Author Topic: Kreikan tukipaketti menee Kreikassa kansanäänestykseen  (Read 8345 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Mikael Lönnroth

• Hero Member
    • Maailmanpuolue
Re: Kreikan tukipaketti menee Kreikassa kansanäänestykseen
« Reply #15 on: November 04, 2011, 19:02:20 »
Tästä huolimatta en oikein ymmärrä, miksi Suomen pitäisi tämän perusteella karata EU:sta tai EMU:sta jonnekin. Se olisi kotiin kääntymistä ensimmäisen kunnon sateen sattuessa.

Tätä menoa suomalainen veronmaksaja ja eläkeläinen taitaa seisoa melkoisessa rankkasateessa tulevaisuudessa. Poliitikkojen tehtävä ei ole seisottaa kansaansa sateessa, vaan ainakin minun mielestäni poliitikkojen pitäisi pyrkiä tekemään maan ja äänestäjiensä edun mukaisia päätöksiä.

Kuinka vastuuttomaksi ja hävyttömäksi voidaankaan siis sanoa Kreikan kansanäänestyspäätöstä, joka seisottaa sateessa koko EU:ta? Kansan selän taaksen mennään piiloon, jotta ei tarvitse lunastaa tehtyjä lupauksia.  

Ei yhtään :) Kansanäänestys sinänsä oli ainoa pilkahdus toivoa siitä, että tässä jupakassa jossain kohtaa otettaisiin huomioon myös ihminen, eikä vain nähtäisi "Kreikka" ja "kreikkalaiset" jonakin ihmeellisenä ilmeettömäntä möykkynä, jonka ainoana tarkoituksena on palvella rahoitusmarkkinoiden tervehdyttämistä. Aika nopeasti siltäkin idealta toki katkaistiin siivet. Kansa on puhunut.. eikun..
« Last Edit: November 04, 2011, 19:26:40 by Mikael Lönnroth »
Maailmanpuolueen jä sen - tarvitaan lisää <-- (myös Facebookissa)

Outo Lintu

• Guest
Re: Espanjan "pelastuspaketti"
« Reply #16 on: June 10, 2012, 18:34:59 »
Nyt se tauti on sitten levinnyt virallisesti, vaikka armas hallitus uskottelikin, että Kreikan "tukipaketeilla" leviäminen saadaan estettyä. Seuraavina vuoroissa Portugali ja Irlanti ja Suomi se vain jakelee rahojaan. Urpilaisen vakuuttelut vakuuksista eivät oikein vakuuta. Herääkin kysymys, kuka sitten auttaa Suomea, kun tauti leviää tänne pohjoiseen?

Alan yhä kasvavassa määrin olla sitä mieltä, että etenkin nykyisin EU ja Suomen nukkehallitus on suuremmaksi vaaraksi suomalaiselle yhteiskunnalle, kuin Jussi Halla-aho & kumppanit. EU alkaa muutenkin vaikuttaa aikamoiselta fasisti-imperiumilta (uusfrankkilaisuus tullee näkymään yhä selvemmin). Tulemmekohan näkemään jo tänä vuonna Tiananmenen aukioita Etelä-Euroopassa ja muualla EU:n jäsenmaissa?

http://yle.fi/uutiset/vasemmistonuoret_eussa_poljetaan_kokoontumis-_ja_mielenosoitusoikeutta/6137309

Olisiko nyt aika huolestua oikeasti? Itse allekirjoitin kyseisen adressin (kaikki kiinnostuneet, suosittelen)

http://www.adressit.com/itsenaisen_paatosvallan_puolesta_-_for_suvereniteten_14062012

Holtittoman kapitalismipolitiikan lisäksi suomalaista hyvinvointia uhkaa alati epäilyttäviä piirteitä saava EU-politiikka. Päättäjiin ei näkemykseni mukaan voi juurikaan luottaa. Päättäjät ajavat vain talousmaailman ja EU:n etua oman etunsa lomassa. Tässä ajetaan espanjalaiset samaan kurimukseen, kuin kreikkalaiset ja suomalaiset veronmaksajat kustantavat lystin. Jos verovaroja sijoitetaan hyvinvointipalveluiden sijasta pankkeihin (samaan aikaan,kuin hyvinvointipalveluja huononnetaan), herää kysymys, miksi olla lojaali ja kuuliainen sellaiselle hallitukselle? Eikö tuollainen toiminta lähene isänmaanpetturuutta? Mielipiteitä?

Offline mh

• Hero Member
« Reply #17 on: June 10, 2012, 18:52:36 »
Paska on kaatumassa syliin ja fasistit (SS/PS) odottaa poteroissaan. Espanjassa mummot ja perheet ovat ryhtyneet talonvaltaajiksi pankkien heitettyä heidät kaduille, Kreikassa kaikki on mahdollista.

Itse en ole ollut lojaali ja kuuliainen yhdellekään hallitukselle.

Toisekseen en kyllä itse ihan usko, että ilman tukipaketteja hyvinvointipalveluja parannettaisiin mitenkään erityisesti. Siksi tuo vastakkainasettelu on vähän ongelmallinen, etenkin jos sillä halutaan pönkittää persuja, josta löytyy myös selkeän sosiaalidarwinistista ainesta.

En erikoisemmin ole asiaan perehtynyt, mutta muistan lukeneeni siitä, että Vanhasen hallitus hassasi taantumaan varatut rahat lähinnä rikkaita hyödyttäneisiin veronkevennyksiin.

Ei mulla näin ollen ole mitään syytä uskoa, että tämänhetkiset oppositiopuolueet tekisivät käytännössä pätkääkään parempaa politiikka hyvinvointipalvelujen ja köyhimpien auttamisen suhteen.
« Last Edit: June 10, 2012, 18:58:19 by mh »

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #18 on: June 10, 2012, 18:57:13 »
Paska on kaatumassa syliin ja fasistit (SS/PS) odottaa poteroissaan. Espanjassa mummot ja perheet ovat ryhtyneet talonvaltaajiksi pankkien heitettyä heidät kaduille, Kreikassa kaikki on mahdollista.

Tuon voisi muuten, jos pahantahtoisesti lukee, tulkita yllytykseksi/kehotukseksi vigilantismiin.
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Taha Islam

• Hero Member
« Reply #19 on: June 10, 2012, 19:31:33 »

Tuon voisi muuten, jos pahantahtoisesti lukee, tulkita yllytykseksi/kehotukseksi vigilantismiin.

Ei voisi. Suomessa ei tarvitse vannoa uskollisuudenvalaa ja tietysti valveilla pitää olla aina.
"Minusta Linkolan ajatukset ovat vastenmielisiäja misantrooppisia, mutta en oikein voi olla hänen kanssan eri mieltäkään." Tuntematon humanisti 2012

Offline mh

• Hero Member
« Reply #20 on: June 10, 2012, 19:33:09 »

Tietenkin sellaiseen hyvään vigilantismiin pahaa vastaan.

Offline Kourumies

• Hero Member
Re: Espanjan "pelastuspaketti"
« Reply #21 on: June 10, 2012, 19:36:35 »
Nyt se tauti on sitten levinnyt virallisesti, vaikka armas hallitus uskottelikin, että Kreikan "tukipaketeilla" leviäminen saadaan estettyä. Seuraavina vuoroissa Portugali ja Irlanti ja Suomi se vain jakelee rahojaan. Urpilaisen vakuuttelut vakuuksista eivät oikein vakuuta. Herääkin kysymys, kuka sitten auttaa Suomea, kun tauti leviää tänne pohjoiseen?

Alan yhä kasvavassa määrin olla sitä mieltä, että etenkin nykyisin EU ja Suomen nukkehallitus on suuremmaksi vaaraksi suomalaiselle yhteiskunnalle, kuin Jussi Halla-aho & kumppanit.

Suurin osa meistä töissäkäyvistä on taloudellisesti riippuvainen "EU:sta ja Suomen nukkehallituksesta". Minua hippasen on viimeisten viiden vuoden aikana pistänyt vituttamaan, että Jussi Halla-ahon kumppanit heittävät paskaa niskaani samalla kun raadan niska limassa rahoittaakseni näiden sonnanheittäjien kaljoja. Euroopan talouskriisi ei ole minun kukkarossani näkynyt millään tavalla.

Ihan oikeasti rahoitan verorahoillani mieluummin vaikka EU-pankkiireja kuin kaikenlaisia pummeja, jotka tekevät vallankumousta minun verorahoillani. Ja tämä sitten koskee sekä vasemmistoa että persuja.

Jollei henkilökohtaista turvallisuuttani ja yhteiskuntarauhaa yleisemminkin voida taata demokratiassa, odotan että tankit lähtevät kaduille ja sotilasjuntta ottaa vallan. Sellaista sotilasjunttaa olen valmis tukemaan ja olen sanonut tämän ennenkin.
« Last Edit: June 10, 2012, 19:41:00 by Köyry Väyränen »
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #22 on: June 10, 2012, 19:42:04 »

Tietenkin sellaiseen hyvään vigilantismiin pahaa vastaan.

A vot! Selkis!

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #23 on: June 10, 2012, 19:46:12 »

Alan yhä kasvavassa määrin olla sitä mieltä, että etenkin nykyisin EU ja Suomen nukkehallitus on suuremmaksi vaaraksi suomalaiselle yhteiskunnalle, kuin Jussi Halla-aho & kumppanit.

Suurin osa meistä töissäkäyvistä on taloudellisesti riippuvainen "EU:sta ja Suomen nukkehallituksesta". Minua hippasen on viimeisten viiden vuoden aikana pistänyt vituttamaan, että Jussi Halla-ahon kumppanit heittävät paskaa niskaani samalla kun raadan niska limassa rahoittaakseni näiden sonnanheittäjien kaljoja. Euroopan talouskriisi ei ole minun kukkarossani näkynyt millään tavalla.

Ihan oikeasti rahoitan verorahoillani mieluummin vaikka EU-pankkiireja kuin kaikenlaisia pummeja, jotka tekevät vallankumousta minun verorahoillani. Ja tämä sitten koskee sekä vasemmistoa että persuja.

Jollei henkilökohtaista turvallisuuttani ja yhteiskuntarauhaa yleisemminkin voida taata demokratiassa, odotan että tankit lähtevät kaduille ja sotilasjuntta ottaa vallan. Sellaista sotilasjunttaa olen valmis tukemaan ja olen sanonut tämän ennenkin.

Pitääkö sitä nyt liioitella ja paisutella? Tokkopa tässä nyt ainakaan aivan vielä tuollaisessa tilanteessa ollaan. Kreikassa ja Espanjassa voi olla eri juttu, jo historiallisista syistä.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #24 on: June 10, 2012, 19:54:43 »
Toisekseen en kyllä itse ihan usko, että ilman tukipaketteja hyvinvointipalveluja parannettaisiin mitenkään erityisesti. Siksi tuo vastakkainasettelu on vähän ongelmallinen, etenkin jos sillä halutaan pönkittää persuja, josta löytyy myös selkeän sosiaalidarwinistista ainesta.

Ei niitä hyvinvointipalveluja voida Suomesta rahoittaa, me otamme koko ajan itse lisää velkaa.
Ehkä kreikkalaisten olisi alettava keräämään veroja ja palauttaa Sveitsistä sinne talletetut, rosvotut EU-tuet ja muut apupaketit tukemaan kreikan taloutta ja elinkeinoelämää.
Eiköhän Kataisen ja Urpilaisen takuutukset ala pikku hiljaa riittämään meidän osaltamme, muuten joudumme pian oikeasti todistamaan Köyryn ja Halliksen panssaridemokratiaa.

Offline mh

• Hero Member
« Reply #25 on: June 10, 2012, 20:08:30 »
Tarkoitin sitä, että vaikka Suomi ei osallistuisi tukipaketteihin, se ei tarkoita sitä, että köyhimpien hyvinvointipalveluita parannettaisiin Suomessa. Käsittääkseni tällä kaudella niitä on parannettu suhteessa aikaisempiin kausiin, vaikka tällä kaudella on tukipaketteihinkin osallistuttu ja pari viime kautta oli kasvun riemujuhlaa, jolloin keskityttiin enemmän veronkevennyksiin kuin peruspalveluihin.

Velkaantumistahan tapahtuu kovaa vauhtia kyllä, mutta siinäkin vaihtoehdot on vähän niin ja näin kun persujenkaan vaihtoehtobudjetti ei tehnyt yhtään sen enempää säästöä. Popkornit meinasi mennä väärään kurkkuun, kun Pirkko perusteli sitä sanomalla, että "eihän me nyt tämmösiä osata".
« Last Edit: June 10, 2012, 20:19:39 by mh »

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #26 on: June 10, 2012, 20:15:38 »
Costa Gavras ohjasi Jorge Semprunin käsikirjoituksesta Kreikan sotilasjunttaakin käsittelevän elokuvan Z (Suomessa Z - hän elää) vuonna 1969. Rajuhko filkka, muistaakseni, siitä on tosin kauan kun katsoin, mene ja tiedä, kestäisikö uudelleen katsomista.

Theodorakiksen musa tuohon elokuvaan toimii nyt ainakin.
« Last Edit: June 10, 2012, 20:23:51 by Vongoethe »

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #27 on: June 10, 2012, 20:22:31 »
Tarkoitin sitä, että vaikka Suomi ei osallistuisi tukipaketteihin, se ei tarkoita sitä, että köyhimpien hyvinvointipalveluita parannettaisiin. Käsittääkseni tällä kaudella niitä on parannettu suhteessa aikaisempiin kausiin, vaikka tällä kaudella on tukipaketteihinkin osallistuttu ja pari viime kautta oli kasvun riemujuhlaa, jolloin keskityttiin enemmän veronkevennyksiin kuin peruspalveluihin.

Velkaantumistahan tapahtuu kovaa vauhtia kyllä, mutta siinäkin vaihtoehdot on vähän niin ja näin kun persujenkaan vaihtoehtobudjetti ei tehnyt yhtään sen enempää säästöä. Popkornit meinasi mennä väärään kurkkuun kun Pirkko perusteli sitä sanomalla "eihän me nyt tämmösiä osata".

Tarkoitit siis Suomen hyvinvointipalveluja vs tukipaketit. Nyt ei tosiaan vietetä kasvun riemujuhlaa mutta hyvinvointipalveluja on parannettu ja silti on varaa osallistua apupaketteihinkin.
Se vaatii vain poliittista tahtoa, näköjään. Miksiköhän en ole vakuuttunut?

Offline Kourumies

• Hero Member
« Reply #28 on: June 10, 2012, 20:28:52 »

Ei niitä hyvinvointipalveluja voida Suomesta rahoittaa, me otamme koko ajan itse lisää velkaa.
Ehkä kreikkalaisten olisi alettava keräämään veroja ja palauttaa Sveitsistä sinne talletetut, rosvotut EU-tuet ja muut apupaketit tukemaan kreikan taloutta ja elinkeinoelämää.
Eiköhän Kataisen ja Urpilaisen takuutukset ala pikku hiljaa riittämään meidän osaltamme, muuten joudumme pian oikeasti todistamaan Köyryn ja Halliksen panssaridemokratiaa.

Ihan totta. Hyvinvointipalvelut ovat johtaneet sellaiseen tilanteeseen, että meillä on pummirälssi, joka elää rahoillamme herroiksi, äänestää persuja ja uhkailee koko ajan vallankumouksella ja tappamisella meitä, rahoittajiaan. Niiltä pois heti kaikki hyvinvointipalvelut. Eläkööt kerjäämällä, jollei työ maistu. "Valtautettu ja voimautettu" pummi joka uhkailee ihmisiä häiritsee huomattavasti enemmän kuin kuoleman kielissä kituva aliravittu kerjäläinen joka anoo Köyry-herralta nöyrästi viiden sentin almua jolla voi vuokrata käytetyn koirankakan pureskeltavakseen näläntunteen lievittämiseksi. Hyvinvointipalvelut vaan pois pummeilta ja rälssi hiljaiseksi.

Mutta provokaatiot sikseen: tuo huomautuksesi veronkannosta on ihan asiaa. Kreikassa ja Italiassa veronkanto on vaikeuksissa siksi, että verovirastot toimivat tehottomasti eikä kukaan oikein tiedä mitä veroja hänen pitäisi maksaa mistä tuloista minne.

Halliksen panssaridiktatuuri olisi Kreikassa, mutta minä kannatan sotilasdiktatuuria ihan Suomeen. Tunnen pari mukavaa aktiiviupseeria, mutta eivät jätkät kannata sotilasdiktatuuria. Sanovat että mennään normaalin kriisilainsäädännön mukaan vaan :)
Aiemmin nimellä Köyry Väyränen tunnettu artisti.

Offline mh

• Hero Member
« Reply #29 on: June 10, 2012, 20:39:18 »
Tarkoitit siis Suomen hyvinvointipalveluja vs tukipaketit.
Niinhän se usein esitetään, että ilman tukipaketteja rahat menisi Suomen vanhusten- ja köyhäinhoitoon.

Nyt ei tosiaan vietetä kasvun riemujuhlaa mutta hyvinvointipalveluja on parannettu ja silti on varaa osallistua apupaketteihinkin.
Käsitykseni mukaan niiden eteen on tällä kaudella tehty enemmän kuin edellisellä kaudella.

Se vaatii vain poliittista tahtoa, näköjään. Miksiköhän en ole vakuuttunut?
Vakuuttunut mistä?

Enkä muuten sitten sanonut missään vaiheessa kannattavani tukipaketteja tai edes nykyhallitusta.