Author Topic: Kiihottaminen kansanryhmää vastaan  (Read 19652 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kourumies

• Hero Member
Re: Kiihottaminen kansanryhmää vastaan
« Reply #75 on: January 25, 2014, 14:37:15 »
Kiihotus kansanryhmää vastaan on vain yksi muoto koettaa lailla suojella ihmistä, tiedät sen saatanan tarkkaan,
piruako tosta enää marmattamaan. Haluat sen pois, koska et halua kantaa vastuuta tekemisistäsi ja rationalisoit
sitä järjettömyyksiin saakka tuolla uhriryhmittelyllä, pseudosymmetriolla, motiivien häivyttämisillä sun muulla
sumuttamisella ja kiusanteolla.

Niin no, laithan ovat vain nynnyjen tapa suojella itseään vahvojen ja väkivaltaisten oikeudenmukaiselta vallankäytöltä, jota myös vahvemman oikeudeksi nimitetään. Minä olen aina ihmetellyt sitä, miten kaikenlaiset luonnontiedenörtit pystyvät hurahtamaan näihin lakia ja oikeutta halveksiviin viidakonlakiaatteisiin, varsinkin siksi että olin itse nuoruudessani pelokas luonnontiedenörtti. Tyypillä jonka koko status yhteiskunnassa on riippuvainen hänen hyvin spesifeistä älyllisistä kyvyistään ja tieteellisestä tai insinööritieteellisestä osaamisestaan luulisi olevan kaikkein eniten menetettävää sellaisessa tilanteessa, jossa lait ja oikeusvaltio syrjäytyvät vahvimman oikeuden tieltä ja jossa elinkeinorakenne siirtyy yhtään nykyistä lähemmäksi omavaraistaloutta. Insinörtin työllistyminen on aika riippuvainen siitä että hänellä on mutkikasta teknologiaa jota hän voi, heh, insinöidä.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #76 on: January 25, 2014, 14:41:14 »
Mulla ei taas ole mitään sitä vastaan, että haavoittuvimpia ryhmiä pyritään suojelemaan vahvemmin kuin ennestään vahvoilla olevia.

Tarkoittamani tulkintamuutos ei millään tavalla heikentäisi "haavoittuvien ryhmien" suojelun tasoa. Että tästä huolimatta pitääkin olla juuri asymmetristä erityissuojelua, on juuri osa ideologista tahdonilmaisua.

Mut joo, mitäs me, sinä ja minä ainakaan, näistä enempäänsä, onhan verkossa arvovaltaisia emeritustuomareita kuten Kemppinen ja Virolainen, vääntää heidän blogeissaan, mikäli siltä tuntuu. Näkyy kovasti lainkäyttelijöitä kommnetoijistakin löytyvän.

Peruskysymys ei ole tässä juristeriaa, vaan ideologinen.

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #77 on: January 25, 2014, 18:16:29 »
Valkoista suomalaista veronmaksajaa sorretaan!

Tosi ikävää, mutta tuotakaan "sortoa" en ole kiinnostunut kompensoimaan millään tavalla.

Non Si Paga! Non Si Paga! (Can't Pay? Won't Pay!, Ei makseta, ei makseta!)

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tuloerot+heiluttavat+maailman+tasapainoa/a1390606885831?sivu=1

Aittokosken kanssa on tietenkin helppo olla asiasta samaa mieltä.

Mutta voisiko joku perustella, mikä velvollisuus vaikka suomalaisilla veronmaksajilla kollektiivina on kompensoida vaikka oligarkkien ryöstötaloutta?
« Last Edit: January 25, 2014, 18:39:06 by metrics »

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #78 on: January 25, 2014, 20:33:58 »
Valkoista suomalaista veronmaksajaa sorretaan!

Tosi ikävää, mutta tuotakaan "sortoa" en ole kiinnostunut kompensoimaan millään tavalla.

Non Si Paga! Non Si Paga! (Can't Pay? Won't Pay!, Ei makseta, ei makseta!)

http://www.hs.fi/ulkomaat/Tuloerot+heiluttavat+maailman+tasapainoa/a1390606885831?sivu=1

Aittokosken kanssa on tietenkin helppo olla asiasta samaa mieltä.

Mutta voisiko joku perustella, mikä velvollisuus vaikka suomalaisilla veronmaksajilla kollektiivina on
kompensoida vaikka oligarkkien ryöstötaloutta?

Hyvä juttu oli, kuten tavallista.

Kompensoida oligarkkien ryöstötaloutta? Tarkoitatko, että kun muutamaa sanottua ryöstötaloutta paennutta ihmistä
alkuun koetamme auttaa, se olisi oligarkkien ryöstötalouden kompensoimista eikä suinkaan humanitaarinen toimi?

Ajattelusi on kyllä mielenkiintoista, olet oikea aarreaitta, cornu copiae par excellence.
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #79 on: January 25, 2014, 20:38:41 »
Kuten sanottua tämän tyyppiset lainrikkomukset ovat sellaisia, ettei niitä voi mitenkään tyhjentävästi matemaattisella kaavalla laittaa paperille. Jokin väittämä saattaa olla kunnianloukkaus ihan riippuen tilanteesta. Oleellista ei siis mielestäni ole rikosnimikkeen matemaattinen kuvaus vaan se onko aiheutunut haitta todellinen. Tätä oikeuslaitoksen tulee katsoa.

En tiedä, mistä matematiikka tähän tupsahti. En ole missään matematiikan kaavoista puhunut mitään. Et voi kieltää sitä, että jotkut sanat ovat paremmin määriteltyjä kuin jotkut toiset ja silloin sellaisten paremmin määriteltyjen sanojen käyttäminen lakitekstissä on suotavaa, koska silloin on selvempää se, mikä on kiellettyä ja mikä ei. Mitä epämääräisempiä termejä käytetään, sitä epäselvempää on se, mitä oikeastaan on kielletty ja mitä ei. Tämän lisäksi tietenkin oikeuden mielivalta kasvaa, mikä on huono asia.

Ei se kellekään muulle kuin halla-ahon seuraajille ole epäselvää. Oikeasti. En ole mikään lakimies tai juridiikan asiantuntija, mutta mielestäni sinä lähestyt koko lainkäyttöä aivan väärältä kantilta. Kunnianloukkauksessa tai kiihottamisessa lienee tärkeää sama kuin muissakin rikoksissa eli on olemassa selkeä tarkoitus aiheuttaa haittaa ja se on todellista. Tällaisissa rikkomuksissa merkitsee paljon varmasti konteksti ja tarkoitus. Niin kauan kun käytät tuollaisia ilmaisuja kuin "mielivalta" suomalaisesta oikeuslaitoksesta on sinua täysin mahdotonta ottaa vakavasti.

Mitä tuolla viimeisellä lauseella oikein tarkoitat? Mitä ovat "sellaiset sanomat, joilla voi tosiasiallisesti olla samanlaisia seurauksia"?

Jos kiihottaminen ihan terminä käsitetään tarkoittamaan suunnilleen sitä, että minä vaikkapa kiihotan kansanjoukkoa tappamaan kaikki marsilaiset niin sellainen teko, jolla voi tosiasiallisesti olla samanlaisia seurauksia on sellainen, missä tätä ei sanota suoraan, mutta epäinhimillistetään kohde yleisön silmissä sille tasolle, että väkivallanteot voivat hyvin olla mahdollisia. Juuri tästä on kyse Halla-ahonkin tuomiossa jos viitsisit vaikka joskus lukea sen oikeuden päätöksen niin ei tarvitsisi täällä mielivaltaa huudella.

Natsien harjoittama kiihottaminen sisälsi uhkailuja, rikokseen yllyttämistä ja valheellisten halventavien väitteiden esittämistä. En ole näiden dekriminalisointia ehdottanut. Argumentti, että jos lakia muutetaan siten kuin ehdotin, niin sitten kaikki natsien käyttämä propaganda tulee sallituksi, ei siis päde. Koita keksiä jotain parempaa.

Mutta kun sinun kannattamasi poliitikot tekevät samaa se ei enää olekaan rikollista? Miten muka maahanmuuttokriitikkojen puheet eroavat natsipropangasta? Ei ainakaan minun tutkimusteni mukaan mitenkään. Eikä minun mitään pidä keksiä, sinähän tässä koetat lakia muuttaa, koska arvostamasi kansankiihottajan ja kumppanien toiminta saattaisi muuten häiriintyä.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #80 on: January 25, 2014, 20:46:22 »
Kompensoida oligarkkien ryöstötaloutta? Tarkoitatko, että kun muutamaa sanottua ryöstötaloutta paennutta ihmistä alkuun koetamme auttaa, se olisi oligarkkien ryöstötalouden kompensoimista eikä suinkaan humanitaarinen toimi?

Tuossa kontekstissa paremminkin, että EU-instrumenteilla annetaan muutama sata miljoonaa euroa sosiaalisten ongelmien hoitoon.

Mutta apropos, köyhyys ei juridisessakaan mielessä ole aihe kansainväliselle suojelulle.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #81 on: January 25, 2014, 20:50:04 »
Kompensoida oligarkkien ryöstötaloutta? Tarkoitatko, että kun muutamaa sanottua ryöstötaloutta paennutta ihmistä alkuun koetamme auttaa, se olisi oligarkkien ryöstötalouden kompensoimista eikä suinkaan humanitaarinen toimi?

Tuossa kontekstissa paremminkin, että EU-instrumenteilla annetaan muutama sata miljoonaa
euroa sosiaalisten ongelmien hoitoon.

Mutta apropos, köyhyys ei juridisessakaan mielessä ole aihe kansainväliselle suojelulle.

Köyhyyden aiheuttamisen seuraukset sitä voivat olla ja ovatkin. Kai sää ny sen kymmenen siirtoa
ja kytkentää osaat laskea, älä viitti retostella retoriikalla, pelkällä retoriikalla vieläpä ilman mitään eetosta.

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #82 on: January 25, 2014, 20:54:41 »
Kerros ny viä, miten se suomalainen veronmaksaja aiheuttaa köyhyyttä.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #83 on: January 25, 2014, 20:58:40 »

Mist sää semmosen tähän vetäsit?

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #84 on: January 25, 2014, 21:09:47 »

Ach so, ich verstehe, aina välillä pääsee yllättämään. Hjuva hjuva poika, vielä pari vuotta tätä ja sinustakin tulee minä <diabolista naurua>.

---

Tuolla on muuten peijaiset. Mars sinne hyvät ja hjuvat.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #85 on: January 25, 2014, 21:23:06 »

Ach so, ich verstehe, aina välillä pääsee yllättämään. Hjuva hjuva poika, vielä pari vuotta tätä ja sinustakin tulee minä <diabolista naurua>.

---

Tuolla on muuten peijaiset. Mars sinne hyvät ja hjuvat.

Ei pysty, ei vain pysty. Onhan tuosta ollut jo riittämiin puhetta jo silloin kun hää Usarilla aloitti.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #86 on: January 25, 2014, 21:26:49 »
Randomia, yritin kuitenkin:

"Itse olen kirjoituksissani välttänyt henkilökohtaisuuksia. Olen tarttunut maahanmuuton ongelmiin,
rikollisuuteen ja sopeutumattomuuteen ja sosiaaliturvaamme hyväksikäyttävään turvapaikkaturismiin.

Toimintani punainen lanka on yhteiskuntarauha ja yleinen turvallisuus. Haluan, että Suomi pysyy
ihanteellisena maana, jossa naisten ja tyttöjen ei tarvitse pelätä primitiivikulttuurien raakalaisia."

http://fijasaarni.puheenvuoro.uusisuomi.fi/159133-sananen-kaksi-rasismista#comment-2489821

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #87 on: January 25, 2014, 22:18:21 »
"Itse olen kirjoituksissani välttänyt henkilökohtaisuuksia."

http://fijasaarni.puheenvuoro.uusisuomi.fi/159133-sananen-kaksi-rasismista#comment-2489821

Sama mies, joka spontaanisti jossain blogissa jakoi perseiden eduskuntaryhmän jäsenet nimi nimeltä selkäänpuukottajiin ym. Se ei sitten ilmeisesti ollutkaan mitään henkilökohtaista.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #88 on: January 25, 2014, 22:20:18 »

Sama mies, joka spontaanisti jossain blogissa jakoi perseiden eduskuntaryhmän jäsenet nimi nimeltä
selkäänpuukottajiin ym. Se ei sitten ilmeisesti ollutkaan mitään henkilökohtaista.

Se on ihan eri asia!

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #89 on: January 26, 2014, 01:29:04 »

Sama mies, joka spontaanisti jossain blogissa jakoi perseiden eduskuntaryhmän jäsenet nimi nimeltä
selkäänpuukottajiin ym. Se ei sitten ilmeisesti ollutkaan mitään henkilökohtaista.

Se on ihan eri asia!

Se on ihan eri asia, kun he sen itse tekevät. Totean ties kuinka monennen kerran, että vastavuoroisuus, tasapuolisuus, yhdenvertaisuus ja muiden ihmisten olemassaolon minkäänlainen huomioon ottaminen ovat näille tyypeille hirveää sortoa ja kommunismia, ja että rasismi ym. ovat oikeastaan vain loogista seurausta tästä patologisesta kyvyttömyydestä elää ihmisinä ihmisten joukossa.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.