Author Topic: Synkkää visiota pukkaa...  (Read 7082 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
Re: Synkkää visiota pukkaa...
« Reply #30 on: November 13, 2011, 11:57:30 »

Monikulttuurisuus on aina haitallista ja ihan vihjeenä että monietnisyys ja kansainvälisyys ovat kaksi eriasiaa. Tai kerroppa mitä hyötyä monikulttuurisuudesta olisi?

Kato, kato. Noh, mikäli antaisin sinun tehdä olkiukkomääritelmäsi monikuttuurisuudesta sellaisena kuin sinä näet, pyrkisit tietenkin osoittamaan, että se todellakin on haitallista ainakin Suomen oloissa.

Vaan kuulehan sie pörssisalkkuasi pöhöttelevä al-Qaidan mies: meillä täällä länsimaissa tuo yksilönvappaus, nimenommaan se positiivinen vappaus on tärkiä ja kallis assie. Myö oomma oppineet kavahtamaan kaikenlaisia diktatuureja pesivätpä ne niin sanotun kommunismin tai fasismin tai militarismin tai islamismin oloissa tahi kaaoksessa. Yleisemmin, totalitarismia. On semmoinen juttu kuin demokratia. Se tuossa yksilönvapauden kontekstissa tarkoittaa muun muassa laillisuusperiaatetta, ihmisoikeuksia tasa-arvoa, yhteiskuntarauhaa ja sanan-, uskonnon-, ja omantunnonvapautta ihan päivettymisen asteesta riippumatta. Solmituista sopimuksistakin yritämmä parhaamme mukkaan pittää kiinni, joskus silloinkin kun muut eivät niin tee. Sitä sanotaan rehellisyydeksi, me suomalaiset olimme yhteen aikaan oikein kuuluisia siitä. Nyt on persut, emme enää ole.

Sellaisia asioita. Tahtoopi sanoa, että sen, mitä me suomme itsellemme, se meidän on suotava muillekin. Sen kummempaa monikulttuurisuutta tai mitään erillistä aatetta ei ole olemassakaan mitenkään yleisistä demokratian pelisäännöistä erottuvana. Voidaan siis sanoa, että mikäli pidämme monikulttuurisuuden vastakohtana monokulttuuria, niin sellaista ei esiinny muualla kuin juuri diktatuureissa. Monietnisyys ja kansainvälisyys ovat vain ilmentymiä tuosta samasta periaatteesta lähtien.

Voithan sie al-Qaidan mies sanoa vaikka USA:ta jumalattomuuden pesäkkeeksi tai suureksi saatanaksi ja niin ikään monikulttuurista Israelia pieneksi piruksi ja meitä länsimaisia demokratioita yleensäkin rappeutuvan kulttuurin tyyssijaksi, jota muka jokin islam uhkaa. Arvaapa mitä: saathan sie puhista, paljon sitä maailmaan puhetta mahtuu.
« Last Edit: November 13, 2011, 23:38:04 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline osakesäästäjä

• Newbie
  • *
« Reply #31 on: November 13, 2011, 12:13:02 »

Monikulttuurisuus on aina haitallista ja ihan vihjeenä että monietnisyys ja kansainvälisyys ovat kaksi eriasiaa. Tai kerroppa mitä hyötyä monikulttuurisuudesta olisi?

Kato, kato. Noh, mikäli antaisin sinun tehdä olkiukkomääritelmäsi monikuttuurisuudesta sellaisena kuin sinä näet, pyrkisit tietenkin osoittamaan, että se todellakin on haitallista ainakin Suomen oloissa.

Vaan kuulehan sie pörssisalkkuasi pöhöttelevä al-Qaidan mies: meillä täällä länsimaissa tuo yksilönvappaus, nimenommaan se positiivinen vappaus on tärkiä ja kallis assie. Myö oomma oppineet kavahtamaan kaikenlaisia diktatuureja pesivätpä ne niin sanotun kommunismin tai fasismin tai militarismin tai islamismin oloissa tahi kaaoksessa. Yleisemmin, totalitarismia. On semmoinen juttu kuin demokratia. Se tuossa yksilönvapauden kontekstissa tarkoittaa muun muassa laillisuusperiaatetta, ihmisoikeuksia tasa-arvoa, yhteiskuntarauhaa ja sanan-, uskonnon-, ja omantunnonvapautta ihan päivettymisen asteesta riippumatta. Solmituista sopimuksistakin yritämmä parhaamme mukkaan pittää kiinni, joskus silloinkin kun muut eivät niin tee. Sitä sanotaan rehellisyydeksi, me suomalaiset olimme yhteen aikaan oikein kuuluisia siitä. Nyt on persut, emme enää ole.

Sellaisia asioita. Tahtoopi sanoa, että sen, mitä me suomme itsellemme, se meidän on suotava muillekin. Sen kummempaa monikulttuurisuutta tai mitään erillistä aatetta ei ole olemassakaan mitenkään yleisistä demokratian pelisäännöistä erottuvana. Voidaan siis sanoa, että mikäli pidämme monikulttuurisuuden vastakohtana monokulttuuria, niin sellaista ei esiinny muualla kuin juuri diktatuureissa. Monietnisyys ja kansainvälisyys ovat vain ilmentymiä tuosta samasta periaatteesta lähtien.

Voithan sie al-Qaidan mies sanoa vaikka USA:ta jumalattomuuden pesäkkeeksi tai suureksi saatanaksi ja niin ikään monikulttuurista Israelia pieneksi ja meitä länsimaisia demokratioita yleensäkin rappeutuvan kulttuurin tyyssijaksi, jota muka jokin islam uhkaa. Arvaapa mitä: saathan sie puhista, paljon sitä maailmaan puhetta mahtuu.

No olipas tässä pitkä ja sekava kirjoitus. Selitit mielestäni hyvin mitenkä monietninen yhteiskunta toimii Sharia lait hunnut yms jo muualta tutus alistuskeinot eivät kuulu tänne. Samoiten sikapossun grillaaminen ja koirien pito ei tulisi olla kenellekkään syy ottaa pataan ninkuin jo länsinaapurissa rupeaa olemaan.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #32 on: November 13, 2011, 12:27:49 »

No olipas tässä pitkä ja sekava kirjoitus. Selitit mielestäni hyvin mitenkä monietninen yhteiskunta toimii Sharia lait hunnut yms jo muualta tutut alistuskeinot eivät kuulu tänne. Samoiten sikapossun grillaaminen ja koirien pito ei tulisi olla kenellekkään syy ottaa pataan ninkuin jo länsinaapurissa rupeaa olemaan.

Anteeksi. Koe-tan kir-joit-taa si-nul-le sel-ko-ki-el-tä.

Al-Qaidan miehellä tarkoitin sinua ja sinun kaltaistesi luiskaotsaista ymmärrystä (oikeastaan sen puutetta) demokratian ja yhtäläisten ihmisoikeuksien ja vapauksien luonteesta.

Kuka tänne mitään sharia-lakia on tuomassakaan ellet sitten sinä ja kaltaisesi totalitaristit? Sikapossun grillaaminen tässä maassa on sallittua asianmukaisilla paikoilla, samoin koirien pito, niitä ei kukaan tietääkseni ole kieltämässäkään. Eivät nuo muuten mitenkään edes liity  monikulttuurisuuteen paitsi, että mikäli esimerkiksi Saudi-Arabia olisi aidosti monikulttuurinen, siellä saisivat naiset ajella kaikessa rauhassa hunnun kanssa tai ilman ja miehet vesipiipun polttelemisen asemesta kitata kaljaa niin kuin vaikka Yhdysvalloissa.

Lieveilmiöitä toki esiintyy, kitkaa ihmisten ja ihmisryhmien välillä, ei sellaisiltakaan saa päätänsä pensaaseen panna. Viime kädessä niitä kiistoja ratkaistaan oikeudessa, tietysti parempi, että sinne asti ei tarvitse edes mennä.

Offline O.skar

• Sr. Member
« Reply #33 on: November 13, 2011, 12:33:16 »
Monikulttuurisuus on aina haitallista

Kuten Hommajargonin selitysketjun ensimmäisellä kierroksella selvisi, nuiva määrittelee monikulttuurisuuden lähtökohtaisesti konfliktiseksi tilanteeksi.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #34 on: November 13, 2011, 12:37:55 »
Monikulttuurisuus on aina haitallista

Kuten Hommajargonin selitysketjun ensimmäisellä kierroksella selvisi, nuiva määrittelee monikulttuurisuuden lähtökohtaisesti konfliktiseksi tilanteeksi.

Tietysti määrittelee, legitimoidakseen tuntemansa pelon, inhon ja vihan edes itselleen ja ainakin yrittääkseen jotenkin lievittää vesikauhuaan tartuttamalla sen muihinkin.

Offline osakesäästäjä

• Newbie
  • *
« Reply #35 on: November 13, 2011, 13:10:01 »
Ufotutkija hurjana:

"Minä näen jo nyt - ja te tulette heräämään tulevaisuudessa - että humanitaarisessa maahantunkeutumisessa on kysymyksessä uskontojen ja kulttuurien välinen sota. Sota Euroopassa syttyy ennen 2020-lukua. Sodassa ei olla humaaneja vaan siinä taistellaan verissä päin kansojen selviytymisestä".

Saas nähdä, onko Ufotutkija parempi ennustaja kuin takavuosien kuuluisa ennustajaeukko Aino Kassinen, joka povasi Näsinneulan kaatuvan saman tien. Käsittääkseni näin ei sitten kuitenkaan käynytkään.

Toki voihan olla niin, että Ufotutkijalla on jotain suurempaa tietoa - esim. alieneilta saatua - johon hän profetiansa pohjaa.

Huh huh, jännäks menee. Vielä pitäis yhdeksän vuotta kärsiä, jotta totuus selviää!

http://hommaforum.org/index.php/topic,40623.msg831085.html#msg831085

Jotenkin tuntuu siltä että et arvosta herra uhvotutkijaa ja hänen" panostaan" muutokselle. Mistä moinen mahtaa johtua.

Timo Anttila

• Guest
« Reply #36 on: November 13, 2011, 14:52:12 »
Ufotutkija hurjana:

"Minä näen jo nyt - ja te tulette heräämään tulevaisuudessa - että humanitaarisessa maahantunkeutumisessa on kysymyksessä uskontojen ja kulttuurien välinen sota. Sota Euroopassa syttyy ennen 2020-lukua. Sodassa ei olla humaaneja vaan siinä taistellaan verissä päin kansojen selviytymisestä".

Saas nähdä, onko Ufotutkija parempi ennustaja kuin takavuosien kuuluisa ennustajaeukko Aino Kassinen, joka povasi Näsinneulan kaatuvan saman tien. Käsittääkseni näin ei sitten kuitenkaan käynytkään.

Toki voihan olla niin, että Ufotutkijalla on jotain suurempaa tietoa - esim. alieneilta saatua - johon hän profetiansa pohjaa.

Huh huh, jännäks menee. Vielä pitäis yhdeksän vuotta kärsiä, jotta totuus selviää!

Jotenkin tuntuu siltä että et arvosta herra uhvotutkijaa ja hänen" panostaan" muutokselle. Mistä moinen mahtaa johtua.

Aivan, koska se muutoslainen Tapio Äyriäinen, jonka minä olen oppinut Uudessa Suomessa on humaani, rakentava ja ennenkaikkea hellästi toisia lähestyväinen ihminen.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #37 on: November 13, 2011, 16:26:32 »
sinunko vaiko ufotutkijan käsialaa nämä muutoksen toinen toistaan koomisemmat kannaotot ovat? Eikös uhvo tutkijan pitänyt olla toimittaja, ja kyllä toimittajan olisi täytynyt tajuta että eihän tuollaisia kukaan täyspäinen toimittaja pane lehteensä.

Nyt on kyllä joku Hämeenlinnassa sekaisin kuin seinäkello ja koska en ole Hämeenlinnassa, niin voin todeta, että ainakaan minä se en ole.

Mikäli kysymys Muutoksen "koomisista kannanotoista" oli osoitettu minulle, pyydän sinua Jani laittamaan korkin kiinni ja miettimään - jos siihen kykenet - ihan vaikka vaan kaksi sekuntia, että koskahan minä olen viimeksi voinut Muutoksen nettisivuille jotain kirjoittaa. Ihan vinkkinä: en ainakaan kahteen tuntiin.

Jos alkuperäinen kysymyksesi tuntuu vielä sen jälkeen ajankohtaiselta, kysy lähikaupan tytöiltä apua. Ne tietävät kyllä, miten menetellä.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #38 on: November 13, 2011, 16:28:16 »
Ufotutkija hurjana:

Miten niin en arvosta hänen panostaan Muutokselle? Totta kai arvostan. Johan tuon olen moneen kertaan ihan julkisestikin sanonut.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #39 on: November 13, 2011, 16:50:40 »

Et sitten satu olemaan tämä "monikulttuurisuus on aina haitallista" -mies?

Hahhahahaaa! Parasta tahatonta komiikkaa, mitä tänään on tarjoiltu. Tätä lisää!!!!!

Offline osakesäästäjä

• Newbie
  • *
« Reply #40 on: November 13, 2011, 17:06:06 »
sinunko vaiko ufotutkijan käsialaa nämä muutoksen toinen toistaan koomisemmat kannaotot ovat? Eikös uhvo tutkijan pitänyt olla toimittaja, ja kyllä toimittajan olisi täytynyt tajuta että eihän tuollaisia kukaan täyspäinen toimittaja pane lehteensä.

Nyt on kyllä joku Hämeenlinnassa sekaisin kuin seinäkello ja koska en ole Hämeenlinnassa, niin voin todeta, että ainakaan minä se en ole.

Mikäli kysymys Muutoksen "koomisista kannanotoista" oli osoitettu minulle, pyydän sinua Jani laittamaan korkin kiinni ja miettimään - jos siihen kykenet - ihan vaikka vaan kaksi sekuntia, että koskahan minä olen viimeksi voinut Muutoksen nettisivuille jotain kirjoittaa. Ihan vinkkinä: en ainakaan kahteen tuntiin.

Jos alkuperäinen kysymyksesi tuntuu vielä sen jälkeen ajankohtaiselta, kysy lähikaupan tytöiltä apua. Ne tietävät kyllä, miten menetellä.

Ja jos ite mietit niin aika äkkiä hiffaat että saatoin tarkoittaa hieman vanhempia juttuja. Itse en edes ole juurikaan perehtynyt liki vuoteen mitä siellä sekoillaan. Voi juma jos ammatiltaan toimittaja tarjoaa lehteen kannanottoja lasten rituaalisesta arpeuttamisesta, Äänestystä maakaasuputkesta tai uutta eu äänestystä.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #41 on: November 13, 2011, 17:13:42 »

Ja jos ite mietit niin aika äkkiä hiffaat että saatoin tarkoittaa hieman vanhempia juttuja. Itse en edes ole juurikaan perehtynyt liki vuoteen mitä siellä sekoillaan.
Niin, ja jos itse vähän mietit, saatat keksiä ihan itsekin sen, että mulla ei oo ollut mitään tekemistä Muutoksen kanssa sitten heinäkuun 2010. Aika luottavaisin mielin siis voin sanoa, että mä en oo sinne kirjoitellut mitään.

Voi juma jos ammatiltaan toimittaja tarjoaa lehteen kannanottoja lasten rituaalisesta arpeuttamisesta, Äänestystä maakaasuputkesta tai uutta eu äänestystä.

Mitäs vikaa kansanäänestyksessä maakaasuputkesta ja eu-jäsenyydestä on? Mistä sun mielestä Muutoksen kannanotoissa pitäisi kirjuutella?

Nyt kun tarkemmin mietin, niin tuo maakaasuputkijuttu saattaa olla mun käsialaa. Pieni hetki, käyn tarkistamassa...

EDIT: Kyseistä kannanottoa ei Muutoksen sivuilta löydy, mutta jotenkin meikällä on sellainen muistikuva, että olisin sellaisen kirjoittanut. Sanotaan nyt sitten, että kyllä se on meikän kirjoittama. Todennäköisempää näin päin kuin toisinpäin.
« Last Edit: November 13, 2011, 17:20:28 by J. Mäki-Ketelä »

Offline osakesäästäjä

• Newbie
  • *
« Reply #42 on: November 13, 2011, 17:49:57 »

Ja jos ite mietit niin aika äkkiä hiffaat että saatoin tarkoittaa hieman vanhempia juttuja. Itse en edes ole juurikaan perehtynyt liki vuoteen mitä siellä sekoillaan.
Niin, ja jos itse vähän mietit, saatat keksiä ihan itsekin sen, että mulla ei oo ollut mitään tekemistä Muutoksen kanssa sitten heinäkuun 2010. Aika luottavaisin mielin siis voin sanoa, että mä en oo sinne kirjoitellut mitään.

Voi juma jos ammatiltaan toimittaja tarjoaa lehteen kannanottoja lasten rituaalisesta arpeuttamisesta, Äänestystä maakaasuputkesta tai uutta eu äänestystä.

Mitäs vikaa kansanäänestyksessä maakaasuputkesta ja eu-jäsenyydestä on? Mistä sun mielestä Muutoksen kannanotoissa pitäisi kirjuutella?

Nyt kun tarkemmin mietin, niin tuo maakaasuputkijuttu saattaa olla mun käsialaa. Pieni hetki, käyn tarkistamassa...

EDIT: Kyseistä kannanottoa ei Muutoksen sivuilta löydy, mutta jotenkin meikällä on sellainen muistikuva, että olisin sellaisen kirjoittanut. Sanotaan nyt sitten, että kyllä se on meikän kirjoittama. Todennäköisempää näin päin kuin toisinpäin.

ai että miksikö Jos ryssät vetää Suomen aluevesirajan tuntumassa, mutta ulkopuolella kaasuputkea Saksaan niin sitä ei pysäytä meidän kansanäänestykset, ja tämän tajuaa varmasti liki 100% suomalaisista. Ja jos heti halutaan antaa kuva että suora demokratia on tie typeriin vaatimuksiin niin homma ei edisty. Päinvastoin tämä olisi ollut hyvä lyömäase asian vastustajille jos olisi ollut tarvetta. Ja jos mietit että millaiset kannanotot voisivat päästä lehteen niin eikö ole ilmiselvää että edellytyksenä on A lukija tajuaa sen B että aihe kiinnostaa jotakin. Jos kohdat A ja B eivät täyty niin kannanotot ovat yhtä tyhjän kanssa. Ei kukaan toimittaja niitä rupea laittamaan lehteen.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #43 on: November 13, 2011, 17:57:22 »
Jep, olihan se meikän käsialaa, arkistoista löytyi.

MUUTOS 2011 VAATII SITOVAA KANSANÄÄNESTYSTÄ SUOMEN TALOUSVESILLE SUUNNITELLUSTA NORDSTREAM -KAASUPUTKIHANKKEESTA

Muutos 2011 on yhdistys, jonka tarkoituksena on rekisteröityä puolueeksi. Yksi kuudesta keskeisestä tavoitteestamme on saada Suomeen suora demokratia edustuksellisen demokratian tueksi.

Edustuksellisen demokratian keskeinen ongelma on kansalaisten vähäinen mahdollisuus osallistua päätöksentekoon. Edustuksellisessa demokratiassa valtiovalta ei ole kansalla vaan kansanedustajien ja hallinnon, kasvottomiksi ja nimettömiksi jäävien virkamiesten käsissä. Edustuksellista demokratiaa tulee täydentää suoralla, kansalaisten osallistumismahdollisuuksia lisäävällä demokratialla. Tällä tavoin toimien kansalaiset pääsevät osallisiksi päätöksen tekoon ja heidän mahdollisuutensa vaikuttaa yhteiskunnan toimintaan kasvaa voimakkaasti. Nykyinen järjestelmä estää ihmisten aidon osallistumisen päätöksentekoon.

Yksi suoran demokratian kolmesta keskeisestä vaikutuskanavasta on kansanäänestys, jota tulee soveltaa kaikkiin koko kansakuntaa koskeviin päätöksiin.

Kansanäänestys on menettely, jossa tärkeät lait, sopimukset ja päätökset tulevat lopullisesti voimaan vasta sen jälkeen, kun äänioikeutetut kansalaiset ovat äänestäneet niiden hyväksymisestä tai hylkäämisestä.

Eräs tällainen merkittävä päätös on Suomen talousvesille kaavailtu Itämeren alittava Nord Stream -kaasuputki, johon liittyy muun muassa merkittäviä ympäristö- ja turvallisuuspoliittisia riskejä. Konkretisoituessaan riskit koituvat Itämeren ympäristövaltioiden kansalaisten maksettaviksi. Taloudelliset voitot puolestaan päätyvät monikansallisille suuryrityksille.

Suomen hallituksen tulee välittömästi järjestää kattava, avoin ja puolueeton tiedotuskampanja NordStream kaasuputkihankkeesta sekä sen taloudellisista, turvallisuuspoliittisista ja ympäristöpoliittisista vaikutuksista.

Lisäksi vaadimme Suomen valtiota järjestämään päättäjiä sitovan kansanäänestyksen talousvesiemme luovuttamisesta NordStream -kaasuputkihankkeen käyttöön ennen lopullisen päätöksen syntymistä.

Rohkenen arvella, että sinä, arvon osakesäästäjä, et taida ymmärtää markkinoinnista paljoakaan?
« Last Edit: November 13, 2011, 17:58:53 by J. Mäki-Ketelä »

Offline osakesäästäjä

• Newbie
  • *
« Reply #44 on: November 13, 2011, 18:05:39 »
Jep, olihan se meikän käsialaa, arkistoista löytyi.

MUUTOS 2011 VAATII SITOVAA KANSANÄÄNESTYSTÄ SUOMEN TALOUSVESILLE SUUNNITELLUSTA NORDSTREAM -KAASUPUTKIHANKKEESTA

Muutos 2011 on yhdistys, jonka tarkoituksena on rekisteröityä puolueeksi. Yksi kuudesta keskeisestä tavoitteestamme on saada Suomeen suora demokratia edustuksellisen demokratian tueksi.

Edustuksellisen demokratian keskeinen ongelma on kansalaisten vähäinen mahdollisuus osallistua päätöksentekoon. Edustuksellisessa demokratiassa valtiovalta ei ole kansalla vaan kansanedustajien ja hallinnon, kasvottomiksi ja nimettömiksi jäävien virkamiesten käsissä. Edustuksellista demokratiaa tulee täydentää suoralla, kansalaisten osallistumismahdollisuuksia lisäävällä demokratialla. Tällä tavoin toimien kansalaiset pääsevät osallisiksi päätöksen tekoon ja heidän mahdollisuutensa vaikuttaa yhteiskunnan toimintaan kasvaa voimakkaasti. Nykyinen järjestelmä estää ihmisten aidon osallistumisen päätöksentekoon.

Yksi suoran demokratian kolmesta keskeisestä vaikutuskanavasta on kansanäänestys, jota tulee soveltaa kaikkiin koko kansakuntaa koskeviin päätöksiin.

Kansanäänestys on menettely, jossa tärkeät lait, sopimukset ja päätökset tulevat lopullisesti voimaan vasta sen jälkeen, kun äänioikeutetut kansalaiset ovat äänestäneet niiden hyväksymisestä tai hylkäämisestä.

Eräs tällainen merkittävä päätös on Suomen talousvesille kaavailtu Itämeren alittava Nord Stream -kaasuputki, johon liittyy muun muassa merkittäviä ympäristö- ja turvallisuuspoliittisia riskejä. Konkretisoituessaan riskit koituvat Itämeren ympäristövaltioiden kansalaisten maksettaviksi. Taloudelliset voitot puolestaan päätyvät monikansallisille suuryrityksille.

Suomen hallituksen tulee välittömästi järjestää kattava, avoin ja puolueeton tiedotuskampanja NordStream kaasuputkihankkeesta sekä sen taloudellisista, turvallisuuspoliittisista ja ympäristöpoliittisista vaikutuksista.

Lisäksi vaadimme Suomen valtiota järjestämään päättäjiä sitovan kansanäänestyksen talousvesiemme luovuttamisesta NordStream -kaasuputkihankkeen käyttöön ennen lopullisen päätöksen syntymistä.

Rohkenen arvella, että sinä, arvon osakesäästäjä, et taida ymmärtää markkinoinnista paljoakaan?

Hmmm. Tätä ei onneksi julkaistu missään. Ja jos olisi julkaistu niin päätoimittaja olisi voinut vaikka kirjoittaa otsikon että muutoslaiset ehdottavat kansanäänestyksen veren kaivamisesta nenästä. Ja perään sepustus mitä tapahtuisi jos ryssä pistäisi meidän kaasuhanoja tammikuussa tiukemmalle, kuten Ukrainassa. Ja selvitystä mitä kaikkea älyttömyyksiä kansa voisi äänestää, ja kuinka virkamiehet ja poliitikot vaan ovat kansaa fiksumpia. Se vaan on niin että suomen ei tarvitse mielistellä eu:ta , mutta ryssiä ei parane suututtaa.
Ja muutoksen markkinointi meni totaalisen vituralleen.
« Last Edit: November 13, 2011, 18:13:21 by osakesäästäjä »