Author Topic: Suuri Helsinki-keskustelu  (Read 8816 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
Re: Suuri Helsinki-keskustelu
« Reply #15 on: April 28, 2010, 14:49:16 »
Itse harkitisin vakavasti maastamuuttoa, mikäli maahanmuuttovastaisen porukan ajatusmaailma merkittävästi yleistyy.
Mitä lie "white female flight" -ilmiötä tavoittelevat.
Sama ilkeämmin: Kuka tänne enää haluaa jäädä, jos seurana on  nuivaa, määrittelemättömiin suomisuomalaisille-kaljakuppila-arvoihin takertuvaa vihanlietsontaporukkaa?

Niin. Tässä varmaan kiteytyy koko ongelma. Suomesta on tulossa maa, josta ihmiset eivät oikein pidä. Ei niin, että kyse olisi maahanmuutosta vaan koko yhteisön pirstaloitumisesta ja vieraantumisesta. Jos olisin nuorempi ja minulla ei olisi niin voimakasta sidettä tämän maan kamaraan, niin varmaan lähtisin maasta useiden ystävieni esimerkkiä seuraten.

Argumentit white-flightin" puolesta (melut, rasistiksi leimautumisen pelko) vain vahvistavat näkemystäni poismuuttavan kantaväestön ennakkoluuloista.

Tarkastellaan Wardan sanomaa ja verrataan sitä jonkun toisen sanomaan. Molemmat lienevät peruspiirteiltään seuraavan informaatiosisällön sisältäviä:

"Muutan pois koska en pidä naapureistani."

Miksi nyt on oikeutettua pitää toisen ihmisen mielipidettä eettisesti vääränä ja toisen ei? Ehkäpä Warda voisi tutustua inhoamiensa ihmisten elämään ja kulttuuriin sekä löytää sieltä erilaisten uskomusten takaa aitoja rakastettavia ihmisiä. Samoin kuin ennakkoluuloisesti muslimiperheeseen suhtautuva nuiva persoona voisi tutustua inhoamiensa ihmisten elämään ja kulttuuriin sekä löytää sieltä samankaltaisia positiivisia asioita.

Ehkäpä moraali voitaisiin määritellä myös siten, että ihmisellä on oikeus kokemuksiinsa perustuen olla tykkäämättä tai tykätä haluamistaan ihmisistä ja antaa siihen täysi oikeus. Minulle asia on yhdentekevä, mutta minusta tämä moraalisen paremmuuden teennäinen ja tekopyhä tuoksu on jokseenkin etova.

Minusta kaikissa ihmisissä, uskonnoista, etnisyydestä, maailmankatsomuksesta, urheilujoukkueesta tai poliittisesta katsontakannasta huolimatta, on lähes poikkeuksetta hyvä ihminen sisällä. Kannattaa yrittää ymmärtää ihan kaikkia näitä ihmisiä eikä lokeroida heitä pahoiksi.

Muistutanpa itseäni, että pitää käydä tervehtimässä naapurihuoneistoon vasta muuttanutta pariskuntaa, joista mies on musta ja nainen vaalea kantasuomalainen, toivottaa tervetulleeksi taloon. Pointtini on siis se, että en suostu pelkäämään ihmisiä, suurimman osan kanssa tulee toimeen kun vähän yrittää itse ja tinkii hieman omista vaatimuksistaan ja odotuksistaan.

Pointtisi lähinnä tuo mieleen sen, että kohtelet ihmisiä ihonvärin johdosta eri tavoin. Jos käyt tervehtimässä kaikkia naapureitasi samalla tavalla, niin sitten varmaan vedän kommenttini takaisin. Ihmettelen vain, että miksi ihmisen ihonväristä pitää tehdä numero. Ylipäätänsä se, että sinulle tulee mieleen pelko toisen ihmisen ihonväristä, kertoo mielestäni minulle vähän oudosta tavasta jäsentää maailmaa.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #16 on: April 28, 2010, 14:52:45 »
Niin. Tässä varmaan kiteytyy koko ongelma. Suomesta on tulossa maa, josta ihmiset eivät oikein pidä. Ei niin, että kyse olisi maahanmuutosta vaan koko yhteisön pirstaloitumisesta ja vieraantumisesta. Jos olisin nuorempi ja minulla ei olisi niin voimakasta sidettä tämän maan kamaraan, niin varmaan lähtisin maasta useiden ystävieni esimerkkiä seuraten.

Mihin maahan muuttaisit?

Offline Paappa

• Sr. Member
« Reply #17 on: April 28, 2010, 14:58:25 »

Muistutanpa itseäni, että pitää käydä tervehtimässä naapurihuoneistoon vasta muuttanutta pariskuntaa, joista mies on musta ja nainen vaalea kantasuomalainen, toivottaa tervetulleeksi taloon. Pointtini on siis se, että en suostu pelkäämään ihmisiä, suurimman osan kanssa tulee toimeen kun vähän yrittää itse ja tinkii hieman omista vaatimuksistaan ja odotuksistaan.

Pointtisi lähinnä tuo mieleen sen, että kohtelet ihmisiä ihonvärin johdosta eri tavoin. Jos käyt tervehtimässä kaikkia naapureitasi samalla tavalla, niin sitten varmaan vedän kommenttini takaisin. Ihmettelen vain, että miksi ihmisen ihonväristä pitää tehdä numero. Ylipäätänsä se, että sinulle tulee mieleen pelko toisen ihmisen ihonväristä, kertoo mielestäni minulle vähän oudosta tavasta jäsentää maailmaa.

Voit vetää kommenttisi takaisin, koska näin meillä on tehty aina, jos vain vaikuttaa yhtään siltä että uudet asukkaat ylipäänsä haluavat olla kontaktissa. Vaimoni oli nuo nähnyt, mies oli tervehtinyt häntä mutta vaimoni ei silloin vielä tiennyt että nämä muuttavat taloon.

En kohtele ihmisiä eri tavalla ihonvärin mukaan, ainakin pyrin siihen. On minullakin ennakkoluuloni. Lähinnä haen sitä, että pyrin kohtelemaan ihmisiä ystävällisesti. Tässä keskustelussa puhuttiin ihonväristä, etnisyydestä ja white flightista ja mielestäni kerroin siitä, että osa ihmisistä pelkää maahanmuuttajia. Itse en halua heitä pelätä enkä ole tähän päivään mennessä nähnyt syytä siihen omalla asuinpaikallani. Eniten olen pelännyt ihan kantasuomalaisten kanssa. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, ettei ongelmia voisi olla.
Olisi pitänyt käyttääjotain geneeristä, mutta vaikutusvaltaista Übermokuttajatarta, jonka raiskauksesta olisi itse asiassa kaksinkertainen ilo: viaton sää styy ja maahanmuuton ongelmille aletaan oikeasti tekemään jotain.
Hagbard

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #18 on: April 28, 2010, 15:18:12 »
Mihin maahan muuttaisit?

Sinulla taitaa olla hieman kyselyikää vielä jäljellä. Jonnekin, missä tuntuisi hyvältä. Olisiko jo liian kulunutta komiikkaa vastata "Kanada"? Arabiemiraateissa voisin varsin mielelläni asua vaikka minulle ei siellä koskaan kansalaisoikeuksia annettaisikaan.

Voit vetää kommenttisi takaisin, koska näin meillä on tehty aina, jos vain vaikuttaa yhtään siltä että uudet asukkaat ylipäänsä haluavat olla kontaktissa. Vaimoni oli nuo nähnyt, mies oli tervehtinyt häntä mutta vaimoni ei silloin vielä tiennyt että nämä muuttavat taloon.

Sitten vedän. Hyvä niin. Sanoessasi noin se jotenkin korostui, enkä oikein ymmärtänyt, että miksi joku haluaa tehdä numeroa kyseisestä asiasta.

En kohtele ihmisiä eri tavalla ihonvärin mukaan, ainakin pyrin siihen. On minullakin ennakkoluuloni. Lähinnä haen sitä, että pyrin kohtelemaan ihmisiä ystävällisesti. Tässä keskustelussa puhuttiin ihonväristä, etnisyydestä ja white flightista ja mielestäni kerroin siitä, että osa ihmisistä pelkää maahanmuuttajia. Itse en halua heitä pelätä enkä ole tähän päivään mennessä nähnyt syytä siihen omalla asuinpaikallani. Eniten olen pelännyt ihan kantasuomalaisten kanssa. Ei se kuitenkaan tarkoita sitä, ettei ongelmia voisi olla.

Niin. Osa pelkää maahanmuuttajia ja osa vaikka miliisin univormussa partioivaa henkilöä. Kukin kokemuksiensa ja arvioidensa mukaan. Mielestäni pyrkimyksesi ovat kuitenkin samankaltaisia kuin itselläni ja varmaan suurimmalla osalla ihmisiä.

Kullervo Kalervonpoika

• Guest
« Reply #19 on: April 28, 2010, 15:39:53 »
Mihin maahan muuttaisit?

Sinulla taitaa olla hieman kyselyikää vielä jäljellä. Jonnekin, missä tuntuisi hyvältä. Olisiko jo liian kulunutta komiikkaa vastata "Kanada"? Arabiemiraateissa voisin varsin mielelläni asua vaikka minulle ei siellä koskaan kansalaisoikeuksia annettaisikaan.

Viihdyt siis ilmeisen monikulttuurisessa ympäristössä. Oikein.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #20 on: April 28, 2010, 16:47:17 »
Itse harkitisin vakavasti maastamuuttoa, mikäli maahanmuuttovastaisen porukan ajatusmaailma merkittävästi yleistyy.
Sama ilkeämmin: Kuka tänne enää haluaa jäädä, jos seurana on  nuivaa, määrittelemättömiin suomisuomalaisille-kaljakuppila-arvoihin takertuvaa vihanlietsontaporukkaa?

Niin. Tässä varmaan kiteytyy koko ongelma. Suomesta on tulossa maa, josta ihmiset eivät oikein pidä.

Sun kannattaisi puhua vain omasta puolestasi sen sijaan että piiloudut "ihmisten" tai "kansanjoukkojen" taakse. Ainoa syy miksi tässä maassa ei viihtyisi ovat kaikenlaiset hommalaiset, jotka yrittävät tartuttaa pahan olonsa kaikkiin muihin. Minusta tämä on muilta osin oikein hyvä maa, enkä oikein pysty välttämään sitä vaikutelmaa, että hommalaiset ovat huonoja ihmisiä, koska ovat järkiään särkemässä sitä mikä täällä on kunnossa.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Reconquista

• Newbie
  • *
« Reply #21 on: May 02, 2010, 20:39:06 »
"Itse harkitisin vakavasti maastamuuttoa, mikäli maahanmuuttovastaisen porukan ajatusmaailma merkittävästi yleistyy. "

""white-flight"-ilmiössä ei ole kyse mistään muusta, kuin ennakkoluuloista ja erilaisuuden pelosta. Onhan niitä tutkimuksia tehty, joiden mukaan moni suomalainen ei haluaisi esimerkiksi somalia naapurikseen."

Pelkäättekö oikeasti noin paljon? Vasemmisto käyttää mielellään pelko- sanaa en-tykkää:n synonymina. Minä pelkään monia asioita maailmassa mutta en muslimimaahanmuuttajia. En pelkää edes muslimiterrorisrteja vaikka lennän paljon enkä ole matkustaessani aina niin välittänyt eri maiden ulkoministeriöiden antamista matkustusvaroituksista. Minulle on ihan sama asuvatko ne somalit seinän takana vai Jakomäessä. Kyse ei ole ihmisistä vaan maasta. Halusn asua kansallisvaltio Suomessa, siis juuri siinä muka sisäänlämpiävässä lintukodossa jota vihervasurit vihaavat. Muslimiyksilöä vastaan minulla ei ole mitään. Hän ei minua fyysisellä olemassaolollaan häiritse. En vain halua asua hänen kanssaan samassa maassa.  Muslimivaltioita on maailmassa tarpeeksi. Jos niissä eivät "ihmisoikeudet" toteudu niin se on muslimien välinen ongelma. Älkää sanoko minua rasistiksi, sanokaa (terveen) itsekkääksi.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #22 on: May 02, 2010, 21:53:02 »
Kyse ei ole ihmisistä vaan maasta. Halusn asua kansallisvaltio Suomessa, siis juuri siinä muka sisäänlämpiävässä lintukodossa jota vihervasurit vihaavat.

Siinä on vain se pieni ongelma että kansallisvaltiotasi ei voi toteuttaa viemättä ihmisiltä suurta määrää sellaisia oikeuksia, joita nykyisin pidetään itsestään selvinä. Mitä pelkoon tulee, ns. maahanmuuttokriittiset ovzt jo moneen kertaan osoittaneet, että toista mieltä olevien terrorisointi ja uhkailu ovat heidän normitoimintaansa. Terroria on vastustettava aivan riippumatta siitä, mitä aatteita sillä ajetaan. Ja mitä sitten vihervasureihin tulee, luet ilmeisesti vihervasureihin myös kokoomuksen bisneshenkisen osan. Sinun pitää joko rakentaa kansallisvaltiosi niistä aineksista jotka tarjolla ovat - tehdä kaikkesi, jotta somaleista ja kurdeista tulisi mahdollisimman hyviä suomalaisia - tai sitten tappaa ja/tai karkoittaa ne somalit ja kurdit ym., jotka täällä jo ovat, jollet usko, että heistä on mahdollista muokata kelpo suomalaisia.  To sum up: tavoitteesi on epärealistinen nykyaikana, se on toteutettavissa käytännössä ainoastaan väkivalloin ja rajoittamalla ihmisten oikeuksia, ja me pelkäämme sitä väkivaltaa ja niitä rajoituksia.
« Last Edit: May 02, 2010, 21:59:08 by Ngqiko Mpumlwana »
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
« Reply #23 on: May 02, 2010, 22:03:17 »
"Itse harkitisin vakavasti maastamuuttoa, mikäli maahanmuuttovastaisen porukan ajatusmaailma merkittävästi yleistyy. "

""white-flight"-ilmiössä ei ole kyse mistään muusta, kuin ennakkoluuloista ja erilaisuuden pelosta. Onhan niitä tutkimuksia tehty, joiden mukaan moni suomalainen ei haluaisi esimerkiksi somalia naapurikseen."

Pelkäättekö oikeasti noin paljon? Vasemmisto käyttää mielellään pelko- sanaa en-tykkää:n synonymina. Minä pelkään monia asioita maailmassa mutta en muslimimaahanmuuttajia. En pelkää edes muslimiterrorisrteja vaikka lennän paljon enkä ole matkustaessani aina niin välittänyt eri maiden ulkoministeriöiden antamista matkustusvaroituksista. Minulle on ihan sama asuvatko ne somalit seinän takana vai Jakomäessä. Kyse ei ole ihmisistä vaan maasta. Halusn asua kansallisvaltio Suomessa, siis juuri siinä muka sisäänlämpiävässä lintukodossa jota vihervasurit vihaavat. Muslimiyksilöä vastaan minulla ei ole mitään. Hän ei minua fyysisellä olemassaolollaan häiritse. En vain halua asua hänen kanssaan samassa maassa.  Muslimivaltioita on maailmassa tarpeeksi. Jos niissä eivät "ihmisoikeudet" toteudu niin se on muslimien välinen ongelma. Älkää sanoko minua rasistiksi, sanokaa (terveen) itsekkääksi.

Maahanmuuttovastaiset taitavat sitä vastoin käyttää mielellään "Viha"-sanaa "en takerru kiinni"-sanan synonymina?
Ja "vihervasuria" maahanmuuttomyönteisen/ei-maahanmuuttovastaisen synonymina.

Lisäksi yleisesti kuvitellaan - mikäli hyväksymme Reconquistan esimerkiksi yleisestä maahanmuuttovastaisuudesta -  että maahanmuuttoon myönteisesti suhtautuvat eli "lintukotoa vihaavat vihervasurit" haluavat houkutella tänne maahanmuuttajia, koska suomalaisissa on jotain vikaa, joka pitäisi "etnisen värinän" avulla korjata. Vai olenko ymmärtänyt väärin sen, millaisena maahanmuuttomyönteiset halutaan nähdä,  Reconquista?

Että tällaista kielenkäyttöä siis tälläkin kertaa. Puhuttiin hommaa siis. :)
« Last Edit: May 02, 2010, 22:32:30 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Pyy

• Guest
« Reply #24 on: May 02, 2010, 22:14:29 »
Reconquista on rasisti, ei epäilystäkään. Jakomäki, oma naapurusto ja koko Suomi - vääränlaiset ihmiset eivät sovi nimimerkin lintukotoon. Muslimiyksilö ei häiritse kunhan asuu toisessa maassa. Varsinainen suvaitsevaisuuden sipuli.

Offline Warda

• Hero Member
« Reply #25 on: May 02, 2010, 22:42:20 »
En usko, että R itse pidät itseäsi rasistina, ethän? Muistuttaisin Pyytä, ettemme voi olettaa kaikkien ymmärtävän rasismin käsitteen samoin kuin wikipedia, sinä, minä tai vaikkapa Vesa Puuronen.  ;)Jos nyt siis nimitämme henkilöä rasistiksi (eli käytämme rasisti-korttia ja annamme pilkkakirveen heilahtaa), tulisi meidän analysoida hieman tarkemmin millä perusteella näin teemme. Jos siis ainoastaan "ei tykkää ulkomaalaisista" (pelostahan ei nyt ole kyse, huom.)., käyttäisin itse mieluummin ilmaisua muukalaisvihamielinen. Ja tietenkin tämä vihamielisyys ilmenee vain, mikäli sen syy eli muukalainen itse - muuttaa naapurustoon. Jos siis pysyy maassaan, ei vihamielisyys ainakaan konkretisoidu. Joten näin R voisi itselleen perustella sen, ettei ole myöskään muukalaisvihamielinen. (?)
 ;)
Tällä hetkellä se on konkretisoitunut muukalaispelkona (nimenomaan pelkona, joka kohdistuu siihen, että naapurustoon muuttaisi muslimimuukalaisia). Pelko ei siis kohdistu itse muslimiin, vaan siihen seikkaan, että joutuisi asumaan muslimin naapurina. Siksi Reconquista osallistuu tähänkin nettikeskusteluun, luulisin. Korjaa, jos olen väärässä.

Reconquista, pidätkö itse itseäsi rasistina, muukalaisvihamielisenä tai muukalaiskammoisena (ksenofoobikkona)?
Pyyn rasismi-kortin vilautuksesta huolimatta on meillä täällä tapana (toivoakseni) kunnioittaa henkilön itsearviointiakin. :)
Joten tervetuloa mukaan vain, käväisi täällä muuan nk.rasistikin.
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."

Pyy

• Guest
« Reply #26 on: May 02, 2010, 22:59:47 »
Noin sivumennen sanoen tämä ketju olisi pitänyt siirtää tuonne melkein asiallisen -puolelle aloituksesta lähtien. Haluaisin vielä heiluttaa fasisti- ja natsikorttia mutta asiakeskustelussa en uskalla. Natsikorttifobiaa tai jotain.

Teemu tai Jussi apuun, tämä tumpelo mode ei vielä osaa siirtää ketjua!t- W
« Last Edit: May 02, 2010, 23:03:17 by Warda »

Offline Warda

• Hero Member
« Reply #27 on: May 02, 2010, 23:00:29 »
Sama ilkeämmin: Kuka tänne enää haluaa jäädä, jos seurana on  nuivaa, määrittelemättömiin suomisuomalaisille-kaljakuppila-arvoihin takertuvaa vihanlietsontaporukkaa?

Argumentit white-flightin" puolesta (melut, rasistiksi leimautumisen pelko) vain vahvistavat näkemystäni poismuuttavan kantaväestön ennakkoluuloista.

Tarkastellaan Wardan sanomaa ja verrataan sitä jonkun toisen sanomaan. Molemmat lienevät peruspiirteiltään seuraavan informaatiosisällön sisältäviä:

"Muutan pois koska en pidä naapureistani."

Miksi nyt on oikeutettua pitää toisen ihmisen mielipidettä eettisesti vääränä ja toisen ei? Ehkäpä Warda voisi tutustua inhoamiensa ihmisten elämään ja kulttuuriin sekä löytää sieltä erilaisten uskomusten takaa aitoja rakastettavia ihmisiä. Samoin kuin ennakkoluuloisesti muslimiperheeseen suhtautuva nuiva persoona voisi tutustua inhoamiensa ihmisten elämään ja kulttuuriin sekä löytää sieltä samankaltaisia positiivisia asioita.

Ehkäpä moraali voitaisiin määritellä myös siten, että ihmisellä on oikeus kokemuksiinsa perustuen olla tykkäämättä tai tykätä haluamistaan ihmisistä ja antaa siihen täysi oikeus. Minulle asia on yhdentekevä, mutta minusta tämä moraalisen paremmuuden teennäinen ja tekopyhä tuoksu on jokseenkin etova.

Minusta kaikissa ihmisissä, uskonnoista, etnisyydestä, maailmankatsomuksesta, urheilujoukkueesta tai poliittisesta katsontakannasta huolimatta, on lähes poikkeuksetta hyvä ihminen sisällä. Kannattaa yrittää ymmärtää ihan kaikkia näitä ihmisiä eikä lokeroida heitä pahoiksi.

Virkamies, näitä olen löytänytkin jo, siis rakastettavia löytyy nuivistakin ja inhimillisyyttää nuivuuden alta, toki. Paljonkin. :) Komppaan lähinnä NM.ää, en siis haluaisi asua maassa, missä on suuri ryhmä sellaisia, jotka levittävät vihan ilmapiiriä, pelkoa ja lietsovat väkivaltaa. Jotka syrjivät toisia ihonvärin, kielen, etnisyyden, uskonnon tms. perusteella. Jotka puhuvat muukalaisista ongelmana. Kohtelevat ongelmana. Vaativat maasta poistumista, jos tilanne vanhempien synnyinmaassa rauhoittuu. Naureskelevat junakohtauksille (pieni somalityttö tyrkättiin junasta-> hommalla puhutaan junakohtauksesta.) Eivät hyväksy eriväristä/kielistä suomalaiseksi, osaksi yhteiskuntaa. Pelkäävät, että lapsenlapset olisivat suklaan värisiä ja siksi vaativat tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa (vilkaise hattukaupan erästä linkitystä). Jotka näkevät ihmiset hyödykkeinä eli mittaavat ihmisarvon sen perusteella, kuinka suurta hyötyä toinen tuo itselle. Haluavat, että maahanmuuttajat häivyttävät täysin omat juurensa, kielensä, kulttuurinsa (vrt. Muutos-liikkeen ohjelma, kotikielenopetus pitäisi lakkauttaa täysin.).

Lopuksi: ei minua häiritse asua ksenofoobikon naapurina tai vaikkapa kämppiksenä. Viihtyisin varmasti mainiosti, varsinkin, jos saisin hepusta juttu/väittelyseuraa. Kunhan ei syrjisi ketään vaan purkaisi ksenofoobiset ajatuksensa ainoastaan minulle. Ei siis lietsoisi muukalaisvihaa muutoin ympärilleen.
« Last Edit: May 02, 2010, 23:02:03 by Warda »

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #28 on: May 03, 2010, 09:21:13 »
Virkamies, näitä olen löytänytkin jo, siis rakastettavia löytyy nuivistakin ja inhimillisyyttää nuivuuden alta, toki. Paljonkin. :) Komppaan lähinnä NM.ää, en siis haluaisi asua maassa, missä on suuri ryhmä sellaisia, jotka levittävät vihan ilmapiiriä, pelkoa ja lietsovat väkivaltaa. Jotka syrjivät toisia ihonvärin, kielen, etnisyyden, uskonnon tms. perusteella. Jotka puhuvat muukalaisista ongelmana. Kohtelevat ongelmana. Vaativat maasta poistumista, jos tilanne vanhempien synnyinmaassa rauhoittuu. Naureskelevat junakohtauksille (pieni somalityttö tyrkättiin junasta-> hommalla puhutaan junakohtauksesta.) Eivät hyväksy eriväristä/kielistä suomalaiseksi, osaksi yhteiskuntaa. Pelkäävät, että lapsenlapset olisivat suklaan värisiä ja siksi vaativat tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa (vilkaise hattukaupan erästä linkitystä). Jotka näkevät ihmiset hyödykkeinä eli mittaavat ihmisarvon sen perusteella, kuinka suurta hyötyä toinen tuo itselle. Haluavat, että maahanmuuttajat häivyttävät täysin omat juurensa, kielensä, kulttuurinsa (vrt. Muutos-liikkeen ohjelma, kotikielenopetus pitäisi lakkauttaa täysin.).

Niin paradoksaaliselta kuin se saattaakin sinusta nyt kuulostaa, niin ne ihmiset joita sinä pidät tuollaisen maailman luojana yhteisössämme näkevät ymmärtääkseni tärkeimmäksi tehtäväkseen sinun pelastamisesi tuollaiselta tulevaisuudelta. Ne, joita kuvaat ksenofoobikoiksi saattavat vilpittömästi uskoa niin, että estämällä niiden paljon enemmän ksenofoobikkojen maahantulon he kykenisivät turvaamaan sinulle vapaan ja monikulttuurisen maailman ja elämän.

Mieti sitä hetken.

Offline Warda

• Hero Member
« Reply #29 on: May 03, 2010, 09:29:10 »

Niin paradoksaaliselta kuin se saattaakin sinusta nyt kuulostaa, niin ne ihmiset joita sinä pidät tuollaisen maailman luojana yhteisössämme näkevät ymmärtääkseni tärkeimmäksi tehtäväkseen sinun pelastamisesi tuollaiselta tulevaisuudelta. Ne, joita kuvaat ksenofoobikoiksi saattavat vilpittömästi uskoa niin, että estämällä niiden paljon enemmän ksenofoobikkojen maahantulon he kykenisivät turvaamaan sinulle vapaan ja monikulttuurisen maailman ja elämän.

Mieti sitä hetken.

Tämän havainnon olen tehnyt itsekin, Virkamies. Järkytyksekseni yllättävän monet vilpittömästi uskovat, että lietsomalla muukalaisvihaa pelastetaan Suomi muukalaisten tuhoisalta invaasiolta, islamisaatiolta jne. Vielä suuremmaksi järkytyksekseni ihmiset todella uskovat siihen islam-kuvaan, mitä homman kauhutarinoissa esitetään. Itselleni tuo on ollut nimenomaan järkytys, koska oma kuvani on perustunut aivan toisenlaisissa konteksteissa, kuten olen aiemmin jo maininnutkin (olen asunut, työskennellyt mamulähiöissä parissa maassa Euroopassa, muslimimaassa, SUomessa ja ulkomailla, vuosia, samassa asunnossa ja naapurina islaminuskoisten kanssa, lisäksi olen aikoinani lukenut muutaman metrin kirjakasan tutkimuksia aiheesta islam Euroopassa, nainen islamissa jne..) Joten se arki, johon olen tutustunut, on hyvin, hyvin kaukana siitä, millaisina kauhukuvina maahanmuuton seuraukset halutaan esittää.