistä]

Minulle on vielä juurtunut sellainen käsitys, että iso osa juutalaisista on kuitenkin varsin sekulaarisia, ja "juutalaisia" enemmänkin tradition ja suvun kuin uskonnollisuuden kautta. Eli aiheuttanisiko kuitenkaan kovin suuria ongelmia?

[/kauheaa yleistämistä]

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #142 on: June 03, 2010, 11:56:20 »
En kuitenkaan näe siinä ongelmaa, että myös juutalaiset joutuisivat odottamaan kunnes leikattava on itse niin vanha, että saa päättää.

Eli sallisit ihmisten silpomisen.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #143 on: June 03, 2010, 12:01:56 »
En kuitenkaan näe siinä ongelmaa, että myös juutalaiset joutuisivat odottamaan kunnes leikattava on itse niin vanha, että saa päättää.

Eli sallisit ihmisten silpomisen.

Aikuisille. Omasta tahdosta. Mitä yhteistä näet sillä pikkulapsen pakotetun silvonnan kanssa?

Offline Ville Leskinen

• Jr. Member
  • **
« Reply #144 on: June 03, 2010, 12:06:41 »
Saahan sitä tietysti minusta aikuinen ihminen tehdä värkillensä mitä haluaa, mutta lapset pitäisi jättää rauhaan.

Eihän tuollaista kikkelinsilpomista ympärileikkausta tule tehdä kuin akuutista lääketieteellisestä syystä.

Pitää muistaa ensimmäisenä se, että miesten ympärileikkaus ei tietenkään ole niin vakava asia kuin naisten silpominen. Yleensä se sujuu harmittomasti eikä aiheuta vammoja. En kuitenkaan näe siinä ongelmaa, että myös juutalaiset joutuisivat odottamaan kunnes leikattava on itse niin vanha, että saa päättää.

« Last Edit: June 03, 2010, 12:17:17 by Ville Leskinen »

Jussi Jalonen

• Guest
« Reply #145 on: June 03, 2010, 12:25:06 »

... jaa, no, luulenpa että Suomen juutalainen vähemmistö saattaisi nähdä siinä ongelmia.

Islaminuskossa miesten ympärileikkaus on käsittääkseni sikäli joustava rituaali, että sen voi suorittaa milloin tahansa. Mitään tiettyä ikää ei ole määritelty, riittää kunhan se suoritetaan jossain vaiheessa, käytännössä tietysti mielellään viimeistään puberteetissa. Juutalaisuudessa sen sijaan brit mila on määrätty suoritettavaksi vain muutama päivä syntymän jälkeen; se on aikoinaan kirjoitettu Mooseksen lakiin ja on kirjaimellisesti kiveen hakattu asia.

Rohkenisin veikata, että jos Suomeen tulisi sellainen miesten ympärileikkausta koskeva lainsäädäntö kuin täällä on ehdotettu, niin maamme muslimit eivät välttämättä sanottavammin hätkähtäisi. Juutalaisella seurakunnalla sen sijaan saattaisi olla asiaan paljonkin huomauttamista. Muistan takavuosilta, kun tätä asiaa puitiin Helsingin Sanomien yleisönosastolla, ja silloinkin kiivaimmat kommentit tulivat rabbi Bolotowskylta.

Sitten on vielä yksi seikka, josta ehkä kannattaa huomauttaa: viimeisin maa, missä juutalainen rituaalinen ympärileikkaus oli lailla kielletty, oli Neuvostoliitto. Ei mielestäni mikään jäljittelemisen arvoinen ennakkotapaus, olipa tuossa rituaalissa kyse sitten miten hankalasta asiasta tahansa postmodernin, liberaalin ja sekulaarin länsimaisen ihmisen herkälle egolle.

Minulle on vielä juurtunut sellainen käsitys, että iso osa juutalaisista on kuitenkin varsin sekulaarisia, ja "juutalaisia" enemmänkin tradition ja suvun kuin uskonnollisuuden kautta. Eli aiheuttanisiko kuitenkaan kovin suuria ongelmia?

Keskustelukin tuosta aiheesta, silloin kun sitä on julkisuudessa käyty, on kyllä ollut ainakin oman näkemykseni mukaan jokseenkin kärjistynyttä. Sopii muistaa, että Suomen juutalainen seurakunta edustaa opillisesti kuitenkin uskonsa ortodoksista suuntausta. Vaikka uskonnollisuus voikin toki olla valtaväestön silmissä huomaamatonta ja sillä tavoin "sekulaarista", niin perinteillä on kyllä suuri merkitys. Näin siitäkin huolimatta, että tämän maan juutalainen seurakunta on kenties integroitunein juutalainen seurakunta maailmassa, yli 90% seka-avioliittolukujen kanssa.

Triviana mainittakoon, että yksi tuttuni on opettajana Helsingin juutalaisessa koulussa.

Cheers,

J. J.
« Last Edit: June 03, 2010, 12:33:35 by Jussi Jalonen »

Offline Ville Leskinen

• Jr. Member
  • **
« Reply #146 on: June 03, 2010, 12:43:00 »
Sitten on vielä yksi seikka, josta ehkä kannattaa huomauttaa: viimeisin maa, missä juutalainen rituaalinen ympärileikkaus oli lailla kielletty, oli Neuvostoliitto. Ei mielestäni mikään jäljittelemisen arvoinen ennakkotapaus, olipa tuossa rituaalissa kyse sitten miten hankalasta asiasta tahansa postmodernin, liberaalin ja sekulaarin länsimaisen ihmisen herkälle egolle.

En kyllä itse pysty ymmärtämään mitä väliä on entisen Neuvostoliiton entisellä lainsäädännöllä sen kanssa millaisia lakeja mahdollisesti säädetään Suomessa 2010-luvulla.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #147 on: June 03, 2010, 12:44:28 »
Aikuisille. Omasta tahdosta. Mitä yhteistä näet sillä pikkulapsen pakotetun silvonnan kanssa?

Miksi esinahan poisto ei ole silvontaa, jos kohde on täysi-ikäinen?

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #148 on: June 03, 2010, 12:55:15 »
Taha, silpomista se silti on, mutta se tapahtuu siten, että ainakin juridisesti ihminen on sellainen, joka tietää mitä tekee. Lapsi ei tätä tiedä. En usko, että Allahkaan olisi moisesta moksiskaan, koska tehän vain haluatte antaa ihmiselle itselleen päätäntävallan. Uskon, että Allah arvostaisi asiaa enemmän, jos usko ja sen sitten tuomat lieveilmiöt tapahtuisi yksilön omasta tahdosta.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #149 on: June 03, 2010, 13:03:20 »
Uskon, että Allah arvostaisi asiaa enemmän, jos usko ja sen sitten tuomat lieveilmiöt tapahtuisi yksilön omasta tahdosta.

Koskeeko sama lasten rokotuksia?