Author Topic: Blogeista poimittua  (Read 295350 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harri

• Guest
Re: Blogeista poimittua
« Reply #210 on: October 18, 2011, 22:20:53 »

Tässäkin yhteenotossa haistettiin automaattisen oikeaoppisesti ja asiaankuuluvan kovalla metelillä rasismia, ihan niin kuin pitääkin yhteenotoissa joissa osapuolina on kantasuomalainen ja joku muu etnisyys, mutta se rasismi on aina kantasuomalaisten rikosvastuuta raskauttamassa, ei koskaan kantasuomalaisia vastaan tehdyissä rikoksissa, olivatpa olosuhteet mitkä tahansa.

No ei. Ulkomaalaiset ovat yliedustettuina myös näissä rasistisiksi luokitelluissa rikoksissa tai ainakin epäillyissä.

En kovin mielelläni linkittelisi nuivaan propagandaan, jossa vielä oikein vilisee asia- ja etenkin tulkintavirheitä. Menköön nyt tällä kertaa kuitenkin esimerkkinä siitä, kuinka sinä ja Packalén taas hakkaatte sitä kuuluisaa ukkoa.

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #211 on: October 18, 2011, 22:38:14 »
No varmasti tuntuisi oudolta, koska ajatus on niin vallankumouksellinen ja kyseenalaistaa liian rohkeasti vallitsevia etno-normatiivisia käsityksiä.  Nimittäin rasistista käyttäytymistä voi esiintyä jossakin muussakin ryhmässä kuin kantasuomalaisissa.

Varmasti voisi sanoa, että rasismia on siellä, missä ihmisiäkin. Minä en ainakaan tunnista mitään etno-normatiivista käsitystä, josta mainitset. Minulla sen sijaan on hyvä syy uskoa, että somali voi tapella skinheadin kanssa muistakin syistä kuin vain rasistisista. Se ei mitenkään sulje pois sitä etteikö somali voisi olla rasisti.
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #212 on: October 19, 2011, 00:15:44 »
No varmasti tuntuisi oudolta, koska ajatus on niin vallankumouksellinen ja kyseenalaistaa liian rohkeasti vallitsevia etno-normatiivisia käsityksiä.  Nimittäin rasistista käyttäytymistä voi esiintyä jossakin muussakin ryhmässä kuin kantasuomalaisissa.

Varmasti voisi sanoa, että rasismia on siellä, missä ihmisiäkin. Minä en ainakaan tunnista mitään etno-normatiivista käsitystä, josta mainitset. Minulla sen sijaan on hyvä syy uskoa, että somali voi tapella skinheadin kanssa muistakin syistä kuin vain rasistisista. Se ei mitenkään sulje pois sitä etteikö somali voisi olla rasisti.

En varsinaisesti sinua epäilekään, tuo kuvaa enemminkin yleistä, "virallista"ilmapiiriä tämän aiheen tiimoilta.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #213 on: October 19, 2011, 00:37:23 »

Tässäkin yhteenotossa haistettiin automaattisen oikeaoppisesti ja asiaankuuluvan kovalla metelillä rasismia, ihan niin kuin pitääkin yhteenotoissa joissa osapuolina on kantasuomalainen ja joku muu etnisyys, mutta se rasismi on aina kantasuomalaisten rikosvastuuta raskauttamassa, ei koskaan kantasuomalaisia vastaan tehdyissä rikoksissa, olivatpa olosuhteet mitkä tahansa.

No ei. Ulkomaalaiset ovat yliedustettuina myös näissä rasistisiksi luokitelluissa rikoksissa tai ainakin epäillyissä.

En kovin mielelläni linkittelisi nuivaan propagandaan, jossa vielä oikein vilisee asia- ja etenkin tulkintavirheitä. Menköön nyt tällä kertaa kuitenkin esimerkkinä siitä, kuinka sinä ja Packalén taas hakkaatte sitä kuuluisaa ukkoa.

Jaha, näyttää tosiaan olevan hieman nuivahko bloggaaja, joten informaatio niinollen varmaankin teräksenkovaa faktaa.
Jätetään siis olkkisparka hetkeksi toipumaan ja sensijaan siirretään maalitolppia.
Ensiksikin tuo ulkkisten rasistiset rikokset herättää kysymyksen onko kyseessä mamujen rasismi kantaväestöä kohtaan vai esim. (hatusta vedetty) venäläiset vs. somalit? tai joku muu ulk.ryhmä vs joku suomen vähemmistö?
Jos jollakulla on esittää varma havainto tapauksesta jossa maahanmuuttajaa epäillään rasistisista aikeista kantaperunanenää vastaan, niin sitten tervaristi seinään.
Toiseksi, vaikka poliisi sitä ulkkisrasismia kirjaa, se ei vaikuta mitenkään valtaapitävien agendaan kasvattaa suomalaisia metsäläisiä synnintuntoon syyllistämällä hellittämättömällä voimalla vihapuheesta, rasismista ja kehitysmaiden riistosta sekä haluttomuudesta tukea Kreikan asehankintoja.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #214 on: October 19, 2011, 01:01:23 »
Maivei,

Pitäisikö sitten lähteä vaikkapa rotuennakkoluuloista, siitä, miten ne eroavat ja yhtenevät sen varsinaisen, syvemmällä piilevän rasismin kanssa. Tai jopa rasistisista asenteista? Hommaforumilla muistaakseni ruodittiin uusimmassa Tiede-lehdessä ollutta artikkelia, jossa kyllä minusta niin erot kuin yhtenevyydetkin tulivat ilmi varsin selvästi. Siellä ei mielestäni niin ikään oikein tahdottu tajuta sitä eroa. Minulle se on ilmeinen.

Otettaisiinko suoralta kädeltä esimerkki vaikka Yhdysvalloista, presidenteistä?

Näetkö mitään eroa kuvien George W. Bushista apinan kanssa tai kaltaisena ja kuvien Barack Obamasta samantyyppisessä asetelmassa, photoshopattuina? Noita kuvia löytyy molemmista pilvin pimein kuvahaulla.

Minä näen, heti kättelyssä. Halventava kuva Bushista halventaa vain ja ainoastaan Bushia, ei sinua, minua eikä Hentun Liisaakaan. Onko sitten asian laita sama jos tilalle photoshopataan Obaman pää ja levitellään sellaista kuvaa kuten republikaanien rasistisiipi tuossa linkissä? Tuo on törkeä, lievästi sanottuna. Mauton toki on tuo Bush-photoshoppailu, se on vain täysin eri planeetalta.

Halvennetaanko noissa vain ja ainoastaan Obamaa vai olisiko siinä sittenkin takana jotain vielä enemmän? Jotain historiasta, jossa negridejä "rotuna" on pidetty alempiarvoisina, joita on saanut kiduttaa ja kohdella vieläpä huonommin kuin eläimiä, joista on puhuttu halveksuen ja joita on kohdeltu apinoina, työjuhtina, numerona, eläimen kaltaisina, kokonaan vailla ihmisarvoa niin yksilöinä kuin ryhmänä satojen vuosien ajan. Heidän, nimenomaan heidän arvonsa on ennen aivan viime aikoja ollut vain ja ainoastaan instrumentaalinen. Tuosta samasta instrumentaalisesta, välinearvosta spekuloi hiljattain täällä Suomessa muuan kansanedustajakin. Tuo "rotu" lainausmerkeissä, sillä tässä yhteydessä en puhu biologiasta tai mistään haploryhmästä vaan pikemmin sosiologisesta ilmiöstä.

Täällä koto-Suomessamme valtaa pidämme me. Meillä on käytössämme valtakoneistot, armeija, poliisi, koulutus, terveydenhoito lait ja tavat, käytännöt... niistä määräämme viime kädessä me, eivät maahanmuuttajat. Tilanne olisi toisenlainen, mikäli olisimme jokin ugrivähemmistö. Ainakin minä näen jopa ruotsalaisten suhtautumisen suomalaisiin "En Finne igen" -otsikoineen rasistisena. Toki minusta rasistista - jopa äärimmäistä sellaista - suhtautumista on myös se, että siltä "toiselta" ei edellytetä samaa kuin itseltä, ikään kuin se "toinen" lopulta olisi jokin alempi olento, pysyvästi kykenemätön samanlaisiin, yhtä korkeisiin eettisiin ja moraalisiin arvoihin ja käytäntöihin kuin me.
« Last Edit: October 19, 2011, 02:18:12 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #215 on: October 19, 2011, 10:27:20 »
Pelkästään tuollaisen Tiede-lehden artikkelin lukeminen ja siihen uskominen auttaa väistämään rasistisia asenteita. Kun ymmärtää, että hyvin suurikin osa voi selittyä ihmisen alitajuisella erottelumekanismilla ja omien suosimisella erilaisiin nähden, niin osaa suhtautua asiaan paremmin.

Joskus tuollaisesta erottelusta on ollut hyötyä, mutta se on voitettavissa emmekä ole täysin primitiivisten vaistojemme varassa, vaikka jotkut voivat olla voimakkaammin kuin toiset.

Offline Tönnies

• Sr. Member
« Reply #216 on: October 19, 2011, 12:24:17 »
Toiseksi, vaikka poliisi sitä ulkkisrasismia kirjaa, se ei vaikuta mitenkään valtaapitävien agendaan kasvattaa suomalaisia metsäläisiä synnintuntoon syyllistämällä hellittämättömällä voimalla vihapuheesta, rasismista ja kehitysmaiden riistosta sekä haluttomuudesta tukea Kreikan asehankintoja.

Sinun kontribuutiosi tälle foorumille on kyllä mahtavaa hompanssibingoainesta. Valtaapitävien agenda, perunanenät, suomalaiset metsäläiset, valkoisen miehen syyllisyys, orjalaivojen terva, raSSSisSSmi, vihapuhe, Kreikka ja kehitysmaiden riisto tuntuvat olevan sen verran kantavia teemoja, että paikoitellen sitä epäilee onko sulla joku generaattori näitä varten?

Mutta sovitaan nyt sitten konsensushengessä että esimerkiksi poliisin lausunnot Lieksan rasistisista rikoksista ovat osa valtaapitävien agendaa, jonka tarkoituksena on syyllistää perunaneniä. Menikö oikein? Hommaversumin vaihtoehtoistodellisuuden mukaan esimerkiksi Lieksassa syyllisiä ovat siis yksinomaan somalit, jotka ovat poikkeuksetta rasisteja paitsi itseään myös kaikkea muutakin 2-4 jalalla liikkuvaa kohtaan. Näin on, koska niin on oltava.
"Itse näen tämän skinitoiminnan vastavoimana maahanmuutajajengien vuosia jatkuneelle ja mediassa vaietulle terrorille." - nimimerkki Harry Vestbacka, HS.fi 02.11.2010

Offline Jussi Marttila

• Hero Member
« Reply #217 on: October 19, 2011, 13:23:21 »
Dan Koivulaakso kirjoittaa maahanmuuttokriittisestä Vastarintaliikkeestä ja vähän muustakin: http://vasemmisto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/86102-media-hyysaa-murhamiehia
Sun bikinipöksyt on seeprannahkaa
Ja eniten inhoat maitorahkaa
Ja sitäkun hiutaleet paakkuuntuu veteen
Ja sitäkun miehelläei ota eteen

Offline Kylmä

• Full Member
« Reply #218 on: October 19, 2011, 15:03:04 »
Dan Koivulaakso kirjoittaa maahanmuuttokriittisestä Vastarintaliikkeestä ja vähän muustakin: http://vasemmisto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/86102-media-hyysaa-murhamiehia

Oisin Danina tehnyt ton ihan puhtaasti ansaksi eli jättänyt kaikki Persu- ja SS-viittaukset pois ja ihan vaan katellut, että kuinka moni olisi ollut sönkkäämässä jotain homma-liirumlaarumia kommenttiosastolla.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #219 on: October 19, 2011, 15:15:37 »
Ossi Mäntylahti: Freddy-causti repii persuja

... ja taas perussuomalaiset ja heidän faninsa ryntäävät mölisten kuolaamaan kommenttiosastolle. Pavlov olisi innoissaan.

No, näkyyhän tuonne sentään Anttila ja Jalonenkin heittelevän kuranttiakin kamaa.

Yleisestä uutiskokoomaketjusta voi itse kukin suunnistella ja halutessaan lukea, mitä aiheesta on tähän mennessä täällä kirjoiteltu.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #220 on: October 19, 2011, 16:01:03 »

Tuo tiedelehden artikkelihan oli kuin suoraan minun näppikseltäni, rotuennakkoluulot ovat luonnollinen ja väistämätön osa elämää ja olemassaolon taistelua, kuten olen täällä useasti huomauttanut.
Selvää on sekin että saman luonnonlain alaisia ovat myös itseään suvaitsevina pitävät, ette olekaan meitä tavallisia luolamiehiä parempia.
Pieni yllätys oli se, että mustat reagoivat rasistisin aikein oman rotunsa edustajiin. Mistä se sitten kertoo, on oma tieteenlajinsa, ehkä enemmän yhteiskuntatieteellinen kuin biologinen. 
Artikkelin mukaan uhkana toisrotuiset koetaan silloin kun heidän määränsä nousee 10-20 % väestöstä, saa nähdä tavoitetaanko suomessa koskaan tuota määrää ja seuraako siitä ennakkoluulojen muuttuminen rasismiksi.
Ennusmerkit ainakin ovat huonot koska kansalaisilta ei edes yritetä saada hyväksyntää maahanmuutolle, vaan päinvastoin, ylimielisesti luodaan mielikuvaa jossa  maahanmuutto näyttäytyy vain eliitin maailmantuskaa helpottamaan keskittyvänä kalliina turhuutena.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #221 on: October 19, 2011, 16:06:24 »
Et kai, veli Maivei, sinäkään kiistä, etteikö sitä rasismia ihan oikeasti, siltikin täällä esiinny, muutenkin kuin että meitä valkoisia heteromiehiä sorrettaisiin. Itse en kyllä koe tulleeni millään tavoin sorretuksi tai syrjityksi ainoastaan miehisyyteni tai heterouteni takia, minua eivät Tulva-lehdet eivätkä sofioksasten lausunnot sen kummemmin hetkauta.

Offline Maivei

• Hero Member
« Reply #222 on: October 19, 2011, 16:18:17 »
Et kai, veli Maivei, sinäkään kiistä, etteikö sitä rasismia ihan oikeasti, siltikin täällä esiinny, muutenkin kuin että meitä valkoisia heteromiehiä sorrettaisiin. Itse en kyllä koe tulleeni millään tavoin sorretuksi tai syrjityksi ainoastaan miehisyyteni tai heterouteni takia, minua eivät Tulva-lehdet eivätkä sofioksasten lausunnot sen kummemmin hetkauta.

Kyllä sitä esiintyy, mutta sitä ei kannata ihan väkisin etsiä jokaisesta nakkikioskitappelusta, siinä voi käydä paimen ja susi-ilmiö, sitten kun olisi todellista aihetta tuomita rasistinen teko, niin iltapulun lukija kääntää kyllästyneenä sivua.
En minäkään yöunia menetä VHM kohtaan osoitetusta rasismista, mutta jos rasismi ilmiönä halutaan juuria pois niin silloin ei ole varaa sulkea tavoitteen ulkopuiolelle mitään ryhmää, etenkään valtaväestöä.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #223 on: October 19, 2011, 16:36:03 »

Kyllä sitä esiintyy, mutta sitä ei kannata ihan väkisin etsiä jokaisesta nakkikioskitappelusta, siinä voi käydä paimen ja susi-ilmiö, sitten kun olisi todellista aihetta tuomita rasistinen teko, niin iltapulun lukija kääntää kyllästyneenä sivua.
En minäkään yöunia menetä VHM kohtaan osoitetusta rasismista, mutta jos rasismi ilmiönä halutaan juuria pois niin silloin ei ole varaa sulkea tavoitteen ulkopuolelle mitään ryhmää, etenkään valtaväestöä.

Paljon perää, tuossa.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #224 on: October 19, 2011, 16:45:13 »
Tuo tiedelehden artikkelihan oli kuin suoraan minun näppikseltäni, rotuennakkoluulot ovat luonnollinen ja väistämätön osa elämää ja olemassaolon taistelua, kuten olen täällä useasti huomauttanut.

Maivei, tuohon lainaukseen...

Et välttämättä voi sille mitään, että aivosi tekee tällaista jaottelua, mutta pystyt huijaamaan aivojasi ja ylittämään asian siten, että osaat suhtautua asioihin ottaen huomioon sen, että se on aivojesi hämäystä.

Ja jos koet, että sinulla tuollainen rotuennakkoluuloisuus on vahvaa, niin pienellä harjoittelulla siitä voit päästä eroon ja kykenet joskus elämään asian kanssa ilman, että sinun pitäisi toimia rasistisesti. Asioita voi oppia (sekä vahvistamaan rasistisia asenteita että torjumaan ja heikentämään niitä.), sillä aivot ovat kohtalaisen plastiset myös, vaikka jotain jo valmiiksi johdotettu.