Author Topic: Yle: Suomeen ei pidä houkutella lisää maahanmuuttajia?  (Read 11639 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jussi Jalonen

• Guest
Re: Yle: Suomeen ei pidä houkutella lisää maahanmuuttajia?
« Reply #75 on: May 31, 2010, 14:58:57 »
Niin? On sillä mielestäni silloin merkitystä kun keskustellaan tästä laajasta joukosta. Jos puhutaan joukosta, jotka kuuluvat molempiin edellä määriteltyihin joukkoihin, niin silloin ei tietenkään. Ymmärsin, että herra Marttilan propositio koski aikaisempaa joukkoa eikä tätä rajatumpaa.

Sitten ymmärsit päin honkia. Mikäli luet viestiketjua taaksepäin, huomaat herra Marttilan kirjoittaneen näin:

"Homma ei ole ääriainesta" olisi huomattavasti uskottavampi hokema jos ei olisi niin helppoa huomata sitä että koko forumin taustalla on läjä Suomen Sisun neropatteja.

... puhe oli taustavoimista ja virallisten ehdokkaiden kaltaisista nokkamiehistä, ei mistään satunnaisten forum-postittajien "laajasta joukosta".

Ei sillä mielestäni ole juurikaan merkitystä. Sinulle asialla on varmaan paljon enemmän merkitystä. Osoittanet orastavan vahingonilosi jollekin joka asiasta välittää.

Saimme taas havaintoesimerkin siitä, miten Byrokraatti kommentoi sen toisen forumin ja ns. maahanmuuttokriittisen liikkeen syvintä olemusta. Hän osallistuu keskusteluun puhumalla trivialisoiden asian vierestä, yleensä omaksuen jonkinlaisen auktoriteetinomaisen äänensävyn kuten tälläkin kertaa formaaliin logiikkaan vedotessaan.

Kun hänet palautetaan oikealle raiteelle, hänen vastauksensa on, ettei häntä oikeastaan edes kiinnosta, siitä huolimatta että hän on vastikään aihetta kommentoinut. Yleensä mukana on vielä jonkinlainen psykologinen projektio toista osapuolta kohtaan, mistä ylläolevakin on käypä näyte.

Cheers,

J. J.

Offline lauri holopainen

• Sr. Member
« Reply #76 on: May 31, 2010, 15:16:47 »
Heh, kun esität seuraavan väitteen kolmesta homman johtohahmosta: "Nuo edustavat vain 0,069%:a Hommafoorumin kirjoittelijoista" niin tuolloin myöskin väität, että nämä kolme olisivat rinnastettavissa vaikutusvallaltaan myös siihen onnettomaan joka tuonne törkyfoorumille on vahingossa mennyt rekisteröitymään eikä ole yhtään postausta tehnyt. Tuo prosenttilukusi kun on se kolmen henkilön osuus niistä 4300:sta jotka rekisteröityneitä ovat.

Näistä nimenomaisesta kolmesta henkilöstä kuitenkin yksi on foorumin rekisteröijä ja omistaja, toinen on foorumin pääideologi ja jonkinlainen ylimoderaattori, kolmaskin foorumin virallinen kansanedustajaehdokas ja kaikki kolme entisiä Suomen Sisun hallituksen jäseniä.

Joten älähän nyt viitsi, Simo. Tässä on vain vastattu tähän esittämääsi kysymykseen:

"Homma ei ole ääriainesta" olisi huomattavasti uskottavampi hokema jos ei olisi niin helppoa huomata sitä että koko forumin taustalla on läjä Suomen Sisun neropatteja. Jos sanoo noin ja ei usko siihen, on pelkästään epärehellinen. Jos oikeasti uskoo siihen että Hommassa ei ole mitään mätää, niin on hyödyllinen idiootti.
Jaa, no ketäs siellä on taustalla? Ihan nimiä kiitos, ettei jää vain puheen tasolle nämä jutut.
« Last Edit: May 31, 2010, 15:24:29 by XXXXX »
Lahjomattomien tilastojen ja luotettavan mutun valossa näyttääkuitenkin siltäettä...
http://todellisuus.org/index.php?topic=1545.msg63132#msg63132

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #77 on: May 31, 2010, 15:33:58 »
Niin? On sillä mielestäni silloin merkitystä kun keskustellaan tästä laajasta joukosta. Jos puhutaan joukosta, jotka kuuluvat molempiin edellä määriteltyihin joukkoihin, niin silloin ei tietenkään. Ymmärsin, että herra Marttilan propositio koski aikaisempaa joukkoa eikä tätä rajatumpaa.

Sitten ymmärsit päin honkia. Mikäli luet viestiketjua taaksepäin, huomaat herra Marttilan kirjoittaneen näin:

"Homma ei ole ääriainesta" olisi huomattavasti uskottavampi hokema jos ei olisi niin helppoa huomata sitä että koko forumin taustalla on läjä Suomen Sisun neropatteja.

... puhe oli taustavoimista ja virallisten ehdokkaiden kaltaisista nokkamiehistä, ei mistään satunnaisten forum-postittajien "laajasta joukosta".

Anteeksi mutta eikö kyseessä ole juuri propositio "Homma ei ole ääriainesta"? Eikö tuollaisella yleistermillä puhuta juuri tästä yleiskäsitteestä ja sitten pyritty esittämään, että päinvastainen on totta koska "taustalla on läjä neropatteja"? Minun näkemykseni oli se, ettei tällaista johtopäätöstä voida sanoa todistetuksi.

Mutta jos todella olin epähuomiossa tulkinnut väärin, niin mikä on sitten todistettu? Sekö, että Suomen Sisuun kuuluvat kuuluvat Suomen Sisuun? Vai yritetäänkö nyt siis sanoa, että on vaikea otaksua Homman ehdokkaiden olevan muuta kuin ääriainesta, koska he kuuluvat tähän Sisuun?

Pientä täsmällisyyttä kaipaisin, että hieman vajavaisella ymmärryskyvylläni pääsen jyvälle puhuttavasta asiasta.

Saimme taas havaintoesimerkin siitä, miten Byrokraatti kommentoi sen toisen forumin ja ns. maahanmuuttokriittisen liikkeen syvintä olemusta. Hän osallistuu keskusteluun puhumalla trivialisoiden asian vierestä, yleensä omaksuen jonkinlaisen auktoriteetinomaisen äänensävyn kuten tälläkin kertaa formaaliin logiikkaan vedotessaan.

Ahaa.

Kun hänet palautetaan oikealle raiteelle, hänen vastauksensa on, ettei häntä oikeastaan edes kiinnosta, siitä huolimatta että hän on vastikään aihetta kommentoinut. Yleensä mukana on vielä jonkinlainen psykologinen projektio toista osapuolta kohtaan, mistä ylläolevakin on käypä näyte.

Parahin herra Jalonen, en minä ollut kommentoinut millään tavoin esittämääsi asiaa jostain vaaliehdokasasetteluista tai menestyksestä. Sinä toit sen esille keskustelussa minulle hiukan uutena asiana. Ilmoitin vain, ettei minua se puoli asiassa oikeastaan kiinnosta ja että sillä on merkitystä todennäköisesti sinulle enemmän koska otit asian puheeksi todeten, että se on merkityksellistä.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Cls

• Guest
« Reply #78 on: May 31, 2010, 17:24:56 »
Sivuhuomautus:

En ole nähnyt demokraattista äänestystä homman ehdokkaista, joten ei voi suoraan väittää niiden edustavan homman käyttäjiä, vaan lähinnä Homman hallituksen mielipidettä. Homman edustajien, ylläpitäjien ja hallituksen suoraa vaikutusvaltaa peruskäyttäjään tuskin on, koska nettiyhteisöille tyypillisesti liitos käyttäjiin on varsin löyhä. Suurin osa käyttäjistä tuskin edes on kuullut tai lukenut näiden henkilöiden mielipiteitä, minäkään en muutamaa lehtijuttua lukuunottamatta.

Halla-aho on kuitenkin asia erikseen, sitä en osaa spekuloida.

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #79 on: May 31, 2010, 17:29:31 »
Eihän natseistaan kaikki olleet pahoja. Onko nyt alkanut hommalaisten käsien pesu? Samat kaverit jotka linkittävät tänne niiden ääriainesten poliittista ropagandaa, kieltävät herransa.

Cls

• Guest
« Reply #80 on: May 31, 2010, 19:02:56 »
Eihän natseistaan kaikki olleet pahoja. Onko nyt alkanut hommalaisten käsien pesu? Samat kaverit jotka linkittävät tänne niiden ääriainesten poliittista ropagandaa, kieltävät herransa.

Missä yksikään hommalainen on nimennyt näitä "herroikseen"? Olisi toisinaan ihan kiva, jos sinäkin keskustelisit asiallisesti. Viesteistäsi ei nykyään löydy mitään muuta kuin pelkkää provoa.

Toope

• Guest
« Reply #81 on: May 31, 2010, 19:44:12 »

Hienoa! Hommalaisuuteen puuttumatta olet onnistunut omaksumaan täydellisesti toveri Koban asenteen. Na zdarovije! (en osaa gruusiaa).

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #82 on: May 31, 2010, 19:55:29 »
Missä yksikään hommalainen on nimennyt näitä "herroikseen"?
Näitä on netti pullolaan. On raamatulisia termejä, on päällikköä, on marttyyriä jne.

Offline Pro Bono

• Hero Member
  • Maahanmuuttajakriittinen- kriittinenkriittinen
« Reply #83 on: June 01, 2010, 13:56:52 »
Heh, kun esität seuraavan väitteen kolmesta homman johtohahmosta: "Nuo edustavat vain 0,069%:a Hommafoorumin kirjoittelijoista" niin tuolloin myöskin väität, että nämä kolme olisivat rinnastettavissa vaikutusvallaltaan myös siihen onnettomaan joka tuonne törkyfoorumille on vahingossa mennyt rekisteröitymään eikä ole yhtään postausta tehnyt. Tuo prosenttilukusi kun on se kolmen henkilön osuus niistä 4300:sta jotka rekisteröityneitä ovat.

Näistä nimenomaisesta kolmesta henkilöstä kuitenkin yksi on foorumin rekisteröijä ja omistaja, toinen on foorumin pääideologi ja jonkinlainen ylimoderaattori, kolmaskin foorumin virallinen kansanedustajaehdokas ja kaikki kolme entisiä Suomen Sisun hallituksen jäseniä.

Joten älähän nyt viitsi, Simo. Tässä on vain vastattu tähän esittämääsi kysymykseen:
En tiedä mikä heidän mielipiteidensä vaikutus on muihin Hommafoorumin jäseniin, mutta sinä ilmeisesti tiedät. Viitsisitkö siis vaikka esimerkkiä käyttäen havainnollistaa, miten esim. Teemu Lahtisen kirjoitukset ovat vaikuttaneet satunnaisen Homma-jäsenen foorumilla ilmaisemaan mielipiteeseen. Ok, noiden henkilöiden vaikutus voi olla foorumilla suurempi kuin keskimääräisen jäsenen, mutta en silti lähtisi väittämään, että he pystyisivät yksin dominoimaan koko foorumin sisältöä ja käyttäjien mielipiteitä mieleisekseen. Itse asiassa väite on varsin typerä, kun ottaa huomioon millaiset mahdollisuudet yleensä kenelläkään yksilöllä on hallita sosiaalista mediaa.
Onko faktan esiintuominen leimaamista?

- Kuuma peruna, 3.2.2011 -

zetor

• Guest
« Reply #84 on: June 01, 2010, 14:18:06 »
Itse asiassa väite on varsin typerä, kun ottaa huomioon millaiset mahdollisuudet yleensä kenelläkään yksilöllä on hallita sosiaalista mediaa.

Näin siis tyypiltä, jonka viiteryhmä on vakuuttunut, että Suomen maahanmuuttopolitiikkaa hallitsee ja on aina hallinnut pikkuruinen lakimiesjärjestö ja joku salaperäinen "vihervasemmisto".

Offline Pro Bono

• Hero Member
« Reply #85 on: June 01, 2010, 14:30:22 »
Itse asiassa väite on varsin typerä, kun ottaa huomioon millaiset mahdollisuudet yleensä kenelläkään yksilöllä on hallita sosiaalista mediaa.

Näin siis tyypiltä, jonka viiteryhmä on vakuuttunut, että Suomen maahanmuuttopolitiikkaa hallitsee ja on aina hallinnut pikkuruinen lakimiesjärjestö ja joku salaperäinen "vihervasemmisto".
Jos haluat keskustella minun mielipiteistäni, niin keskustele minun kanssani. Jos taas haluat keskustella viiteryhmän mielipiteistä, niin keskustele sen viiteryhmän kanssa. Helppoa.

zetor

• Guest
« Reply #86 on: June 01, 2010, 14:41:07 »
Jos haluat keskustella minun mielipiteistäni, niin keskustele minun kanssani. Jos taas haluat keskustella viiteryhmän mielipiteistä, niin keskustele sen viiteryhmän kanssa. Helppoa.

Sinähän olet täällä tuonut jo esiin olevasi "hommalainen". Luulisi, että jos haluaa noin vahvasti profiloitua johonkin alakulttuuriin, olisi myös kykenevä ottamaan vastaan kritiikkiä eikä aina piiloutua sen "en mä vaan ne muut" -argumentin taakse.

Offline Pro Bono

• Hero Member
« Reply #87 on: June 01, 2010, 15:01:15 »

Sinähän olet täällä tuonut jo esiin olevasi "hommalainen". Luulisi, että jos haluaa noin vahvasti profiloitua johonkin alakulttuuriin, olisi myös kykenevä ottamaan vastaan kritiikkiä eikä aina piiloutua sen "en mä vaan ne muut" -argumentin taakse.
A. En halua vahvasti profiloitua yhtään mihinkään, sillä jonkin ryhmän stereotyyppiin verrattaessa löytyy yleensä enemmän eroavaisuuksia, kuin yhtäläisyyksiä. Tämän olen vahvasti tuonut esiin.
B. Jos haluat esittää kritiikkiä, esitä sitä. Joko minun mielipiteistäni, tai Hommassa esitetyistä asioista. Omalta osaltani osaan vastata, Hommalaisten puolesta en muuten kuin mitä mieltä minä olen niistä.
C. Jos esitän väitteen X, ja sinä vastaat "mutku sun viiteryhmä sanoo neekeri", ei ole kritiikkiä, vaan epäasiallista keskustelemista, jossa johdatetaan keskustelu aiheen ulkopuolisiin asioihin, jotta vältettäisiin itse asiasta puhuminen. Argumentaatiovirhe, KVG.

Vastauksesi "Näin siis tyypiltä, jonka viiteryhmä on vakuuttunut, että Suomen maahanmuuttopolitiikkaa hallitsee ja on aina hallinnut pikkuruinen lakimiesjärjestö ja joku salaperäinen "vihervasemmisto"." ei sisällä kritiikin poikastakaan, vaan ainoastaan perusteettoman syytöksen, jonka tarkoituksena on olla vastaamatta itse asiaan. Oliko sinulla siis mitään kritiikkiä (kanta + perustelut) minulta lainaamaasi lauseeseen, vai jatketaanko viiteryhmätasolla, suvis?
« Last Edit: June 01, 2010, 15:08:21 by Simo Hovari »

zetor

• Guest
« Reply #88 on: June 01, 2010, 16:15:16 »
Vastauksesi "Näin siis tyypiltä, jonka viiteryhmä on vakuuttunut, että Suomen maahanmuuttopolitiikkaa hallitsee ja on aina hallinnut pikkuruinen lakimiesjärjestö ja joku salaperäinen "vihervasemmisto"." ei sisällä kritiikin poikastakaan, vaan ainoastaan perusteettoman syytöksen, jonka tarkoituksena on olla vastaamatta itse asiaan.

Minkä "perusteettoman syytöksen"? Onhan se nyt saatana tyhmemmällekin selvää ettei teikäläisten mielestä Suomen mamupolitiikasta vastaa liberaalit porvarit vaan joku mystinen "vihervasemmisto". Lähde: about 30% sen toisen foorumin viesteistä.

Mitä tulee siihen "itse asiaan", niin kukaan ei missään vaiheessa väittänytkään teemulahtisten "yksin dominoivan koko foorumin sisältöä", vaan että heillä on suurempi vaikutusvalta kuin jollain kolmenkymmenen viestin ihmeellä. Opettele lukemaan.

,suvis?

Tekisi mieli vastata jotain nasevaa, mutta tietäen teikäläisten tutkintapyyntöherkkyyden, taidan jättää väliin.

Pyy

• Guest
« Reply #89 on: June 01, 2010, 17:53:26 »
Sinänsä ilahduttavaa, että näitä äärilaidan kusipäitä eli Homma-forumin virallisia ehdokkaita ei ole äänestämässä kukaan! Voisiko joku asiaan vihkiytynyt vielä kertoa, miksi Homman Virallisiksi Ehdokkaiksi on valikoitunut tätä sisulaista ääriainesta? Miksi Hommalla tarvitsee ylipäätään olla virallisia ehdokkaita?