Author Topic: Perussuomalaisten mediasuhteet  (Read 39758 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
Re: Perussuomalaisten mediasuhteet
« Reply #150 on: May 05, 2012, 23:33:53 »

Turkkila kirjoitti sen ääneen, totuuden jonka me kaikki tiedämme mutta säällisyyden tähden pitää julkisesti vuodattaa krokotiilinkyyneleitä.

Niinpä. Jotkut kyllä tekevät muutakin kuin vuodattavat krokotiilinkyyneleitä. Ehkä pitää käydä pimeyden ytimessä - mutta tulla sieltä takaisin vahvempana, ei jäädä tuleen makaamaan ja mennä massan mukana.

Tuokin on aivan liian totta, sen nyt näkee täälläkin ja aivan liian usein: "Ihmiset tuntevat empatiaa niiden puolesta, jotka he omaan piiriinsä laskevat."

Köyry tuolla yllä sanoo ääneen sen, mitä ihmiset sisimmässään aivan liian usein ajattelevat vieraaksi kokemastaan ryhmästä, nyt vain ne vieraat ovat turhankin tuttuja ja saa viisi päivää banaania - siksi, koska ihmiset eivät uskalla kohdata tuollaisia ajatuksia eivätkä opettele kunnolla tulemaan toimeen niiden kanssa, prosessoimaan niitä ja sitä kautta oppia ymmärtämään itseään ja muita, elämää ja tulla paremmaksi ihmiseksi, vaan tukahduttavat ne.

Poistun nyt minäkin viideksi päiväksi ainakin. Hyvät pyhät!
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #151 on: May 05, 2012, 23:58:57 »
Tuo köyry väyrysen analyysi yhteiskunnan yleisestä seppolehtoistumisesta on valitettavan totta:(
Lehtoa voi joku erehtyä pitämään sananvapauden ritarina mutta jos Lehdon puolustelijat ovat nyt rehellisiä kuka haluaisi joutua moisen piinan kohteeksi johon Lehdon kiusaamisen kohteet joutuivat. Surkuhupaisuudessaan kuitenkin myös pelottava hahmo.

Tuomion ankaruus verrattuna vaikka mihin ja se että tuomio ei tullut ihmisten kiusaamisesta vaan vallanpitäjien pilkkaamisesta antoivat aihetta tuohon sananvapaus-spekulointiin.

Paskaa. Tuomio tuli täysin sivullisten ihmisten kiusaamisesta. Itse asiassa olisi ihan kiintoisaa nähdä miten itse reagoisit jos nimelläsi ja naamallasi julkaistaisiin blogeja siitä, kuinka suurta homoseksuaalista tyydytystä saat afrikkalaisten homoseksuaalimiesten ulosteen syömisestä julkisella paikalla tai jostain muusta seppolehtotyyppisestä asiasta. Mutta tietysti maahanmuuttokriitikkona olet todennäköisesti kykenemätön asettumaan muiden ihmisten asemaan, joten luultavasti kykenisit olemaan raivoissasi asiasta samalla kun periaatteessa pitäisit Lehtoa sananvapauden sankarina, etkä näkisi asiassa mitään ristiriitaa.

Maivei tietysti osallistuisi Lehdon sakkojen maksuun ja valittaisi päätöksestä Oulalle.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline mh

• Hero Member
« Reply #152 on: May 06, 2012, 00:22:41 »
Köyrylle jäähy oli ihan paikallaan. Ylipäätään mun mielestä menee jo aika pahasti mauttomaksi, että aletaan pilkkaamaan nuivien vanhemmuutta. Eiköhän siellä olla ihan samanlaisia kuin kaikki muutkin, että kotona ei lapsille paasata politiikkaa. Tietenkin lapset kuulevat aikuistenkin asioita, mutta eiköhän nuivien lapset ole samanlaisia kuin kaikki muutkin. Jos oikein ryhtyvät kapinapäälle niin liittyvät vielä Vasemmistonuoriin ja alkavat Vapaan Liikkuvuuden aktivisteiksi. :)

Turkkila kyllä selvästi sanoi tuossa laittavansa lapsetkin rasistiseen hierarkiaan. Hän tuskin tarkoitti kirjaimellisia kyyneleitä, sillä harva niitä kenellekään tuntemattomalle tirauttaa vaikka olisikin samaa kansaa. Ainakin itse on tullut luettua niin paljon maailman nykyisistä ja menneistä vääryyksistä ja hirmuteoista, että uutisista luetut kouluampumiset, perhesurmat ja muut sivullisiin kohdistuvat väkivallanteot herättävät lähinnä ahdistusta ja levottomuutta, mutta ei kovin emotionaalista surua, jollaista syntyy silloin kun jollekin läheiselle käy huonosti, oli nuo läheiset sitten mitä väriä tai lajia tahansa.

Mulle tulee liikutuksesta herkemmin tippa linssiin, mutta usein sekin vaatii jonkinlaisen visuaalisen tai audiovisuaalisen ärsykkeen. Yks liikuttavimpia juttuja mulle oli se, kun Saku Koivu palas syövän jälkeen takaisin kaukaloon ja koko jäähalli taputti ja huusi seisaaltaan minuuttitolkulla. Siinäkään se liikutus ei johtunut niinkään siitä, että pelaaja oli suomalainen Koivu, vaan siitä koko jäähallissa vallinneesta yhteisestä riemun tunteesta, joka siitä niin vahvasti välittyi.
« Last Edit: May 06, 2012, 00:25:18 by mh »

Offline mh

• Hero Member
« Reply #153 on: May 06, 2012, 00:22:57 »
Epäilen, että maahanmuuton vastaisia kirjoituksia ja videoita julkaissut Lehto tuomittiin vankilaan pelotukseksi muille maahanmuuttoa vastustaville kirjoittajille. Valtio halusi näyttää, että se on tosissaan.
Mä taas veikkaan, että tuolle toiminnalle haluttiin vain stoppi. Kyse ei kuitenkaan ollut mistään muutamasta puolihuolimattomasta viestistä, vaan useita vuosia jatkuneesta järjestelmällisestä toiminnasta.

Se kertoo mielestäni nuivalistosta paljon, että he tässä samaistuvat Sepiin ja näkevät hänen toimintansa "maahanmuuttokritiikkinä".
« Last Edit: May 06, 2012, 00:27:14 by mh »

Jussi O:

• Guest
« Reply #154 on: May 06, 2012, 01:01:33 »
blogit olivat törkeydessään niin yliampuvia, ettei normaalin ihmisen kuulu loukkaantua niistä vaan jättää ne omaan arvoonsa.

Todella omituinen perustelu. Kunnianloukkaus oli niin törkeä, että siitä ei olisi pitänyt loukkaantua... Joopa joo.

Turkkila-asiaan vielä. En muista mitä siitä rullaporrasblogista aikanaan puhuttiin, mutta nyt mieleeni tulee eräs (luultavasti) Julmurin taannoinen huomautus. Katsotaanpa nyt ensin tätä Turkkilaa:
Tuskin olen yksin ajatusmekanismieni kanssa. Juuri tämä on se tapa, jolla ihmisten ajattelu toimii. Ihmiset tuntevat empatiaa niiden puolesta, jotka he omaan piiriinsä laskevat. Muiden suhteen voidaan vuodattaa muutama krokotiilinkyynel. Moraalin ja etiikan normit on varattu saman pöydän ääressä istujille. Muut palelkoon ulkona.

Ennakkoluulojen voima on mahtava, eikä niitä käy kukistaminen, vaikka niiden olemassaolon itse tiedostaisi.

Tässä näkyy hyvin kämyn ja ei-kämyn ero (johon se Julmurin kommentti, jossain muussa yhteydessä ehkä, viittasi). Kämy kokee "roturealistisesti", että lait ja tavat on järjestettävä rasististen reaktioiden/ennakkoluulojen mukaan. Ei-kämy tietää nuo ennakkoluulot lapsellisiksi psyykkisiksi defensseiksi ja että yhteiskunnan järjestäminen niiden mukaisesti olisi epäeettistä ja sivistymätöntä.

Offline mh

• Hero Member
« Reply #155 on: May 06, 2012, 01:51:02 »
Hommaforumin keskustelu Sepin tuomiosta on ihan mielenkiintoinen:
http://hommaforum.org/index.php/topic,9043.0.html

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #156 on: May 06, 2012, 07:14:26 »

Johon kommentoin, että olen kyllä eri mieltä johtopäätöksestä. Rehellinen kirjoitus se on mutta Turkkilan johtopäätös ei jää siihen, että nämä tunteet ovat hirveitä vaan johtopäätöksenä on kyllä se, että tällaisia ihmiset ovat, ja se on tärkeä ymmärtää.

Kallistun sinun johtopäätöksesi puolelle. Minusta Turkkilan toiminta myös myöhemmin ja edelleen nyt on johdonmukaista jatkoa hänen ajatusmaailmalleen.

No tuollaisiahan ihmiset ovat. Miksi luulet että Estonian uppoaminen oli niin järkyttävä uutinen mutta samanlainen onnettomuus indonesiassa saa aikaan vain pientä päivittelyä?
Taannoinen tsunami aiheutti valtavan mediamyrskyn ja poliittisilta johtajilta vaadittiin normaalien surupuheiden lisäksi erityis-empaattista osanottoa koska turmassa kuoli meikäläisiä.
Turkkila kirjoitti sen ääneen, totuuden jonka me kaikki tiedämme mutta säällisyyden tähden pitää julkisesti vuodattaa krokotiilinkyyneleitä.

No eivät ole. Omien käsityksiensä universalisoiminen voi olla lähtökohta kysymykselle, että "ajattelevatkohan kaikki maailman ihmiset niin kuin minä?", mutta todellisuuden kuvaajana se on aika kehno menetelmä.

EDIT: Jussi O:lta osuva kommentti ylempänä. Muistan myös erään hommaforum-keskustelun, johon itse osallistuin, ja jossa olin todella hämmentynyt kirjoittajasta, joka kivenkovaan väitti, että hänen moraalikäsityksiensä lähtökohtana on kansallisvaltio.
« Last Edit: May 06, 2012, 07:18:51 by Mikael Lönnroth »
Maailmanpuolueen jä sen - tarvitaan lisää <-- (myös Facebookissa)

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #157 on: May 06, 2012, 07:43:54 »

Niinpä. Jotkut kyllä tekevät muutakin kuin vuodattavat krokotiilinkyyneleitä. Ehkä pitää käydä pimeyden ytimessä - mutta tulla sieltä takaisin vahvempana, ei jäädä tuleen makaamaan ja mennä massan mukana.

Tuokin on aivan liian totta, sen nyt näkee täälläkin ja aivan liian usein: "Ihmiset tuntevat empatiaa niiden puolesta, jotka he omaan piiriinsä laskevat."

Köyry tuolla yllä sanoo ääneen sen, mitä ihmiset sisimmässään aivan liian usein ajattelevat vieraaksi kokemastaan ryhmästä, nyt vain ne vieraat ovat turhankin tuttuja ja saa viisi päivää banaania - siksi, koska ihmiset eivät uskalla kohdata tuollaisia ajatuksia eivätkä opettele kunnolla tulemaan toimeen niiden kanssa, prosessoimaan niitä ja sitä kautta oppia ymmärtämään itseään ja muita, elämää ja tulla paremmaksi ihmiseksi, vaan tukahduttavat ne.

Poistun nyt minäkin viideksi päiväksi ainakin. Hyvät pyhät!

Kirjoituskiellon perusteena oli ensisijaisesti tämä lause:

Toivon, että maahanmuuttokriitikoiden lapset huostaanotetaan mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, jotta maahanmuuttokriitikolla olisi mahdollisimman vähän mahdollisuuksia vaikuttaa lapsiparkansa elämään.

... jossa "maahanmuuttokriitikot" niputetaan yhteen ryhmään ja heidän lapsilleen toivotaan huostaanottoa. Tämä on, sanoisin, kyseisen ihmisryhmän solvaamista siksi, että kaikki ihmisryhmään kuuluvat henkilöt leimataan niin huonoiksi vanhemmiksi, että julkisen vallan on ruvettava toimenpiteisiin.

Jatkot vaikka tähän: http://todellisuus.org/index.php?topic=1860.0

EDIT: Lisäys vielä, että empatian puute jotain ihmisryhmää tai joitakin ihmisiä kohtaan ei tietysti ole mikään sääntörikkomus niin kuin ei myöskään rehellinen itsereflektio, jonka tarkoituksena ei ole toisten ihmisten halventaminen.
« Last Edit: May 06, 2012, 07:54:36 by Mikael Lönnroth »

Offline sr

• Hero Member
« Reply #158 on: May 06, 2012, 09:58:57 »
Paskaa. Tuomio tuli täysin sivullisten ihmisten kiusaamisesta. Itse asiassa olisi ihan kiintoisaa nähdä miten itse reagoisit jos nimelläsi ja naamallasi julkaistaisiin blogeja siitä, kuinka suurta homoseksuaalista tyydytystä saat afrikkalaisten homoseksuaalimiesten ulosteen syömisestä julkisella paikalla tai jostain muusta seppolehtotyyppisestä asiasta. Mutta tietysti maahanmuuttokriitikkona olet todennäköisesti kykenemätön asettumaan muiden ihmisten asemaan, joten luultavasti kykenisit olemaan raivoissasi asiasta samalla kun periaatteessa pitäisit Lehtoa sananvapauden sankarina, etkä näkisi asiassa mitään ristiriitaa.

Seppo Lehto teki minusta (kuvalla ja oikealla nimelläni) juuri tuollaisen blogin. Olihan se äklö, mutta ei sitä kukaan voinut pitää minään muuna kuin sairaan ihmisen sairaana tuotoksena. Ei se elämääni järkyttänyt sen kummmmin kuin muutkaan mieleltään pimahtaneiden tekemiset. Jos joku haluaisi todellakin tehdä sellaisen blogin, joka löytyisi nimeä Googlesta hakemalla ensimmäisenä ja voisi jollekin aiheuttaa oikeasti virhekäsityksiä siitä, millainen henkilö blogia koskeva henkilö on, niin hän ei todellakaan tekisi mitään seppolehtotyyppistä sekoblogia, jota ei kukaan täysjärkinen voi pitää "oikeana" blogina, vaan paljon aidomman tuntuisen blogin, johon sujauttaisi muutaman sopivasti valitun valheen sekaan. En pidä Lehtoa sananvapauden sankarina, muttei häntä olisi minusta niin ankarasti pitänyt rangaista. Etenkin vahingonkorvaukset, jotka häntä määrättiin maksamaan olivat täysin poskettomia. Kellekään ei niistä Sepon jutuista oikeasti voinut tulla sellaisia todellisia vahinkoja.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline sr

• Hero Member
« Reply #159 on: May 06, 2012, 10:27:11 »
Löytyi muuten vanhasta viestistä myös Vongoethen kommentti tuohon:
Minusta Turkkila pyrkii nimenomaan ymmärtämään itseään ja prosessejaan. Hän myöntää niiden hirveyden ja tunnistaa ne itsessään. Tuo on merkki rehellisyydestä ja avoimiidesta, ei mistään sosiopatiasta psykopatiasta puhumattakaan. Sosiopaatti ei tuohon kykene. Hän selvästi ymmärtää sukeltaneensa liian syvälle vihassaan ja säikähtää hetkellistä empatian puutettaan. Turkkila arvatenkin käy jatkuvaa jaakobinpainia oman itsensä ja toimimisen jossain Sisussa kanssa.

Johon kommentoin, että olen kyllä eri mieltä johtopäätöksestä. Rehellinen kirjoitus se on mutta Turkkilan johtopäätös ei jää siihen, että nämä tunteet ovat hirveitä vaan johtopäätöksenä on kyllä se, että tällaisia ihmiset ovat, ja se on tärkeä ymmärtää.

Jos nyt itse ymmärsin tuon Turkkilan kirjoituksen, niin oma tulkintani on se, että hän tunnisti ajattelussaan kaksi eri tasoa, tiedostamattoman tason kontrollin ulkopuolella olevan empatiatason, joka reagoi niin kuin reagoi. Ja toisaalta sitten tiedostavan tason, joka pystyi käsittelemään sitä empatiatason tuotosta "yläpuolelta" ja toteamaan sen hirveäksi. Minusta tämä on se taso, jolle voidaan julkisella valistuksella, rasismin vastaisella propagandalla yms. parhaimmillaan päästä. Sen empatiatason muutoksiin tarvitaan sitten jotain muuta, en tiedä mitä.

Joka tapauksessa yhteiskunnan toiminnan kannalta oleellista on se, miten ihmiset toimivat, ei se, mitä he ajattelevat. Ja toimintaa ohjaa juuri se tietoinen taso, joten periaatteessa riittää, että sillä tasolla saadaan ihmiset olemaan mieltä, että on hirveä ajatus, jos ei tunne empatiaa maahanmuuttajalapsen puolesta. Viittaisin tässä tuohon siguuni. Juuri uskonnosta lähtevällä tietoiseen tasoon vetoavalla perustelulla on mahdollista painaa jopa ne positiiviset empatiantunteet sivuun.
With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -Steven Weinberg

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #160 on: May 06, 2012, 10:46:52 »

Kallistun sinun johtopäätöksesi puolelle. Minusta Turkkilan toiminta myös myöhemmin ja edelleen nyt on johdonmukaista jatkoa hänen ajatusmaailmalleen.

No tuollaisiahan ihmiset ovat. Miksi luulet että Estonian uppoaminen oli niin järkyttävä uutinen mutta samanlainen onnettomuus indonesiassa saa aikaan vain pientä päivittelyä?
Taannoinen tsunami aiheutti valtavan mediamyrskyn ja poliittisilta johtajilta vaadittiin normaalien surupuheiden lisäksi erityis-empaattista osanottoa koska turmassa kuoli meikäläisiä.

No eivät ole. Omien käsityksiensä universalisoiminen voi olla lähtökohta kysymykselle, että "ajattelevatkohan kaikki maailman ihmiset niin kuin minä?", mutta todellisuuden kuvaajana se on aika kehno menetelmä.

EDIT: Jussi O:lta osuva kommentti ylempänä. Muistan myös erään hommaforum-keskustelun, johon itse osallistuin, ja jossa olin todella hämmentynyt kirjoittajasta, joka kivenkovaan väitti, että hänen moraalikäsityksiensä lähtökohtana on kansallisvaltio.

Olen erittäin, erittäin hämmästynyt ellei tuo läheisempiä ihmisiä koskeva suurempi myötätunto ole universaali.
Espanjassa tapahtuu liikenneonnettomuuksia ja pahimpia niistä mainitaan ohimennen uutisvälineissä, mutta jos onnettomuudessa kuolee suomalaisia niin asia pysyy etusivulla päiväkausia. Oletan että sama ilmiö pätee universaalisti kaikkialla maailmassa.
Jussi O:n hämy-ja kämyvertaus taisi olla olkiukko. Missä vaaditaan että suomessa pitäisi laatia rotulakeja?
Ei kansallisvaltiolla ole moraalin kanssa muuten tekemisissä kuin että niissä asuvat onnellisimmat ja hyvinvoivimmat kansat. Hyvä ja tasa-arvoinen yhteiskunta on hyvä lähtökohta vaalia myös hyvää moraalia.

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #161 on: May 06, 2012, 10:51:57 »
Olen erittäin, erittäin hämmästynyt ellei tuo läheisempiä ihmisiä koskeva suurempi myötätunto ole universaali.

No tuolleen muotoiltuna (jos tarkoittaa esim perhettä tai läheisiä ystäviä tai aivan henkilön fyysisesti lähellä olevaa tapahtumaa) voi mennä läpi mutta Turkkilan kirjoituksessa empatia loppui seinään verrattuna yhtä "lähellä" olevaan toiseen poikaan siksi, että tämä poika oli ulkomaalaistaustainen.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #162 on: May 06, 2012, 11:13:32 »

No tuolleen muotoiltuna (jos tarkoittaa esim perhettä tai läheisiä ystäviä tai aivan henkilön fyysisesti lähellä olevaa tapahtumaa) voi mennä läpi mutta Turkkilan kirjoituksessa empatia loppui seinään verrattuna yhtä "lähellä" olevaan toiseen poikaan siksi, että tämä poika oli ulkomaalaistaustainen.

Eiköhän se empatialisä kohdistu lähipiirin lisäksi muihinkin sukulaisiin, naapureihin ja kylänmiehiin, saman kaupungin ja maan asukkaisiin, eurooppalaisiin, samanrotuisiin ja maapallon asukkaisiin vs. marsilaisiin. Tietenkin erityisempatia koko ajan laimentuu ja säännöstä poiketaan sitä enemmän mitä kauemmas lähipiiristä mennään.
Mutta tuon ilmiön olemassaolon kiistäminen on hämmentävää.
Turkkilan tapauksessa hän ei kokenut maahanmuuttajan olevan yhtä lähellä kuin muuten espoolaispojan, ja tätä tunnetta hän käsittääkseni vähän hämmentyi ja avautui sitä analysoimaan.

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #163 on: May 06, 2012, 11:23:46 »

Eiköhän se empatialisä kohdistu lähipiirin lisäksi muihinkin sukulaisiin, naapureihin ja kylänmiehiin, saman kaupungin ja maan asukkaisiin, eurooppalaisiin, samanrotuisiin ja maapallon asukkaisiin vs. marsilaisiin. Tietenkin erityisempatia koko ajan laimentuu ja säännöstä poiketaan sitä enemmän mitä kauemmas lähipiiristä mennään.
Turkkilan tapauksessa hän ei kokenut maahanmuuttajan olevan yhtä lähellä kuin muuten espoolaispojan, ja tätä tunnetta hän käsittääkseni vähän hämmentyi ja avautui sitä analysoimaan.

En itse usko tuollaiseen lineaariseen kaavaan mutta ei mulla nyt mitään todisteitakaan ole kaivaa sen tueksi. Mielestäni kirjoitat sen Turkkilan kirjoituksen hieman kauniimmaksi kun sanot "yhtä lähellä" vaikka kirjoituksessa minusta kyse ei ollut mistään pienestä muutoksesta vaan aika mustavalkoisesta on/off-jutusta.

Minä olen itse onnistunut indoktrinoimaan itseni siihen uskoon, että jokaikinen esim lapsi on ihmisarvoltaan aivan samalla viivalla, jolloin sairas lapsi Intiassa kadulla tuntuu yhtä pahalta kuin sairas lapsi kotona sängyssä. Jälkimmäiselle kykenen toki välittömästi paljon enemmän tekemään kuin taas ensimmäinen on paljon monimutkaisempi asia.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #164 on: May 06, 2012, 11:51:46 »

En itse usko tuollaiseen lineaariseen kaavaan mutta ei mulla nyt mitään todisteitakaan ole kaivaa sen tueksi. Mielestäni kirjoitat sen Turkkilan kirjoituksen hieman kauniimmaksi kun sanot "yhtä lähellä" vaikka kirjoituksessa minusta kyse ei ollut mistään pienestä muutoksesta vaan aika mustavalkoisesta on/off-jutusta.

Minä olen itse onnistunut indoktrinoimaan itseni siihen uskoon, että jokaikinen esim lapsi on ihmisarvoltaan aivan samalla viivalla, jolloin sairas lapsi Intiassa kadulla tuntuu yhtä pahalta kuin sairas lapsi kotona sängyssä. Jälkimmäiselle kykenen toki välittömästi paljon enemmän tekemään kuin taas ensimmäinen on paljon monimutkaisempi asia.

Nuo käyttäytymiskaavat yleensä ovat vähän vaikeita juttuja, ne koskevat suurien määrien keskiarvoja ja sisältävät valtavan määrän poikkeuksia säännöstä ja eri sävyjä. Trendi sinänsä on paikkansapitävä ja on otettava tosissaan esim. lehtien toimituksissa etusivun uutista/lööppiä valittaessa.
Yhtä vaikea on tuo Turkkilan keissi, vähän jyrkältä suhtautumistavan muuti³s vaikuttaa, mutta lienee selvää että lähietäisyydeltä nähtynä tapaus järkyttäisi jokaista etnistaustasta riippumatta, samoin kuin intiassa tai Pietarissa katulapsien kohtalon näkeminen läheltä. Ehkä kyseessä on jokin tietoinen tai tiedostamaton etäännyttäminen. Minun keittiöpsykologin taitoni loppuvat tässä, mutta ainakin tietoista etäännyttämistä tapahtuu maailman hätää kärsivien kohdalla, syystä että sille kurjuudelle ei voi tehdä yhtään mitään muuta kuin rauhoittaa omatuntoaan pienellä eleellä, antamalla Unicefin keräykseen rahaa tai ostamalla hyväntekeväisyys-konserttilippu.
On toki aidosti hyviäkin ihmisiä jotka kantavat huolta kaikista maailman lapsista ja aikuisista yhtälailla, palstalla on sinua epäilty sellaisesta pyyteettömyydestä, joten ilmeisesti olet niitä poikkeuksia jotka vahvistavat säännön.