Author Topic: Blogeista poimittua  (Read 295826 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
Re: Blogeista poimittua
« Reply #120 on: October 10, 2011, 00:45:37 »
Viljavimmille maille siirtynyt Jalos-Jussikin on näköjään intoutunut bloggaamaan tänäisen Aleksis Kiven päivän kunniaksi.

Nummisuutareistakin toki olisi löytynyt aikaamme varsin mainiosti soveltuvia hahmoja vai mitäpä tuumitte?

Quote from: Aleksis Kivi: Nummisuutarit

TOPIAS. Mutta näetkös, Martta, hän on mestarin poika ja itse kohta samaan arvoon astuva, ja sentähden ehkä näyttäis tämä jalka-marssinsa vähän sopimattomaksi ja kenties pistäis turmellun ihmisen sydämmelle hieman häpeäksi.

MARTTA. Häpeäksi! Hyväpä jos ei häpeä suurempi tällä retkellä kohtais häntä, mutta pelkään, että tusinoittain hän pilkkahistorjia peräänsä jättää, sillä hän on tyhmää alkujuurta, näetkös.

TOPIAS. Eskoni tyhmä? Tämä on vale ja vihapuhe kateudesta nousnut. »Olenko minä hullu, vaikka minä hulluksi huuttaan», lauletaan Sionissa. -"Eskoa et tyhmäksi maininne, yhtä viisas on hän aina kuin isänsäkin, minä nimittäin; hän on ihan kaltaiseni, niin sielun kuin ruumiin puolesta. Hän ei ole tyhmä, vaan vähän itsepäinen, ja sen taitaa tukastansakin nähdä, joka on valkoinen ja harjaskankea, niinkuin ukolla itse tässä. Sanalla sanoin: hän on oikea isän poika, hän on kuvani elävä.

« Last Edit: October 10, 2011, 01:06:20 by Vongoethe »
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #121 on: October 10, 2011, 01:41:07 »
Kemppinen: Hyvät vaatteet, huono ymmärrys

"S¸ren Kierkegaard kirjoitti internetistä ja sosiaalisesta mediasta hyvin painavaa tekstiä keväällä 1847.

"Joukko on epätotuus." "-¦päivän lehdet ovat tehneet ajastamme mielettömimmän yhteistoimin "yleisön" kanssa, vaikka yleisö on todellisuudessa abstraktio. Se väittää olevansa ylin muutoksenhakuaste suhteessaan "totuuteen"-¦ Kuka tahansa voi julistaa nimettömänä tai salanimellä asioita, joihin hänellä ei olisi rohkeutta ryhtyä kasvoista kasvoihin, käsillä olevassa tilanteessa-¦ Kuka kehtaa väittää, että ihmisjoukko olisi valmis kohtaamaan totuuden, joka on usein epämiellyttävä, kun se voi edistää epätotuutta, joka on aina herkullinen eikä edellytä uhrauksia, ponnistuksia, hankittua tietoa, koulutusta, kurinalaisuutta, itsensä kieltämistä, ponnistelua!-

Oikeisto- ja vasemmistopopulismin voimana on vihaksi prosessoitu pelko, joka löytää itselleen kohteen sattumanvaraisesti kuin salama.
"

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #122 on: October 11, 2011, 20:52:59 »
Suoraan hevosen suusta, osa gaziljoona: Onhan koirarotujakin

Havansin väärä rotuoppi ja puuttuva mandaatti

- Jaana Pedersen, lakimies, OTK, perussuomalaisen puolueen jäsen -

"Minäkö tyhmä? Nyt en ymmärrä..."

Offline ellipse

• Jr. Member
  • **
« Reply #123 on: October 11, 2011, 20:57:57 »

Aha, Hakkarainen ja Hirvisaari eivät sitten olekaan yksittäistapauksia, jotka sattumalta pääsivät persu-huuman imussa valituksi, vaan joka kiven (siis vaalipiirin) alta niitä löytyy koko ajan lisää.

Olen kovasti yrittänyt pitää kiinni ajatuksesta, että persujen kannattajissa olisi tavallisia rehtejä äänestäjiä jotka vaan ovat vahvasti eu-vastaisia, protestimielellä tai kepuun pettyneitä ei-ruuhkasuomalaisia, ja rasistit olisivat vain kovaääninen vähemmistösiipi, mutta tämä luulo täytynee haudata. Ei kiva.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #124 on: October 11, 2011, 21:03:19 »

Aha, Hakkarainen ja Hirvisaari eivät sitten olekaan yksittäistapauksia, jotka sattumalta pääsivät persu-huuman imussa valituksi, vaan joka kiven (siis vaalipiirin) alta niitä löytyy koko ajan lisää.

Olen kovasti yrittänyt pitää kiinni ajatuksesta, että persujen kannattajissa olisi tavallisia rehtejä äänestäjiä jotka vaan ovat vahvasti eu-vastaisia, protestimielellä tai kepuun pettyneitä ei-ruuhkasuomalaisia, ja rasistit olisivat vain kovaääninen vähemmistösiipi, mutta tämä luulo täytynee haudata. Ei kiva.

Näyttää siltä, että rasisteilla on tänään karkkipäivä. Siikalankin blogin kommenttiosastolle heitä riittää kuten tuohon Pederseninkin. Pedersenillä on tätä kirjoitettaessa  neljä postausta Hommalla (japed), näkyy heiluneen Fobba-ketjussakin.

Timo muistuttaa Eerolan ja Forssin koulukaveriudesta. Eiköhän Forss nyt vain tullut ulos kaapista. On haistellut tuulia ja todennut ilmapiirin riittävän myötämieliseksi. RRRintama etenee tuolla sektorilla - ja eriytyy tavallisista kansalaisista, jo on aikakin.
« Last Edit: October 11, 2011, 21:09:52 by Vongoethe »

Offline Schwa

• Sr. Member
« Reply #125 on: October 11, 2011, 21:09:41 »

Pedersen on kuitenkin siinä mielessä erityistapaus, että harvan perussuomalaisten äänestäjän perhettä vastaan on henkilökohtaisesti suunnattu 270 juristin, poliisin, virkamiehen ja muun silmäätekevän salaliitto.

Offline turha jätkä

• Sr. Member
« Reply #126 on: October 11, 2011, 21:42:19 »
Pedersen on kuitenkin siinä mielessä erityistapaus, että harvan perussuomalaisten äänestäjän perhettä vastaan on henkilökohtaisesti suunnattu 270 juristin, poliisin, virkamiehen ja muun silmäätekevän salaliitto.

Mitä olen pikkuisen tuota Pedersenin tapausta silmäillyt, niin enpä ihmettelisi, jos se olisi olisi mukana persuissa vain Juntusta kampittaakseen. Aika infernaalinen feudi niillä näyttäisi olevan. Juntunen oli jossain vaiheessa Halla-ahon suosikkilistalla, mutta sitten se tiputettiin vähin äänin siltä.
Myötäihminen

Offline Username1

• Hero Member
  • Populismi = energiataloudellisin maailmankuva!
« Reply #127 on: October 11, 2011, 22:50:49 »
Kommenttiosastolla joku ehdottaa roduksi geneettistä klusteria, vaikka niitäkin voidaan muodostaa eri geeneistä ja näin ollen nekin menevät auttamattomasti päällekkäin.

Unohdetaan muutama asia.

- Ihmiset eroavat/jakavat muutakin kuin ihonvärin tai muita ulkoisia ominaisuuksia.
- Vaikka on tietylle alueelle tyypillisiä genotyyppejä, niin sillä perusteella maailmassa olisi miljoonia rotuja.
- Asiaa kai voi jotenkin havainnollistaa rotilla. Rotat ovat ympäri Tellusta levittäytyneet ja takuulla löydetään geeniklusterit ja alueellisesti tyypilliset geneettiset ominaisuudet. Mutta silti ei puhuta luonnossa esiintyvistä isorottaroduista. (Lajeja kai on ja kai jotain laboratoriorottia on pilvin pimein.)

Voisi jossain vaiheessa palata ihonväri/kansallisuus ja äly kysymykseen ja siihen, miksi sillä on enemmän merkitystä, että kaiken väriset omaavat samat henkiset kyvyt kuin sillä, että niiden tasot vaihtelevat ihmisestä toiseen... Tämän jätän arvoitukseksi niille, jotka eivät vielä tiedä.  :P
« Last Edit: October 11, 2011, 22:54:13 by ateisti19++ »
Monikulttuurisuus on rikkaus.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #128 on: October 12, 2011, 09:44:02 »
harvan perussuomalaisten äänestäjän perhettä vastaan on henkilökohtaisesti suunnattu 270 juristin, poliisin, virkamiehen ja muun silmäätekevän salaliitto.

Taitaa sairauskertomuksesta löytyä skitsofreniaa aivan kuten eräällä "tiukalla ladylla", jota puolestaan vainoavat lastensuojeluviranomaiset. Sen erottaa heti ulkopuolisen silmään siitä, että jutut kuulostavat sekopäisiltä eikä niistä saa ulkopuolinen lukija irti kuin anekdootteja, mutta kokonaiskuva jää hyvin hämäräksi. Näiltäkään sivuilta ei oikein selviä, mistä näitä "oikeusmurha" korvauksia oikein on tuomittu? Rivien välistä selviää, että ilmeisesti ovat itse nostaneet oikeusjuttuja ja hävinneet ne ja joutuneet korvausvelvollisiksi.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #129 on: October 12, 2011, 10:00:14 »
Eiköhän Forss nyt vain tullut ulos kaapista. On haistellut tuulia ja todennut ilmapiirin riittävän myötämieliseksi. RRRintama etenee tuolla sektorilla - ja eriytyy tavallisista kansalaisista, jo on aikakin.

En tiedä, minusta kaveri vaikuttaa melko järkevästi asiaan suhtautuvalta. Asiaan voi toki vaikuttaa se, että hän ajattelee kuten minä, että avoin data leikkaisi tätä vellovaa keskustelua siten, että vihapuheet jäisivät hieman vähemmälle ja voitaisiin keskittyä itse asiaan hieman neutraalimmin.

En tiedä myöskään, että onko suurta syytä jakaa ihmisiä aina näihin hyviksiin ja pahiksiin. Kaikki, jotka eivät ole ihan samaa mieltä asioista kanssasi, eivät välttämättä ole mitään ihmeellistä vihollisleiriä. Itse pidän sitä lähinnä hyvänä merkkinä, että molemmat äärileirit pitävät toisen leirin ihmisenä.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #130 on: October 12, 2011, 10:28:12 »
Itse pidän sitä lähinnä hyvänä merkkinä, että molemmat äärileirit pitävät toisen leirin ihmisenä.

Paitsi, että näin ei ole kohdallasi. Joko et ole päästänyt sitä ilmoille tai muuten vain Mika-h:t pitävät sinua selkeästi nuivana, joka kertoo suvaitsevaistolle miten asiat ovat.

En väitä, etteikö sellaistakin olisi, mutta kyllähän se nyt vahvasti näyttäisi joltain muulta kuin tuolta.

Offline Username1

• Hero Member
« Reply #131 on: October 12, 2011, 10:33:49 »
Niin, ellei sitten mielestäsi Mika.h:t kuulu johonkin sinne neutraalille alueelle, joka on kaukana ääripäästä. Näin ollen tietenkin määrittelykysymys ja jostain vinkkelistä aina ollaan siellä keskellä.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #132 on: October 12, 2011, 10:49:25 »
En tiedä myöskään, että onko suurta syytä jakaa ihmisiä aina näihin hyviksiin ja pahiksiin. Kaikki, jotka eivät ole ihan samaa mieltä asioista kanssasi, eivät välttämättä ole mitään ihmeellistä vihollisleiriä. Itse pidän sitä lähinnä hyvänä merkkinä, että molemmat äärileirit pitävät toisen leirin ihmisenä.

Minusta se on aina yhtä liikuttavaa kun persuleiristä tullaan kertomaan, että pitäisi välttää ihmisten jakamista kahteen leiriin.
"Jos Suomi olisi esim. Latvian kaltainen persereikä, meillä ei olisi mitään ongelmaa turvapaikkaturismista" - nimimerkki "kami" Hommaforumilla

Offline Virkamies

• Hero Member
  • En sitten laupeutunut
« Reply #133 on: October 12, 2011, 11:19:56 »

Minusta se on aina yhtä liikuttavaa kun persuleiristä tullaan kertomaan, että pitäisi välttää ihmisten jakamista kahteen leiriin.

Ei varmaan yhtä liikuttavaa kuin se tunne, mikä minulle tulee niiden ihmisten kohdalla, jotka kiven kovaan yrittävät liittää minua johonkin leiriin. On suloista, ettet kykene ajattelemaan maailmaa minään muuna kuin mustavalkoisena paikkana, jossa on selvät leirit ja kanssasi väärää mieltä olevat ovat pahiksia.
Irrelevanttia, koska mantsurian kalahuuhkaja.

Offline Julmuri

• Administrator
  • Hero Member
  • Pienimunainen fasisti
« Reply #134 on: October 12, 2011, 11:45:46 »

Ei varmaan yhtä liikuttavaa kuin se tunne, mikä minulle tulee niiden ihmisten kohdalla, jotka kiven kovaan yrittävät liittää minua johonkin leiriin. On suloista, ettet kykene ajattelemaan maailmaa minään muuna kuin mustavalkoisena paikkana, jossa on selvät leirit ja kanssasi väärää mieltä olevat ovat pahiksia.

Mutta lähes kyyneleisiin saakka liikutun kun oletat, että sinun liittämisesi Persuleiriin tarkoittaisi, että aivan kaikki ihmiset tulee mustavalkoisesti jaotella eri leireihin. Minulle on näet hyvinkin selvää, että jos näkee nuivailun ja normaalin suvaitsevaisuuden joinain tasa-arvoisina mielipiteinä/arvovalintoina, on tosiasiassa jo silloin asettunut nuivaleiriin.

Taktiikka, jossa jokin hörhöteoria yritetään "kammeta" "tasa-arvoiseksi mielipiteeksi" "puolueettomien kommmentoijien kirjoituksilla" ei ole vieras tai uusi globaalin äärioikeiston keskuudessa. Tätä rummuttamalla saadaan nimittäin lopulta aikaan, että asia alkaa näyttääkin joidenkin mielestä siltä. Ei tarvitse edes voittaa yhtään argumenttia vaan riittää, että joskus pääsee tasapeliin tai lähelle sitä, jotta lopulta voi esittää kyseessä olevan vain "eri mielipide". En nyt sano, että sinä toteuttaisit tätä taktiikkaa tietoisesti tai edes alitajuisesti, mutta asia voi toki olla niinkin.

ps. Oletko jo edistynyt tutkimussasi inuiittien naimatavoissa?