Author Topic: Kadonneen suvaitsevaiston metsästys  (Read 20337 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
Re: Kadonneen suvaitsevaiston metsästys
« Reply #90 on: October 08, 2013, 00:46:24 »
Minä en ole kokenut Homma-foorumilla sontamyrskyä, vaikken siellä vallitsevaa mielipidettä edustakaan. Toisaalta en ole osallistunut maahanmuuttoaiheisiin keskusteluihin, jotka ehkä olisivat niitä kaikkein kiihkeimpiä.

Minä olen sen kokenut (en ole vaikuttanut siellä tällä nimimerkillä, vaan jollain toisella) ja useamman kerran.

Quote from: Zakari
Olen koko ajan yrittänyt viestittää, että en jaksa ottaa noita suvisäärivihervasemmistoja kovin vakavasti. Usko jo, että en osaa, kykene, pysty, jaksa ja ennen kaikkea halua syventyä argumentteihisi tämän tarkemmin. Miksi? Koska herätit minussa primitiivisen torjutareaktion. Ensivaikutelma on tärkeä, minut sinä menetit heti kättelyssä.
Tuollainen ennakkotuomitseminen on hyvin tuttu reaktio hommalaispiireissä. Et sitten halua kehittää itseäsi paremmaksi kuin ne, joita kritisoit?

Sille en mahda mitään, että vaikutelma tuli, oli ja vaikutti minuun. Ehkäpä minun olisi pitänyt kertomatta siitä sinulle. Mutta vahinko on tapahtunut. Yritän parantaa tapani, vaikka se tulee olemaan vaikeaa. 

Ei kriitikon tarvitse olla kritiikin kohdetta parempi. Tämä ei tietysti poissulje asiallista käyttäytymistä ja kanssakeskustelijan huomioimista. Siinä voin kyllä parantaa.

Mutta sehän on vain minun mielipiteeni. Kai minulla on siihen oikeus. Älä pakota minua tunnustamaan sinun dogmejasi.
En ole pakottanutkaan; kannattaisi tutustua terminologiaan, että tietäisit mikä dogmi on ja mitä se ei ole.

Ei, en tutustu.

Minulle rakas perheenjäsen kuluu monen hommalaisen ja maahanmuuttajakriitikon ajatusmaailmassa ei-toivottujen olentojen luokkaan. Useammallakin tavalla. He argumentoivat monin tavoin, miksi asia on niin. Minä taas ajattelen, että minun ei tarvitse argumentoida heille mitään. Minulle riittää, että rakastan. Heidän argumentointinsa voi johtaa maamme vuosien pimeyteen. Minun rakkauteni tuskin sitä tekee.

Anteeksi pateettinen vuodatus. Halusin vain tuoda esiin oman lähtökohtani tähän genreen. Minulle tämä ei ole teoriaa vaan elämää.
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline Jaska

• Newbie
  • *
« Reply #91 on: October 08, 2013, 01:29:12 »
Quote from: Julmuri
Lisäksi yksi tilastot valitaan tarkkaan siten, että ne tietyt ryhmät saadaan syylliseksi.
Ööö, ei. Kyse on ihan valtakunnallisista tilastoista koskien kaikkea rikollisuutta. Vuosittaiset raportit löytyvät Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen sivuilta:
http://www.optula.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Rikollisuustilanne

Tuskinpa väität, että joku tutkija vääristelee tilastotietoja saadakseen lavastettua aina tietyt etniset ryhmät muita rikollisemmiksi?

Toki eniten ihmisiä kuohuttavat seksuaalirikokset, joissa ulkomaalaisten osuus on erityisen korkea lukumäärään nähden ja jotka muutenkin herättävät suurimpia tunteita. Niiden käsittelyssä ei yleensä puututa muihin rikoksiin. Sen sijaan esimerkiksi rattijuopumusrikoksissa ja henkirikoksissa ulkomaalaiset ovat aliedustettuina. Kaikissa rikoksissa yhteensä he sitten ovat yliedustettuina, ja erityisesti ns. islamin vaikutusalueelta tulleet kansat komeilevat rikollisimpien kansojen joukossa vuosikymmenestä toiseen. Tässä pitää kuitenkin välttää rasistisia ylitulkintoja; ilmiön syistä kaivattaisiin oikeaa tutkimusta.

Minulle rakas perheenjäsen kuluu monen hommalaisen ja maahanmuuttajakriitikon ajatusmaailmassa ei-toivottujen olentojen luokkaan. Useammallakin tavalla. He argumentoivat monin tavoin, miksi asia on niin. Minä taas ajattelen, että minun ei tarvitse argumentoida heille mitään. Minulle riittää, että rakastan. Heidän argumentointinsa voi johtaa maamme vuosien pimeyteen. Minun rakkauteni tuskin sitä tekee.

Anteeksi pateettinen vuodatus. Halusin vain tuoda esiin oman lähtökohtani tähän genreen. Minulle tämä ei ole teoriaa vaan elämää.
Kiitos avoimuudesta. Viitannet maahanmuuttajaan? En muista nähneeni monenkaan vastustavan sellaisia maahanmuuttajia, jotka opettelevat kielen, tavat ja työllistyvät; kyllä se vastustus kohdistuu niihin, jotka jäävät kieli/kulttuuriummikoiksi ja siten yhteiskunnan elätettäviksi. Tietyissä kansanryhmissä työttömyysaste on jatkuvasti korkea: http://www.intermin.fi/julkaisu/022009

Luultavasti siis sinun läheisesi ei kuulu siihen vastustettuun joukkoon. Ne muutamat äänekkäät rasistit tietysti vastustavat ihmisiä ihan vain erilaisen etnisen taustan vuoksi, mutta käsittääkseni suurin osa maahanmuuttokriitikoista ei ole rasisteja, toisin kuin ääriainekset tällä foorumilla haluavat uskoa.
Jaakko Häkkisen kuiva politiikkasivusto
http://jaska.puheenvuoro.uusisuomi.fi/

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #92 on: October 08, 2013, 04:20:53 »

Kiitos avoimuudesta. Viitannet maahanmuuttajaan? En muista nähneeni monenkaan vastustavan sellaisia maahanmuuttajia, jotka opettelevat kielen, tavat ja työllistyvät; kyllä se vastustus kohdistuu niihin, jotka jäävät kieli/kulttuuriummikoiksi ja siten yhteiskunnan elätettäviksi. Tietyissä kansanryhmissä työttömyysaste on jatkuvasti korkea: http://www.intermin.fi/julkaisu/022009

Luultavasti siis sinun läheisesi ei kuulu siihen vastustettuun joukkoon. Ne muutamat äänekkäät rasistit tietysti vastustavat ihmisiä ihan vain erilaisen etnisen taustan vuoksi, mutta käsittääkseni suurin osa maahanmuuttokriitikoista ei ole rasisteja, toisin kuin ääriainekset tällä foorumilla haluavat uskoa.

Miten tämän nyt napakasti sanoisi....  ???

Hommaa pitkään seuranneena olen vakuuttunut siitä, että rasistit ovat enemmistö ns. maahanmuuttokriittisten porukassa. Suurin osa heistä on ns. mölisevää heterogeenista massaa. Nämä talouspoliittiset yms. argumentit ovat vain sumuverho, jonka takana erilaiset ihmisvihamieliset voimat pyrkivät valtaan tätä mölisevää massaa hyväksikäyttäen. Ja jos he sen vallan saavat, ei väärän värisillä ja väärästä maanosasta saapuneilla enää ole täällä turvallista. Olivatpa he sitten kuinka opetelleet kielen, tavat yms.

Yllä kuvattu perustuu vain minun tuntemuksiini. Minulla ei ole argumentteja, ei linkkejä tutkimuksiin. Vain tuntemuksia. Saatan tarvita foliohattua.  8)

Luotan kuitenkin tavallisiin järjeviin suomalaisiin, ei tuollainen porukka koskaan saa haluamaansa. Jatkakaa te muut, minulle tämä riittää tästä aiheesta.
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline mh

• Hero Member
« Reply #93 on: October 08, 2013, 10:13:38 »
Kyllä minäkin nyt joudun perumaan hyvät puheeni Jaskasta. Hommaruudukkoon tuli jo aikaa sitten bingo.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #94 on: October 08, 2013, 14:14:11 »
Kyllä minäkin nyt joudun perumaan hyvät puheeni Jaskasta. Hommaruudukkoon tuli jo aikaa sitten bingo.

Jep. Tuoltahan asia vaikuttaa. Maalitolpat siirtyvät sitä mukaa kun hommailun mädännäisyys osoitetaan. Ei oikeasti kukaan objektiivinen ihminen hommailuun tutustuttuaan voi vaatia, että siltä taholta tuleva ns. kritiikki pitäisi ottaa vakavasti otettavana positiona. Kyllä sieltä on kaivettu jo riittävän monta esimerkkiä, jotka osoittavat kiistatta, mikä se oikea agenda on, vaikka se satunnaisesti piilotettaisiinkin rivien väliin. Häkkinen kuten muutkin hallis-kulttia sympatisoivat sortuvat aina samaan virheeseen kuin muutkin  "puoluettomuuttaan" julistavat eli ns kriitikoiden tekstejä ei saisi tulkita (paitsi jos tarvitaan tulkintaa siihen, että teksti välittyy hyvässä valossa), mutta suvaitsevaiston vainosta todistaa mikä höyrähtänyt tulkinta tahansa. Maahanmuuttokritiikki käytännön sovelluksena on synonyymi rasismille.
« Last Edit: October 08, 2013, 14:17:25 by Julmuri »
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #95 on: October 08, 2013, 19:59:44 »
Enkös minä sanonut, pojat: hompanssi se on ja vieläpä poikkeuksellisen röyhkeä hompanssi.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #96 on: October 10, 2013, 14:10:41 »
Lisäksi yksi tilastot valitaan tarkkaan siten, että ne tietyt ryhmät saadaan syylliseksi.
Ööö, ei. Kyse on ihan valtakunnallisista tilastoista koskien kaikkea rikollisuutta. Vuosittaiset raportit löytyvät Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen sivuilta:
http://www.optula.om.fi/Etusivu/Julkaisut/Rikollisuustilanne

Ööö, joo, mutta niistä valitaan vain ne tilastot, joissa maahanmuuttajat ovat yliedustettuina ja sitten revitellään niillä huomioimatta millään tavalla taustatekijöitä tai muita poikkeavaisuuksia valtaväestön ja yliedustetun ryhmän välillä.

Tuskinpa väität, että joku tutkija vääristelee tilastotietoja saadakseen lavastettua aina tietyt etniset ryhmät muita rikollisemmiksi?

En tietenkään. Nyt ei olekaan puhe tilastoista vaan niiden tulkitsijoista.

Toki eniten ihmisiä kuohuttavat seksuaalirikokset, joissa ulkomaalaisten osuus on erityisen korkea lukumäärään nähden ja jotka muutenkin herättävät suurimpia tunteita. Niiden käsittelyssä ei yleensä puututa muihin rikoksiin. Sen sijaan esimerkiksi rattijuopumusrikoksissa ja henkirikoksissa ulkomaalaiset ovat aliedustettuina. Kaikissa rikoksissa yhteensä he sitten ovat yliedustettuina, ja erityisesti ns. islamin vaikutusalueelta tulleet kansat komeilevat rikollisimpien kansojen joukossa vuosikymmenestä toiseen. Tässä pitää kuitenkin välttää rasistisia ylitulkintoja; ilmiön syistä kaivattaisiin oikeaa tutkimusta.

Näistä raiskaustilastoista esimerkiksi käytiin taannoin melkoisesti keskustelua ja niitä taustasyitä kyllä tutkitaan. Hommalaisia ne eivät kiinnosta, koska heitä kiinnostaa mikä tahansa asia, jolla vähemmistöt saadaan leimattua syntipukeiksi ja tätä kautta voidaan vaatia heille erikoiskohtelua
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #97 on: October 10, 2013, 14:14:32 »
Quote from: Jaska
Viitannet maahanmuuttajaan? En muista nähneeni monenkaan vastustavan sellaisia maahanmuuttajia, jotka opettelevat kielen, tavat ja työllistyvät

Kuule. Meneppä kysymään tuota asiaa keneltä tahansa vähänkin poikkeavan näköiseltä tai kuuloiselta maahanmuuttajalta. Tuntemillani tummaihoisilla ihmisillä on esimerkiksi kollektiivinen käsitys siitä, että vaikka asiat ovat paikoin (isojen kaupunkien keskustat) muuttuneet paremmiksi kuin 80-90-luvuilla niin Perussuomalaisten nousun myötä kaikenlainen häirintä, nimittely ja uhkalu on yleistynyt rajusti. Oikeutta on täysin mahdotonta saada tällaisissa tapauksissa, koska niitä on niin paljon ja poliisin asenne on niin vähättelevä.

Offline Jaska

• Newbie
  • *
« Reply #98 on: October 14, 2013, 11:36:22 »
Suurin osa heistä on ns. mölisevää heterogeenista massaa. Nämä talouspoliittiset yms. argumentit ovat vain sumuverho, jonka takana erilaiset ihmisvihamieliset voimat pyrkivät valtaan tätä mölisevää massaa hyväksikäyttäen. Ja jos he sen vallan saavat, ei väärän värisillä ja väärästä maanosasta saapuneilla enää ole täällä turvallista. Olivatpa he sitten kuinka opetelleet kielen, tavat yms.
Tämä on surullinen esimerkki siitä, miten kauas todellisuudesta sinä ja kaltaisesi olette päätyneet notkumalla vain omissa piireissänne toistenne vainoharhoja selkään taputellen. Minä olen kuullut ja nähnyt maahanmuuttopolitiikkaa kritisoineen monien ihmisten, joilla ei ole minkäänlaista rasistista perustaa. Heitä ärsyttää pelkästään se, että maahanmuuttajat tuntuvat saavan helpommin rahaa tekemättä mitään kuin kantaväestö. He vaativat pelkästään yhdenmukaista ja oikeudenmukaista kohtelua, täysin riippumatta henkilön etnisestä tai kulttuurisesta taustasta.

Etkö edes häpeä, miten perusteettomasti tuomitset eri mieltä olevat samaistamalla heidät mustavalkoisesti johonkin ääriliikkeeseen? Sinulle 49 = 0 ja 51 = 100. Surullista.

Quote from: mh
Etkä edelleenkään ole osannut perustella järjettömän mustavalkoista tuomiotasi. Kuten sanottu, paras todiste objektiivisuudestani on se, että molemmat äärileirit luulevat minua toiseen leiriin kuuluvaksi.

Etkö tajua istuvasi syvällä poterossa ja näkeväsi koko suuren, neutraalin maailman vääristyneen mustavalkoisesti "vastapuolena"? Minä en ole "hommalainen" sen enempää kuin "todorgilainen".

Säälin kaltaisiasi sokeita fanaatikkoja - teidän vakaumukseenne ei voi järkiperusteluilla vaikuttaa. Te olette tosiuskovaisia.
« Last Edit: October 14, 2013, 11:38:23 by Jaska »

Offline Jaska

• Newbie
  • *
« Reply #99 on: October 14, 2013, 11:55:51 »
Häkkinen kuten muutkin hallis-kulttia sympatisoivat sortuvat aina samaan virheeseen kuin muutkin "puoluettomuuttaan" julistavat eli ns kriitikoiden tekstejä ei saisi tulkita (paitsi jos tarvitaan tulkintaa siihen, että teksti välittyy hyvässä valossa), mutta suvaitsevaiston vainosta todistaa mikä höyrähtänyt tulkinta tahansa. Maahanmuuttokritiikki käytännön sovelluksena on synonyymi rasismille.
Aivan uskomatonta, että tänne onkin voinut kerääntyä näin käsittämättömän fanaattisen mustavalkoista sakkia! Huh huh. Edes Hommalla ei ole näkemäni perusteella näin sisäänlämpiävän samanuskoista porukkaa.

1. Minä en sympatisoi Halla-ahon "kulttia" sen enempää kuin Soininvaaran "kulttiakaan".
2. Olen vain peräänkuuluttanut samoja kriteerejä sekä yhdenvertaista ja oikeudenmukaista kohtelua kaikille.
3. Maahanmuuttokritiikki on synonyymi rasismille vain itsensä aivopesseiden fanaatikkojen mielissä; sehän on aivan yhtä järjetön väite kuin että jokainen vihreitä arvoja kannattava on todellisuudessa sisimmässään ekoterroristi.
4. Sinä (ja toverisi) olet niin kaukana fanaattisen ääripään poterossa, että sinun perspektiivistäsi objektiivinen ja puolueeton tarkkailija näyttää olevan toisessa ääripäässä. Syy ei ole sen puolueettoman vaan sinun äärimmäisyytesi.

On vain ajan kysymys, milloin oikeasti alatte bannata kaikki yhdenkin vähemmän fanaattisen eli ei täysin samaa mieltä olevan viestin kirjoittajat.

Ööö, joo, mutta niistä valitaan vain ne tilastot, joissa maahanmuuttajat ovat yliedustettuina ja sitten revitellään niillä huomioimatta millään tavalla taustatekijöitä tai muita poikkeavaisuuksia valtaväestön ja yliedustetun ryhmän välillä.
Minä esimerkiksi mainitsin juuri, missä rikosryhmissä maahanmuuttajat ovat aliedustettuina. Ohitit tämän täysin, koska olet jo leimannut minut vääräuskoiseksi, etkä pysty lainkaan näkemään uskomustasi riitauttavia seikkoja.

Näistä raiskaustilastoista esimerkiksi käytiin taannoin melkoisesti keskustelua ja niitä taustasyitä kyllä tutkitaan. Hommalaisia ne eivät kiinnosta, koska heitä kiinnostaa mikä tahansa asia, jolla vähemmistöt saadaan leimattua syntipukeiksi ja tätä kautta voidaan vaatia heille erikoiskohtelua
Tälläkään perusteella minä en täytä hommalaisen kriteerejä. Kuinka siis pystyt perustelemaan itsellesi minun leimaamiseni siihen ryhmään kuuluvaksi? Osoita, ettet ole uskovainen vaan järkeväinen.

Kuule. Meneppä kysymään tuota asiaa keneltä tahansa vähänkin poikkeavan näköiseltä tai kuuloiselta maahanmuuttajalta. Tuntemillani tummaihoisilla ihmisillä on esimerkiksi kollektiivinen käsitys siitä, että vaikka asiat ovat paikoin (isojen kaupunkien keskustat) muuttuneet paremmiksi kuin 80-90-luvuilla niin Perussuomalaisten nousun myötä kaikenlainen häirintä, nimittely ja uhkalu on yleistynyt rajusti. Oikeutta on täysin mahdotonta saada tällaisissa tapauksissa, koska niitä on niin paljon ja poliisin asenne on niin vähättelevä.
Tämä on tietysti erittäin negatiivista kehitystä. Mutta et voi syyttää vihreitä ekoterroristien teoista etkä Pentti Linkolaa Pekka-Eric Auvisen ammuskelusta. Kääntäen: et voi syyttää perussuomalaisia äänekkäiden rasistien käytöksestä.

Yritä edes ymmärtää tätä asiaa vähemmän mustavalkoisesti, jooko?
« Last Edit: October 14, 2013, 11:58:01 by Jaska »

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #100 on: October 14, 2013, 13:56:55 »
Häkkinen kuten muutkin hallis-kulttia sympatisoivat sortuvat aina samaan virheeseen kuin muutkin "puoluettomuuttaan" julistavat eli ns kriitikoiden tekstejä ei saisi tulkita (paitsi jos tarvitaan tulkintaa siihen, että teksti välittyy hyvässä valossa), mutta suvaitsevaiston vainosta todistaa mikä höyrähtänyt tulkinta tahansa. Maahanmuuttokritiikki käytännön sovelluksena on synonyymi rasismille.
Aivan uskomatonta, että tänne onkin voinut kerääntyä näin käsittämättömän fanaattisen mustavalkoista sakkia! Huh huh. Edes Hommalla ei ole näkemäni perusteella näin sisäänlämpiävän samanuskoista porukkaa.

Mistä uskosta on kysymys? Minä olen ainakin koko ajan perustellut verifioitavissa olevia tosiasioita käyttäen. Eivätkö ne käykään kun hallis-kultin onttous paljastetaan?

1. Minä en sympatisoi Halla-ahon "kulttia" sen enempää kuin Soininvaaran "kulttiakaan".
2. Olen vain peräänkuuluttanut samoja kriteerejä sekä yhdenvertaista ja oikeudenmukaista kohtelua kaikille.
3. Maahanmuuttokritiikki on synonyymi rasismille vain itsensä aivopesseiden fanaatikkojen mielissä; sehän on aivan yhtä järjetön väite kuin että jokainen vihreitä arvoja kannattava on todellisuudessa sisimmässään ekoterroristi.
4. Sinä (ja toverisi) olet niin kaukana fanaattisen ääripään poterossa, että sinun perspektiivistäsi objektiivinen ja puolueeton tarkkailija näyttää olevan toisessa ääripäässä. Syy ei ole sen puolueettoman vaan sinun äärimmäisyytesi.

1. Miten Soininvaara liittyy aiheeseen?

2. Kaikkia kohdellaan yhdenvertaisesti, mutta yhdenvertainen kohtelu ei anna oikeutta tehdä mitä tahansa. Se, ettei kaikkia kohdeltaisi yhdenvertaisesti on jälleen ns. maahanmuuttokriitikkojen paranoiaan perustuva väite.

3. Minä en kannata mitenkään erityisen vihreitä arvoja enkä ole Vihreiden äänestäjä. Sinulle on jo osoitettu aiemmin tämän palstan kirjoittajien poliittinen jakauma, joten viher-heittosi ovat perusteetonta mustamaalausta. Minä siis kirjoitin, että maahanmuuttokritiikki käytännön sovelluksena on synonyymi rasismille ja tämän voi verifioitavissa olevilla tosiasioilla todistaa. Näitä todisteita on tännekin palstalle kerätty yllin kyllin. Tosiasiat ratkaisevat, ei mikään seliseli-viikunanlehti.

4. Minä olen fanaattinen ja poterossa ehkä samassa mielessä kuin vaikkapa Simon Wiesenthal oli. Tympeän rasismin ja vähemmistöjen kiusaamisen vastustaminen toki on aiemminkin ärsyttänyt monia hommalaisia, jotka ovat yrittäneet tulla tänne "argumentoimaan" positiotaan esim. nimimerkit brändöt ja hagbard, mutta yhtä monta kertaa he ovat olleet kykenemättömiä kiertämään tosiasioiden muuria. Täällä on toki käynyt argumentoimassa toisenlaisiakin hommalaisia, jotka eivät ole nielleet sen dogmaattista oppia koukkuineen päivineen. Ketään ei tuomita sen vuoksi, että hän kirjoittaa Hommalle tai kritisoi maahanmuuttoa vaan täällä kritisoidaan sitä dogmaattista rasistista ja vähemmistöjä kiusaavaa oppia, jonka uskovaiset käyttävät itsestään nimitystä maahanmuuttokriitikko. Yleensä ihmiset, jotka haluavat kritisoida maahanmuuttoa, mutta eivät ole ns. hommalaisia, ovat sen verta fiksuja, etteivät assosioi itseään millään tavalla maahanmuuttokriitikoksi itseään kutsuvien porukkaan.

Tosiasioiden tunnustaminen alkaa siitä, että maahanmuuttokriitikoiksi itsensä nimittävä porukka ei ole ensisijaisesti kiinnostunut käytännön poliittisista sovelluksista vaan se on vain viikunanlehti, alibi. Yhden tai muutaman tavallisisista ihmisistä koostuvan ryhmän nostaminen tikunnokkaan älyllisesti epärehellisellä ja epätasapainoisella tavalla ei kestä minkäänlaista objektiivista tarkastelua eikä voi saada arviota, että kyseessä ei olisi pelkkä ikivanha tapa demonisoida, puhua "juutalaisten myrkyttämistä kaivoista".

Tilastot, analyysit ja tutkimukset aiheesta ovat kaikkien saatavilla ja niistä on puhuttu niin kauan kuin maahanmuuttoa on ollut eli Suomessa lähinnä itsenäisyyden alusta alkaen. Tästähän tuli aivan oiva sarja radiosta jokin aika sitten. Samat ennakkoluulot ovat kiertäneet aina. Työt, naiset ja köyhäinapu on viety 1920-luvulta alkaen tuolloin venäläisten emigranttien toimesta, joita btw oli köyhässä suomenmaassa huomattavasti somalipakolaisia enemmän. Mikään objektiivinen fakta ei puhu sen puolesta, että tämä uusin "kritiikki" olisi mitään muuta kuin uusi kierros samaa wanhaa tuubaa. Tämä ei ole mikään vihervasemmisto-ääripään näkemys vaan oikeastaan kaikkien, jotka eivät kuulu siihen pienen pieneen ns. maahanmuuttokriitikoiden joukkoon, jotka ovat asemoineet itsensä koko muuta yhteiskuntaa vastaan.

Yksi tärkeä huomio on, ettei täällä tai missään muuallakaan kukaan vastusta maahanmuutosta puhumista vaan rasismia ja demonisointia, joka yritetään naamioida joksikin muuksi kuin mitä se on.

Minä esimerkiksi mainitsin juuri, missä rikosryhmissä maahanmuuttajat ovat aliedustettuina. Ohitit tämän täysin, koska olet jo leimannut minut vääräuskoiseksi, etkä pysty lainkaan näkemään uskomustasi riitauttavia seikkoja.

Minä puhuin maahanmuuttokriitikoista yleensä ja nyt sinä vastaat ikään kuin väite olisi osoitettu yksinomaan sinua kohtaan. Jos kerran arvioit ilmiötä objektiivisesti niin miten mahdotonta se on nähdä, että muukalaisvastaisuus, paranoia ja ennakkoluulot ovat se primus motor ilmiön takana eivätkä mitkään oletut käytännön poliittiset ongelmat?

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #101 on: October 14, 2013, 15:19:19 »
Mikään objektiivinen fakta ei puhu sen puolesta, että tämä uusin "kritiikki" olisi mitään muuta kuin uusi kierros samaa wanhaa tuubaa. Tämä ei ole mikään vihervasemmisto-ääripään näkemys vaan oikeastaan kaikkien, jotka eivät kuulu siihen pienen pieneen ns. maahanmuuttokriitikoiden joukkoon, jotka ovat asemoineet itsensä koko muuta yhteiskuntaa vastaan.

Suvaitsevistolta olisi ollut mainio veto aikoinaan järjestää maahanmuutosta jonkunlainen kansanäänestys kun kerran olette noin varmoja että kritiikki on vain pikkuruisen marginaaliryhmän älämölöä.
Ja vieläkin, sempuoleen, kaksikymmentä vuotta jatkuneen massiivisen aivopesun luulisi jo antavan rohkeutta mitata paljonko todellisuudessa (sellaisessa Orgin ulkopuolisessa) on vielä jäljellä kriittisiä asenteita.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #102 on: October 14, 2013, 18:17:11 »
Mikään objektiivinen fakta ei puhu sen puolesta, että tämä uusin "kritiikki" olisi mitään muuta kuin uusi kierros samaa wanhaa tuubaa. Tämä ei ole mikään vihervasemmisto-ääripään näkemys vaan oikeastaan kaikkien, jotka eivät kuulu siihen pienen pieneen ns. maahanmuuttokriitikoiden joukkoon, jotka ovat asemoineet itsensä koko muuta yhteiskuntaa vastaan.

Suvaitsevistolta olisi ollut mainio veto aikoinaan järjestää maahanmuutosta jonkunlainen kansanäänestys kun kerran olette noin varmoja että kritiikki on vain pikkuruisen marginaaliryhmän älämölöä.
Ja vieläkin, sempuoleen, kaksikymmentä vuotta jatkuneen massiivisen aivopesun luulisi jo antavan rohkeutta mitata paljonko todellisuudessa (sellaisessa Orgin ulkopuolisessa) on vielä jäljellä kriittisiä asenteita.

Galluppien mukaan suurin osa on kannattanut kansainvälisyyttä ja maahanmuuttoa. Tietysti ihmisistä moni on niin alhainen, että jos äänestettäisiin pitääkö narkomaanit ja neekeriraiskaajat hirttää suurkirkon edessä ensi sunnuntaina niin tulos voisi olla kyllä. Sivistynyt yhteiskunta ei kuitenkaan toimi ihmisten alhaisten vaistojen mukaan. Kansanäänestyksiä voisi mielestäni järjestää moraalisista asioista kuten kannabiksesta tai homoliitoista, mutta ei heikompien kiusaamisesta.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #103 on: October 14, 2013, 19:38:15 »

Galluppien mukaan suurin osa on kannattanut kansainvälisyyttä ja maahanmuuttoa. Tietysti ihmisistä moni on niin alhainen, että jos äänestettäisiin pitääkö narkomaanit ja neekeriraiskaajat hirttää suurkirkon edessä ensi sunnuntaina niin tulos voisi olla kyllä. Sivistynyt yhteiskunta ei kuitenkaan toimi ihmisten alhaisten vaistojen mukaan. Kansanäänestyksiä voisi mielestäni järjestää moraalisista asioista kuten kannabiksesta tai homoliitoista, mutta ei heikompien kiusaamisesta.

Mistä ihmeen syövereistä sinä taas nuo neekerihirttäjäiset tähän vedit? maahanmuutosta äänestyksessä tietenkin äänestettäisiin maahanmuuttopolitiikasta, kuinka paljon, mistä ja ketä ja miksi ym. asiaankuuluvaa.
Mutta vaikka tuollainen tiedustelu tehtäisiinkin niin siinä tietysti kysyttäisiin jotain sellaista että pitäisikö meidän yrittää mahdollisuuksiemme mukaan auttaa hädässä olevia vai suljetaanko rajat kokonaan kaikilta ulkomaalaisilta, kyllä vai ei.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #104 on: October 14, 2013, 21:31:19 »

Kohta 1 on tietysti vähän kömpelö yritys samaistaa Halla-ahon kultti vihreyteen esittelemällä vastaavanlainen kulttihahmo vihreiden keskuudesta. Nyt kuitenkin tiedämme, että Halla-ahon kulttiin kuuluu tyypillisesti orjallinen tottelevaisuus kulttijohtajaa kohtaan ja sellaisten ihmisten vuosia kestävä vainoaminen, jotka Halla-aho on luokitellut suurmädättäjiksi ja rikollisiksi. Tämä ei ole edes millään tavalla tekemisissä asianomaisten poliittisen aseman kanssa, vaan tyypillisesti Halla-ahon solvauslistalle joudutaan täysin mielivaltaisesti, mestarin oikun mukaan. Mitään tämänkaltaista ei löydy Suomen poliittisesta elämästä persujen ja halla-aholaisten ulkopuolelta. Soininvaaran kanssa ei tarvitse olla joka asiasta yhtä mieltä, mutta hän on normaali poliitikko, vanhempi valtiomies, jolla ei ole vihreissä minkäänlaista kulttiasemaa. Eikä Soininvaaralla ole ympärillään mitään jeesmiesten kuoroa valmiina toteuttamaan hänen joka oikkunsa.

Mitä tulee "samoihin kriteereihin", täällä on esiintynyt myös Venezuelan diktaattoria ihannoiva äärivasemmistoaktivisti (lempinimeltään "tsarbombastic"), joka hiukan Jaskaa muistuttavaan tyyliin alkoi saarnata meille kuin olisimme jo hänen aatteeseensa käännytetty kuulijakunta. Häntäkään ei täällä kauaa katseltu.

Lopuksi totean, että minuakin alkaa kyllästyttää tuo Jaskan jankkaus jostain ääriaineksista. Tavalliset keskiluokkaiset ihmiset eivät määritelmällisesti ole ääriainesta eivätkä sellaiseksi muutu vain koska käytöstapoja ja yleissivistystä vailla oleva mitätön röyhkimys alkaa heitä sellaisiksi haukkua.

Jälkikirjoituksen luonteisesti totean, että Todellisuus-paastolla oleva ystävämme arveli yksityisviestissään Jaskan olevan täällä jonkinlaisena nuivana politrukkina, tehtävänään varoitella järkiintymisenhaluisia hommalaisia pysymään mukana kultissa. Idea oli hyvinkin järkeenkäypä. Mahdollisesti tuo "minä olen objektiivinen, sinä olet ääriainesta" -läppä on tarkoitettu pelkästään päivystäville hompansseille, ylläpitämään heidän mielikuvaansa siitä, että hompanssius muka on jotain neutraalia keskiluokkaisuutta.
« Last Edit: October 14, 2013, 21:46:28 by Köyry Väyränen revisited »
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.