Author Topic: Maahanmuuttoon/monikulttuuriin liittyviä ongelmia tod.orgilaisten näkökulmasta:  (Read 21852 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline sr

• Hero Member
Sen verran tietenkin pitää ottaa toiset huomioon, että jos yhteinen projekti on siitä kiinni, että ollaan just tasalta paikalla niin silloin myöhästelijä tulee tasalta. Toisaalta taas meillä on kavereiden kanssa sellainen käytäntö, että jos sovitaan tapaaminen vaikka kuudelta johonkin, niin se tarkoittaa sitä että paikalla ollaan puoli seitsemältä. Kun kaikki tietää kuvion niin ei tarvitse kenenkään suuttua.

En ymmärrä, miksi sopia tapaaminen kuudelta, jos on tarkoitus, että muut istuvat peukaloitaan pyöritellen puoli tuntia odotellen sitä, jolle tuo kuusi tarkoittaa puoli seitsemän. Miksei saman tien sovita sitten puoli seitsemää? Jos joku sitten haluaa tulla paikalle jo kuudeksi, niin siitä ei ole kenellekään mitään haittaa.

Harva asia ärsyttää niin paljoa kuin ihmiset, jotka pitävät omaa aika- ja siisteysstandardiaan (tai muutenkin omaa elämäntapaansa) niin ylivertaisen objektiivisena ja ainoana oikeana, että haluavat pakottaa kaikki muutkin siihen ja suuttuvat jos jollain on asiasta erilainen tapa. Ja siis puhutaan kuitenkin ihan hyvän maun ja terveyden rajoissa.

Niin, yleensä tämä toimii niin päin, että myöhästelijät implisiittisesti pakottavat muut omaan aikakäsitykseensä, koska muilla ei juuri ole muuta vaihtoehtoa kuin joustaa heidän suuntaansa. Siinä vaiheessa, kun myöhästelijä on jo myöhässä, on mahdotonta vaatia, että olisit lähtenyt matkaan aiemmin, vaan ainoa mitä voidaan tehdä, on se, että muut odottavat.

Kyse on vähän samasta kuin entisaikaan tupakoinnin suhteen, kun tupakoitsijat pakottivat muut kestämään sen tupakansavun, sen sijaan, että olisivat itse joko olleet tupakoimatta tai menneet ulos tupakoimaan. Uudet lait ovat toki tuoneet tähän helpotuksen, mutta kyllä esim. parveketupakointi edelleen kiihottaa tuntoja kerrostaloissa.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline sr

• Hero Member
Monesti kun ihmisiltä kysyy mikä heitä elämänrytmissä ottaa päähän niin vastauksena on jatkuva kiire ja siitä aiheutuva stressi.

Pitää varmaan paikkaansa, mutta ainakin itse sanoisin, että tämä liittyy siihen ajankäyttöön niin, että silloin, kun ajankäyttö on tehotonta esimerkiksi siksi, että odotetaan jossain jotain myöhästelijää, seurauksena on sitten juuri sitä kiirettä muualla ja sitten siitä stressiä. Tehokkaalla ajankäytöllä taas hommat saa tehtyä pois alta ja kiire ja stressi helpottavat. En väitä, että itse olisin mikään mestari ajankäytössä, mutta jos muuttaisin sitä vielä lähemmäs tuota tansanialaista, niin todennäköisesti stressitasoni vain nousisi.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline Harran

• Hero Member
Keskustelussa on siis päädytty siihen että merkittävin monikulttuuriin liittyvä ongelma ovat erilaiset ajankäyttöä ja täsmällisyyttä koskevat käsitykset? :D

Offline Maivei

• Hero Member
Keskustelussa on siis päädytty siihen että merkittävin monikulttuuriin liittyvä ongelma ovat erilaiset ajankäyttöä ja täsmällisyyttä koskevat käsitykset? :D

Kyllä vaan, se on tällä foorumilla kovaa kamaa ja varmuuden vuoksi lausuttu muodossa "en ole rasisti mutta..."

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti

Kyllä vaan, se on tällä foorumilla kovaa kamaa ja varmuuden vuoksi lausuttu muodossa "en ole rasisti mutta..."

Aivan. Minun suurin pelkonihan on tunnetusti se, mitä muut minusta ajattelevat.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Kourumies

• Hero Member

Minä ainakin olen rasisti. Olen vakuuttunut siitä, että savolaiset ovat alempi rotu. Tälle käsitykselleni minulla on sekä Mestarin että Rotukylterin tuki. Rotukylteri on sanonut, että savolaiset edustavat Toiseutta, ja Mestari on sanonut, että Rotukylterin kanssa ei koskaan voi olla asiakysymyksistä eri mieltä, ainoastaan asioiden epädiplomaattisen esitystavan. Koska Mestari ja Rotukylteri ovat puolellani, voin rauhallisin mielin olla savolaisia inhoava rasisti.

Rasismiini ovat tietenkin syynä lapsuuden traumat. Olin ainoa valkoisen rodun edustaja monikulttuurisessa koulussa, jossa kaikki muut edustivat savolaista rotua. Roturistiriidat ilmenivät siten, että alemmaksi itsensä tietävän rodun edustajat kadehtivat minua, koska minulta puuttui savolaisen rodun tunnusomainen lättänenä, käkkäräpää, plutkuhuulet sekä mölähtelevä puhetyyli.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Maivei

• Hero Member

Minä ainakin olen rasisti. Olen vakuuttunut siitä, että savolaiset ovat alempi rotu. Tälle käsitykselleni minulla on sekä Mestarin että Rotukylterin tuki. Rotukylteri on sanonut, että savolaiset edustavat Toiseutta, ja Mestari on sanonut, että Rotukylterin kanssa ei koskaan voi olla asiakysymyksistä eri mieltä, ainoastaan asioiden epädiplomaattisen esitystavan. Koska Mestari ja Rotukylteri ovat puolellani, voin rauhallisin mielin olla savolaisia inhoava rasisti.

Rasismiini ovat tietenkin syynä lapsuuden traumat. Olin ainoa valkoisen rodun edustaja monikulttuurisessa koulussa, jossa kaikki muut edustivat savolaista rotua. Roturistiriidat ilmenivät siten, että alemmaksi itsensä tietävän rodun edustajat kadehtivat minua, koska minulta puuttui savolaisen rodun tunnusomainen lättänenä, käkkäräpää, plutkuhuulet sekä mölähtelevä puhetyyli.

Jos sinulla on itsensä Mestarin tuki, niin mikäpä minä olen vastaan väittämään, mutta kuka tai mikä on rotukylteri?

Offline nirva

• Full Member
Jos sinulla on itsensä Mestarin tuki, niin mikäpä minä olen vastaan väittämään, mutta kuka tai mikä on rotukylteri?

C'mon Maivei, et voi olla näin ulkona skenestä. Rotukylteri = rotuteorioihin erikoistunut kauppatieteen ylioppilas, eräs tunnetuimmista läpimädän moku-oikeuslaitoksemme uhreista.

Offline Kaptah

• Hero Member

C'mon Maivei, et voi olla näin ulkona skenestä. Rotukylteri = rotuteorioihin erikoistunut kauppatieteen ylioppilas, eräs tunnetuimmista läpimädän moku-oikeuslaitoksemme uhreista.

En ollut kyllä minäkään tätä ennen kuullut. Kohta varmaan paikalle ryntää Köyry kertomaan, että tällaiset väitteet ovat osa meidän salaisen koulutusleirimme perusopetusta, joka on jokaiselle hänen kanssaan jostain eri mieltä olevalle netti keskustelijalle koulutettu.

Viitataanko tällä siis Ellilään? Olikos hän kylteri, vai oliko ihan itseoppinut nero?
Kaikki kehitys on muutosta, mutta kaikki muutos ei ole kehitystä.

Timo Anttila

• Guest
Kohta varmaan paikalle ryntää Köyry kertomaan, että tällaiset väitteet ovat osa meidän salaisen koulutusleirimme perusopetusta, joka on jokaiselle hänen kanssaan jostain eri mieltä olevalle netti keskustelijalle koulutettu.

Minusta tämä oli aika ikävästi, henkilöön käyvästi sanottu, Kaptah.

Offline Maivei

• Hero Member

Kyl määki ton turkkulaisen sananvapaussoturin tiedän, rotukylteri lienee sikäläistä sisäpiirihuumoria.
Mutta joo. olen vähän ulkona ison maailman asioista muutenkin, jopa YLEn tähtidzuurnalisti tiistaisessa ajankohtaisen kakkosen FDL-Mimosa-jutussa yllätti minut käyttämällä sanaa suvakki, joka oli minulle tuntematon.

Offline metrics

• Hero Member
Kohta varmaan paikalle ryntää Köyry kertomaan, että tällaiset väitteet ovat osa meidän salaisen koulutusleirimme perusopetusta, joka on jokaiselle hänen kanssaan jostain eri mieltä olevalle netti keskustelijalle koulutettu.

Minusta tämä oli aika säälittävästi jeesusteltu, Timo.

Offline Maivei

• Hero Member

Totta. Ikäänkuin Köyry olisi niin tietämätön että väittäisi netsibotteja koulutettavan leireillä, kun kymmenvuotias lapsikin tietää että niille (meille) vain päivitetään ohjelma.

Ne leireillä koulutettavat ovat sursottaria.
« Last Edit: August 09, 2012, 09:11:14 by Maivei »

Harri

• Guest
Jee, taas lisää kamaa osioon faqqia tiedottomille. Nämä rotukylterit ja sursottaret taitavat melkein kyllä olla jo jatkokurssille paremmin soveltuvaa matskua.

Täällä muuten pitäisi olla ihan helvetin asiallinen, menkää muualle möykkäämään vitun urpot.

Offline Taha Islam

• Hero Member

Etniset itäsuomalaiset ovat yliedustettuna kottikärryihin liittyvissä kännisekoiluissa: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012080915937166_uu.shtml

Ehdotan aitaa linjalle Kotka-Viitasaari-Kuhmo.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012