"Ei-päättäjän aiheuttama kuolemantuottamus". Heh, voisiko byrokraattisemmaksi kieli käydä.
Humalassa örveltävää ja tappavaa päättäjää ei katsota kovinkaan hyvällä noin yleensä. Sinä sitten katsot.
Ei kai kukaan tuossakaan suhteessa sinulta ja kaltaisiltasi muuta odota.
Jaaha, piti lähteä taas solvauslinjalle ja vielä täysin itsekeksityn minua koskevan väitteen perusteella.
En minä katso hyvällä humalassa örveltävää päättäjää, kuten en katso ketään muutakaan humalassa örveltäjää. Sillä örvellyksellä on kuitenkin minulle paljon vähemmän painoarvoa sen suhteen, miten hyvin uskon heidän pystyvän tekemään sitä leipätyötään, jota heidät on eduskuntaan valittu tekemään, kuin sillä, että he ovat siinä päättäjätyössään syyllistyneet rikoksiin (kuten vaikkapa Juhantalo tai Kaikkonen).
Ainoastaan sitten, jos joku humalassa örveltäjä vaikkapa vaatisi humalassa örveltäjiltä sosiaaliturvan leikkkaamista tms., sillä, että he ovat itsekin örveltäneet humalassa olisi jotain merkitystä.
Sallit siis heille rikollisuuden.
No, en salli. Mistä hemmetistä tällaisen käsityksen oikein sait? Minusta päättäjien kuuluu kärsiä tekemistään rikoksista ihan samanlaiset tuomiot kuin muidenkin.
Päättäjillä ei siis mielestäsi tarvitse olla moraalia muuten kuin talousrikollisuuden osalta.
Tulee tietenkin olla, mutta en arvostelessani heidän päättäjäntyötään painota sitä, mitä he sen ulkopuolisessa elämässä ovat tunaroineet, lähellekään niin paljoa kuin sitä, mitä he siinä päättäjäntyössään ovat lakeja rikkoneet.
No nyt, tulisiko sama sallia muillekin puolueille, vähintään 20:n prosentin rikolliskiintiö puolueeseen kuin puolueeseen?
Mitä tarkoitat tuolla "tulisiko sallia"? Ei laissa ole mitään rajaa sille, kuinka suuri osuus jonkun puolueen edustajista on rikoksista tuomittuja. Kuten tuolla taulukossa näkyy, tämä luku on 100% M11:lle tällä hetkellä. Eduskunta voi tietyillä edellytyksillä erottaa jonkun rikoksesta tuomitun edustajan, mutta tätä on kyseisen lain olemassaoloaikana käytetty tasan yhden kerran, eli Juhantalon erottamisen kohdalla ja siis sen jälkeenkin Juhantalo palasi eduskuntaan tultuaan valittua seuraavissa vaaleissa.
Korruptiosta olemme me muut lukeneet riittämiin esimerkiksi persujen puoluetukirahojen säätiöimisen yhteydessä.
Sinusta siinäkään ei ole tietenkään mitään vikaa, eihän siitä ole edes oikeutta käyty.
Miten niin ei ole, kun juuri kirjoitin, että äänestäjänä minua kiinnostaa poliitikkojen korruptiot. Kuinka monta olkiukkoa aiot vielä tähän viestiin mahduttaa?
Persujen omista puheista ja teoista, ainakin minun kirjoissani he ovat lähinnä typeriä raakalaisia kaikki tyynni,
Kaikki PS-puolueen jäsenet ovat typeriä raakalaisia? Ok, pidetään mielessä tällainen ihmisten lokerointi. Ovatko sitä myös kaikki, jotka sattuivat antamaan heille äänensä viime vaaleissa? Vai ovatko he vain puoliraakalaisia?