Author Topic: Kuinka suhtautua ns. maahanmuuttokriitikoihin  (Read 7736 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Stas

• Jr. Member
  • **
Re: Kuinka suhtautua ns. maahanmuuttokriitikoihin
« Reply #30 on: January 17, 2012, 12:49:42 »
No, kyllä totta puhuen on vaikea nähdä mitään eroa. Oliko Breivikinkin teko pelkkä "vitsi"? Juuri Halla-ahon tyyppiset kaverit ovat niitä, joita kyttien pitäisi käydä jututtelemassa kaiken maailman ampumisia ehkäisevästi. Täytyy kyllä sanoa, että ihmettelen, mikä on mennyt kasvatuksessa vikaan. Minun kasvatuksessani meni moni asia vikaan, mutta en silti käytä aikaani vihan julistamiseen toisenlaisia ihmisiä kohtaan, näitäkin hommailijoita yritän hyvin kovasti ymmärtää siinä kuitenkaan onnistumatta.
"Kim Anthoni: Josef Göbbels opetti maailmalle seuraavan totuuden. Kun valhetta jaksaa toistaa tarpeeksi kauan, se muuttuu todeksi. Sama prosessi on nyt käynnissäJussi Halla-Ahoa vastaan"

Offline mh

• Hero Member
« Reply #31 on: January 17, 2012, 13:12:30 »
Breivikhän vaan kävi läpällä ampumassa universumin alhaisimpia matelijoita ja syy teosta kuuluu Norjan maahanmuuttopolitiikalle.

Offline Stas

• Jr. Member
  • **
« Reply #32 on: January 17, 2012, 20:30:42 »
Tällaisesta puheesta tulee mieleen, että liikkeellä on virus, joka tekee ihmisistä zombeja:

http://natsivahti.blogspot.com/2012/01/liisa-sirainen-perussuomalaisten.html
"Kim Anthoni: Josef Göbbels opetti maailmalle seuraavan totuuden. Kun valhetta jaksaa toistaa tarpeeksi kauan, se muuttuu todeksi. Sama prosessi on nyt käynnissäJussi Halla-Ahoa vastaan"

Romu

• Guest
« Reply #33 on: January 18, 2012, 14:02:34 »
Tällaisesta puheesta tulee mieleen, että liikkeellä on virus, joka tekee ihmisistä zombeja:

Voe Jeebus. Soinin on kyllä turha vedota siihen, ettei hän ole mikään rasisti, niin kauan, kun vetää mukanaan tällaista porukkaa.

AV

• Guest
« Reply #34 on: January 18, 2012, 16:07:48 »

Ah noita isänmaata ja länsimaista sivistystä puolustavia sirasia! Tietääkö kukaan, onko hän yhä persujen jäsen?

Offline Kane

• Full Member
« Reply #35 on: January 19, 2012, 04:45:46 »

Voe Jeebus. Soinin on kyllä turha vedota siihen, ettei hän ole mikään rasisti, niin kauan, kun vetää mukanaan tällaista porukkaa.

No enpä tiedä. Ei "guilt by association" soinista varsinaisesti rastistia tee, mutta tässä valossa jonkin sortin naiivin idiootin kylläkin.

Offline Stas

• Jr. Member
  • **
« Reply #36 on: January 19, 2012, 09:48:53 »

Soini ei ole rasisti, koska Soinin porukan rasistiset puheet hävitetään, vaan itse asiassa rasisteja ovatkin ne, jotka väittävät Soinia rasistiksi tai julkaisevat Soinin porukan rasistisia puheita, jotka itse asiassa ovatkin pelkkää huumoria, vähän niin kuin Veikko Huovinen.......

Offline Tapio Peltonen

• Jr. Member
  • **
« Reply #37 on: March 30, 2012, 13:10:39 »
Kaivetaanpa tämä ketju taas esiin, koska liittyy ainakin jollain tavoin aihepiiriin.

Tuli, kun tuolla Asiallisella puolella puhuttiin P. Höglundista, mieleen, että Panu on kyllä sellainen tapaus, johon en myöskään osaa suhtautua neutraalisti, pitkälti samoista syistä kuin Halla-ahokin. Sitten voin harkita, kun hän peruu kaikki seksistiset ja misogyyniset kannanottonsa ja pyytää niitä julkisesti anteeksi. Ihmisvihaa en oikein jaksa edes yrittää suvaita, ilmeni se missä muodossa hyvänsä.

Jussi O:

• Guest
« Reply #38 on: March 30, 2012, 13:29:09 »
Panulla on edelleen takapajuinen käsitys feminismistä ja liiallisesti olemuksellista sukupuolieroa korostava käsitys miehistä ja naisista, mutta edistystä on ollut havaittavissa: "naisvihasta saatu energia on ensimmäisen raivokohtauksen jälkeen kohdennettava rakentavammalla tavalla: on aikuistuttava ja omaksuttava realistisempi, terveempi ja itsetuntoisempi mielikuva niin naisista kuin omastakin seksuaalisuudesta". Hän on muuallakin muistaakseni osannut asettaa naisvihaprovoiluaan osaksi omaa elämäntilannettaan itsekriittisen tapaisella tavalla. Joskin tämänkin blogin positio on ironikierteineen niin kompleksinen, että siitä on vaikea ottaa varmuutta. Ja kommenttiosastolla on tietenkin yksioikoista porukkaa, jotka näkevät ironiassakin oikeutusta omalle naisvihalleen.

Itse tartuin näihin miesmiesten nais- ja feminismijuttuihin joskus 2010 blogissani, sen jälkeen en ole oikein jaksanut. Feministien vuoro -blogi jaksaa yrittää keskustella.
« Last Edit: March 30, 2012, 13:34:33 by Jussi O: »

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
Kaivetaanpa tämä ketju taas esiin, koska liittyy ainakin jollain tavoin aihepiiriin.

Tuli, kun tuolla Asiallisella puolella puhuttiin P. Höglundista, mieleen, että Panu on kyllä sellainen tapaus, johon en myöskään osaa suhtautua neutraalisti, pitkälti samoista syistä kuin Halla-ahokin. Sitten voin harkita, kun hän peruu kaikki seksistiset ja misogyyniset kannanottonsa ja pyytää niitä julkisesti anteeksi. Ihmisvihaa en oikein jaksa edes yrittää suvaita, ilmeni se missä muodossa hyvänsä.

Itsekö olet otsikoinut tämän ketjun? Se, että Tapio Peltosella mahdollisesti on vaikeuksia "voittaa tunneperäinen suhtautuminen ns. maahanmuuttokriitikoihin" ei tarkoita sitä, että muiden suhtautuminen olisi mitenkään tunneperäistä.

Nyt menevät sinulla kyllä jo kättelyssä puurot ja vellit sekaisin. Yksityishenkilön jossain Usenetissä tai blogissa esittämät provosoivat kommentit - ja nyt voidaan oikeutetustikin puhua asiayhteydestä irroitetuista kommenteista ainakin Wikisitaatteihin päätyneiden osalta - eivät vertaudu kyseenalaisia poliittisia päämääriä ajavan liikkeen edustajan linjanvetoihin.
« Last Edit: March 30, 2012, 13:50:35 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
Re: Sense and Sensibility
« Reply #40 on: March 30, 2012, 13:47:15 »
Panulla on edelleen takapajuinen käsitys feminismistä ja liiallisesti olemuksellista sukupuolieroa korostava käsitys miehistä ja naisista, mutta edistystä on ollut havaittavissa: "naisvihasta saatu energia on ensimmäisen raivokohtauksen jälkeen kohdennettava rakentavammalla tavalla: on aikuistuttava ja omaksuttava realistisempi, terveempi ja itsetuntoisempi mielikuva niin naisista kuin omastakin seksuaalisuudesta". Hän on muuallakin muistaakseni osannut asettaa naisvihaprovoiluaan osaksi omaa elämäntilannettaan itsekriittisen tapaisella tavalla. Joskin tämänkin blogin positio on ironikierteineen niin kompleksinen, että siitä on vaikea ottaa varmuutta. Ja kommenttiosastolla on tietenkin yksioikoista porukkaa, jotka näkevät ironiassakin oikeutusta omalle naisvihalleen.

Itse tartuin näihin miesmiesten nais- ja feminismijuttuihin joskus 2010 blogissani, sen jälkeen en ole oikein jaksanut. Feministien vuoro -blogi jaksaa yrittää keskustella.

En ole noita vanhempia juttuja niin lukenutkaan, joitakin uudempia kyllä, joskus olen jotain kommentoinutkin sinne tällä samaisella nimimerkillä. Helkkarin hyviä juttuja ne ovat yleensä olleet, raflaavia, ravistelevia, absurdejakin, mutta aina ajatuksia herättäviä. Panulla kun näkyy olevan myös armoitettu itseironian ja -kritiikin kyky. Sitä ei ole aivan kaikilla.

Panulla yleensä on kyse enemmän reaktioista kuin aktioista, ainakin mitä naisiin tulee. Jotkut Tulva-lehden jutut kun noin esimerkiksi ovat melkoista provokaatiota, hyvinkin misantrooppisia. Höglund lataa täyslaidallisia vastaan. Olisiko sitten varhemmin ollut kyse aktion puutteesta, kukapa tietää.

Jussi O:n yllä linkittämästä bloggauksesta:

"No, kuten hyvin tiedätte, yksi syy miksi olen nyttemmin sanoutunut irti miesasiasta, on juuri se, että suurin osa miesaktivismista (ja miesaktivisteista, heh) on satanut äärioikeiston laariin. Minun linjani on aina ollut, että naisia saa vihata jos siltä tuntuu ja feminismi voidaan kyseenalaistaa alkamatta rasistiksi. Valitettavasti suomalainen mies, varsinkin ns. älykkömies, on tavattoman tyhmä, lattea ja moraaliton olento, joka ei ymmärrä tätä ellei häntä määrätietoisesti ohjata paimensauvoin oikealle puistokäytävälle, erästä tuntemaani tuntematonta runoilijaa lainatakseni, ja siksi minun täytynee kirjoittaa siitä, miten naisviha kohdennetaan oikealla ja demokratiassa hyväksyttävällä tavalla.]No, kuten hyvin tiedätte, yksi syy miksi olen nyttemmin sanoutunut irti miesasiasta, on juuri se, että suurin osa miesaktivismista (ja miesaktivisteista, heh) on satanut äärioikeiston laariin. Minun linjani on aina ollut, että naisia saa vihata jos siltä tuntuu ja feminismi voidaan kyseenalaistaa alkamatta rasistiksi. Valitettavasti suomalainen mies, varsinkin ns. älykkömies, on tavattoman tyhmä, lattea ja moraaliton olento, joka ei ymmärrä tätä ellei häntä määrätietoisesti ohjata paimensauvoin oikealle puistokäytävälle, erästä tuntemaani tuntematonta runoilijaa lainatakseni, ja siksi minun täytynee kirjoittaa siitä, miten naisviha kohdennetaan oikealla ja demokratiassa hyväksyttävällä tavalla."

Tuohan on hillitöntä kamaa, lisäksi siinä hutkitaan niin ukkoa kuin akkaakin.

Ceterum censeo: Suomen kansalle, havumetsien ja betoniviidakoiden harjastukkaisille uroille ja naaraille, olisi syytä opettaa sisälukutaitoa. Sekään vähäinen lukutaidon opettaminen, jota nyt kiertokoulunomaisesti harjoitetaan ei tullut tyhjästä ja sekin oppi piti uppiniskaiselle, vastentahtoiselle kansalle uhkaillen, kiristellen ja maanitellen puoliväkisin syöttää. Rippikoulua sanottiin vielä 60- ja 70-luvuilla naimaluvaksi, avioon ei päässyt ennen kuin oli käynyt sen ja osoittanut, että osasi Katekismusta ainakin ulkoa. Ymmärtää ei toki tarvinnut silloinkaan.

Tämäpä tästä, varmaan parempi keskustella asiasta hänen omassa blogissaan, mikäli kysyttävää on.
« Last Edit: March 30, 2012, 15:00:31 by Vongoethe »

Offline Tapio Peltonen

• Jr. Member
  • **
« Reply #41 on: March 31, 2012, 15:43:17 »
Joo, en niputa yhteen Panua ja Halla-ahoa muuten kuin ihmisvihansa puolesta. Tai kyllä  molemmat syyllistyvät älylliseen epärehellisyyteenkin, mutta itseilmaisu ja kokonaiskuvien hahmotus on aina ollut Panulla vahvempi kuin Halliksella.

Onhan hän taitava kirjoittaja, mutta vielä parempia löytyy tämänkin foorumin kirjoittajakunnasta. Ja se minua hänen kirjoituksissaan eniten pännii, että itse faktoilla ei ole mitään väliä, tärkeintä on pystyä löytämään jotkin näppärät sanankäänteet joilla saadaan oma maailmankuva esiteltyä lukijalle ikäänkuin neroutena. Hän ei etsi totuutta vaan pyrkii voittamaan vastustajansa. Silloin tällöin epärehellisin keinoinkin, mm. blogikommenttiensa moderoinnissa hän on jo muinoin harrastanut sitä, että paitsi idiotismi, myös sellaiset kommentit poistetaan, joihin hän ei keksi itseään miellyttävää vastausta.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #42 on: March 31, 2012, 16:11:59 »
Joo, en niputa yhteen Panua ja Halla-ahoa muuten kuin ihmisvihansa puolesta. Tai kyllä  molemmat syyllistyvät älylliseen epärehellisyyteenkin, mutta itseilmaisu ja kokonaiskuvien hahmotus on aina ollut Panulla vahvempi kuin Halliksella.

Onhan hän taitava kirjoittaja, mutta vielä parempia löytyy tämänkin foorumin kirjoittajakunnasta. Ja se minua hänen kirjoituksissaan eniten pännii, että itse faktoilla ei ole mitään väliä, tärkeintä on pystyä löytämään jotkin näppärät sanankäänteet joilla saadaan oma maailmankuva esiteltyä lukijalle ikäänkuin neroutena. Hän ei etsi totuutta vaan pyrkii voittamaan vastustajansa. Silloin tällöin epärehellisin keinoinkin, mm. blogikommenttiensa moderoinnissa hän on jo muinoin harrastanut sitä, että paitsi idiotismi, myös sellaiset kommentit poistetaan, joihin hän ei keksi itseään miellyttävää vastausta.

Panu on jollain tapaa luovakin, Halla-aho maho copycat.

Blogisti nyt saa omassa blogissaan olla diktaattori, ei vain pidä antaa sellaista kuvaa, että kaikkia mielipiteitä, edes perusteltuja suvaittaisiin. Panulla taitaa olla asiasta disclaimeri. Itse en ole sensuuriin parin viime vuoden aikana törmännyt, tosin harvoin olen mitään varsinaista mielipidettä sinne tyrkyttänytkään. Esimerkiksi äskettäin puheena olleeseen bloggaukseen olisi ollut turha sanoakaan mitään ja sitäpaitsi tuo tuolla lainaamani kohta ei oikeastaan ollut kirjoituksen pääpointti.

Useammankin kirjoittajan helmasynti on, että sitä "totuutta", mitä sillä nyt tarkoitettaneekaan ei todellakaan etsitä vaan kyse on ihan vanhasta kunnon narsismista, joskus noiden yhdistelmästä.

Muuten, toivottavasti en noissa varhemmissa tämän ketjun postauksissa näyttäytynyt turhan äksynä. Se ei ole tarkoitus, fiksujahan puhelet ja fiksusti. Mietin vain tuota tunneperäisyyttä ja sitä, mikä on ensin, järki vai tunne ja toisaalta mielestäni järki on sekoitus rationaalista ajattelua, intuitiota ja tunnetta. Siksikin viittasin Austeniin ja muutin otsikkoa hetkeksi.