En usko, että R itse pidät itseäsi rasistina, ethän? Muistuttaisin Pyytä, ettemme voi olettaa kaikkien ymmärtävän rasismin käsitteen samoin kuin wikipedia, sinä, minä tai vaikkapa Vesa Puuronen. ;)Jos nyt siis nimitämme henkilöä rasistiksi (
eli käytämme rasisti-korttia ja annamme pilkkakirveen heilahtaa), tulisi meidän analysoida hieman tarkemmin
millä perusteella näin teemme. Jos siis ainoastaan "ei tykkää ulkomaalaisista" (pelostahan ei nyt ole kyse, huom.)., käyttäisin itse mieluummin ilmaisua
muukalaisvihamielinen. Ja tietenkin tämä vihamielisyys ilmenee vain, mikäli sen syy eli muukalainen itse - muuttaa naapurustoon. Jos siis pysyy maassaan, ei vihamielisyys ainakaan konkretisoidu. Joten näin R voisi itselleen perustella sen, ettei ole myöskään muukalaisvihamielinen. (?)

Tällä hetkellä se on konkretisoitunut muukalais
pelkona (nimenomaan pelkona, joka kohdistuu siihen, että naapurustoon muuttaisi muslimimuukalaisia). Pelko ei siis kohdistu itse muslimiin, vaan siihen seikkaan, että joutuisi asumaan muslimin naapurina. Siksi Reconquista osallistuu tähänkin nettikeskusteluun, luulisin. Korjaa, jos olen väärässä.
Reconquista, pidätkö itse itseäsi rasistina, muukalaisvihamielisenä tai muukalaiskammoisena (ksenofoobikkona)?
Pyyn rasismi-kortin vilautuksesta huolimatta on meillä täällä tapana (toivoakseni) kunnioittaa henkilön itsearviointiakin.

Joten tervetuloa mukaan vain, käväisi täällä muuan nk.rasistikin.