Author Topic: Briiffatkaa Päällikköä, kiitos.  (Read 6735 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Dogah

• Newbie
  • *
Re: Briiffatkaa Päällikköä, kiitos.
« Reply #15 on: July 31, 2011, 22:57:45 »
Ai niin. Olen muuttanut mielipidettäni sananvapauden suhteen seuraavasti: sananvapautta tulee lainsäädännön keinoin kaventaa erityisesti nettikirjoittelun osalta niin, että paskaa saa jatkossakin kirjoittaa ihan vapaasti ihan minne vaan, mutta se tulee tehdä omalla nimellään ja niin, että kirjoittajan henkilöllisyys on aukottomasti varmistettu. Nössöt kirjoitelkoot jatkossa pöytälaatikkoonsa.

Sanoit minulle hiljattain Facebookissa, että minun ei kannattaisi ryhtyä Hommaforumilla nimelliseksi jäseneksi (en ole kyllä aikonutkaan). Oletko nyt kuitenkin sitä mieltä, että netissä kaikkien tulisi kirjoittaa omalla nimellään eli että minun tulisi kirjoittaa Hommaforumilla omalla nimelläni?

Mikäli taas on kyse siitä, että "paskaa" saisi jatkossa kirjoittaa nettiin vain, jos sen tekee omalla nimellään, kuka määrittelee "paskan"?
Suoran demokratian, etnisten ryhmien välisen tasa-arvon sekätiukemman maahanmuuttopolitiikan kannattaja

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #16 on: August 01, 2011, 11:19:01 »
Ai niin. Olen muuttanut mielipidettäni sananvapauden suhteen seuraavasti: sananvapautta tulee lainsäädännön keinoin kaventaa erityisesti nettikirjoittelun osalta niin, että paskaa saa jatkossakin kirjoittaa ihan vapaasti ihan minne vaan, mutta se tulee tehdä omalla nimellään ja niin, että kirjoittajan henkilöllisyys on aukottomasti varmistettu. Nössöt kirjoitelkoot jatkossa pöytälaatikkoonsa.

Sanoit minulle hiljattain Facebookissa, että minun ei kannattaisi ryhtyä Hommaforumilla nimelliseksi jäseneksi (en ole kyllä aikonutkaan). Oletko nyt kuitenkin sitä mieltä, että netissä kaikkien tulisi kirjoittaa omalla nimellään eli että minun tulisi kirjoittaa Hommaforumilla omalla nimelläni?
En toki. Tarkoitin sitä, että sinun ei missään tapauksessa tule kirjoittaa Hommaforumilla omalla nimelläsi, koska nykyisin siellä kirjoitetaan pääsääntöisesti vain rasistista tai muuten vaan ennakkoluuloista, vastenmielistä paskaa, johon sinunkaltaisesi nuoren miehen ei kannata nimeäsi sotkea.

Mikäli taas on kyse siitä, että "paskaa" saisi jatkossa kirjoittaa nettiin vain, jos sen tekee omalla nimellään, kuka määrittelee "paskan"?
Tätä varten on olemassa sellaiset asiat kuin hyvät tavat ja järjen käyttö. Uskon vakaasti, että jos ihmisellä on sen verran älyä, että hän osaa pohtia nimimerkin käytön tarpeellisuutta, ymmärtää hän myös sen, onko tekstinsä asiallista vai ei.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #17 on: August 01, 2011, 11:21:39 »
Tarinat raiskauksista ja muista muslimien pahoista teoista myös kiertävät maasta toiseen. "Tapahtumapaikaksi vain vaihdetaan Düsseldorfin tilalle Pälkäne."

Olisiko tällä kohtaa osoittaa jotain kertomusta, jossa ulkomainen tarina muslimeista on siirretty Suomeen?

Kyseessä oli lähinnä vertaus siihen, kuinka yleensäkin urbaanit, pääsääntöisesti vailla mitään todellisuuspohjaa olevat tarinat leviävät. Esimerkiksi se maton alle naulattu hamsteri -juttu löytyy ainakin saksalaisessa, amerikkalaisessa ja suomalaisessa muodossa.

Offline Dogah

• Newbie
  • *
« Reply #18 on: August 01, 2011, 12:13:04 »
En toki. Tarkoitin sitä, että sinun ei missään tapauksessa tule kirjoittaa Hommaforumilla omalla nimelläsi, koska nykyisin siellä kirjoitetaan pääsääntöisesti vain rasistista tai muuten vaan ennakkoluuloista, vastenmielistä paskaa, johon sinunkaltaisesi nuoren miehen ei kannata nimeäsi sotkea.

Mikä siellä nyt niin rasistista on? Esimerkkejä, kiitos.
Suoran demokratian, etnisten ryhmien välisen tasa-arvon sekätiukemman maahanmuuttopolitiikan kannattaja

Kullirvo

• Guest
« Reply #19 on: August 01, 2011, 12:13:43 »
Mitäs mieltä The on siitä, että itse elelen vastikkeettomalla tulonsiirrolla ihan mukavasti?

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #20 on: August 01, 2011, 13:21:09 »

Mikä siellä nyt niin rasistista on? Esimerkkejä, kiitos.
Kuten olen jo monta kertaa aiemminkin - muistaakseni sinullekin - todennut, niin jos ko. forumin rasistisuutta ei ihan omin hoksottimin hoksaa, niin turha sitä on minun yrittää sitten rautalangastakaan vääntää. Tampereella on ko. ongelmaa mainiosti kuvaava sanonta: "On sama kuin Pyyninkin puille puhuis".

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #21 on: August 01, 2011, 13:21:58 »
Mitäs mieltä The on siitä, että itse elelen vastikkeettomalla tulonsiirrolla ihan mukavasti?

Mitäpäs tuosta, sosiaalielätti mikä sosiaalielätti. Niitähän tähän maahan mahtuu, ainakin vielä toistaiseksi.

Offline Miniluv

• Full Member
  • hommabotti nro 0000000000007
« Reply #22 on: August 01, 2011, 13:39:49 »
Tarinat raiskauksista ja muista muslimien pahoista teoista myös kiertävät maasta toiseen. "Tapahtumapaikaksi vain vaihdetaan Düsseldorfin tilalle Pälkäne."

Olisiko tällä kohtaa osoittaa jotain kertomusta, jossa ulkomainen tarina muslimeista on siirretty Suomeen?

Kyseessä oli lähinnä vertaus siihen, kuinka yleensäkin urbaanit, pääsääntöisesti vailla mitään todellisuuspohjaa olevat tarinat leviävät. Esimerkiksi se maton alle naulattu hamsteri -juttu löytyy ainakin saksalaisessa, amerikkalaisessa ja suomalaisessa muodossa.

Maton alle naulattu hamsteri? Taidan siirtyä seuraavaan aiheeseen.

Saisinko arvion vaikka prosenttilukuna siitä, kuinka tarkkaan lehdessä esitetty vastaa haastattelussa kertomaasi?

« Last Edit: August 01, 2011, 13:41:35 by Miniluv »
Todellisuus: mielipiteitäon monia, keskustelijoita ei.
Kukkahatullinen todellisuutta.

Kullirvo

• Guest
« Reply #23 on: August 01, 2011, 14:00:43 »

Mitäpäs tuosta, sosiaalielätti mikä sosiaalielätti. Niitähän tähän maahan mahtuu, ainakin vielä toistaiseksi.
Olen ajatellut mahtua tähän maahan jatkossakin. Tosin talven pimeimmän ajan tulen jatkossa viettämään Thaimassa tai Espanjassa. Thaimaassa on mukavan ilmaston ja ihmisten lisäksi halvemmat elinkustannukset. Espanjassa taas saan tuon vastikeettoman tulonsiirron tarvittaessa verovapaana.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #24 on: August 01, 2011, 15:14:38 »

Saisinko arvion vaikka prosenttilukuna siitä, kuinka tarkkaan lehdessä esitetty vastaa haastattelussa kertomaasi?

Lehdessä julkaistut kohdat lienevät sanasta sanaan täsmälleen se, mitä sanoin. Olin Turkissa biitsillä, kun toimittaja soitti, joten en nyt ihan tarkalleen rekisteröinyt, mitä jutustelin. Kuten jo aiemmin tässä ketjussa totesin, juteltiin toimittajan kanssa paljon muutakin, mutta nuo menivät sitten lehteen. Olen lukenut haastattelun ennen sen julkaisemista, eikä meikällä ollut / ole mitään huomautettavaa sen suhteen.

Ai niin, tänään soittivat telkkarista ja Apu-lehdestä. Saas nähdä, mitä kaikkea sitä tässä vielä keksitäänkään!

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #25 on: August 01, 2011, 15:18:17 »

Olen ajatellut mahtua tähän maahan jatkossakin. Tosin talven pimeimmän ajan tulen jatkossa viettämään Thaimassa tai Espanjassa. Thaimaassa on mukavan ilmaston ja ihmisten lisäksi halvemmat elinkustannukset. Espanjassa taas saan tuon vastikeettoman tulonsiirron tarvittaessa verovapaana.

Ymmärrän vaivatta valintasi. Itse päätin tuossa Turkin matkallani juuri, että seuraavan 5-8 vuoden kuluessa myyn kaiken omaisuuteni Suomessa pois lukien yhtä asuntoani ja muutan jonnekin päin maailmaa, missä ei tarvitse kuunnella alinomaista marmatusta ja valitusta mistä mitättömyydestä milloinkin tai katsella jurotusta ja tympeitä naamoja. Elelen sitten herroiksi omaisuuteni myynnistä saamillani tuloilla sekä Suomeen jäävän asuntoni vuokratuotolla. Kesät ajattelin jatkossakin viettää täällä. Töitä en aio tehdä lainkaan.

Kullirvo

• Guest
« Reply #26 on: August 01, 2011, 15:50:57 »
Ymmärrän vaivatta valintasi.... Töitä en aio tehdä lainkaan.

Kiitos! Lupaan kauniista sanoista huolimatta äänestää "The" seuraavissa presidentinvaaleissa.
Aiotko siis kaltaisekseni tulonsiirroilla elävä rälssi:ksi?
Kyllä sen lisäksi kannattaa tehdä töitäkin. Se on ihan suotavaa ja laillista, kunhan pysyy tulojen suhteen kohtuuden rajoissa. Tässä maassahan kaikki arvot mitataan rahassa... Lisäksi ulkomailla voinee tehdä jotain harrastusluonteista puuhastelua ruokansa eteen.

Offline Vongoethe

• Administrator
  • Hero Member
« Reply #27 on: August 01, 2011, 15:58:29 »
Krhm... voisi tietenkin itse kukin ensin tarkistaa, mitä tulonsiirroilla noin yleisemminkin tarkoitetaan. Vaikkapa lompakon vasemmasta taskusta oikeaan siirtäminen tilipäivänä ei ole varsinaisesti tulonsiirtoa saati omilla rahoillaan, omaisuuden myynnillä ynnä muulla sellaisella eläminen.
Solitudinem faciunt, pacem appellant.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #28 on: August 01, 2011, 16:00:22 »
Ymmärrän vaivatta valintasi.... Töitä en aio tehdä lainkaan.

Aiotko siis kaltaisekseni tulonsiirroilla elävä rälssi:ksi? Kyllä sen lisäksi kannattaa tehdä töitäkin. Se on ihan suotavaa ja laillista, kunhan pysyy tulojen suhteen kohtuuden rajoissa. Tässä maassahan kaikki arvot mitataan rahassa... Lisäksi ulkomailla voinee tehdä jotain harrastusluonteista puuhastelua ruokansa eteen.

Et selvästikään lukenut viestiäni ajatuksella.

En aio elää tulonsiirroilla, vaan omilla säästöilläni, omaisuudestani saamillani varoilla sekä Suomeen jäävän asuntoni vuokratuotolla.

Ihan huvikseni katselin Turkissa eräällä kiinteistövälittäjällä tarjolla olleita asuntoja. 34000 ekellä olisi irronnut mukava, tilava yksiö kaikilla tarvittavilla herkuilla. Jos esim. myyn tuon Tampereen kämppäni, niin pelkästään siitä jää tuommoisen kämpän ostamisen jälkeen palttiarallaa satatuhatta elämiseen. Sillä ostaa kuulkaas aikas läjän hedelmiä, vihanneksia ja pinaattilättyjä. Ja huom: Kyseinen asunto oli vilkkaassa lomakohteessa, jossa hinnat ovat pilvissä. Jostain maaseudulta vastaava kämppä irronnee ainakin puoleen hintaan.

Töitä en aio tehdä tuossa vaiheessa sekuntiakaan. Auringossa istuskelen ja nenääni kaivelen.

J. Mäki-Ketelä

• Guest
« Reply #29 on: August 01, 2011, 16:02:44 »
Krhm... voisi tietenkin itse kukin ensin tarkistaa, mitä tulonsiirroilla noin yleisemminkin tarkoitetaan. Vaikkapa lompakon vasemmasta taskusta oikeaan siirtäminen tilipäivänä ei ole varsinaisesti tulonsiirtoa saati omilla rahoillaan, omaisuuden myynnillä ynnä muulla sellaisella eläminen.

Äläs nyt heti alkuunsa lannista Kullirvoa. Siinä on ihan hyvää trolliainesta (tai sitten se on oikeasti tyhmä). Ruokitaan sitä nyt vielä tovi, niin nähdään, onko se kuinka kehityskykyinen. Mä ainakin uskon Kullirvoon ja minä jos joku tiedän nämä trollaushommat!