Poll

Mitä mieltä olette arvon lukijat/kanssalautailijat, maksaako vaivaa rekisteröityä Puheenvuoroon jotta voisi myös kommentoida asioita (omalla nimellänsä)?

Kyllä
8 (53.3%)
Ei
7 (46.7%)

Total Members Voted: 11

Author Topic: US gallup/Mitä Ilkan pitäisi tehdä?  (Read 5327 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ilkka

• Hero Member
US gallup/Mitä Ilkan pitäisi tehdä?
« on: April 17, 2012, 21:22:56 »
Taustaa:

Olen tuossa jonkun tovin seuraillut usarin juttuja. Varsinkin kommenttipalstat ovat muutaman patologisen tapauksen saastuttamat. Toisaalta jo 4-5 kertaa harmittanut kun ei ole esim. päässyt Jalosen juttuihin sanomaan sanaansa väliin.

Mitä mieltä olette arvon lukijat/kanssalautailijat, maksaako vaivaa rekisteröityä em. palveluun jotta voisi myös kommentoida asioita (omalla nimellänsä)?

Tähän vastauksia (saa perustella laveastikin eri näkökulmat huomioonottaen) ainoastaan akselilla Kyllä - Ei, kummalle puolelle vaaka loppupeleissä kallistuu?

Tähän saa (modet & co: vink vink) lisätä kyllä/ei äänestyksen, itse en ainakaan vielä osaa (tsekkailin optioita noin viisi sekuntia & annoin periksi, ei teekuppini).

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
Re: US gallup/Mitä Ilkan pitäisi tehdä?
« Reply #1 on: April 17, 2012, 21:33:57 »
Taustaa:

Olen tuossa jonkun tovin seuraillut usarin juttuja. Varsinkin kommenttipalstat ovat muutaman patologisen tapauksen saastuttamat. Toisaalta jo 4-5 kertaa harmittanut kun ei ole esim. päässyt Jalosen juttuihin sanomaan sanaansa väliin.

Mitä mieltä olette arvon lukijat/kanssalautailijat, maksaako vaivaa rekisteröityä em. palveluun jotta voisi myös kommentoida asioita (omalla nimellänsä)?

Tähän vastauksia (saa perustella laveastikin eri näkökulmat huomioonottaen) ainoastaan akselilla Kyllä - Ei, kummalle puolelle vaaka loppupeleissä kallistuu?

Tähän saa (modet & co: vink vink) lisätä kyllä/ei äänestyksen, itse en ainakaan vielä osaa (tsekkailin optioita noin viisi sekuntia & annoin periksi, ei teekuppini).

Ilman muuta heti mukaan vaan! Eihän siellä tarvitse kirjoitella sen enempää, kuin huvittaa. Persut hallitsevat ilmatilaa, heitä on siellä selkeä enemmistö, ja aika monet valitettavasti maahanmuuttajavastaisia, mutta juuri siksi sinne tarvittaisiin myös toista näkökulmaa. Ja tänne pääsee sitten välillä taas rauhoittumaan...

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #2 on: April 17, 2012, 21:37:55 »
Taustaa:

Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi liata itseään siinä viemärissä? Jalonen toki jaksaa, mutta hän onkin pyssytaitoinen asemies, joka ei menetä yöuniaan uhkauksien takia, koska voi hätätilanteen sattuessa puolustautua. Sitä paitsi hän osaa aika hyvin panna jauhot suuhun roskaväelle itsekin.
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Ilkka

• Hero Member
« Reply #3 on: April 17, 2012, 21:47:41 »
Äänet tässä vaiheessa mitä ilmeisimmin 1 -1.

Toivoisin keskustelua tyyliin ilmaisunvapaus vs. nettikiusaaminen. Veikkaisin että Reija on hiukkasen noviisimpi Köyryyn verrattuna näissä anonyymittomuuteen liittyvissä lieveilmiöissä, kokemusmaailmanne ei ilmeisesti näiltä osin aivan yhtenevä.

Meikäläinen ei ole ihan märkäkorva tässä scenessä ja (ainakin toistaiseksi) täysin nimetön. Se tässä hommassa hiukkasen arveluttaakin kun tietää mitä se repertuaari parhaimmillansa (pahimmillansa) voi olla.

Mulla ei sinänsä asemaa, arvoa tahi perhettä jota voisi liata, äärimmäisessä tapauksessa voin myöskin luopua Suomen kansalaisuudesta noin viiden kuukauden kuluttua joten tutkintapyyntöjäkin saa puolestani tehdä niin paljon kuin huvittaa.

Mutta onko se nyt oikeasti sen arvoista?

Harri

• Guest
« Reply #4 on: April 17, 2012, 21:48:51 »
Usarissa mulla on tunnukset omalla nimellä aivan kuten pitääkin, mutta olen kirjoittanut ainoastaan yhden joutavan kommentin. Olemassa ihan siltä varalta, että joskus olisi jotain tähdellistä sanottavaa ihan vaikka plokin aineksiksi.

Täällä turvallisessa tod.org -nurkkauksessa ei omalla nimellä kirjoittelusta kyllä mitään haittaa ainakaan ole ollut. Jututkin ovat varmaan niin mitäänsanomattomia, että mitään yksityistä kurapostia ei niskaan ole tullut.

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #5 on: April 17, 2012, 21:50:58 »

Lisäsin, kerro jos haluat muuttaa jotain :)
Maailmanpuolueen jä sen - tarvitaan lisää <-- (myös Facebookissa)

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
« Reply #6 on: April 17, 2012, 21:56:34 »
Äänet tässä vaiheessa mitä ilmeisimmin 1 -1.

Toivoisin keskustelua tyyliin ilmaisunvapaus vs. nettikiusaaminen. Veikkaisin että Reija on hiukkasen noviisimpi Köyryyn verrattuna näissä anonyymittomuuteen liittyvissä lieveilmiöissä, kokemusmaailmanne ei ilmeisesti näiltä osin aivan yhtenevä.

Meikäläinen ei ole ihan märkäkorva tässä scenessä ja (ainakin toistaiseksi) täysin nimetön. Se tässä hommassa hiukkasen arveluttaakin kun tietää mitä se repertuaari parhaimmillansa (pahimmillansa) voi olla.

Mulla ei sinänsä asemaa, arvoa tahi perhettä jota voisi liata, äärimmäisessä tapauksessa voin myöskin luopua Suomen kansalaisuudesta noin viiden kuukauden kuluttua joten tutkintapyyntöjäkin saa puolestani tehdä niin paljon kuin huvittaa.

Mutta onko se nyt oikeasti sen arvoista?

Pelko pois, kyllä kai tässä maassa vielä muillakin on sanomisen oikeus ja uskallus, kuin änkyräpersuilla!

Offline Matabele

• Full Member
« Reply #7 on: April 17, 2012, 22:14:05 »
Onhan se nyt vähän kuumottavaa kirjoitella sinne omalla nimellä. Eilen sain taas niin älyttömiä vastauksia, että niiden antajien ollessa pomoni saisin vähintään fudut. Edit: Vaikka ihan asiaa kommentoinkin.
« Last Edit: April 17, 2012, 22:16:27 by Matabele »

Offline Ilkka

• Hero Member
« Reply #8 on: April 17, 2012, 22:22:52 »
Hmm.. Matabalen & Harrin kommentit myöskin 1 - 1. Lohduttavaa kuulla että se paskakampanja ei ihan joka nurkkaa tahraa.

Vielä en osaa sanoa mitä itse äänestän, oikeasti :)

Edit: Mikaelille: Juuri noin, pelkkä kyllä/ei :) Kaikki asiat huomioonotettuna mihin suuntaan vaaka kallistuu, se kiinnostaa.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #9 on: April 17, 2012, 22:24:21 »
Periaatteessa olen samaa mieltä kuin Reija, mutta eräistä syistä äänestän kuitenkin tyhjää.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
« Reply #10 on: April 17, 2012, 22:31:27 »
Äänestän kans että kyllä ja omalla nimellä.
Maailmanpuolueen jä sen - tarvitaan lisää <-- (myös Facebookissa)

Offline Reija Härkönen

• Hero Member
« Reply #11 on: April 17, 2012, 22:34:18 »
Äänestän kans että kyllä ja omalla nimellä.

Tuo omalla nimellä toimiminen pitäisi saada toteutettua siellä läpeensä, nythän  siellä on suurin osa erilaisilla nimimerkeillä ja ilman omaa kuvaa kirjoittavia. Keskustelu muuttuisi asiallisemmaksi, jos samat säännöt koskisivat kaikkia.

Offline mh

• Hero Member
« Reply #12 on: April 17, 2012, 22:40:10 »
Aina ei kannata rekisteröityä omalla nimellä eikä sitä voida myöskään ihmiseltä vaatia. Pitää voida saada osallistua yhteiskunnalliseen keskusteluun "vaalisalaisuuden" turvin, ilman että esimerkiksi työnantaja tai naapuri voi yhdellä google-haulla selvitellä poliittisia kantoja (aivan kuten se ei kuulu työnantajalle mitä puoluetta työntekijä mahdollisesti äänestää). Ja kuten olemme nähneet, omalla nimellä kirjoittaminen ei itsessään ole mikään laadun tae.

Offline Hilbert

• Jr. Member
  • **
« Reply #13 on: April 17, 2012, 22:41:49 »

Helvetissä ei.

Minä olen täällä nimenomaan siitä syystä, ettei tarvitse esiintyä omalla nimellä.

Tässä mielessä hommafoorumi kuittaa.

Offline Matabele

• Full Member
« Reply #14 on: April 17, 2012, 22:44:31 »