Keskustelu > Foorumin säännöt ja kehitys

Anonyymiproxyt

(1/5) > >>

Mikael Lönnroth:
Minulle tuli (ehkäpä bcc:nä?) tietoa siitä, että käyttäjä [käyttäjän nimi poistettu koska se näyttää hassummalta näin :)] käyttää anonyymiproxya henkilöllisyytensä suojaamiseksi, ja tämä on tietysti vakava rikos kun luetaan mitä sääntökirjassa 18 § sanotaan.

No. Tänne on luultavasti aikoja sitten rekisteröitynyt liuta trolleja anonproxyjen kautta trollailemaan ja kuvittelen, että tämä on syy säännön olemassaololle. Mutta. Ehkä se on vähän huono sääntö?

Jos netissä aidosti haluaa toimia anonyyminä niin anonyymiproxyt ovat aika ehdoton vaatimus. Minun IP-osoitteeni takaa löytyi mm. ennen koko nimeni ja jopa kotiosoitteeni, joten ymmärrän hyvin yskän.

Ehdotan, että sääntökirjan 18 § poistetaan.

(täällähän on käytössä huutodemokratia, joten siksi uskalsin tehdä tämän radikaalin ehdotuksen :))

Taha Islam:
Kuka täällä esittää sellaisia mielipiteitä, että tarvitsisi oikeasti anonyymiproxyä?

Mikael Lönnroth:
Tässä on hommaforumissa tätä keskustelua käyty ihan mielenkiintoisin argumentein: http://hommaforum.org/index.php?topic=3611.0

Tahan kommenttiin liittyen niin tässä ei minusta niinkään ole kyse siitä, että kieroutunut poliisi tai vihainen väkimassa tulisi hakemaan ihmisiä kotoa heidän kirjoituksiensa perusteella vaan siitä, että pitääkö täällä tosiasiallisesti olla mahdollista toimia anonyymisti vai ei.

Järjestelmään tallennetut tiedot voivat luultavasti suht helposti päätyä myös hakkereiden käsiin, jolloin IP:stä voi selvittää paljon kaikennäköistä kivaa kuten esim usein missä yrityksessä henkilö on töissä, jos sieltä verkosta joskus on sattunut kirjautumaan.

Taha Islam:
Mikaelilla on pointti. En näe mitään syytä kieltää anonyymiproxyjä. Sen pitää olla argumentti, kun ratkaisee.

Reija Härkönen:
Vaikka itse kirjoitan omalla nimelläni, pystyn kuvittelemaan monta hyvää syytä, miksi jollakin on tarve pysyä tuntemattomana - myös niin tuntemattomana, etteivät palstan ylläpitäjätkään pääse selville henkilöllisyydestä.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version