Author Topic: Yön pimeydessä ja kirkkaassa päivänvalossa  (Read 141606 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
Re: Yön pimeydessä ja kirkkaassa päivänvalossa
« Reply #135 on: June 14, 2012, 01:30:32 »
no siitäköhän se sitten johtuu, että haluaisin ne uudestaan lukea?  ;)

Tiedä häntä. Voin kyllä lähettää sinulle tuon Ihmiskunnan viholliset, ei kai postikuluja sinnekään saakka niin kamalasti kerry.
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline lauri holopainen

• Sr. Member
« Reply #136 on: June 14, 2012, 01:57:20 »
Kiitos tarjouksesta, mutta:

Kertyy postimaksuja aivan perkeleesti, ihan oikeasti. Käy vaikka "postissa" kysymässä. Mutta jahka tulen Suomeen käymään, niin otan yhteyttä. Olisi tuo kiva uudestaan lukea.
Lahjomattomien tilastojen ja luotettavan mutun valossa näyttääkuitenkin siltäettä...
http://todellisuus.org/index.php?topic=1545.msg63132#msg63132

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #137 on: June 14, 2012, 02:01:35 »
Kiitos tarjouksesta, mutta:

Kertyy postimaksuja aivan perkeleesti, ihan oikeasti. Käy vaikka "postissa" kysymässä. Mutta jahka tulen Suomeen käymään, niin otan yhteyttä. Olisi tuo kiva uudestaan lukea.

Teemmä sitten näin.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #138 on: June 14, 2012, 02:10:47 »
Kävin taas köpöttelemässä ja tuli piipahdettua ulos kesäyötä haistelemaan. Kyllä on upea kesäyö siellä menossa. Onnea teille, jotka voitte siitä nauttia ilman sitovia rajoitteita. Sinne vaan nuuhkuttamaan lämmintä suvihämärän hehkua.

On se vaan niin, että satakielen laulu muuttaa tuollaisen ankean asfalttipihan ihan joksikin muuksi, muinaiseksi volgan mutkaksi tai jääkauden jälkeiseksi ruohosavanniksi. Jossain tuolla metsän takana mammuttit nuuhkivat samaa ilmaa, aavistaen vaaran metsästäjien punoessa juoniaan.

Back to bisness, mitäs ne pojat ovatkaan hallin puolella saaneet aikaan....huokaus...
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #139 on: June 14, 2012, 02:39:20 »
Kävin taas köpöttelemässä ja tuli piipahdettua ulos kesäyötä haistelemaan. Kyllä on upea kesäyö siellä menossa. Onnea teille, jotka voitte siitä nauttia ilman sitovia rajoitteita. Sinne vaan nuuhkuttamaan lämmintä suvihämärän hehkua.

On se vaan niin, että satakielen laulu muuttaa tuollaisen ankean asfalttipihan ihan joksikin muuksi, muinaiseksi volgan mutkaksi tai jääkauden jälkeiseksi ruohosavanniksi. Jossain tuolla metsän takana mammuttit nuuhkivat samaa ilmaa, aavistaen vaaran metsästäjien punoessa juoniaan.

Back to bisness, mitäs ne pojat ovatkaan hallin puolella saaneet aikaan....huokaus...

Jah, aika painua pehkuihin. Valoisaa on täälläpäin, linnut senkun karjuvat ulkosalla.

Työn iloa, palailemma syssymmällä asiaan, ins'allah.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #140 on: June 14, 2012, 02:41:35 »

Jah, aika painua pehkuihin. Valoisaa on täälläpäin, linnut senkun karjuvat ulkosalla.

Työn iloa, palailemma syssymmällä asiaan, ins'allah.

Yeah!  8)
"The way I see it, every life is a pile of good things and bad things. Hey. The good things don't always soften the bad things, but vice-versa, the bad things don't necessarily spoil the good things and make them unimportant." - The Eleventh Doctor

Offline lauri holopainen

• Sr. Member
« Reply #141 on: June 14, 2012, 02:43:23 »
No älkää nyt, onnettomat, vielä luovuttako.  :)
Lahjomattomien tilastojen ja luotettavan mutun valossa näyttääkuitenkin siltäettä...

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #142 on: June 14, 2012, 02:51:38 »
No älkää nyt, onnettomat, vielä luovuttako.  :)

Eipä hätiä mitiä, minulla on vielä hommat kesken. Siinä sivussa käyn täällä pyörähtämässä. Tarjoilu pelaa siis vielä toistaiseksi  ;D

Offline lauri holopainen

• Sr. Member
« Reply #143 on: June 14, 2012, 03:00:29 »
No hyvä,  nyt kun on tunnustusten aika. Kuka muu, kuin minä, myöntää heittäneensä Alastalon salissa kesken?

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #144 on: June 14, 2012, 03:17:50 »
No hyvä,  nyt kun on tunnustusten aika. Kuka muu, kuin minä, myöntää heittäneensä Alastalon salissa kesken?

Minun täytyy tunnustaa, etten ole edes aloittanut :D

Kesken on jäänyt montakin yleisesti laadukaana pidettyä kirjaa. Useampia yrityksiä on kokenut muun muassa H¸egin Lumen taju ja Hallin Haiteksti. Kun ei vaan lähde rullaamaan niin sitten ei. Jari Tervoja olen useampaa yrittänyt, ei minun makuuni.

Joskus vaan käy niin, että jotain kirjaa pääsee hyvään alkuun, mutta sitten olosuhteiden pakosta tauko venyy liian pitkäksi. Ei oikein muista mitä on tapahtunut eikä huvita kahlata kaikkea alusta uudelleen. Eikä pelkästään ole kiinni juonesta tai henkilöistä vaan ennenkaikkea tunnelmasta. Jos se katoaa, niin ei ole helppo jatkaa ilman kertausta.

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #145 on: June 14, 2012, 03:35:06 »

Minun täytyy tunnustaa, etten ole edes aloittanut :D

Kesken on jäänyt montakin yleisesti laadukaana pidettyä kirjaa. Useampia yrityksiä on kokenut muun muassa H¸egin Lumen taju ja Hallin Haiteksti. Kun ei vaan lähde rullaamaan niin sitten ei. Jari Tervoja olen useampaa yrittänyt, ei minun makuuni.

Joskus vaan käy niin, että jotain kirjaa pääsee hyvään alkuun, mutta sitten olosuhteiden pakosta tauko venyy liian pitkäksi. Ei oikein muista mitä on tapahtunut eikä huvita kahlata kaikkea alusta uudelleen. Eikä pelkästään ole kiinni juonesta tai henkilöistä vaan ennenkaikkea tunnelmasta. Jos se katoaa, niin ei ole helppo jatkaa ilman kertausta.

Ja vielä sellainen tunnustus, että en ole koskaan lukenut Raamattua kokonaan. UT on luettu moneen kertaan, mutta VT:n puolella hyydyin jossain vaiheessa profeettoja.

Mutta minä olenkin entinen teologi  ::)

Offline lauri holopainen

• Sr. Member
« Reply #146 on: June 14, 2012, 03:36:49 »
Höh.

Fröken Smillas känsla av snö oli tosi hyvä, Hallin  Haiteksti taas jotakin minulle täysin outoa,

Tervo on jostakin, en voi sietää, vaikka uutisvuodossa miehestä pidänkin, kirjat kuitenkin sellaisia, että jossakin sivulla 15 tulee fiilis, ettei tälläistä kakkelia lue kukhan. Joku kuitenkin lukee, ja arvostaa kovasti.

Mystistä.

Tuosta Smilla-neidistä, kuka siinä oli kääntäjänä?

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #147 on: June 14, 2012, 03:39:17 »
Höh.

Fröken Smillas känsla av snö oli tosi hyvä, Hallin  Haiteksti taas jotakin minulle täysin outoa,

Tervo on jostakin, en voi sietää, vaikka uutisvuodossa miehestä pidänkin, kirjat kuitenkin sellaisia, että jossakin sivulla 15 tulee fiilis, ettei tälläistä kakkelia lue kukhan. Joku kuitenkin lukee, ja arvostaa kovasti.

Mystistä.

Tuosta Smilla-neidistä, kuka siinä oli kääntäjänä?

Suom. Pirkko Talvio-Jaatinen

En tiedä mikä siinä tökki. Oliko vaan aika ja paikka aina väärä vai mikä. Muistaakseni viimeksi luin sitä kylmään ja märkään vuodenaikaan ja kun tarina alkaa jotenkin ankeasti niin... Näilläkin on vaikutuksensa lukukokemukseen.
« Last Edit: June 14, 2012, 03:41:40 by Zakari »

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #148 on: June 14, 2012, 03:48:46 »
Höh.

Fröken Smillas känsla av snö oli tosi hyvä, Hallin  Haiteksti taas jotakin minulle täysin outoa

Steven Hall:The Raw Shark Texts , minulle sitä kehuttiin maasta taivaaseen, mutta kai pitäisi vähän olla varuillaan jos kehuja on kirjallisuuden opiskelija  ::)

Offline Zakari

• Sr. Member
  • Allons-y!
« Reply #149 on: June 14, 2012, 04:47:52 »
Yökuppilassa nostellaan tuolit pöydille ja valot sammuvat vitriineistä. Keittiössä tiskaillaan viimeisiä kuppeja, on aika pistää putiikki kiinni. Mutta koska aamuun on vielä tovi aikaa, käykää toki vielä peremällä jos tarvetta on. Avain on siellä samassa paikassa kukkaruukun alla.

Tänä yön vieraina piipahtivat Mikael, Reija, Madame AV, Vongoethe, Harri sekä Lauri. Ehdimme pohtia tulevaa maailmanjärjestystä, suorittaa paikallishallinnollista suunnittelua ja tietysti keskustella kirjoista. Kiitokset hauskasta seurasta, oli ilo palvella!

Seuraavaan kertaan !  8)