Itsellenikin kyllä on jäänyt Wardasta sellainen kuva, että hän ihan vilpittömästi arvostaa suomalaisia miehiä ja on aidosti kiinnostunut, kuinka lisätä suomalaisen miehen hyvinvointia.
Sen sijaan en usko, että Köyryn (oikeasti/läpällä) halveksuva asenne suomalaisia kohtaan johtaa tätä asiaa millään tavalla ainakaan hyvään suuntaan.
Miten niin halveksuva? Niin metsä vastaa kuin siihen huudetaan. Kuusi vuotta sitten kokoomuslainen äitini, joka oli jumalauta kokenut omakohtaisesti talvi- ja jatkosodan perkele (hän oli kykkinyt siellä pommisuojissa teini-ikäisenä), kuoli lähes kahdeksankymppisenä maksasyöpään (jonka epäilen johtuneen hänen syömistään migreenilääkkeistä). Kuten varsin moni tällaisessa tilanteessa, minäkin koin velvollisuudekseni reivata omaa poliittista kurssiani hänen suuntaansa, jotta hänen ajatuksistaan ja maailmankuvastaan edes jotain säilyisi hänen kuoltuaan.
Näiden kuuden vuoden aikana olen kuitenkin menettänyt juurikin sen häneltä ja isoäidiltäni omaksumani isänmaallisuuden, koska se paljon puhuttu Suomen kansa ja varsinkin se suomalainen mies on osoittautunut aivan uskomattomaksi örseltäväksi ja ryllääväksi saastaksi - tai ainakin käyttäytynyt minun suuntaani sellaisen tavoin. Nykyään olen sitä mieltä, että Suomi ja Suomen kansa eivät ole maailmanhistorian suuressa maailmassa ainakaan hyvisten puolella, ja sen aion sanoa ääneen.
Tai jos totta puhutaan, se minkä olen oppinut on se että mitään Suomen kansaa ei ole. On tämä maata tosiasiallisesti johtava rälssi, meidän veroistamme rahoitettu rikollisen äärioikeiston rälssi, joka mielensä mukaan solvaa ja uhkailee liberaalia keskiluokkaa, ja sitten on se liberaali keskiluokka, joka joko on vaiti tai pelkää, tai sitten myötäilee sitä rälssiä. Ei ole ketään, jolla olisi munaa ääneen vaatia kaikkien tulonsiirtojen poistamista siltä rälssiltä.
Tälle rälssille pitää sanoa, että jos tämä nykysysteemi ja hallitus on niin kamala ja paha, että se pitää kaataa ja kaikki toista mieltä kanssasi olevat pitää upottaa suohautoihin, niin varmaan sitten myös nykysysteemin sosiaalitukiraha on mielestäsi likaista rahaa, jota et halua ottaa vastaan. Miten niin tulee nälkä ja jano ja kylmä ilman ruokaa ja juomaa ja kattoa pään päällä? Mene veikkonen vaikka tekemään sitä suohautavallankumoustasi, mutta et meidän rahalla.