Author Topic: Totuus uutisen takana  (Read 23096 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jussi O:

• Guest
Re: Totuus uutisen takana
« Reply #75 on: April 20, 2012, 00:38:41 »
Tekstissä ontui ennenkaikkea se että tekstistä noin 90% oli varattu kuvaelmalle & 10% sille "vitsi vitsi" osuudelle. En pitänyt jaotusta & harmoniaa kovinkaan onnistuneena, tuli yksisilmäisen pohdiskelun tunne, tarkoitushakuisuutta.

Mitenkäs minulle tuli ihan sama tunne. Mutta nyt taitaa olla niin, että me emme ymmärrä satiiria ja vainoamme persuja.

Offline Ilkka

• Hero Member
« Reply #76 on: April 20, 2012, 00:39:20 »
Esimerkiksi Ruotsin kokoomuspuolueen piiristä haukutaan ruotsidemokraatteja natseiksi eikä haluta olla heidän kanssaan missään tekemisissä, koska nämä haluavat alentaa maahanmuuttomääriä Suomen tasolle ja luopua Keski-Euroopan tavoin monikultturismista kotoutuksen ohjenuorana. Mutta samaan aikaan kyseinen puolue on ottanut kansanedustajakseen kovan luokan islamistin (Abdirizak Waberi), joka vastustaa useita länsimaisen yhteiskunnan keskeisiä periaatteita, kuten tasa-arvoa...

No sepä nostikin puolueen arvostusta monien silmissä, kun otetaan kansanedustajaksi ihminen, joka vastustaa tasa-arvoa.

Rauhoitus nyt vähän, ihan näin vanhana kämyilijähommailijanakin pyydän.

Näenkö harhoja, vai onko täällä nyt lopultakin tapahtumassa se hommaporukan jakaantuminen tolkummanpuoleisiin tyyppeihin ja niihin parantumattomiin rasisteihin? Laudan fiksumpien kämytaustaisten kunniaksi on sanottava, että Vestbackaan ja Kolymaan verrattuna he alkavat jo luoda ihan siedettävän vaikutelman.

Kiinnitin itse huomiota täsmälleen samaan. Eihän sitä vaahtoamista kukaan täysijärkinen jaksa ja nykyisin kun vastapuolellakin on kansanpettureita takinkääntäjiä (kuten minä) joilla on jonkinverran ymmärtämystä siitä arvottomasta nollasummapelistä mihin se pidemmälle vietynä ajatusleikkinä moraalin kanssa johtaa niin... meillähän voi olla täällä vaikka enemmältikin "match made in heaven".

Ihan hommalaisia tolkun miehiäkin täällä ollut, itse tokenin sillä että löysin empatiani & moraalikoodistoni, säilytin jopa loogisuuteni siinä rytäkässä. Siellä niin moni purkaa tähän pakolaishommaan kaikennäköistä omaa ahdistustansa, pahan olon viemärinä näyttää toimivan aika-ajoin.

Offline kolyma

• Full Member
« Reply #77 on: April 20, 2012, 00:43:21 »
Tarkoitan sillä tasolla, että sanotaan julkisesti naiselle kuuluvan lain tasolla selvästi vähemmän oikeuksia kuin miehille (sharia-lain hengessä) ja että miehellä tulisi olla oikeus kurittaa vaimoaan ruumiillisesti.

Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään.

Eli kuka ja minkä porukan edustajana on tätä mieltä ja onko se nyt hyvä vai huono asia, että kyseinen ihminen on tätä mieltä?

Kyseinen kokoomuspuolueen kansanedustaja.

Minä ainakin pidän melko hurjana asiana, että tuollaisia mielipiteitä suvaitaan vastaan sanomatta kyseisen puolueen piirissä (enkä luonnollisesti ole Waberin kanssa näistä asioista samaa mieltä).

Offline kolyma

• Full Member
« Reply #78 on: April 20, 2012, 00:50:08 »
Oliko siis Vestbackalla ja Kolymalla sellaista tietoa että koraanikoulussa olisi käsketty tai opetettu pakottamaan tyttöjä suuseksiin? Jos näin on niin siinähän olisi lööppiä kerrakseen ja kannattaisi varmaan käydä vähän kyselemässä imaamin perään. Vai onko ehkä sittenkin niin että tässä pikemminkin leimataan valheellisilla vihjauksilla ja kiihotetaan kansanryhmää vastaan?

Ei tuollaista ole kukaan väittänyt.

Sen sijaan on pidetty todennäköisenä, että somalikulttuurin ja islamin piirissä laajasti vallitseva naisia ja vääräuskoisia alistava/halveksuva ilmapiiri on pääasiallisena syynä näiden ryhmien yliedustukselle raiskaustilastoissa.

Eri asia on sitten, onko kulttuuris-uskonnollisilla tekijöillä ollut merkitystä juuri tälle Malminkartanon joukkoraiskaukselle.
« Last Edit: April 20, 2012, 00:52:01 by kolyma »

Offline Kaptah

• Hero Member
« Reply #79 on: April 20, 2012, 00:51:41 »

Minä ainakin pidän melko hurjana asiana, että tuollaisia mielipiteitä suvaitaan vastaan sanomatta kyseisen puolueen piirissä (enkä luonnollisesti ole Waberin kanssa näistä asioista samaa mieltä).

Noniin, nyt ymmärsin, kun hiukan kertasin. Eli konservatiivimuslimi ei ollutkaan siis ruotsidemokraattien toiseustoteemi, vaan sikäläisen kokoomuksen.

Näenkö harhoja, vai onko täällä nyt lopultakin tapahtumassa se hommaporukan jakaantuminen tolkummanpuoleisiin tyyppeihin ja niihin parantumattomiin rasisteihin? Laudan fiksumpien kämytaustaisten kunniaksi on sanottava, että Vestbackaan ja Kolymaan verrattuna he alkavat jo luoda ihan siedettävän vaikutelman.

Joo, nyt se rintama repeää. On sitä odotettukin

Nyt vielä odotan samaa teidän äärisuvaitsevaisvihervasemmistomädännäismokuttajien taholta  ;) Pari aiheetta syytettyjen persujen puolustuspuheenvuoroa ja maahanmuuton hehkutuksen tyrmäystä ja voidaan halata  :-*
Kaikki kehitys on muutosta, mutta kaikki muutos ei ole kehitystä.

Offline Ilkka

• Hero Member
« Reply #80 on: April 20, 2012, 00:52:44 »
Tarkoitan sillä tasolla, että sanotaan julkisesti naiselle kuuluvan lain tasolla selvästi vähemmän oikeuksia kuin miehille (sharia-lain hengessä) ja että miehellä tulisi olla oikeus kurittaa vaimoaan ruumiillisesti.

Nyt en kyllä ymmärtänyt yhtään.

Eli kuka ja minkä porukan edustajana on tätä mieltä ja onko se nyt hyvä vai huono asia, että kyseinen ihminen on tätä mieltä?

Ruotsalainen kansanedustaja joka on tekemässä poliittista itsemurhaa? Jotenkin tulee sellainen "osatotuus" olo tästä, laiskuuttani en ainakaan nyt jaksa vilkaista taustoja. Jollei sitten ole painavia todisteita siihen suuntaan jotta Ruotsin kokoomus olisi puolueena kallistumassa sharia-lain kannalle länsinaapurissa, se olisi meinaan mielenkiintoinen tapaus.

Vihjailujahan nämä aina, ilkeämielisiä, tarkoitushakuisia sellaisia.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #81 on: April 20, 2012, 00:56:04 »

Joo pistelin sivuraiteille urakalla, oli niin mehevä mielleyhtymä katsos. Mua vituttaa hommalaisuudessa ehkä eniten se saatanan sokeus kaksois-standardeille, joko tyhmyydestä tahi älyllisestä epärehellisyydestä tahi poliittisista syistä johtuvana. Sinäkin näytät kiinnittävän huomiota samaan aihepiiriin.

Tuo on kuin minun näppikseltäni, mutta kelpo Homman tilalla tietysti omahyväinen suvaitseminen.
Sen koraanikoulun joutaisi kyllä lopettaa, sieltä ne wannabe-jihadistiset herrakansa-asenteet opitaan.
Tässäkin tapauksessa näytti olevan enemmän kysymys kantaväestöön kuuluvien nöyryyttämisestä kuin pelkästään seksistä, siihen viittaa teolla kerskuminen ja uhrin huorittelu.

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #82 on: April 20, 2012, 01:05:32 »
on pidetty todennäköisenä, että somalikulttuurin ja islamin piirissä laajasti vallitseva naisia ja vääräuskoisia alistava/halveksuva ilmapiiri

"On pidetty" on passiivi. Kuka on pitänyt? Pitääkö nimimerkki Kolyma sitä todennäköisenä?

Voisitko kertoa esimerkkejä tuosta "laajasti vallitsevasta naisia ja vääräuskoisia alistavasta/halveksuvasta ilmapiiristä." Rajaa esimerkit koskemaan Suomea koska puhumme suomalaisesta raiskaustapauksesta. Olisiko tällöin kenties kysymys vihapuheesta joka olisi johtanut tällaiseen rikokseen ja pitäisikö sinusta kiinnittää jotain erityistä huomiota laajasti vallitseviin vihadiskursseihin joissa johonkin ihmisryhmään kohdistuu "alistava/halveksuva ilmapiiri?"

Mitä keinoja pitäisit soveliaina tällaisen ilmapiirin muuttamiseksi jos sellainen jossain havaittaisiin?

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #83 on: April 20, 2012, 01:09:18 »
Nyt vielä odotan samaa teidän äärisuvaitsevaisvihervasemmistomädännäismokuttajien taholta  ;) Pari aiheetta syytettyjen persujen puolustuspuheenvuoroa ja maahanmuuton hehkutuksen tyrmäystä ja voidaan halata  :-*

Olen ilmoittanut olevani valmis puolustamaan jokaista aiheetta syytettyä joka apuani pyytää. Mainitsetko jonkun esimerkin aiheetta syytetystä persusta niin voin hoitaa asian. Voit myös linkittää jonkin sellaisen "maahanmuuton hehkutuksen" jonka katsoisit tyrmäämisen arvoiseksi. Tyrmään vain jos sitä tosiaan on.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #84 on: April 20, 2012, 01:13:11 »

Joo pistelin sivuraiteille urakalla, oli niin mehevä mielleyhtymä katsos. Mua vituttaa hommalaisuudessa ehkä eniten se saatanan sokeus kaksois-standardeille, joko tyhmyydestä tahi älyllisestä epärehellisyydestä tahi poliittisista syistä johtuvana. Sinäkin näytät kiinnittävän huomiota samaan aihepiiriin.

Tuo on kuin minun näppikseltäni, mutta kelpo Homman tilalla tietysti omahyväinen suvaitseminen.

"Omahyväinen suvaitseminen" on tietysti pelkkä Homman aivopesukoneesta oppimasi olkiukko. Ne, jotka joutuvat hommalaisten sairaimman ja mielipuolisimman raivon kohteeksi, eivät ole yleensä mitään sokean suvaitsevaisia vapaaliikkuvuusaktivisteja, vaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat esim. Halla-ahon henkilökohtaisen oikun vuoksi joutuneet erikseen osoitetuiksi maalitauluiksi. Usein tällaiset maalitaulut ovat "väärällä tavalla" maahanmuuttokriittisiä, parhaana esimerkkinä tietysti ystävämme Mäki-Ketelä.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Harran

• Hero Member
« Reply #85 on: April 20, 2012, 01:16:29 »
Sen koraanikoulun joutaisi kyllä lopettaa, sieltä ne wannabe-jihadistiset herrakansa-asenteet opitaan.

Oletko käynyt tutustumassa kyseiseen koraanikouluun? Onko joku kysynyt imaamin kommenttia poikien tekoon? Oletko varmistanut että tuo koraanikoulu on olemassa? Jos vastaus kaikkiin kolmeen on "ei" niin väitteesi ja lakkauttamiskehotuksesi ovat vähintäänkin arveluttavia. Miten se olikaan se syyttömien syyllistäminen?

Disclaimer: en mitenkään puolusta poikien törkeää tekoa enkä epäile etteikö siinä voisi olla kyse nöyryyttämisestä (tietoni tapauksesta rajoittuvat tänään netistä luettuun). Mutta kausaaliväitteiden perusteluja tässä haen. Ei suomalaisen raiskaustapauksen jälkeen kysellä missä kirkossa hän kävi tai opetettiinko hänelle koulussa raiskaamista.

Offline Ilkka

• Hero Member
« Reply #86 on: April 20, 2012, 01:18:13 »

Tässäkin tapauksessa näytti olevan enemmän kysymys kantaväestöön kuuluvien nöyryyttämisestä kuin pelkästään seksistä, siihen viittaa teolla kerskuminen ja uhrin huorittelu.

siihen viittaa teolla kerskuminen ja uhrin huorittelu. Tähän väliin han-argumentti. Renee!! Laurikaisen Renee!!! Oliko hyvä idea silloin aikoinansa, oliko?

Ei nää kuule ole ihan niin yksiselitteisiä, ihan elävässä elämässä törmännyt ton Maltsun tapauksen tapaiseen "sattumukseen" ihan nk. "parempien perheitten poikien" parissa. Mukavanoloisia poikia, koulujen päättäjäiset, se tyttö oikeastaan halus sitä...

Jumalauta tota Islamin yliarviointia, sen alle lakaistaan 90% normaaleista siirtolaisuuteen liittyvistä ongelmakohdista, se on ton poppoon sokea piste ja siksi mulle tulee pikkaisen surku puseroon kun Halla-aho kuvailee Breivikiä sanoilla "Hullu" kun kaveri puolustaa paraikaa itseänsä oikeudessa hyvin pitkälti samoihin ongelmakohtiin samoin sanankääntein vedoten kuin arvon hallintovaliokunnan puheenjohtaja taannoin omissa blogitutkielmissansa.

Mitä muutakaan hän voisi tehdä, älykkäänä ihmisenä?

Totta vitussa Islamissa niin meeminä/aatteena/juuneimit on omat ongelmansa mutta ei nyt jumalauta sentään, vainoharhaahan nuo jutustelut alkaa jo lähentyä, aitoa vieraan kammoa.

Koen sellaista sielujen sympatiaa Junista, lähifoorumimme pörröistä lähimodea kohtaan. Musta tuntuu et ainakin nykyisellään kun olen selkeämpi omasta ulapastani jaamme aika pitkälti samantyyppisen aatosmaailman joissakin kohtaa näitä juttuja, stadilaisia kummatkin niin ollaan jopa nähty musta mieskin ainakin kerran, bussinikkunasta Itiksessä.. ei tartte nojata mielipidettänsä pelkkiin kuulopuheisiin kuulkaas!

Muoks, kokkapuhe: Ken mörköjä etsii se mörköjä löytää, näin se vaan menee.

Itse menen nyt takapihalle katsomaan josko näkisin siellä kaniinin. Ne ovat paljon mukavampia kuin möröt.
« Last Edit: April 20, 2012, 01:29:56 by Ilkka »

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #87 on: April 20, 2012, 01:29:47 »

Kiinnitin itse huomiota täsmälleen samaan. Eihän sitä vaahtoamista kukaan täysijärkinen jaksa ja nykyisin kun vastapuolellakin on kansanpettureita takinkääntäjiä (kuten minä) joilla on jonkinverran ymmärtämystä siitä arvottomasta nollasummapelistä mihin se pidemmälle vietynä ajatusleikkinä moraalin kanssa johtaa niin... meillähän voi olla täällä vaikka enemmältikin "match made in heaven".

Ihan hommalaisia tolkun miehiäkin täällä ollut, itse tokenin sillä että löysin empatiani & moraalikoodistoni, säilytin jopa loogisuuteni siinä rytäkässä. Siellä niin moni purkaa tähän pakolaishommaan kaikennäköistä omaa ahdistustansa, pahan olon viemärinä näyttää toimivan aika-ajoin.

Kuten muinaiselta proterotsooiselta maailmankaudelta varmaankin muistat, minä saavutin silloin tiettyä, öhm, notoriteettia yrittämällä avoimesti puhua siitä, mikä sen ahdistuksen oikea syy voi olla, ja suunnata sitä oikeaan kohteeseen, eli naisiin, joilta ei saa pillua. Minusta normaalia meininkiä on se, että mies, joka oikeasti ja vilpittömästi on yrittänyt toteuttaa jotain hyvän miehen mallia eikä silti ole saanut naista, purkaa katkeruuttaan naisiin, ei maahanmuuttajiin.

Olen monessakin yhteydessä tähdentänyt, että kun mies on opetettu pitämään naisia parempina ja oikeudenmukaisempina, jaloina olentoina, jotka ovat ihmissuhteissa fiksumpia ja viisaampia kuin miehet, mies syyttää seurusteluyrityksen kariutumisesta aina itseään, mikä on varma resepti saada depressio. Sen sijaan miehen on syytä suunnata katkeruutensa oikeaan osoitteeseen eli naisiin. On parempi, että hän raivoaa aikansa naisille kuin että hän jämähtää loppuiäkseen raivoamaan maahanmuuttajille, jotka ovat täysin syyttömiä hänen kärsimyksiinsä,

Jouduin kuitenkin ikäväkseni toteamaan, että monille näistä tyypeistä maahanmuuttajien vihaaminen on yksinkertaisesti liian tärkeä identiteettikysymys, jotta he haluaisivat purkaa vihansa oikeaan kohteeseen (naisiin). He eivät halua parantua nykyisestä tilastaan. Sitä vastoin he kuitenkin katsoivat, että minulla olisi ollut jonkinlainen verlvollisuus olla heille uskollinen ja heidän puolellaan tässä rasismiasiassa, koska esiinnyin heidän puolustajanaan.

Ja lopputulos on, että pidän miesasiafasistien puolustamista elämäni suurimpana virheenä. Nykyään olen sitä mieltä, että miesasiakysymys ratkaistaan yksinkertaisesti antamalla feministeille raskaita aseita ja asekoulutusta sekä loputtomasti ammuksia ja laajat partiointi- ja järjestyksenvalvontavaltuudet.

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #88 on: April 20, 2012, 01:39:43 »
Koen sellaista sielujen sympatiaa Junista, lähifoorumimme pörröistä lähimodea kohtaan.

Pieni ad hominem -heitto tähän: Minua kohtaan Junis - joka kovasti teetteli kaveria ja ystävää aikoinaan - on käyttäytynyt tavalla, jota on pidettävä merkkinä mädästä moraalittomuudesta. Hän kuuluu niihin hompansseihin, joilla ei puhtaasti hygieniasyistä kuulu olla mitään asiaa homman ulkopuoliseen maailmankaikkeuteen kun he kerran ovat homman sisälle astuneet. Itse asiassa olen paljon valmiimpi päästämään takaisin kalustettuihin huoneisiin jonkun perushommalaisen, joka aikansa raivottuaan on selvittänyt päänsä. Juniksen kohdalla kyse ei ole raivosta eikä turhautumisesta, vaan moraalisesta mädännäisyydestä, eräänlaisesta sielun syövästä, joka ei parane.

Offline Ilkka

• Hero Member
« Reply #89 on: April 20, 2012, 01:57:36 »

Kuten muinaiselta proterotsooiselta maailmankaudelta varmaankin muistat, minä saavutin silloin tiettyä, öhm, notoriteettia yrittämällä avoimesti puhua siitä, mikä sen ahdistuksen oikea syy voi olla, ja suunnata sitä oikeaan kohteeseen, eli naisiin, joilta ei saa pillua. Minusta normaalia meininkiä on se, että mies, joka oikeasti ja vilpittömästi on yrittänyt toteuttaa jotain hyvän miehen mallia eikä silti ole saanut naista, purkaa katkeruuttaan naisiin, ei maahanmuuttajiin.

Olen monessakin yhteydessä tähdentänyt, että kun mies on opetettu pitämään naisia parempina ja oikeudenmukaisempina, jaloina olentoina, jotka ovat ihmissuhteissa fiksumpia ja viisaampia kuin miehet, mies syyttää seurusteluyrityksen kariutumisesta aina itseään, mikä on varma resepti saada depressio. Sen sijaan miehen on syytä suunnata katkeruutensa oikeaan osoitteeseen eli naisiin. On parempi, että hän raivoaa aikansa naisille kuin että hän jämähtää loppuiäkseen raivoamaan maahanmuuttajille, jotka ovat täysin syyttömiä hänen kärsimyksiinsä,

Jouduin kuitenkin ikäväkseni toteamaan, että monille näistä tyypeistä maahanmuuttajien vihaaminen on yksinkertaisesti liian tärkeä identiteettikysymys, jotta he haluaisivat purkaa vihansa oikeaan kohteeseen (naisiin). He eivät halua parantua nykyisestä tilastaan. Sitä vastoin he kuitenkin katsoivat, että minulla olisi ollut jonkinlainen verlvollisuus olla heille uskollinen ja heidän puolellaan tässä rasismiasiassa, koska esiinnyin heidän puolustajanaan.

Ja lopputulos on, että pidän miesasiafasistien puolustamista elämäni suurimpana virheenä. Nykyään olen sitä mieltä, että miesasiakysymys ratkaistaan yksinkertaisesti antamalla feministeille raskaita aseita ja asekoulutusta sekä loputtomasti ammuksia ja laajat partiointi- ja järjestyksenvalvontavaltuudet.

Muistan puheesi reilun vuosikymmenen sisällä, olet oikeassa tuossa että miesasiamiesten tietty siipi on myöskin hommalaisten porukkaa, negatiivisessa mielessä. Olisiko siinä kyse sen oman pahan olon ulkoistamisesta johonkin sopivaan objektiin, feministit/mamut/islamistit, kaikki käy kunhan vastuu on ulkoistettu.