Paskaa. Tuomio tuli täysin sivullisten ihmisten kiusaamisesta. Itse asiassa olisi ihan kiintoisaa nähdä miten itse reagoisit jos nimelläsi ja naamallasi julkaistaisiin blogeja siitä, kuinka suurta homoseksuaalista tyydytystä saat afrikkalaisten homoseksuaalimiesten ulosteen syömisestä julkisella paikalla tai jostain muusta seppolehtotyyppisestä asiasta.
En kovin paljon loukkaantuisi jonkun häiriintyneen ihmisen tekemästä blogista, jossa kerrottaisiin kuinka suurta homoseksuaalista tyydytystä saan afrikkalaisten homoseksuaalimiesten ulosteen syömisestä, koska en olettaisi kenenkään normaalilla järjellä varustetun ihmisen kuvittelevan, että minulla on mitään tekemistä kyseisen blogin kanssa. Jos tällaisia blogeja olisi tehty kymmenistä muistakin ihmisistä, minun nimeni esiintyminen jossakin niistä olisi sitäkin vähäpätöisempi asia. Häiriintyneiden ihmisten blogeista loukkaantuvat yleensä vain toiset häiriintyneet - tai ne, joille "loukkaantuminen" palvelee muita päämääriä. Paljon loukkaavampia kuin edellä mainitun tyyppiset blogit ovat mielestäni foorumikommentit, joissa jonkun kirjoittajan arvomaailma ja mielipiteet tai pahimmassa tapauksessa kirjoittaja itse rinnastetaan ulosteeseen. Tietysti näissäkin tapauksissa kommentoija kertoo lähinnä itsestään aivan kuten blogihäirikkö sairaissa blogeissaan. Tällaiseen on nykyaikana vain totuttava.
En olisi tuominnut S. Lehtoa ehdottomaan vankeuteen, koska näyttö siitä, että hän oli tehnyt kaikki syytteessä mainitut blogit, oli puutteellinen, ja blogit olivat törkeydessään niin yliampuvia, ettei normaalin ihmisen kuulu loukkaantua niistä vaan jättää ne omaan arvoonsa. Epäilen, että maahanmuuton vastaisia kirjoituksia ja videoita julkaissut Lehto tuomittiin vankilaan pelotukseksi muille maahanmuuttoa vastustaville kirjoittajille. Valtio halusi näyttää, että se on tosissaan.