Saa julistaa, ei meillä olla niin tarkkoja kun melkein kaikki on savolaisia kuitennii.
Sangen avarakatseista. Mieleni tekee kysäistä, että ihan vakavissaanko uskot jonkinasteisen anarkian olevan varteenotettava yhteiskuntamalli 7mrd ihmisen maailmassa ja jos uskot, niin uskotko myös, että siitä ei tulisi melko voimakkaan markkinatalouden yhteiskunta, jossa isännät määräisivät kaapin paikan kuten muutama vuosisata sitten? Vai luenko sinua ihan väärin?
Et nyt oikein ymmärtänyt. Sanoin, että jos ei ole muuta kuin pelkkää toisen persoonaan koskevaa asiaa. Minulla on yleensä myös muitakin asioita viestissäni kuin pelkkä toisen persoonan ruotiminen. Yritänpä jopa pysyä aiheessa, kuten tässäkin ketjussa käynee ilmi. Yritä sisällyttää kritiikkisi vähän hienovaraisemmin sinne asiasta puhumisen sisälle, niin se ei näyttäydy kolmansille osapuolille niin tylsänä.
Eli olisiko sinulla kenties jotain sanottavaa asiasta vai hukkuuko tämä ketju nyt vain ja ainoastaan meidän aiheen vierestä höpöttelyyn?
Jos mielestäsi on asiassa pysymistä se, että on vain toista vastaan, niin sittenhän me molemmat olemme vakavasti otettavia keskustelijoita omilla kriteereilläsi. Tai sitten et sinäkään ole.
Jos näin olisi, niin olisin yhtä vakavasti otettava keskustelija kuin sinäkin. Huomaa kuitenkin, että kirjoituksissani esim. tässä ketjussa on ihan oikeita näkökantoja itse asiaan, eikä tarkoitukseni ole ollut vain muiden kirjoittelijoiden persoonasta höpöttää. Sinulla taas ei ole mitään muuta tarjolla. Kykenetkö tämän havainnoimaan? Kykenetkö kirjoittamaan viestiä, jossa olisi jotain rakentavaa itse aiheesta?
Toki siellä taustalla voi olla se pätemisen tarvekin. Siihen viittaa se että poika inuu arvostusta latinallaan ja muinaiskreikallaan (umpihyödyttömillä kuolleilla kielillä, jotka on kaiken lisäksi tutkittu niin tarkkaan jo isovaarin aikakaudella, ettei niissä enää ole paljoa tieteellistä haastetta). On myös kuvaavaa, että hän luonnehtii itseään "virkamieheksi". Yksi tusinakämytyyppi on sellainen, joka on kasvatettu halveksimaan julkisissa töissä olevia, mutta on joutunut itse menemään kunnalle duuniin koska taidot vain eivät ole riittäneet yksityiselle puolelle. Tämä nöyryytys tietysti liittyy siihen tyydyttymättömään pätemisen tarpeeseen.
En muista "inunneeni" arvostusta koskaan enkä varsinkaan tavoitelleeni "tieteellistä haastetta". Kreikan kieli tai latina vulgaarimurteineen on varmaan enemminkin jatkumo, jossa historiallinen muoto on hyvä tuntea, jos aikoo modernia versiota tuntea yhtään pintaa syvemmältä. Miten muuten nykykreikan opiskelusi jaksaa?
Enkä tiedä, en minä kyllä viitsi halveksia julkisen sektorin työntekijöitä, en edes kuntapuolella. Tärkeätä työtä melko pyyteettömästi ja pienellä palkalla he kuitenkin tekevät. Oma uravalintani lienee jotain kutsumuksen omaista, joten en koe taitamattomuuttani joutuneeni minnekään lokeroon. Nöyryytyksen tunteita koin ehkä viimeksi joskus pikkupoikana, en aikuisena. Mielestäni se on keskenkasvuisuuden merkki, jos tuntee nöyryytetyksi itsensä. Kannattaa kulkea pää pystyssä, ettei tunne negatiivisia tunteita itseään kohtaan, eikö totta?
Mutta onhan se kivaa että Virkaheitto on löytänyt edes yhden homman jossa hän voi päteä. Koska meikäläinen joskus vuonna miekka ja kivikypäri poisti pyhän Halla-ahon kommentin blogistaan, Virkansalaiminlyöjä heittää nyt täällä paskaa niskaani kostaakseen rakastamansa profeetan (HKOK) puolesta.
Minulla ei ole mitään tietoa teidän välisestänne antipatiasta, enkä totuuden nimessä tunne minkäänlaista mielenkiintoa asiaa kohtaan. En myöskään ymmärrä, että mikä tämä uloste on, jota kaadan niskaasi. Vastasin vain melko riidanhaluisiin viesteihisi pyrkien ystävällisyyteen ja sen jälkeen keskustelin asiasta, jonka olit laittanut esille keskusteltavaksi. En oikein tiedä, että miten olisin voinut vielä ystävällisemmin vastata siihen. Mutta toisaalta en kyllä aio yöuniani menettää asian johdosta, koska kokemukseni mukaan et kykene välttämättä joidenkin ihmisten kommunikaatiota tulkitsemaan kuin yhdellä sangen negatiivisella tavalla.
Virkamiehen hautakivi:
Tässä lepää
VIRKAMIES.
Hänet muistetaan siitä, että hän yhdessä satojen muiden kämyjen kanssa vainosi Köyry Väyrästä, koska Köyry muinoin poisti Jussi Halla-ahon kommentin blogistaan. Tämän Virkamies osasi, tähän hänen älynsä ja kykynsä riittivät, tämä oli hänen elämänsä sisältö, tämän arvoinen hän oli.
Onko tähän visualisointiin olemassa suositeltava musiikki, minkä voi kuvitella taustalle? Sangen dramaattinen luonnehdinta, mutta ihmettelen vain, että minkälaista vainoamista olen oikein harrastanut.
Voisiko joku objektiivinen tarkkailija kertoa minulle, että millä tavoin minä aiheutan näitä vainotuksitulemisen tunteita? Epäilen, että monsieur "Köyry" ei tällaiseen kysymykseen vastaa kuin epämääräisin sadatuksin, joten en kysy sitä häneltä, vaikka toki voit yrittää käyttää myös rationaalista järkeäsi kysymykseen. Yksityisviestejä tai muutakaan sellaista privaattia yhteydenpitoa en muista juurikaan lähetelleeni, joten julkinen materiaali kelvannee todistusaineistoksi.
Vitsi kun herra Nauhuri näyttää poistuneen paikalta, hänellä olisi varmaan jonkinlainen hyvä otos, josta ymmärtäisin huonot tapani.