Author Topic: Kiihotusyhteistyötä yli puoluerajojen  (Read 22427 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline nirva

• Full Member
Re: Kiihotusyhteistyötä yli puoluerajojen
« Reply #45 on: September 11, 2012, 20:48:45 »
Siinähän perusteltiin ympärileikkauksen sallimista nimenomaan kulttuurirelativistisilla syillä.

Ok, kerro millaisessa tilanteessa kulttuurirelativismista voisi olla hyötyä?

Sinähän olet siis nuiva ja maailmasi ei täten missään nimessä edes teoriassa voi olla mustavalkoinen tai äkkijyrkkä, joten kuulisin mielelläni tämän suustasi.

Tästä on jo keskusteltu ja olet itsekin ollut samoissa keskusteluissa mukana, mutta ilmeisesti olet suodattanut mielipiteeni tehokkaalla olkinukkefiltterillä. Olen ottanut asiaan kantaa mm. ketjussa, jonka olit itse luonut.
Tässä viestissä jopa puolustan komeasti kulttuurirelativismia.

Ja kyllä, olen joskus luonnehtinut itseäni nuivaksi, mutta en ole nuiva siinä mielessä kuin monet sen täällä ymmärtävät. Nuivuus ei ole mikään merkittävä osa identiteettiäni, nuivistelu vie vain häviävän pienen osan ajastani, ja nuivuusasteeni on muutenkin nykyään melko pieni. Mutta tietysti se olen minä, joka kärsii mustavalkoisesta maailmankuvasta, eikä suinkaan hän, joka sortuu pahemman luokan rodullistamiseen ja jonka mielestä kollektiivikulttuuri tekee Suomen lain noudattamisesta mahdotonta.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #46 on: September 11, 2012, 20:58:05 »
En nyt kyllä ihan mahdottomaksikaan, mutta jos tätä tapaa ei voida nyt äkkiseltään kitkeä rangaistuksilla, niin olisi syytä etsiä jonkinlainen tie, joka olisi se vähiten paha...
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline J.

• Jr. Member
  • **
« Reply #47 on: September 11, 2012, 22:59:29 »
Vittumaisena miehenä minulla on tapana sanoa (antisemiitiksi leimaamisen uhallakin), että poikien ympärileikkaus oli terveellinen ja penissyöpää estävä tapa niin kauan kuin se oli yleisessä tiedossa juutalaisten tapa. Silloin kun tultiin tietoiseksi siitä, että se oli muslimienkin tapa, siitä tuli yhtäkkiä barbaarista silpomista.

Jos muslimiuskoon kuuluisi parran kasvattamisen sijasta rituaalinen pyhä parranajo, luultavasti sekin olisi sitten hirveää silpomista ja itämaista barbariaa.
Jotain "sr:rää" ei poikien ympärileikkaus kiinnostaisi hevonv..unhumppaa, jollei kyseessä olisi muslimien, ja niin ollen niiden kaikkein ei toivottavimpien maahanmuuttajien tapa.

En tietenkään voi sr:n motiiveja arvostelulle tietää, mutta on surullista jos näinkin vakavan asian arvostelu leimataan välittömästi rasismiksi ja asiaa yritetään näin vähätellä.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #48 on: September 11, 2012, 23:02:38 »
Vittumaisena miehenä minulla on tapana sanoa (antisemiitiksi leimaamisen uhallakin), että poikien ympärileikkaus oli terveellinen ja penissyöpää estävä tapa niin kauan kuin se oli yleisessä tiedossa juutalaisten tapa. Silloin kun tultiin tietoiseksi siitä, että se oli muslimienkin tapa, siitä tuli yhtäkkiä barbaarista silpomista.

Jos muslimiuskoon kuuluisi parran kasvattamisen sijasta rituaalinen pyhä parranajo, luultavasti sekin olisi sitten hirveää silpomista ja itämaista barbariaa.
Jotain "sr:rää" ei poikien ympärileikkaus kiinnostaisi hevonv..unhumppaa, jollei kyseessä olisi muslimien, ja niin ollen niiden kaikkein ei toivottavimpien maahanmuuttajien tapa.

En tietenkään voi sr:n motiiveja arvostelulle tietää, mutta on surullista jos näinkin vakavan asian arvostelu leimataan välittömästi rasismiksi ja asiaa yritetään näin vähätellä.

Kun se poikien ympärileikkaus ei ole sama asia kuin tyttöjen. Pikkupojasta asti olen saanut lukea lääkärikirjoista että ympärileikkaus on hygienian kannalta ihan jees ja hyvä juttu. Siihen ajattelutapaan tuli muutos sillä tarkalla hetkellä kun alettiin puhua muslimien ympärileikkauksista. Oikeasti tällainen haisee minusta rasismilta kilometrien päähän. Olen avoin kaikille yrityksille saada minut vakuuttumaan päinvastaisesta.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Warda

• Hero Member
  • tunnustuksellinen rusinapullasynkretisti
« Reply #49 on: September 11, 2012, 23:40:12 »
Eivätkös muukalaisvastaiset - ja muslimivastaiset erityisesti - ole mitä innokkaimmin ajamassa muslimimiesten oikeutta täyspainoiseen seksuaaliseen nautintoon?! Siitähän tässä tietenkin on kyse. "Kun ne kulta*unat kuitenkin *aiskaavat, niin tehkööt sen ehjin nahoin".

;)

(En lue SR:ää kuitenkaan tuohon nuivalistokastiin. Sr on vain vänkääjä, mutta pohjimmiltaan suvis. Piilosuvis. Vai ookko jo tullu ulos kaapista, Sr? )

edit:
P.S. Joo, eivät ne irakilaisystäväni ympärileikanneet poikavauvaansa. Lällällää! Ei tarvinnut käännyttää, oli oma päätöksensä. :-)
« Last Edit: September 11, 2012, 23:42:17 by Warda »
"Jos Volvo-Markkanen perustaa nettiforumin, jossa hänen seuraajansa keskustelevat pankkien turvajärjestelmien kiertämisestä, kyllä sitäkin sanottaisiin pankkirosvoforumiksi, vaikka millaisella mölinällä sinne kirjoittavat sen kieltäisivät."
- Rasistikortti ja rikostuomiokortti yhdessä! Luuseri!

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #50 on: September 12, 2012, 00:01:59 »

Kun se poikien ympärileikkaus ei ole sama asia kuin tyttöjen. Pikkupojasta asti olen saanut lukea lääkärikirjoista että ympärileikkaus on hygienian kannalta ihan jees ja hyvä juttu. Siihen ajattelutapaan tuli muutos sillä tarkalla hetkellä kun alettiin puhua muslimien ympärileikkauksista. Oikeasti tällainen haisee minusta rasismilta kilometrien päähän. Olen avoin kaikille yrityksille saada minut vakuuttumaan päinvastaisesta.

Ei poikien ympärileikkaus kovin vakava rikos ole, mutta somalien myötä siitäkin on tullut ongelma koska kyseinen ryhmä silpoo tyttöjä tavalla joka on sivistysmaissa yleisesti katsottu olevan syytä kieltää julmuutensa takia.
Silpomisen puolustajat ja vastustajat ovat sitten vedonneet siihen että poikien ymppäys on periaatteessa sama asia ja tulisi sekin kieltää, myös juutalaisilta.
Kai se silpominen lopulta hyväksytään koska muuten rasismi.

Offline evil clown

• Sr. Member
« Reply #51 on: September 12, 2012, 01:26:18 »
Toisaalta poikien ympärileikkauksessa on sekin puoli, että esim. Yhdysvalloissa noin puolet vanhemmista leikkauttaa poikansa esinahan ilman muuta, ihan vain, koska sitä on perinteisesti pidetty järkevänä ja miehen elämää helpottavana ja lääketieteellisesti pienenä ja helppona toimenpiteenä.

Ja USA:n lääkärijärjestöt ovat kyseistä touhua vastaan. Sille ei ole mitään lääketieteellisiä perusteluja. (Siis rutiinitoimenpiteenä, joissain poikkeustapauksissa voi näin ollakin, mutta poikkeustapauksissa on moni muukin kirurginen toimenpide järkevää).

Itseasiassa, ainakin lastenlääkärien kattojärjestö muutti juuri kantaansa.
Ceterum censeo, Brandöt delenda est.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #52 on: September 12, 2012, 01:30:04 »

Ei poikien ympärileikkaus kovin vakava rikos ole, mutta somalien myötä siitäkin on tullut ongelma koska kyseinen ryhmä silpoo tyttöjä

Siis poikien ympärileikkauksesta on tullut ongelma, koska somalien keskuudessa esiintyy tyttöjen ympärileikkausta? Tämä logiikka ei nyt oikein aukene.

Offline nirva

• Full Member
« Reply #53 on: September 12, 2012, 02:07:50 »

Tietääkseni poikien ympärileikkauksen vastustaminen ei ole muslimivastaisten porukoiden asialistalla kovinkaan korkealla tärkeysjärjestyksessä. Ja kyllä nykyään lähes kaikki merkittävät lääkäriliitot joko suoraan vastustavat tai ainakin pitävät poikien ympärileikkausten lääketieteellistä hyötyä siinä määrin toteen näyttämättömänä, ettei toimenpiteeseen ole oikeutusta. Esimerkkejä muslimeja vihaavista rasistisista järjestöistä (sori, en nyt jaksaa kääntää näitä suomeksi):

The American Academy of Family Physicians
The American Medical Association
The American College of Obstetricians and Gynecologists
The Canadian Paediatric Society
The British Medical Association
The Royal Australasian College of Physicians
The Australian College of Paediatrics
The Australasian Association of Paediatric Surgeons
The Paediatric Society of New Zealand
The New Zealand Society of Paediatric Surgeons
The Royal Dutch Medical Association and all Dutch pediatric societies
The German Academy of Pediatric Medicine and all German pediatric societies
The Danish Medical Association
The Danish Paediatric Society
The Finnish Medical Association
The Finnish Paediatric Association
The Swedish Medical Association
The Swedish Paediatric Society
The South African Medical Association
The United South African Neonatal Association

Offline nirva

• Full Member
« Reply #54 on: September 12, 2012, 02:22:56 »
Toisaalta poikien ympärileikkauksessa on sekin puoli, että esim. Yhdysvalloissa noin puolet vanhemmista leikkauttaa poikansa esinahan ilman muuta, ihan vain, koska sitä on perinteisesti pidetty järkevänä ja miehen elämää helpottavana ja lääketieteellisesti pienenä ja helppona toimenpiteenä.

Ja USA:n lääkärijärjestöt ovat kyseistä touhua vastaan. Sille ei ole mitään lääketieteellisiä perusteluja. (Siis rutiinitoimenpiteenä, joissain poikkeustapauksissa voi näin ollakin, mutta poikkeustapauksissa on moni muukin kirurginen toimenpide järkevää).

Itseasiassa, ainakin lastenlääkärien kattojärjestö muutti juuri kantaansa.

Artikkelista: The health benefits of male circumcision include a drop in the risk of urinary tract infection in the first year of life by up to 90 percent

Oh yeah. Tuossa ei kerrota, kuinka yleisiä virtsatietulehdukset ovat tai kuinka helppoa ja halpaa niitä on hoitaa antibiooteilla. AAP:n oman raportin mukaan jokaista sataa ympärileikattua poikaa kohden pelastetaan noin yksi poika virtsatietulehdukselta.

Ja sukupuolitaudeilta tarvitsee suojautua vasta paljon vanhempana.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #55 on: September 12, 2012, 06:47:14 »

Ei poikien ympärileikkaus kovin vakava rikos ole, mutta somalien myötä siitäkin on tullut ongelma koska kyseinen ryhmä silpoo tyttöjä tavalla joka on sivistysmaissa yleisesti katsottu olevan syytä kieltää julmuutensa takia.
Silpomisen puolustajat ja vastustajat ovat sitten vedonneet siihen että poikien ymppäys on periaatteessa sama asia ja tulisi sekin kieltää, myös juutalaisilta.
Kai se silpominen lopulta hyväksytään koska muuten rasismi.

Pitääkö tänne siis ottaa lisää somaleita turvaan silpomiselta vai mitä tuolla meinasit? Suomessa ja muualla lännessä silpominen on saatu vähenemään.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Timo Anttila

• Guest
« Reply #56 on: September 12, 2012, 08:44:54 »
Oma näkemykseni on se, että ympärileikkauksen kriminalisoinnilla, kuten kansanedustaja Saarikalle esittää, ei edistetä asiaa ja yhteiskuntarauhaa, vaan sillä että ko. perinteen tradeeraajia rohkaistaan asiasta keskusteluun ja neuvontaa lisätään. Muutoshalukkuuden on tultava heiltä itseltään ja kriminalisointiuhkailut ei tätä avita.

Toisaalta, tämä aihelmatiikka laukaisee minussa halun keskustella abortista ja ennen kaikkea sosiaalisin perustein, joita yli 90% aborteista on, suoritetuista sellaisista jos ja kun aletaan puhumaan lapsen oikeuksista. Tai siitä mitä ja miksi yhteiskunta sallii vallitsevan tilanteen (sosiaalisin perustein suoritettujen abortien suuri määrä).

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #57 on: September 12, 2012, 08:48:56 »
Oma näkemykseni on se, että ympärileikkauksen kriminalisoinnilla, kuten kansanedustaja Saarikalle esittää, ei edistetä asiaa ja yhteiskuntarauhaa, vaan sillä että ko. perinteen tradeeraajia rohkaistaan asiasta keskusteluun ja neuvontaa lisätään. Muutoshalukkuuden on tultava heiltä itseltään ja kriminalisointiuhkailut ei tätä avita.

Noin yleisesti ottaen olen samoilla linjoilla. Lisäksi olen sitä mieltä, että miesten ympärileikkauksen rinnastaminen naisten vastaavaan on jälkimmäisen törkeää vähättelyä. Tähän törkeyteen syyllistyy ennen kaikkea se roistojoukko, joka kutsuu itseään "miesaktivisteiksi" mutta jolle oikeammin kuuluisi nimitys "rikollinen saasta".
« Last Edit: September 12, 2012, 08:51:15 by Köyry Väyränen »

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
« Reply #58 on: September 12, 2012, 09:31:02 »

Juuri näin se on mennyt. Vanha tapa, jota on pidetty juutalaisille ominaisena, juutalaiseen kulttuuriin liittyvänä ja juutalaisten yhteenkuuluvuutta lisäävänä asiana, onkin nyt yhtäkkiä "aavikon villien barbaarien" tapa. En sano, ettei poikien ympärileikkausta saisi vastustaa, enhän itsekään pidä täysin hyväksyttävänä sitä, että lapsi näin ikään kuin merkitään omaan uskontoryhmään kuuluvaksi, mutta vuosisataista perinnettä ei muuteta yhtäkkiä eikä syyttämällä ja herjaamalla.

Tyttöjen silpominen on paljon vakavampi asia ja siitä pääsemiseksi käytetään jo nyt paljon voimavaroja meillä ja muualla ja todella paljon pitää vielä tehdä. Mutta jälleen: kun usko on vahva ja isoäidit, äidit ja kaikki suvun naiset ovat vakuuttuneita siitä, että nainen ei ole kelvollinen vaimoksi ja äidiksi, jos ei ole ympärileikattu, niin asenteen muuttaminen ei tapahdu hetkessä.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #59 on: September 12, 2012, 09:46:39 »

Juuri näin. Juuri näin. Ja kun Uudessa Suomessa ja sillä toisella foorumilla seurailee keskustelua asiasta, niin kyllä sieltä pinnan alta nousee (Huom. ei suinkaan kaikilla, mutta erään koulukunnan kasvatit ovat kyllä korostetusti esillä), pikkuhiljaa, jotain synkkää, kauhistuttavalla tavalla "tuttua" puhetta juutalaisista ja juutalaisuudesta. Tätä on aivan turha kenenkään kieltää.
« Last Edit: September 12, 2012, 09:49:22 by Timo Anttila »