Author Topic: Milloin Halla-aho ja persut vaietaan?  (Read 11622 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
Re: Milloin Halla-aho ja Perussuomalaiset vaietaan?
« Reply #45 on: September 25, 2011, 16:35:48 »
Sitten on vielä tämä Halla-ahon internetritarikunta, joka käy oksentelemassa noita juttujaan lehden kuin lehden kommenttipalstalle, Usarin blogeihin (niitä kai luetaankin), forumille kuin forumille. Viimeksi täälläkin tuo J.Pip, Homman hoxpox, ties kuinka monta muuta nimimerkkiä hänelläkin on käytössään.

Perussuomalaisista vielä: viimeksi Usarin äänestyksessä Paavo Väyrynen oli suosituin presidenttiehdokas siellä. Kuinkahan seuraavaksi, kun Soinikin lähti touhuun mukaan? Perussuomalaiset pitävät kyllä itsestään meteliä liikaakin, siihen ei muita tarvita.
« Last Edit: September 25, 2011, 16:38:37 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
Re: Milloin Halla-aho ja persut vaietaan?
« Reply #46 on: September 25, 2011, 16:40:03 »
Kohderyhmämarkkinointia, siitähän tässä on kyse. Markkinointikanavat vain vaihtelevat.

Jotain tuollaista ja sitten vielä, että kyse on myös huomattavilta osilta mielikuvien luomisesta ja siihen kuuluu vähintäänkin muutakin kuin vain mahdollisimman päteviä argumentteja. Tai pätevyyslaji on jotain muuta kuin se kuuluisa objektiivinen todellisuus. Mahdollisimman pätevistä myyntiargumenteista on enemmän kyse.

Jep, juuri näin.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #47 on: September 25, 2011, 16:40:38 »

No kun totta puhutaan, en edes katsonut, kuka tässä ketjussa on kirjoittanut. Laajennetaan nyt sitten sen verran, että tällä forumilla. Ja sen edeltäjällä Hommawatchilla. Kaksi keskeistä Halliksen markkinointikanavaa siis.

HOHOHO. Mitä sää Mäksy nyt äksyilet? Eihän kumpaakaan palstaa edes lue tai ole lukenut kuin kourallinen ihmisiä. Sinäkin luet vain omat viestisi ja korkeintaan viiden minuutin sisällä siitä kirjoitetut - ja sitten unohdat.

Media Halla-ahoa pitää yllä kun ovat saaneet yhden pellen lisää klovnigalleriaansa, emme me. Sitäpaitsi Suomessa edelleenkään ei ole mitään väliä sillä, mitä sanotaan; väliä on vain sillä, kuka sanoo ja jonkin verran myös sillä, missä sanoo.

En mä mitään äksyile. Kunhan totesin vaan.

Harri

• Guest
« Reply #48 on: September 25, 2011, 16:42:12 »

Mitä tulee tuohon aisankannattajaan, niin mahdatko tietää, mikä se sellainen on? Jos tiedät, niin meillä lienee sitten muijan kanssa tänään jotain juteltavaa.

Jotain kannattajakortteja ainakin tälle veijarille keräilit.

Ilmeisesti et olisi miehestä kuullutkaan ilman meitä päättömiä vauhkoajia? Kun kiinnitimme huomiosi siihen, kuinka Halla-ahon mielestä mielenosoittajat pitäisi voida ampua, Rosa Meriläisen raiskaaminen olisi huvittavaa sekä kuinka muslimisomalit tulee ja tappaa läntisen sivistyksemme, niin hoksasit kuinka suuri ajattelija mies on?

Hompanssiveljillesi olet sittemmin ruvennut naureskelemaan. Mikä ihme siinä Halla-ahossa on, että et kuitenkaan poikkipuolista sanaa uskalla hänestä sanoa? Ainoastaan jotain pyöritellä tyyliin "ottamatta nyt kantaa miehen sanomisiin".
« Last Edit: September 25, 2011, 16:43:45 by Harri Mulari »

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #49 on: September 25, 2011, 16:45:26 »

Sori, se vaan rimmasi, en voinut vastustaa. Milloinkapa me, sinä ja minä oikeasti äksyilisimme, ainakaan täällä?
« Last Edit: September 25, 2011, 16:47:39 by Vongoethe »

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #50 on: September 25, 2011, 16:57:54 »

Mitä tulee tuohon aisankannattajaan, niin mahdatko tietää, mikä se sellainen on? Jos tiedät, niin meillä lienee sitten muijan kanssa tänään jotain juteltavaa.

Jotain kannattajakortteja ainakin tälle veijarille keräilit.

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin en kerännyt kannattajakortteja Halla-aholle, vaan perustin hänen ehdokkuutensa taakseen valitsijayhdistystä. Siihen kerätään kannattajalistoja. Muutoksen perustamiseen kerättiin kortteja.

Ilmeisesti et olisi miehestä kuullutkaan ilman meitä päättömiä vauhkoajia? Kun kiinnitimme huomiosi siihen, kuinka Halla-ahon mielestä mielenosoittajat pitäisi voida ampua, Rosa Meriläisen raiskaaminen olisi huvittavaa sekä kuinka muslimisomalit tulee ja tappaa läntisen sivistyksemme, niin hoksasit kuinka suuri ajattelija mies on?

Tokihan minä miehen ja nuo mainitsemasi jutut tiesin ilman teitäkin. Onhan minulla Halla-ahon omistuskirjoituksella varustettu kirjakin uppoavasta lännestä.

Hompanssiveljillesi olet sittemmin ruvennut naureskelemaan.

Ööh, käsitykseni mukaan meikällä on vain yksi veli eikä hän kyllä ole ns. hompanssi. Päinvastoin, hän suhtautuu heihin vielä huvittuneemmin ja säälivämmin kuin minä.

Mikä ihme siinä Halla-ahossa on, että et kuitenkaan poikkipuolista sanaa uskalla hänestä sanoa? Ainoastaan jotain pyöritellä tyyliin "ottamatta nyt kantaa miehen sanomisiin".

Miksi minun pitäisi hänestä sanoa mitään poikkipuolista? Enhän minä sinustakaan ole mitään poikkipuolista sanonut.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #51 on: September 25, 2011, 16:59:04 »

Sori, se vaan rimmasi, en voinut vastustaa. Milloinkapa me, sinä ja minä oikeasti äksyilisimme, ainakaan täällä?

Ach so, nyt ymmärsin. Kieltämättä muuten rimmaa, enpäs ole aiemmin tullut hoksanneeksi! Tosin tuo Mäksy ei ole meikän virallinen lempinimi, joten en ole asiaa tullut isommin edes ajatelleeksi.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #52 on: September 25, 2011, 17:04:40 »
Luulen, että halla-aholainen siipikin inhoaa sellaista perusmarkkinointiviestintää sen petollisuuden takia. Tämän takia Halla-ahokin omien sanojensa mukaan pysyttelee verifoitavissa faktoissa, vaikka tietenkin huomaamattaan luo hyvin yksipuolisen negatiivista kuvaa asioista.

Kaupankäynti kaikissa muodoissa on jotenkin paradoksaalinen asia. Kauppa sekä yhdistää ihmisiä, mutta siihen liittyy sellainen hiljaisesti sovittu peli hyvin usein. Ajatellaan etelän maita, siellähän kaupankäyntiin kuuluu tinkaaminen ja pelaaminen, sellainen korkeapainemyynti ja nokittelu, sitä ei koeta huijaukseksi, vaan asiaan rankasti kuuluvaksi asiaksi. Tässä on se, joka tuo pahan maun suuhun. Vaikka kyse on monesti pelistä, jota kaikki tietävät pelaavansa, niin tulee mieleen, että on epäreilua, jos toinen on parempi painostamaan ja siten voittaa kaupassa. Esimerkiksi eräs tuttavani, joka on syvästi uskossa ja kova "kauppamies" puhuu uskonsa takia paljon valehtelua, huijaamista yms. vastaan, mutta jos mennään kaupoille, niin ihan selkeästi se onkin äkkiä sallittua, koska se ei ole hämäämistä, huijaamista eikä valehtelua, se on kaupankäyntiä!

Rajanveto on vaikeaa ja markkinoinnillekin on vankat sääntönsä. Samoin kaupankäynnissä ei Suomessa ainakaan normaalissa maitokaupassa harrasteta mitään "neuvottelua", jossa sitten valehtelemalla (tai puoli totuuksilla tai sanomatta jättämisillä tai harhaanjohtamisella) ja sen sellaisella hilataan hintaa kohdalleen.

Kuitenkin markkinointia tehdään ja jossain sisimmässään on sellainen olo, että se on ok. Ikään kuin se olisi juuri sellainen peli, jota kaikki tietävät pelaavansa ja sen säännöt ja säännöttömyys olisi hyväksytty, Maailma ei taida olla tältäkään osilta täydellinen.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #53 on: September 25, 2011, 17:18:08 »

Hompanssiveljillesi olet sittemmin ruvennut naureskelemaan.

En muuten usko, että esimerkiksi ainakaan tälle osajoukolle kukaan älyissään oleva isommin naureskelisi. On valtava ero hompanssilla ja heidän hoitureillaan.

Harri

• Guest
« Reply #54 on: September 25, 2011, 17:42:47 »

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin en kerännyt kannattajakortteja Halla-aholle, vaan perustin hänen ehdokkuutensa taakseen valitsijayhdistystä. Siihen kerätään kannattajalistoja. Muutoksen perustamiseen kerättiin kortteja.

Toki toki, ei tämä sitä asiaa silti muuta, että jostain syystä koit tärkeäksi promota Halla-ahon vastenmielistä ajatusmaailmaa. Tähän päälle Thors-addressit etc. niin eiköhän jo pelkkä henkilökohtainen panoksesi ole riittänyt nostamaan nuivistelua enemmän framille, kuin meidän suvisten yhteenlaskettu vikinä näillä pikkuruisilla palstoillamme.

Miksi minun pitäisi hänestä sanoa mitään poikkipuolista? Enhän minä sinustakaan ole mitään poikkipuolista sanonut.

Niin no ajattelin vaan, kun olet kokenut ilmeisen tarpeelliseksi naureskella niille "homma-aktiveille" viime aikoina. Samasta paskakaivosta se Halla-ahokin ammentaa ja ihan samalla tavalla öyhöttää, vielä kansanedustajanakin. Että sikäli voisi odottaa jotain kommentteja Halla-ahon sanomisista, mutta taitaa olla turha odottaa. Ei korppi korpin silmää noki tai jotain. No tämä tästä.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #55 on: September 25, 2011, 17:56:31 »

Niin no ajattelin vaan, kun olet kokenut ilmeisen tarpeelliseksi naureskella niille "homma-aktiveille" viime aikoina. Samasta paskakaivosta se Halla-ahokin ammentaa ja ihan samalla tavalla öyhöttää, vielä kansanedustajanakin. Että sikäli voisi odottaa jotain kommentteja Halla-ahon sanomisista, mutta taitaa olla turha odottaa. Ei korppi korpin silmää noki tai jotain. No tämä tästä.

Kärsivällisyyttä, Harri, kärsivällisyyttä. Ei ääriliikkeistä niin helposti eroon pääse - tai sitten mennään toiseen äärimmäisyyteen. Kun sutta lähtee pakoon, tulee karhu vastaan ja niin edelleen. Hevosta ei vaihdeta keskellä jokea, mieluummin antaisin Mäksylle ja kumppaneille aikaa oivaltaa, milloin he ovat kuivilla. Kuivilla ollessaan, jospa vaihtaisivat sitten sen mopon Harley Davidsoniin, jos nyt kulkupeliä enää ollenkaan tarvitsevat.

Jussi O:

• Guest
« Reply #56 on: September 25, 2011, 20:12:00 »
Kertokaapa, miksi Linkolaa pidetään pikemminkin mielenkiintoisena ajattelijana kuin ihmisvihaajana, vaikka monet hänen mielipiteensä ovat paljon äärimmäisempiä kuin Halla-aholla. Halla-aho esimerkiksi tuomitsi Norjan verilöylyn, mutta Linkola kannattaa tällaisia tapahtumia.

Tämänkin perusteella oletan, että ei Halla-ahon ja kumppaneiden tapauksessa kysymys ole mielipiteistä vaan sosiaalisesta ilmiöstä, jossa vastavoimat taistelevat keskenään. Tämä taistelu pitää huomiota yllä.

Ehkä joku pitää Linkolaa mielenkiintoisena ajattelijana, itse pidän häntä tärähtäneenä papparaisena. Kyllähän tuo aina välillä kutsutaan mediaan jorisemaan vastenmielisyyksiään, mikä on kyllä kieltämättä perin onnetonta.

Jos Linkola pyrkisi aktiivisesti vallan keskiöön tai olisi edes jonkun ryhmittymän äänitorvi, niin mieheen kannattaisi käyttää paukkuja energiaa. Nyt se vaan kalastelee ja kirjoittelee, eikä agitoi erityisesti joitain ryhmiä vastaan sekä istu eduskunnassa päättämässä yhteisistä asioistamme.

muoks. IT kirjoittikin jo samasta asiasta, no menköön kertauksena

Sama, minä olen pitänyt Linkolaa natsina viimeistään eräästä Hiidenkivi-lehden jutusta lähtien, ja sanon sen ääneen usein hänestä keskusteltaessa. Hänen maailmankäsitystään pidän mekanistisena.

Nuivien "miksi Linkolaa sitten yhyy" -argumentti osuu kovin harvaan.

Offline J. Pip

• Full Member
« Reply #57 on: September 25, 2011, 23:20:02 »
Hänen maailmankäsitystään pidän mekanistisena.

Linkolan maailmankäsitys on realistinen. Faktat huomioiden mikään ei puhu hänen näkemyksiään vastaan. Luonnon ja siihen liittyvä ihmisten tuho voidaan toteuttaa välinpitämättömyydellä (nykymalli), jolloin jo valmiiksi vahvassa asemassa olevat länsimaat saavat pelattua eniten itselleen aikaa köyhimpien kärsiessä ja kuollessa. Oikeudenmukaisempi ratkaisu olisi tavalla tai toisella valita tapettavat satunnaisesti, jolloin myös länsimaat pääsisivät osalliseksi paskasta, jonka ovat suurimmaksi osaksi itse aiheuttaneet.

Nuivien "miksi Linkolaa sitten yhyy" -argumentti osuu kovin harvaan.

Minä en ole nuiva. Toivon, että Halla-aho vaiettaisiin pois julkisuudesta. Tällä hetkellä suvikset tekevät tehokasta vaalityötä Halla-ahon hyväksi. Vaarana on, että halla-aholaisuus leviää. Ihmisillä on tapana valita puolensa.

Offline Iamahuman

• Newbie
  • *
« Reply #58 on: September 26, 2011, 01:39:46 »
Otsikon kysymykseen vastauksena yleinen toteamus, että kun asiat lakkaavat kiinnostamasta, niistä ei enää puhuta. Ehkä näin käy Halla-ahollekin.

Kerron muutamalla sanalla siitä, miten itse suhtaudun Halla-ahoon.

Ensimmäisen viittauksen Halla-ahosta sain Mikko Ellilän blogeista muutama vuosi sitten. Luin muutaman Halla-ahon jutun, mutta punainen lanka jäi löytämättä. Kun Ellilä yhä uudestaan antoi linkkejä Halla-ahon teksteihin, luin niitä lisää ja havaitsin, mikä on kirjoitusten keskeinen sanoma. Halla-aho persoonana ei juurikaan kiinnostanut minua. Enkä ollut erityisen kiinnostunut hänen kirjoituksistaankaan.

Aikaa kului, ja yhtä useampi kirjoittaja foorumeilla ja blogeissa alkoi viitata Halla-ahoon. Minäkin siis lueskelin silloin tällöin hänen juttujaan, ja innokkaana foorumikirjoittajana aloin osallistua Halla-ahon vieraskirjassa käytyyn keskusteluun - milloin milläkin nimellä. Kun vieraskirja suljettiin ja kirjoittelu siirtyi hommafoorumille, rekisteröidyin sinne. En todellakaan pitänyt tai pidä itseäni minään "hommalaisena". Ajattelin, että foorumi mikä foorumi. Onhan näitä.

Halla-ahon teksteihin olen suhtautunut vaihtelevasti. Kun näytti siltä, että Halla-aho saattaa päästä kansanedustajaksi vuonna 2007, kirjoitin muutamalla ulkomaiselle tiedotusvälineelle kauhutarinan siitä, millainen henkilö ja aate on nousemassa valtaan Suomessa. Noihin aikoihin suhtautumiseni Halla-ahoon oli kaikkein kielteisintä. Minua ärsyttivät hänen suorasukaiset johtopäätöksensä asioista ja tapa, jolla hän muitta mutkitta leimasi ihmisryhmiä. Erityisesti koin loukkaavaksi hänen kirjoituksensa "Monikulttuurisuus ja nainen". Hän kirjoitti, että länsimaissa asuvat muslimimiehet ovat mielestään islamin sotureita ja kohtelevat isäntämaan naisia siten kuin näitä tulee kohdella - eli raiskaavat heitä. Tällainen väite leimaa mielestäni väärällä tavalla niitä muslimimiehiä, jotka eivät raiskaa ketään. Miltä esimerkiksi tuntuu muslimiperheen äidistä ajatus, että joku pitää hänen 18-vuotiasta poikaansa automaattisesti potentiaalisena raiskaajana sillä perusteella, että poika on muslimi niin kuin perheensäkin. Ajatus muslimimiesten kollektiivisesta syyllistämistä tuntui ehkä myös siksi vastenmieliseltä, että yksi tyttäreni hyvistä ystävistä noihin aikoihin oli bangladeshiläistaustainen muslimipoika.

Tällä hetkellä suhtautumiseni Halla-ahoon on yhdentekevä. Hän on kansanedustaja ja poliitikko, joten tehköön mitä haluaa. Halla-aholaisen liikkeen katson olevan pelkkää ohimenevää muutosvastarintaa, jolla ei ole paikkaa maailmanhistoriassa. Asiat muuttuvat maailmanlaajuisesti omaa tahtiaan, ja tahti tuntuu vain kiihtyvän. Muutoksen vastustaminen korkeintaan hidastaa sitä hetkellisesti mutta ei pysäytä. Halla-aho kumppaneineen on siis tuomittu häviämään taistelu.

Ei minulla ole mitään viisastenkiveä, joka kertoisi mihin suuntaan asiat menevät tästä eteenpäin. En tiedä, maltillistuuko islam vai lisääntyykö ääriliikkeiden kannatus islamilaisessa maailmassa. En tiedä sitäkään, kuinka suuressa määrin islam leviää ja juurtuu länsimaihin, ja onko länsimaiden tuleva islamilaisuus maallistunutta ja maltillista vain tiukasti uskonnollista ja kiihkeää.

Jussi O:

• Guest
« Reply #59 on: September 26, 2011, 08:54:09 »
Linkolan maailmankäsitys on realistinen. Faktat huomioiden mikään ei puhu hänen näkemyksiään vastaan. Luonnon ja siihen liittyvä ihmisten tuho voidaan toteuttaa välinpitämättömyydellä (nykymalli), jolloin jo valmiiksi vahvassa asemassa olevat länsimaat saavat pelattua eniten itselleen aikaa köyhimpien kärsiessä ja kuollessa. Oikeudenmukaisempi ratkaisu olisi tavalla tai toisella valita tapettavat satunnaisesti, jolloin myös länsimaat pääsisivät osalliseksi paskasta, jonka ovat suurimmaksi osaksi itse aiheuttaneet.

Pöh Linkola mikään realisti ole. Hänen ajattelunsa mitätöi inhimilliset arvot - ja inhimisellisen arvon - ja asettaa maailman selittäjäksi vain "luonnon" (= Linkolan luontokuvan) itseisarvon, josta kaikki etiikka ja politiikka sitten vedetään. Juuri tämän yhteen selittäjään nojaaminen on mekanistista; lisäksi Linkolan luontokuva on konemainen.

Realistista ei ole myöskään se, että kuvittelee realistiseksi poliittiseksi ohjelmaksi eli (edes tarpeeksi) monien ihmisten voivan omaksua sellaisen ohjelman, joka juhlii ihmisten väkivaltaista tuhoutumista aina kun sitä sattuu tapahtumaan syystä tai toisesta. Linkola on ihmisvihaaja, eikä edes luonnon puolella realistisesti ottaen.

« Last Edit: September 26, 2011, 09:08:07 by Jussi O: »