Author Topic: Valkoinen suomalainen mies - uhat ja mahdollisuudet  (Read 14826 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
Re: Valkoinen suomalainen mies - uhat ja mahdollisuudet
« Reply #45 on: July 08, 2012, 16:28:15 »

Kuka :) suunnittelisi ja väsäisi tarran/julisteen, jossa lukisi "kehu (suomalainen) mies päivässä" ?

Eiköhän asia hoidu yksinkertaisemminkin, kerran viikossa, perjantaina, pimeässä, peiton alla, ainakin, niinhän sitä sanotaan. Parempi lähtökohta kuin sotkea julkisia tiloja.

Muuten varmaan riittäisi, että pidetään ihmisenä, vertaisena, ei poikana eikä isänä, ei jumalana, ei palvelijana eikä lemmikkinä.

Toki: eläköön se pieni ero. Suomalainen mies, muiden länsimaisten lajitoveriensa kanssa on kokenut pitää huolta siitäkin, että se ero myös pysyy pienenä. Parannettavaa kaikessa tietysti, myös menetettävää.
« Last Edit: July 08, 2012, 16:41:47 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #46 on: July 08, 2012, 16:42:07 »
Hän tekee töitä (suuressa osassa tapauksia raskasta ruumiillista työtä) läpi koko elämänsä; yläasteelta (tai lukiosta) eläkeikään tai hautaan - ilman taukoja. (Naiset sentään saavat edes olla hetken huilitauoilla ja miettimässä loppuelämänsä suuntaa äitiyslomilla miehen elättäessä sillä välin perhettä.)

He rakentavat sinulle talot, joissa sinä asut. He laittavat sinulle asfaltin, jonka päällä sinä kävelet. He korjaavat autosi rikottuasi sen. He asentavat uudet putket taloosi putkivian yllättäessä (ja veden jo tulviessa lattioillesi). He fiksaavat kuntoon kodinkoneesi ja asuinympäristösi.

Hehehe, hulvattoman hauska ketju! Valkoisena heteromiehenä arvostan suuresti noita raavaita miehiä jotka tekevät meille taloja ja kunnostavat vanhoja, valkoisten heteromiesten rakentamia. Suomea sieltä vaan harvemmin kuulee. Antakaamme siis virolaisille, venäläisille ja puolalaisille kerrankin ansaitsemansa arvostus.

Lisäksi arvostan suuresti virolaista ja suomalaista tyttöä jotka palvelevat minua kaupassa, venäläistä heteronaista joka siivoaa meille, seemiläistä heteromiestä joka fiksaa tietokoneeni, aasialaista heteronaista ja indoiraanista miestä (sukupuolista suuntautumista en halua tietää) jotka leikkaavat hiukseni, N:n polven mamua joka neuvoo perhettä juridisissa asioissa ja niitä ensimmäisen sukupolven mamuja jotka tänäänkin tekevät minulle maittavaa ruokaa. Kaikki tämä kiitos maailman toimivimman rauhanaatteen, kapitalismin.

He eivät saa osakseen juuri mitään arvostusta, silti heidän isänmaallisuutensa oletetaan kantavan sen verran, että he myös puolustavat meitä rajalla, jos joku tai jokin uhkaa Suomen itsenäisyyttä. Samalla tästä isänmaallisuudesta heitä rauhanaikana pilkaten.

Kuka on pilkannut heidän isänmaallisuuttaan? Sitäpaitsi jos (Luoja meitä varjelkoon) Suomi joutuu oikeasti pulaan, riippumatta siitä onko vihollisena perinteinen Ryssä vai kultin profetoima eurarabialainen Kauhukalifaatti, niin eiköhän Suomi toivota minun palvelukseni nopeasti erittäin tervetulleiksi eikä rupea tutkimaan geenikarttaani vaan hyödyllisiä taitojani.

Mitä on kirjaviisaus ilman hiljaista sydämen viisautta? Ei mitään. Ei yhtään mitään. Sen huomaa tästäkin ketjusta.

Mitä sitten on hiljainen sydämen viisaus ilman kirjaviisautta? Kyvyttömyyttä pukea ajatuksiaan sellaiseen muotoon että ne jotenkuten vastaisivat ympärillä olevaa todellisuutta. Niin, onhan mutuilulle tosin muitakin nimiä kuin "hiljainen sydämen viisaus."

Eikä tämä ole ihonvärikysymys - tämä on asennekysymys; kyse on siitä kenellä on asenne kohdallaan.

Tuossa voin olla ihan samaa mieltä kanssasi. Nyt sitten vain elämään kuten opetat. Muista kunnioittaa miestäsi ja kaikkia niitä jotka sinunkin elämästäsi tekevät hyvää ja onnellista.

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #47 on: July 08, 2012, 16:55:42 »
Toki, mikäs sen mukavampaa. Tosin ihmissuhteiden hoitaminen epäonnistuu ilman jonkinasteista mielistelyä ja valehtelua. Vai tiedätkö sinä ainoatakaan inhorehellistä ja mukavaa ihmistä?

Tiedän. Esimerkiksi itseni. Sosiaalisesta normista huolimatta en ryhdy valehtelemaan olevani tavanomainen taukki enkä teeskentele nöyrää tai nöyristele jonkun huutosakin edessä. Siitä huolimatta ainakin monet ympärillä tuntuvat pitävän minua kohtuullisen mukavana, jopa viihdyttävänä. Ymmärrän kyllä jos sinusta olenkin v-mäinen paukapää mutta suhtautuminen toisiin ihmisiin onkin asennekysymys ja kommunikaatiotaidot rakentuvat sekä viestintä- että vastaanottokyvyistä.

Kyllä vaan, ja maailmanmitassa muutamat alakulttuurit ovat jääneet keskiajalle (anteeksi jos loukkaan keskiaikaharrastajia) joissa miehen itsetunto ei kestä edes sitä että hänen naisensa juttelee miehen kanssa joka ei ole veli eikä isä.
Veikkaan että tässä naisten(kin) ihmisoikeuksien kunnioittamisessa VSM pärjää keskiarvoa paljon paremmin. Sekin on hyvä muistaa.

Hui kauheeta. Minäkin olen kuullut tuollaisista alakulttuureista. Olkoot keskenään sitten keskiajalla sellaiset joiden mielestä naisensa ei saisi jutella vieraiden ja mikä vielä pahempaa potentiaalisesti iskutaitoisten nuorten miesten kanssa.

Eikös tässä jo todettukin ettei minusta VSM:ää mollaa juuri muut kuin VSM:t itse.

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #48 on: July 08, 2012, 17:26:32 »

Et usko, kuinka monta kertaa olen käynyt tämän saman keskustelun. Suorituksesi on hyvää stereotyyppistä tasoa.

En puhunut mistään liberaaliudesta, vaan pointti oli siinä, että nämä yleiset keskiajan ja luolamiesten kaivamiset ovat pääsääntöisesti historiattomia, etnosentrisiä ja tieteellisesti sekä älyllisesti epärehellisiä. Kirkko pyrki tietenkin saamaan ihmisten seksuaalisuuden (ja ihmisen yhteisö- sekä hengellisen elämän) tiukasti kontrolliinsa, mutta yhtä lailla vielä keskiajalla valtarakenteet olivat verrattain heikkoja ja siksi yleinen "keskiajan" kaivaminen pimeytenä ei välttämättä kerro niinkään keskiajasta kuin tämän päivän mytologiasta.

Todetaan nyt ensin, että kaikki ovat varmaankin yhtä mieltä siitä, että keskiajan, joka on varsin pitkä aika ihmisen historiassa, niputtaminen kokonaisuudessaan pimeäksi, on virheellistä. Toki tämä oli taannoin kovin muodikasta, koska tietyille piireille (kuten sinunkin ideoginen viitekehyksesi) kristinusko edustaa sitä ultimaattista pahaa ja kaduttavaa, ja näin ollen kaikki, mitä kristinuskon valta leimaa, on oltava pimeää. 

Niin ja siis myöhäiskeskiajan Ranskassa samaa sukupuolta olevat miehet, jotka eivät olleet toisilleen sukua, saattoivat perustaa yhteisen laillisen huushollin.

Saattaa ollakin, tuossa tekstissä on vain niin monta "may", "suspects" jne., että ei näytä olevan juuri arvausta kummempaa käsitystä, mistä lopulta oli kyse. Mutta jos saivat perustaa, niin mitä sitten?

Kokonaisuudessaan toki hyvä esimerkki siitä epätoivoisesta kalastelusta historian ja antropologian fringe-anekdoottiloodasta, jolla sitten yritetään todistaa ja oikeuttaa yleissääntönä jotain poliittista näkemystä.

Ylipäätään tämä historiallinen narratiivi, jossa lähdetään liikkeelle Kreikasta ja "ihmisluonne" otetaan suoraan Tukydidesiltä (vaikka ehkä Hobbesin kautta), on helvetin kapea ja etnosentrinen. Ei minua kiinnosta niinkään mennä "antiikin Kreikan homppeleihin" vaan heivata tuo repressiivisen sivistyksen viitekehys helvettiin ja katsoa ihmiskuntaa kulttuurisessa monimuotoisuudessaan relativistisesti (antropologia). Näyttää erilaiselta. Suosittelen muillekin, joita perinteisiin uskomuksiin tarrautumisen sijaan kiinnostaa kriittinen tarkastelu tieteellisen tiedon kautta ;)

Kaikenmoinen sinullekin epiteettiä -tieteellinen- kantaa-¦

Eihän sinua kiinnosta mikään -ihmiskunnan monimuotoisuus-, vaan -repressiivisen- viitekehyksen (= moderni, jossa luotiin nykyisen valta-asetelma) -heivaaminen-. -Ihmiskunnan monimuotoisuutta- edustaa sinulle ns. sorretut, joku Batek-heimon kaltainen totaalinen kuriositeetti, jolla ei kylläkään ole keskustelun kannalta mitään (kuriositeettia kummempaa) merkitystä. On aivan sama, mitä jossain Papua-Uusi-Guinean viidakon yksittäisessä heimossa tapahtuu tai ei tapahdu. Jos todellisuudessa haluaisit hakea jotain merkittävää aivan toisenlaista, suuntaisit katseesi Kiinaan, mutta alas, sielläkin kun on ne samat valtarakenteet ja -sortajat-.

Vai ei antiikin homppelit kelpaa-¦ No mites sitten de Waal ja Bonobot? Tiedäthän, nuo veikeät sukulaisemme, jotka naivat ihmisen tapaan kasvokkain ja joiden sosiaaliseen järjestelmään kuuluu sukupuolielinten sukiminen?

Tietenkin jos sinä haluat nimenomaan samaistua Valkoiseen HeteroMieheen sosiaalisena kategoriana (joka siis ei viittaa ihonväriin, seksuaalisiin mieltymyksiin ja haaroväliin, vaan siihen, että "valkoinen" on "värillistä" ylempänä, "hetero" "homoa" ylempänä ja "mies" "naista" ylempänä ja ylemmät siis luonnollisesti oikeutettuja hallitsemaan alempia - lisätäänkö listaan vielä klassisen liberalismin "omaisuutta omistava", jossa saadaan vielä yksi sorron akseli) niin sitten on ihan turha itkeä siitä, että syytetään sortajaksi.

"Haluan alistaa teidät kaikki, mutta loukkaannun verisesti, jos kutsutte minua alistajaksi."

Mistäköhän nuo komparatiivit essiivissä tulivat-¦ Mutta sinulta -sortajan- ja -alistajan- otan kunniamainintana. Kuten -fasistin- ja -rasistinkin-. Laittaisin ne CV:eeni, jolleivat ne jo olisi siellä. Itse asiassa CV:ssäni ei muuta olekaan, ja sivuja on kyllä useampi.

Offline mh

• Hero Member
« Reply #49 on: July 08, 2012, 18:15:14 »

Et usko, kuinka monta kertaa olen käynyt tämän saman keskustelun. Suorituksesi on hyvää stereotyyppistä tasoa.
Ei nyt tarvitse imartelemaan alkaa. Mutta jos suoritukseni on niin huono, niin miksi keskityt lähinnä ad hominem -tason heilutteluun eikä niinkään sisältöpuoleen?
En puhunut mistään liberaaliudesta, vaan pointti oli siinä, että nämä yleiset keskiajan ja luolamiesten kaivamiset ovat pääsääntöisesti historiattomia, etnosentrisiä ja tieteellisesti sekä älyllisesti epärehellisiä. Kirkko pyrki tietenkin saamaan ihmisten seksuaalisuuden (ja ihmisen yhteisö- sekä hengellisen elämän) tiukasti kontrolliinsa, mutta yhtä lailla vielä keskiajalla valtarakenteet olivat verrattain heikkoja ja siksi yleinen "keskiajan" kaivaminen pimeytenä ei välttämättä kerro niinkään keskiajasta kuin tämän päivän mytologiasta.

Todetaan nyt ensin, että kaikki ovat varmaankin yhtä mieltä siitä, että keskiajan, joka on varsin pitkä aika ihmisen historiassa, niputtaminen kokonaisuudessaan pimeäksi, on virheellistä. Toki tämä oli taannoin kovin muodikasta, koska tietyille piireille (kuten sinunkin ideoginen viitekehyksesi) kristinusko edustaa sitä ultimaattista pahaa ja kaduttavaa, ja näin ollen kaikki, mitä kristinuskon valta leimaa, on oltava pimeää. 
Itse asiassa minun ideologinen viitekehykseni (mikähän se muuten mielestäsi on?) ei kristinuskoon niinkään suhtautunut negatiivisesti, mutta kirkkoon suhtautuminen oli vähän toisenlainen. Tosin tänä päivänä suhtautuminen kirkkoonkin on hieman erilainen kuin ennen vanhaan, jolloin kirkolla oli vähän toisenlainen yhteiskunnallinen rooli.

Niin ja siis myöhäiskeskiajan Ranskassa samaa sukupuolta olevat miehet, jotka eivät olleet toisilleen sukua, saattoivat perustaa yhteisen laillisen huushollin.

Saattaa ollakin, tuossa tekstissä on vain niin monta "may", "suspects" jne., että ei näytä olevan juuri arvausta kummempaa käsitystä, mistä lopulta oli kyse. Mutta jos saivat perustaa, niin mitä sitten?

Kokonaisuudessaan toki hyvä esimerkki siitä epätoivoisesta kalastelusta historian ja antropologian fringe-anekdoottiloodasta, jolla sitten yritetään todistaa ja oikeuttaa yleissääntönä jotain poliittista näkemystä.
En tässä nyt ole yleissääntönä todistellut mitään poliittista näkemystä.

Ylipäätään tämä historiallinen narratiivi, jossa lähdetään liikkeelle Kreikasta ja "ihmisluonne" otetaan suoraan Tukydidesiltä (vaikka ehkä Hobbesin kautta), on helvetin kapea ja etnosentrinen. Ei minua kiinnosta niinkään mennä "antiikin Kreikan homppeleihin" vaan heivata tuo repressiivisen sivistyksen viitekehys helvettiin ja katsoa ihmiskuntaa kulttuurisessa monimuotoisuudessaan relativistisesti (antropologia). Näyttää erilaiselta. Suosittelen muillekin, joita perinteisiin uskomuksiin tarrautumisen sijaan kiinnostaa kriittinen tarkastelu tieteellisen tiedon kautta ;)

Kaikenmoinen sinullekin epiteettiä "tieteellinen" kantaaÅ
No mitä sen pitäisi kantaa? Mitkä tieteenalat suljetaan tieteen ulkopuolelle ja pitääkö tämä nyt tulkita niin, että kulttuuriantropologia ei ole tiedettä?
Eihän sinua kiinnosta mikään "ihmiskunnan monimuotoisuus", vaan "repressiivisen" viitekehyksen (= moderni, jossa luotiin nykyisen valta-asetelma) "heivaaminen".
Missä määrin nuo ovat ristiriidassa?
"Ihmiskunnan monimuotoisuutta" edustaa sinulle ns. sorretut, joku Batek-heimon kaltainen totaalinen kuriositeetti, jolla ei kylläkään ole keskustelun kannalta mitään (kuriositeettia kummempaa) merkitystä. On aivan sama, mitä jossain Papua-Uusi-Guinean viidakon yksittäisessä heimossa tapahtuu tai ei tapahdu. Jos todellisuudessa haluaisit hakea jotain merkittävää aivan toisenlaista, suuntaisit katseesi Kiinaan, mutta alas, sielläkin kun on ne samat valtarakenteet ja "sortajat".
Tietenkin on, sekä kymmeniä tuhansia "joukkovälikohtauksia" vuodessa. Batekit eivät myöskään ole totaalinen kuriositeetti vaan nyky-yhteiskunta sanan erittäin tärkeässä merkityksessä. En tarvitse sinua kertomaan mihin minun pitää katseeni suunnata, jos haluan "jotain toisenlaista".
Vai ei antiikin homppelit kelpaaÅ No mites sitten de Waal ja Bonobot? Tiedäthän, nuo veikeät sukulaisemme, jotka naivat ihmisen tapaan kasvokkain ja joiden sosiaaliseen järjestelmään kuuluu sukupuolielinten sukiminen?
Tiedän tiedän ja kelpaa kelpaa.

Tietenkin jos sinä haluat nimenomaan samaistua Valkoiseen HeteroMieheen sosiaalisena kategoriana (joka siis ei viittaa ihonväriin, seksuaalisiin mieltymyksiin ja haaroväliin, vaan siihen, että "valkoinen" on "värillistä" ylempänä, "hetero" "homoa" ylempänä ja "mies" "naista" ylempänä ja ylemmät siis luonnollisesti oikeutettuja hallitsemaan alempia – lisätäänkö listaan vielä klassisen liberalismin "omaisuutta omistava", jossa saadaan vielä yksi sorron akseli) niin sitten on ihan turha itkeä siitä, että syytetään sortajaksi.

"Haluan alistaa teidät kaikki, mutta loukkaannun verisesti, jos kutsutte minua alistajaksi."

Mistäköhän nuo komparatiivit essiivissä tulivatÅ Mutta sinulta "sortajan" ja "alistajan" otan kunniamainintana. Kuten "fasistin" ja "rasistinkin". Laittaisin ne CV:eeni, jolleivat ne jo olisi siellä. Itse asiassa CV:ssäni ei muuta olekaan, ja sivuja on kyllä useampi.
Fasistista en tiedä, en muista kantaasi valtioon, rasisti vaikutat olevan ja ilmeisesti tyytyväisin mielin asettaudut tuonne Valkoisen Heteromiehen sosiaaliseen konstruktioon, jolle muutaman elävän ihmiskulttuurin pyyhkiminen maailmankartalta on kuriositeettien poispyyhkimistä ja edistystä? Ja sitten suututaan kun ne ilmestyy ovelle.
« Last Edit: July 08, 2012, 18:31:51 by mh »

Offline Jussi Jalonen

• Sr. Member
« Reply #50 on: July 08, 2012, 18:28:22 »
Itse asiassa CV:ssäni ei muuta olekaan, ja sivuja on kyllä useampi.

Voi olla, mutta olen valmis lyömään vetoa että munasi ovat silti pienemmät kuin minulla.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #51 on: July 08, 2012, 18:37:18 »

Mitä on kirjaviisaus ilman hiljaista sydämen viisautta? Ei mitään. Ei yhtään mitään. Sen huomaa tästäkin ketjusta.
Mitä sitten on hiljainen sydämen viisaus ilman kirjaviisautta? Kyvyttömyyttä pukea ajatuksiaan sellaiseen muotoon että ne jotenkuten vastaisivat ympärillä olevaa todellisuutta. Niin, onhan mutuilulle tosin muitakin nimiä kuin "hiljainen sydämen viisaus."

Tämä Brändiksen aiempi tulikin mieleeni:"Et tiennyt, että tutkimusasetelmat heijastelevat aina aikaa ja paikkaa sekä myös kulttuuria? Luotettavia tutkimustuloksia saadaan usein vasta jälkijunassa? Entä, jos minä omaisin tänä päivänä jotakin sellaista hiljaista tietoa, josta sinä saat tietää tutkimustulosten muodossa vasta 25 vuoden kuluttua?  Wink Katso nyt - ei kannata tyrehdyttää keskustelua."

Episteme vs. gnosis vai sentimentaalista metafysiikkaa?

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
  • Hate the sin, love the sinner
« Reply #52 on: July 08, 2012, 18:45:22 »

Episteme vs. gnosis vai sentimentaalista metafysiikkaa?

Doxa, luulisin. Tai paradoxa, ei kuitenkaan orthos doxa saati heterodoxa.
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #53 on: July 08, 2012, 18:45:52 »
Itse asiassa CV:ssäni ei muuta olekaan, ja sivuja on kyllä useampi.

Voi olla, mutta olen valmis lyömään vetoa että munasi ovat silti pienemmät kuin minulla.

Kompensoin sitten Maranellon punaisella urheiluautolla vai Desert Eaglella(?), koska kyllähän mä Jussi uskon että sulla on ISO.

Kovin on Jalosen ajattelu nyt sutinut konkreettisia latuja viime päivinä. Se poikittain oleva tamppooni kannattaa ottaa pois ennenkuin siihen istuu sellainen tamppoonitoksiini. Ja se olisi paha juttu se.

Mikäköhän viesti oli, kun kirjoitin näin:

Mistäköhän nuo komparatiivit essiivissä tulivat-¦ Mutta sinulta -sortajan- ja -alistajan- otan kunniamainintana. Kuten -fasistin- ja -rasistinkin-. Laittaisin ne CV:eeni, jolleivat ne jo olisi siellä. Itse asiassa CV:ssäni ei muuta olekaan, ja sivuja on kyllä useampi.

= puheena olevassa maailmankuvassa kaikki, mitä olen tehnyt (mitä siellä nyt on, tutkintoa, johtamista ja sellaista), on "alistamista", "sortoa", "fasismia" ja "rasismia".

Ja jos nyt saan sanoa, jenkkien keskikokoisen kirjan mittaiset CV:t herättävät itse-ehostuksessaan minussa lähinnä huvittuneisuutta.

Offline mh

• Hero Member
« Reply #54 on: July 08, 2012, 18:58:41 »
No en minä missään ole sanonut, että "tutkinto, johtaminen ja sellainen" on alistamista, sortoa, fasismia ja rasismia, mutta ilmeisesti kalikka kalahti, koira älähti ja hätäspäissään ehti ihan itse julistautua alistajaksi, sortajaksi, fasistiksi ja rasistiksi. Ei siinä, kukin tyylillään.
« Last Edit: July 08, 2012, 19:00:23 by mh »

Offline metrics

• Hero Member
« Reply #55 on: July 08, 2012, 19:16:02 »
No en minä missään ole sanonut, että "tutkinto, johtaminen ja sellainen" on alistamista, sortoa, fasismia ja rasismia, mutta ilmeisesti kalikka kalahti, koira älähti ja hätäspäissään ehti ihan itse julistautua alistajaksi, sortajaksi, fasistiksi ja rasistiksi. Ei siinä, kukin tyylillään.

En tiedä, ilmeisesti siellä mikrokosmoksessasi ihmiset "julistautuvat" joksikin, vapahtajaksi tms. Kyllä se oli vain sarkastinen tapa ilmoittaa, että pidän sinun ajatteluasi keskimäärin, miten sen nyt kohteliaasti sanoisin, vähemmän fiksuna.

Offline lauri holopainen

• Sr. Member
« Reply #56 on: July 08, 2012, 20:02:21 »
Noh, tämä valkoisen heteromiehen sortohan on tokikin lähinnä p...ua saamattomien vätysten konstruktio.

Warda muistaakseni ennenkin antanut hyviä ohjeita siihen, miten tästä voisi päästä.

Lahjomattomien tilastojen ja luotettavan mutun valossa näyttääkuitenkin siltäettä...
http://todellisuus.org/index.php?topic=1545.msg63132#msg63132

Offline mh

• Hero Member
« Reply #57 on: July 08, 2012, 20:04:40 »

En tiedä, ilmeisesti siellä mikrokosmoksessasi ihmiset "julistautuvat" joksikin, vapahtajaksi tms.
No tämän foorumin mikrokosmoksessa sinä kyllä tuossa hetki sitten julistauduit ihan itse.
Kyllä se oli vain sarkastinen tapa ilmoittaa, että pidän sinun ajatteluasi keskimäärin, miten sen nyt kohteliaasti sanoisin, vähemmän fiksuna.
No mutta miksi ihmeessä se pitää sitten tehdä sellaisella tavalla, että onnistut antamaan omasta ajattelustasi, kohteliaasti sanoen, vielä siitäkin vähemmän fiksun vaikutelman?
« Last Edit: July 08, 2012, 20:07:48 by mh »

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #59 on: July 08, 2012, 20:21:52 »
Noh, tämä valkoisen heteromiehen sortohan on tokikin lähinnä p...ua saamattomien vätysten konstruktio.

Warda muistaakseni ennenkin antanut hyviä ohjeita siihen, miten tästä voisi päästä.

Mikäs konstruktio se mustan homon sortaminen sitten on? Ehkä Warda voisi konsultoida vähän niitäkin.