Author Topic: Ne tekevät sen itse - levittäkää Homman osoitetta  (Read 7006 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

La bella figura

• Guest
Ne tekevät sen itse - levittäkää Homman osoitetta
« on: April 02, 2010, 15:47:03 »
Muistaakseni Toope totesi oivasti Hommawatchissa, että "ne tekevät sen itse". Rasismin kitkemiseksi kehotankin kaikkia levittämään Hommafoorumin osoitetta. Mitä enemmän ihmisiä sinne hakeutuu, sen suuremmaksi suhteellisesti "maahanmuuttokriitikoiden" vastustus kasvaa, koska foorumi ei jätä paljon arvailujen varaan.

Miniluv

• Guest
Re: Ne tekevät sen itse - levittäkää Homman osoitetta
« Reply #1 on: April 02, 2010, 17:09:41 »
Tämä on hyvä idea.

Kannatan ehdottomasti!

Offline Provari

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: April 03, 2010, 16:55:25 »
Muistaakseni Toope totesi oivasti Hommawatchissa, että "ne tekevät sen itse". Rasismin kitkemiseksi kehotankin kaikkia levittämään Hommafoorumin osoitetta. Mitä enemmän ihmisiä sinne hakeutuu, sen suuremmaksi suhteellisesti "maahanmuuttokriitikoiden" vastustus kasvaa, koska foorumi ei jätä paljon arvailujen varaan.

Mielestäni hommafoorum kaipaa erilaisia mielipiteitä, keskustelun taso siitä varmasti paranee kun kaikki osapuolet eivät "hymise yhteistä mantraa". Tietenkään juupas-eipäs tasolle ei kannata mennä mutta muuten kyllä.

Hommafoorum ei ole siinä mielessä rasistinen, että siellä suvaitaan myös maahanmuuttomyönteisiä kommentteja  ;D

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #3 on: April 03, 2010, 17:00:50 »

Mielestäni hommafoorum kaipaa erilaisia mielipiteitä, keskustelun taso siitä varmasti paranee kun kaikki osapuolet eivät "hymise yhteistä mantraa". Tietenkään juupas-eipäs tasolle ei kannata mennä mutta muuten kyllä.

Hommafoorum ei ole siinä mielessä rasistinen, että siellä suvaitaan myös maahanmuuttomyönteisiä kommentteja  ;D

Ongelma on hommafoorumin moderointi. Heillä on olemassa tietyn tyyppinen kulttuuri, josta he eivät pääse ylitse. Itse asiassa pidän tätä  hyvänä ilmiönä. Mutta jätän kirjoittamatta miksi.

Miniluv

• Guest
« Reply #4 on: April 03, 2010, 17:54:39 »
Ajatuksemme saattavat kulkea samoja latuja. Itse en olisi muuttanut edesmenneestä Hommawatchista pilkkuakaan. Paitsi jättänyt karkotukset tekemättä :)

La bella figura

• Guest
« Reply #5 on: April 03, 2010, 19:54:12 »
Mielestäni hommafoorum kaipaa erilaisia mielipiteitä

No joo, mutta ne tulevat sen verran karkeasti torjutuksi, että turha niitä on esittää. Yrittämisestä tulee ainoastaan paha mieli. Ainakin omaan kohtalaisen herkkään nahkaani käy se, että arvojani vastaan hyökätään niiden sisällön perusteella. Eri asia on esittää kritiikkiä esimerkiksi loogisia kömmähdyksiä vastaan, mutta Hommalla kritiikki kohdistuu arvoihin. Foorumi ei toisin sanoen kestä moniarvoisuutta ja erilaisia ääniä, joita se kuitenkin yrittää paradoksaalisesti vaalia. 

Jotta foorumilla (aiheesta ja foorumista riippumatta) olisi mahdollista keskustella erilaisten arvojen pohjalta, pitäisi foorumin yleisilmeen olla säyseä tai sitten osallistujamäärien eri leireissä olla sopivassa suhteessa toisiinsa.

Mutta yhä vielä toistan kehotuksen ohjata ihmisiä Hommafoorumille. Ainakin omat silmäni se on avannut. Se on opettanut, että (Homman) maahanmuuttokritiikin perusvire sittenkin on rasistinen.

Maahanmuuttokriittinen olen sillä tavalla minäkin, että mielestäni maahanmuuttoa ei pidä perustaa toiveisiin ja ideologiaan vaan toimiviksi todettuihin ratkaisuihin, jotka pitävät huolen myös suomalaisten eduista. Hommalle oma kriittisyyteni ei kuitenkaan sovellu alkuunkaan, koska en pysty samaistumaan sen rasismiin.

Offline Teemu Hiilinen

• Full Member
    • Teemun blogi
« Reply #6 on: April 03, 2010, 20:22:43 »

No joo, mutta ne tulevat sen verran karkeasti torjutuksi, että turha niitä on esittää. Yrittämisestä tulee ainoastaan paha mieli. Ainakin omaan kohtalaisen herkkään nahkaani käy se, että arvojani vastaan hyökätään niiden sisällön perusteella. Eri asia on esittää kritiikkiä esimerkiksi loogisia kömmähdyksiä vastaan, mutta Hommalla kritiikki kohdistuu arvoihin. Foorumi ei toisin sanoen kestä moniarvoisuutta ja erilaisia ääniä, joita se kuitenkin yrittää paradoksaalisesti vaalia. 

Jotta foorumilla (aiheesta ja foorumista riippumatta) olisi mahdollista keskustella erilaisten arvojen pohjalta, pitäisi foorumin yleisilmeen olla säyseä tai sitten osallistujamäärien eri leireissä olla sopivassa suhteessa toisiinsa.

Mutta yhä vielä toistan kehotuksen ohjata ihmisiä Hommafoorumille. Ainakin omat silmäni se on avannut. Se on opettanut, että (Homman) maahanmuuttokritiikin perusvire sittenkin on rasistinen.

Maahanmuuttokriittinen olen sillä tavalla minäkin, että mielestäni maahanmuuttoa ei pidä perustaa toiveisiin ja ideologiaan vaan toimiviksi todettuihin ratkaisuihin, jotka pitävät huolen myös suomalaisten eduista. Hommalle oma kriittisyyteni ei kuitenkaan sovellu alkuunkaan, koska en pysty samaistumaan sen rasismiin.

Lisäksi siellä on yleistä ruveta vääntämään välittömästi henkilön nimiä. Hiilinen = hiililä, hiili jne. Toisekseen leimien lyönti sillä foorumilla on hyvin yleistä, esimerkiksi vihervasemmistolainen, kommunisti, stallari jne. Nämä kaikki myös modejen hyväksymiä, koska en ole nähnyt huomatuksia Ali-Qassimin nimen väännöksistä tai Astrid Thorsin. Viimeisimpänä, kun kukkahattuinen fatima yritti keskustella siellä asiallisesti kävi eräät nimimerkit suoraan henkilökohtaisuuksiin ja jopa laittoivat fatiman kuvan näkyville foorumille. Ymmärrän, ettei sille foorumille kukaan toisinajattelija halua mennä. Yleisesti keskusteluun heitellään myös one linereita tai vedetään joku tuttu islam- tai xenofobinen ritirimpsu, josta löytyy termit sharia, säkki, raiskaukset, naisten vapaus jne. Näitä piirteitä ei tarvitse sieltä edes etsiä.
Vantaan Vasemmistoliiton puheenjohtaja
Vasemmiston ehdokas Uudeltamaalta
Teemun kotisivu

Offline Aapo

• Sr. Member
  • Vihollisen juoksupoika ja soluttautuja
« Reply #7 on: April 03, 2010, 20:26:02 »
ja jopa laittoivat fatiman kuvan näkyville foorumille.

Siitä annettiin kyllä banni:

http://hommaforum.org/index.php/topic,351.msg351697.html#msg351697
"Jos moittii joitain porukoita yksipuolisesta keskustelusta, ei todellakaan saa sortua itse samaan." - Jyrki Kasvi

Alceste

• Guest
« Reply #8 on: April 03, 2010, 21:56:18 »
... islam- tai xenofobinen ritirimpsu, josta löytyy termit sharia, säkki, raiskaukset, naisten vapaus jne. Näitä piirteitä ei tarvitse sieltä edes etsiä.
Anteeksi oneliner, mutta mainitsemiesi termien olemassaolemisen havainnointiin ei tarvita kohtuuttoman vahvaa pelkoa, kammoa tai kauhua.

Offline Taustavaikuttaja

• Newbie
  • *
  • Liberté, Égalité, Fraternité!
« Reply #9 on: April 05, 2010, 23:09:54 »

Lisäksi siellä on yleistä ruveta vääntämään välittömästi henkilön nimiä. Hiilinen = hiililä, hiili jne. Toisekseen leimien lyönti sillä foorumilla on hyvin yleistä, esimerkiksi vihervasemmistolainen, kommunisti, stallari jne. Nämä kaikki myös modejen hyväksymiä, koska en ole nähnyt huomatuksia Ali-Qassimin nimen väännöksistä tai Astrid Thorsin. Viimeisimpänä, kun kukkahattuinen fatima yritti keskustella siellä asiallisesti kävi eräät nimimerkit suoraan henkilökohtaisuuksiin ja jopa laittoivat fatiman kuvan näkyville foorumille. Ymmärrän, ettei sille foorumille kukaan toisinajattelija halua mennä. Yleisesti keskusteluun heitellään myös one linereita tai vedetään joku tuttu islam- tai xenofobinen ritirimpsu, josta löytyy termit sharia, säkki, raiskaukset, naisten vapaus jne. Näitä piirteitä ei tarvitse sieltä edes etsiä.

Oletko huomannut, että sama nimien vääntely koskee ihan puoluekantaa ja mielipiteitä katsomatta aivan jokaista? Halla-ahosta ja Mäki-ketelästä on joka viestissä oma väännöksensä. Se ei koske ainoastaan Hiillittyjä herrasmiehiä ;)

zetor

• Guest
« Reply #10 on: April 06, 2010, 03:58:05 »
Oletko huomannut, että sama nimien vääntely koskee ihan puoluekantaa ja mielipiteitä katsomatta aivan jokaista? Halla-ahosta ja Mäki-ketelästä on joka viestissä oma väännöksensä. Se ei koske ainoastaan Hiillittyjä herrasmiehiä ;)

Mikä oikeutus se on? Sisäpiirin keskinäinen skenehuumori on asia erikseen. Sen sijaan esimerkiksi tutkijana en haluaisi löytää itsestäni nettikeskustelua, jossa puujalkaväännöksillä puitaisiin nimeäni ja jaeltaisiin vaikkapa henkilötietojani ja kuviani.

Ylläpidolta haluaisin tässä ohimennen kysyä, miten saitin lisäarvoa nostaa tällainen avoin toisen foorumin mainostusketju? Ymmärtääkseni tämän sivuston funktio ei ole toimia eri poliittisten klikkien värväyskanavana vaan pyrkimyksenä luoda alusta asialliselle keskustelulle.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #11 on: April 06, 2010, 08:15:32 »

Mikä oikeutus se on? Sisäpiirin keskinäinen skenehuumori on asia erikseen. Sen sijaan esimerkiksi tutkijana en haluaisi löytää itsestäni nettikeskustelua, jossa puujalkaväännöksillä puitaisiin nimeäni ja jaeltaisiin vaikkapa henkilötietojani ja kuviani.

Henkilökohtaisuuksiin meno on aina merkki siitä, että keskustelu on hävitty. Ei ole ihan selvää, minkä takia Hommafoorumin tai maahanmuuttokriitikoiden alakulttuurin pitäisi nauttia erivapautta tästä(kin) säännöstä. Henkilökohtaisuudet ja ihmisten yksityiselämän asiaan liittymätön repostelu ovat kuitenkin niin oleellinen osa hommaskenen keskustelukulttuuria, että tuntuu kuin koko maahanmuuttokritiikki olisi vain tekosyy saada käyttäytyä kuin oltaisiin teini-ikäisiä nulikoita jälleen.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Maan kiiski

• Guest
« Reply #12 on: April 06, 2010, 09:07:07 »

Henkilökohtaisuuksiin meno on aina merkki siitä, että keskustelu on hävitty. Ei ole ihan selvää, minkä takia Hommafoorumin tai maahanmuuttokriitikoiden alakulttuurin pitäisi nauttia erivapautta tästä(kin) säännöstä. Henkilökohtaisuudet ja ihmisten yksityiselämän asiaan liittymätön repostelu ovat kuitenkin niin oleellinen osa hommaskenen keskustelukulttuuria, että tuntuu kuin koko maahanmuuttokritiikki olisi vain tekosyy saada käyttäytyä kuin oltaisiin teini-ikäisiä nulikoita jälleen.

Muodostatko myös näkemyksesi sipoolaisista sillä perusteella, mitä lukee Sipoon huoltoaseman vessan seinällä?

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
« Reply #13 on: April 06, 2010, 09:30:20 »
Nyt ei tainnut olla kyse sipoolaisista, vaan erään tuntemamme nettisaitin keskustelijoista.
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Maan kiiski

• Guest
« Reply #14 on: April 06, 2010, 09:35:24 »
Nyt ei tainnut olla kyse sipoolaisista, vaan erään tuntemamme nettisaitin keskustelijoista.

Vertauksen tarkoituksena oli osoittaa, että se että Homma-forumilla on paljon idiootteja ei tarkoita että kaikki (tai enemmistö) foorumilaisista olisi idiootteja. Pahimpien mätäpaiseiden perusteella tehdään koko ryhmää koskevia yleistyksiä. Lainaamassani viestissä koko maahanmuuttokriitiikkiä yhdistettiin internetin pahimpiin trolleihin.

Sen myönnän että niitä kuitenkin on liikaa ja keskusteluilmapiiri kärsii. Vaatii kovaa nahkaa esittää siellä one liner -automaattien kannoista eroavia näkemyksiä.

edit:

Ja pitää nyt vielä sanoa, että Homma-watchia hieman seuranneena (ja muutaman kerran kirjoittaneena, nimimerkillä "Hommalainen") voi todeta että siellä ei öyhötys jäänyt kyllä paljoa jälkeen Hommasta. Täällä ei ole samanlaista ole vielä esiintynyt, pisteet siitä.
« Last Edit: April 06, 2010, 09:49:30 by Maan kiiski »