Vastasin kyselyyn. Vietän siveellistä ja raitista kaupunkijuhannusta Tampereella ja kirjoittelen väitöskirjaa puhtaaksi. Aina välillä käyn lenkillä ja uimassa.
Ylipäätään en pahemmin juo. Tavanomaisina juhlapyhinä, kuten juhannuksena, vappuna ja uutena vuotena en juo periaatteesta ikinä mitään. Pääsiäisenä saatan heitellä muutamia siivuja karitsan kostukkeeksi, kuten Vapahtajammekin aikoinaan.
En oikein edes muista milloin olisin viimeksi juonut alkoholia, mutta olisikohan ollut tuossa viikko pari sitten kun join paukun kirkasta viinaa kalaruuan alle. Minulla on vajaa votkapullo pakkasessa. Silloin tällöin saatan heittää lasin tai pari, mutta aika vähiin se jää. Jonkinlaisessa humalassa taisin olla viimeksi, no, olisikohan ollut joskus syksyllä 2008?
Viinaa minulla kyllä piisaa niin ettei heti kesken lopu. Tällä hetkellä inventaarioni on seuraavanlainen:
Starka, kymmenen vuotta kypsytettyä erittäin hienoa votkaa (50%, 500 ml)
Żołądkowa Gorzka, katkerovotkaa (38%, 500 ml)
Żubr³wka, heinällä maustettua votkaa (40%, 500 ml),
Pan Tadeusz, puolalaista ruisvotkaa (40%, 500 ml)
Zeljonaja marka ržanaja, venäläistä ruisvotkaa (40%, 500 ml)
Wiśni³wka luksusowa, puolalaista kirsikkavotkaa (38%, 500 ml)
Wiśni³wka lubelska, puolalaista kirsikkavotkaa (36%, 500 ml), pitäisi muuten edelleenkin lähettää Timo Anttilalle.
Old Krupnik, puolalaista hunajalikööriä (38%, 500 ml)
Suktinis, liettualaista simaa (50%, 350 ml)
Kurpiowska, puolalaista dw³jniak-simaa, eli 1/2 hunajaa (16%, 750 ml)
Bernardyńska, puolalaista tr³jniak-simaa, eli 1/3 hunajaa (13%, 750 ml)
Avshar, viisivuotista armenialaista brandya (40%, 500 ml)
Ararat, viisivuotista armenialaista brandya (42%, 500 ml)
Aroma floris, bessarabialaista brandya (40%, 500 ml)
Montanhas de Minas, brasilialaista cacha§aa (42%, 700 ml)
... sekä lisäksi se avattu Sobieski-leka, pari lestiä tavallista bourbonia, rommia ja vielä yksi Valamon luostarista saatu pullo.
Vaikken pahemmin juokaan, niin parempi, että ne ovat minulla kuin jollain muulla, eikö?
Kesää,
J. J.